Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-hoito menossa ja mieheni itsekäs käytös. Nytkö todellinen luonne paljastui?

Vierailija
05.01.2025 |

Minulla on ollut hankalaa mielialanvaihtelua lääkkeiden vuoksi ja olen muutaman kerran tiuskaissut miehelleni, mutta hän on suuttunut niistä päiviksi, pitänyt mykkäkoulua ja haukkunut mua saaden itkemään. Sen jälkeen käynyt itse rauhallisesti nukkumaan. Meidän sopimus oli, että hän hoitaa piikityksen, koska pelkään neuloja. No eipä hän muista/halua sittenkään, jos on jostain pahoittanut mielensä. Itse joudun törkkimään kädet täristen. Hänen ainoa tehtävä olisi olla mulle kiva hetken aikaa, mutta hoidot eivät ole hänestä mikään erityinen syy kohdella mua hyvin. Nytkö hänen todellinen luonteensa vasta paljastuikin? 

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioissa aina kaksi puolta. 

Mieti myös omaa käytöstäsi, miltähän miehestä tuntuu ajatus, että yritätte lasta, ja sinä tiuskit hänelle pahoittaen mielensä?

Vikaa on yleensä aina molemmissa, mutta omat virheet ovat jotenkin muka vähäpätöisempiä tai ymmärrettävämpiä, kuin sen toisen. Eikö? Näin toimii epätäydellinen, inhimillinen ihmismieli... 

Tsemppiä. Puhukaa, sovussa ja raihallisesti.

Oletko nainen? Ymmärrätkö miltä tuntuu kun mieliala heittää häränpyllyä hormoneiden takia ja omaa ärtymystä tai muita tunteita ei voi hallita? Tällöin miehen tehtävä on olla tukena ja vaikka muistuttaa naista, että minulle ei tarvi puhua noin. Mutta Ap:n mies vetää herneet nenään ja kohtelee huonosti. Lapsellista. 

Kai se mieskin sitten saa käyttäytyä miten haluaa, kun sillä on testot aina korkeammalla kuin naisella. 

Vierailija
62/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka selittävät ettei hormonien pidä antaa vaikuttaa käytökseen, niin kokeilkaapa itse olla vahvoissa hormonihöyryissä. Se määrä hormonia mitä kehoon pistetään saa ihan kenen tahansa päässä vippaamaan eikä itsehillintä vain onnistu. Puolison pitää ymmärtää tämä ja kyseessä on kuitenkin väliaikainen tila. Se pitää kestää koska palkintona voi sitten olla se vauva.

Pitää ymmärtää ja pitää kestää. Jaha.

Kyllä. Jos haluat naisen kanssa lapsen ja yhdessä päätätte hankkia sellaisen vaikka IVF-hoitojen avulla, jossa naiseen piikitellään hurjia hormonimääriä jotta hän voisi ehkä tulla raskaaksi ja sen jälkeen kantaa vauvaa sisällään 9kk ja sen jälkeen puskea se vaginansa kautta maailmaan ja sen jälkeen ravita se vauva oman kehonsa tuotoksilla samalla kun jokainen toiminto va

Ihanan naivisti ajateltu että tässä tilanteessa oltaisiin yhdessä.

Yleensä se on se nainen joka tätä haluaa, miehelle on ihan fine olla ilman jos ei luomuna onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti myös omaa käytöstäsi, miltähän miehestä tuntuu ajatus, että yritätte lasta, ja sinä tiuskit hänelle pahoittaen mielensä?

Vikaa on yleensä aina molemmissa, mutta omat virheet ovat jotenkin muka vähäpätöisempiä tai ymmärrettävämpiä, kuin sen toisen. Eikö? Näin toimii epätäydellinen, inhimillinen ihmismieli... 

Oletko nainen? Ymmärrätkö miltä tuntuu kun mieliala heittää häränpyllyä hormoneiden takia ja omaa ärtymystä tai muita tunteita ei voi hallita? Tällöin miehen tehtävä on olla tukena ja vaikka muistuttaa naista, että minulle ei tarvi puhua noin. Mutta Ap:n mies vetää herneet nenään ja kohtelee huonosti. Lapsellista. 

Kai se mieskin sitten saa käyttäytyä mite

Ero on siinä, että IVF-hoidot on keholle vieras tilanne ja siksi en odottaisi että sellaiset läpikäyvä ihminen pystyy toimimaan täysin normaalisti. Ja myös jos vaikka mies olisi sairas ja siksi peloissaan ja sen takia tiuskisi muutaman kerran, niin voisin ehkä löytää sydämestäni armoa hänen käytökselleen kohtuuden rajoissa, olettaen että hän olisi pahoillaan kun kommunikoin hänelle että käytöksensä tuntui minusta pahalta. 

Vierailija
64/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka selittävät ettei hormonien pidä antaa vaikuttaa käytökseen, niin kokeilkaapa itse olla vahvoissa hormonihöyryissä. Se määrä hormonia mitä kehoon pistetään saa ihan kenen tahansa päässä vippaamaan eikä itsehillintä vain onnistu. Puolison pitää ymmärtää tämä ja kyseessä on kuitenkin väliaikainen tila. Se pitää kestää koska palkintona voi sitten olla se vauva.

Pitää ymmärtää ja pitää kestää. Jaha.

Kyllä. Jos haluat naisen kanssa lapsen ja yhdessä päätätte hankkia sellaisen vaikka IVF-hoitojen avulla, jossa naiseen piikitellään hurjia hormonimääriä jotta hän voisi ehkä tulla raskaaksi ja sen jälkeen kantaa vauvaa sisällään 9kk ja sen jälkeen puskea se vaginansa kautta maailmaan ja sen jälkeen ravita se vauva oman

Ja sinä täällä taas puhut koko miessukupuolen suulla. Itse tunnen miehiä, jotka ovat kumppaninsa kanssa käyneet läpi hedelmöityshoidot ja ihan aidosti he vaikuttivat lasta toivovan.   

Vierailija
65/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin kammottava nainen? Jätä hyvä ihminen jo miehesi jotta hän voi aloittaa uuden elämän jonkun normaalin kanssa.

Vierailija
66/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lisääntyisi tuollaisen kanssa. T. Kolmen äiti

Sama. Siis tuon tiuskijanaisen kanssa, joka vielä lapsellisesti piilottelee hoidon takana eikä osaa ottaa vastuuta käytöksestään.

Aivan hirveä nainen.

Vierailija
67/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun (ex) mieheni oli samanlainen, suututtaan piti päiväkausien mykkäkouluja, useimmiten en edes tiennyt, mistä oli suuttunut. Menimme silti kihloihin, kihlajaismatkalla hän haukkui minut alimpaan helvettiin, mutta en enää kehdannut perääntyä. Menimme naimisiin ja teimme yhteisen lapsenkin, vaikka hänen käytöksensä vain paheni. Edellisen liittoni lapset olivat hänelle punainen vaate: joka toinen vko, kun lapset olivat meillä, hän suutahteli kaikesta ja sitten mökötti. Seuraavalla viikolla sitten raivosi minulle, miten olin häntä loukannut silloin ja silloin, kaikki katseet, eleet, sanat ja ajatuksenikin hän analysoi ja kiihdytti itsensä raivoon. Pari vuotta tuota katselin ja sitten riitti, erosimme ja se oli elämäni paras päätös! 

Vierailija
68/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette ole kumpikaan yhtään valmiita saamaan lapsia! Ette ole vielä itsekään kasvaneet aikuisiksi.

Vierailija
69/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää tiedä mitä sanoa tälle ihmiselle, jos hän ei itse ymmärtää käytöstään ja sitä, että miten paljon se satuttaa kun on muutenkin vaikea ja kipeä olla. Miten saan hänet ymmärtämään?

Ap

Luuletko että hän kohtelee sinua hyvin kun olet synnytyksestä kipeä ja väsynyt jos meno on jo nyt tuollaista?

Vierailija
70/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka ihan tosissaan täällä selittävät etteivät hormonit vaikuta naisen psyykeen ja käytökseen voisivat lukaista tietoa ihan tavallisesta PMS:sästä ja vähän vakavammasta PMDD:stä. On myös tutkittu ja todettu että varsinkin naisilla juurikin hormonien vaihtelut laukaisevat helpommin ahdistus-ja masennuskohtauksia. Pahimillaan psykooseja. Että ei kannata jauhaa haskaa asioista josta ei tiedä..

JOILLAKIN naisilla. Älä yritä vetää koko sukupuolta mukanasi lokaan.

Kannattaa kiertää tämmöiset kaukaa.

Vierailija
71/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se mieskin sitten saa käyttäytyä miten haluaa, kun sillä on testot aina korkeammalla kuin naisella

Tietenkin saa tiuskia ja käyttäytyä huonosti. Naisen pitää sitten vaan tukea ja ymmärtää.

Tämmöinen on optimaalinen suhde, molemmat tiuskivat ja kiukuttelevat ristiin kuin esiteinit, ja vuoron perään sitten toinen vaan ymmärtää ja hyssyttelee.

Vierailija
72/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hankkisi lapsia tuollaisen miehen kanssa.

Juu ei missään nimessä. Tuo äijä ei tuosta paremmaksi muutu lapsen myötä. Pikkulapsiaika on tosi kuluttavaa henkisesti ja fyysisesti, siinä täytyy olla kestävät hermot että sitä jaksaa. Miehen käytös, eli hermoilu ja tiuskiminen, kertoo siitä ettei olisi isänä mikään pitkähermoinen ja ymmärtäväinen. 

Vierailija
73/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on sellaisia, etteivät kestä toisessa heikkoutta yhtään. Et voi vanheta sellaisen ihmisen kanssa rauhallisesti. Suhteenne tulee päättymään jossain vaiheessa miehesi empatiakyvyttömyyteen tai sitten elät helvetillisessä stressissä loppuelämäsi.

Jos lapsettomuutenne syy on sinussa, vie ihmeessä hoidot loppuun, mutta varaudu lapsen synnyttyä siihen, että miehestäsi on vain haittaa koska hän ei pysty eikä halua tukea sinua.

Vierailija
74/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samanlainen tunteiden peilaaja, kuin miehesi. En todellakaan kiltisti anna kenenkään tiuskia minulle mistään syystä tai tekosyystä. Olen hyvä peilaamaan tunteita ja ihmiset eivät siitä tykkää.

Vierailija
75/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Olemme sopineet (mies pyysi anteeksi), mutta asia jäi hieman kalvamaan silti mieltä. Hän voi kuulemma piikittää, jos emme ole riidoissa. Minusta tällaisista asioista pidetään kiinni, oli tilanne mikä oli. 

Mitä tulee asiaan josta alun perin tiuskaisin.. Jos itse arvioin asiaa mahdollisimman objektiivisesti, en sanonut mielestäni pahasti. Kyse oli enemmänkin väärinymmärryksestä. Jos olen hormoneiden vallassa, tulkitsen asioita joskus aika negatiivisesti, suutun ja loukkaannun. Sitten kerron miehelle ja hän suuttuu. Ja hänen suuttumuksensa kestää pitkään, vaikka kuinka pyytäisin anteeksi. Hän myös kokee, että vihaisena on lupa haukkua minua esimerkiksi vähä-älyiseksi, pieniaivoiseksi kun en ymmärrä. Hän siis käyttää sanoja taitavasti niin, että myöhemmin voi selittää puhuneensa siitä, että mitä minä tein ja sanoin ja perustella sillä omat puheensa saaden oikeutuksen haukkumiselle. Koska kaikki on mun syytä kun alun perin suutuin jostain. Loukkaa myös, että miehen mukaan hormonit ovat vain tekosyy.

Ap

Vierailija
76/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että mies on yleensä avulias ja rakastava puoliso. Mutta riidellessä hänestä tulee niin loukkaava, että hän saa välillä minut lähes itseinhon partaalle. Onko tällainen normaalia? Nyt hoitojen myötä olen alkanut miettiä parisuhdetta entistä syvemmin. Kärsin myös masennuksesta ja ahdistuneisuusta ja käyn psykoterapiassa. Usein mies laittaa kaikki minun syyksi, koska olen "sairas". Uskon, että minussa on vikaa, mutta en ymmärrä, että miksi hänen pitää aina loukata.

Ap

Vierailija
77/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaisi etsiä nainen, joka voi tulla raskaaksi luomusti.

Kenelläkään ei ole velvollisuutta olla toisen turhan kiukun kohteena.

Ap:n tekstistä ei millään lailla ilmennyt, että juuri hänessä olisi vika miksi raskaaksi tuleminen ilman hoitoja ei onnistu. Vika voi siis olla kummassa hyvänsä, myös miehessä. 

Vierailija
78/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä se on se nainen joka tätä haluaa, miehelle on ihan fine olla ilman jos ei luomuna onnistu."

Tuollainen saa jäädäkin ilman, onneksi on muitakin miehiä.

Vierailija
79/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt nuo hoidot läpi kahdesti - toisella kertaa tosin luovuttaakseni munasolujani - ja tiedän mitä ne voi aiheuttaa. Sille ei vain voi mitään. Kun hormonit nollataan, se on sama kuin vaihdevuodet rysähtäisivät päälle yhdessä hetkessä täydellä voimalla. 

Mulla onneksi mies ymmärsi puuskiani, kun tiesi mistä ne johtuu. Luulen, että minun oli vaikeampi kestää ja ymmärtää itseäni kuin hänen minua. 

Kaikki miehet eivät varmasti ymmärrä, mutta he ovatkin tolvanoita. 

Vierailija
80/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oota vaan, jos se mies haukkuu sua vähä-älyiseksi, niin se haukkuu sitten sitä lastakin kun sillä menee lapseen hermot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä