Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-hoito menossa ja mieheni itsekäs käytös. Nytkö todellinen luonne paljastui?

Vierailija
05.01.2025 |

Minulla on ollut hankalaa mielialanvaihtelua lääkkeiden vuoksi ja olen muutaman kerran tiuskaissut miehelleni, mutta hän on suuttunut niistä päiviksi, pitänyt mykkäkoulua ja haukkunut mua saaden itkemään. Sen jälkeen käynyt itse rauhallisesti nukkumaan. Meidän sopimus oli, että hän hoitaa piikityksen, koska pelkään neuloja. No eipä hän muista/halua sittenkään, jos on jostain pahoittanut mielensä. Itse joudun törkkimään kädet täristen. Hänen ainoa tehtävä olisi olla mulle kiva hetken aikaa, mutta hoidot eivät ole hänestä mikään erityinen syy kohdella mua hyvin. Nytkö hänen todellinen luonteensa vasta paljastuikin? 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää tiedä mitä sanoa tälle ihmiselle, jos hän ei itse ymmärtää käytöstään ja sitä, että miten paljon se satuttaa kun on muutenkin vaikea ja kipeä olla. Miten saan hänet ymmärtämään?

Ap

Lopeta minäminä -ajattelu. Ne hormonit ei ole mikään syy olla ilkeä kenellekään tai tiuskia yhtään. Sinulla ei ole sen enempää outo olo kuin on raskaanaollessakaan, joten jos et kestä tätä vaihetta, niin ei sinusta taida olla vanhemmaksikaan.

Vierailija
22/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on syynsä miksi ette saa lasta luomusti. Ette sovi toisillenne!!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lisääntyisi tuollaisen kanssa. T. Kolmen äiti

Vierailija
24/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritän vielä kerran selittää hänelle, että miksi hän ei voi käyttäytyä noin. Mitä sanoisin? Minulla ei ole enää ideoita.

Ap

Vierailija
25/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lisääntyisi tuollaisen kanssa. T. Kolmen äiti

Sama. Siis tuon tiuskijanaisen kanssa, joka vielä lapsellisesti piilottelee hoidon takana eikä osaa ottaa vastuuta käytöksestään.

Vierailija
26/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulle markkinoidaan nyt roimasti suhteen lopettamista, kerrotaan kuinka ankeaa yksinhuoltajuus on !

Mitä mieltä itse olet? Mikä on sinun gut-feeling? Onko miehesi aina ollut tuollainen? Oletko ollut häneen rakastunut? Voitko puhua hänen kanssa? 

Vierailija
27/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka selittävät ettei hormonien pidä antaa vaikuttaa käytökseen, niin kokeilkaapa itse olla vahvoissa hormonihöyryissä. Se määrä hormonia mitä kehoon pistetään saa ihan kenen tahansa päässä vippaamaan eikä itsehillintä vain onnistu. Puolison pitää ymmärtää tämä ja kyseessä on kuitenkin väliaikainen tila. Se pitää kestää koska palkintona voi sitten olla se vauva.

Vierailija
28/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät neuloja ja kädet tärisee? Niin tärisi minullakin, mutta niin vaan opin piikittämään itse. Alku on pahinta, sitten siihen rutinoituu. Olet liiaksi laskenut sen varaan että vähän pelottaa niin et edes kunnolla yritä itse, et yritä voittaa pelkoasi.

Vierailija
29/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen todellinen luonto paljastui viimeistään lapsettomuushoitojen aikana. Kun parin epäonnistuneen ICSI-kierroksen jälkeen mun munasoluni eivät jaksaneetkaan uudella kierroksella kypsyä toivotusti, mies nimitti minua lapsettomaksi mahoksi. Tällaiseen nimitykseen hänellä oli pokkaa, vaikka mulla oli aikaisemmasta suhteesta helposti alkunsa saanut luomulapsi ja sekundaarisen lapsettomuuteni syy oli yksiselitteisesti uudessa miehessä. Tästä oli mustaa valkoisella.

Vierailija
30/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen todellinen luonto paljastui viimeistään lapsettomuushoitojen aikana. Kun parin epäonnistuneen ICSI-kierroksen jälkeen mun munasoluni eivät jaksaneetkaan uudella kierroksella kypsyä toivotusti, mies nimitti minua lapsettomaksi mahoksi. Tällaiseen nimitykseen hänellä oli pokkaa, vaikka mulla oli aikaisemmasta suhteesta helposti alkunsa saanut luomulapsi ja sekundaarisen lapsettomuuteni syy oli yksiselitteisesti uudessa miehessä. Tästä oli mustaa valkoisella.

Kai tuo on ex-mies?

Vierailija
31/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa lapsen, kannattaa varautua huolehtimaan lapsesta täysin yksin. Mieti myös, haluatko lapsen lisäksi vielä tuollaista miestä vaivoiksesi. Kannattaa alkaa suunnitella jo tulevaisuutta ilman miestä ja alkaa pikkuhiljaa tehdä pesäeroa.

Vierailija
32/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tiuskit miehellesi? Ja mitähän tämä tiuskiminen pitää sisällään? Haukkumista, mitätöimistä, huutamista?

Vierailija
33/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka selittävät ettei hormonien pidä antaa vaikuttaa käytökseen, niin kokeilkaapa itse olla vahvoissa hormonihöyryissä. Se määrä hormonia mitä kehoon pistetään saa ihan kenen tahansa päässä vippaamaan eikä itsehillintä vain onnistu. Puolison pitää ymmärtää tämä ja kyseessä on kuitenkin väliaikainen tila. Se pitää kestää koska palkintona voi sitten olla se vauva.

Eli töissäkö kaikki hoitoja ottavat sekoilevat jä räyhäävät päivät aamusta iltaan, ilman pidäkkeitä?

Vai otetaanko hoitoja varten kuukausia palkatonta lomaa?

Vierailija
34/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut tuon nyt 5 kertaa ja voin sanoa, että naiset keksivät ihan itse, että se on kamalaa. Itsehillintä onnistuu, normaali elämä onnistuu, työssäkäynti onnistuu. Se kehoon pistetty hormonimäärä ei ole valtava, on puhdas asennekysymys, miten päättää kokea kokemisen.

Puolison ei tarvitse kestää ilkeyttä, huonoa käytöstä, valitusta. Palkintona voi olla vauva, mutta ei se saa olla tekosyy tuhota liittoa jo ennen lapsen syntymää. Jos lähtökohtana on se, että tulevalle isälle saa olla juuri niin paska kuin tahtoo, niin lapsella ei ole mitään järkeä tuollaiseen suhteeseen saapua.

Vierailija
35/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuinen ihminen osaa hillitä itsensä. Lipsahduksia toki voi käydä mutta niistäkin pitää ottaa vastuu, ja tietenkin ottaa opikseen. Olen käynyt IVF:n läpi (tuloksena ihana lapsi!), enkä silloinkaan ymmärtänyt muiden hoidoissa olevien selityksiä kiukutteluistaan. Sama juttu raskaana ollessa, toiset ovat kumppaneilleen aivan kamalia "koska hormonit" ja sitten kumppanin pitäisi vain ymmärtää. Lapsettomuus ja hormonihoidot ovat raskaita mutta joku raja. 

Vierailija
36/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat vielä keskustella miehesi kanssa, mä aloittaisin ehkä siitä, että kysyisin suoraan haluaako mies vielä lapsen vai onko tullut katumapäälle. Muistuttaisin miestä myös siitä, että hän lupasi auttaa piikittämisessä, koska sua pelottaa neulat, ja vaatisin miestä pitämään lupauksensa. Yrittäisin keskustella siitä, että hormonit, joita piikität teidän yhteisen lapsen vuoksi, saa sun pään sekaisin ja että kaipaat mieheltäsi tukea, vaikka ymmärrätkin, että tiuskiminen on ikävää. Jos mies ei auta sua piikittämään tai pysty/halua olla tukena, lopettaisin hoidot saman tien. 

Henkilökohtaisesti en kertomasi perusteella kuitenkaan uskaltaisi enää kyseisen miehen kanssa lasta yrittää, vaan eroaisin, mutta toki itse tunnet miehesi paremmin kuin mitä muutamasta viestistä voi ulkopuolisena päätellä. 

Sä olet arvokas, ja jos jonkun, niin puolisosi, mahdollisten lastesi tulevan isän, tulisi kohdella sua hyvin ja rakastaa.

Vierailija
37/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat todella lapsen ja kestät tuota vielä mahdollisen raskausajan ja olet valmis kasvattamaan lapsen yksin, aina voi hoitoja jatkaa. Kun sinä kulut tuossa suhteessa, sinusta voi tulla samanlainen. Miten pitkä suhde teillä?

Vierailija
38/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaisi etsiä nainen, joka voi tulla raskaaksi luomusti.

Kenelläkään ei ole velvollisuutta olla toisen turhan kiukun kohteena.

Vierailija
39/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on kyllä melko vakava ongelma, jos on vieläpä toistuvaa.

Vierailija
40/94 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsettomuuhoitojen aikana voi käydä töissä. Itselleni oli stressavampaa se ikuinen toivon ja epätoivon kierre, hormoneista tuli lähinnä fyysisiä oireita, jotka kyllä kesti ( hammasta purren). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän