Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-hoito menossa ja mieheni itsekäs käytös. Nytkö todellinen luonne paljastui?

Vierailija
05.01.2025 |

Minulla on ollut hankalaa mielialanvaihtelua lääkkeiden vuoksi ja olen muutaman kerran tiuskaissut miehelleni, mutta hän on suuttunut niistä päiviksi, pitänyt mykkäkoulua ja haukkunut mua saaden itkemään. Sen jälkeen käynyt itse rauhallisesti nukkumaan. Meidän sopimus oli, että hän hoitaa piikityksen, koska pelkään neuloja. No eipä hän muista/halua sittenkään, jos on jostain pahoittanut mielensä. Itse joudun törkkimään kädet täristen. Hänen ainoa tehtävä olisi olla mulle kiva hetken aikaa, mutta hoidot eivät ole hänestä mikään erityinen syy kohdella mua hyvin. Nytkö hänen todellinen luonteensa vasta paljastuikin? 

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, suhtaudu asiaan siten että sinulla on nyt tilanteen vuoksi tunteet pinnalla. Miehen pitäisi aikuisena ymmärtää asia. Selitä se hänelle vaikka meilillä jos ette saa puhutuksi asioita halki. Hän voi jännittää itsekin liikaa IVF-hoitoa.

Vierailija
2/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää tiedä mitä sanoa tälle ihmiselle, jos hän ei itse ymmärtää käytöstään ja sitä, että miten paljon se satuttaa kun on muutenkin vaikea ja kipeä olla. Miten saan hänet ymmärtämään?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrä*

Ap

Vierailija
4/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan lopettaa hoito, jos parisuhde nyt jo rakoilee. Miehesi ei vaikuta kovin kivalta tai isäksi sopivalta.

Vierailija
5/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopettaisin hoidot kokonaan.  Voithan ehkä saada jonkun muun kanssa lapsia luomusti eikä ainakaan tuollaisen miehen kanssa kannata lapsia tehdä.

Vierailija
6/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioissa aina kaksi puolta. 

Mieti myös omaa käytöstäsi, miltähän miehestä tuntuu ajatus, että yritätte lasta, ja sinä tiuskit hänelle pahoittaen mielensä?

Vikaa on yleensä aina molemmissa, mutta omat virheet ovat jotenkin muka vähäpätöisempiä tai ymmärrettävämpiä, kuin sen toisen. Eikö? Näin toimii epätäydellinen, inhimillinen ihmismieli... 

Tsemppiä. Puhukaa, sovussa ja raihallisesti.

Vierailija
7/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkisi lapsia tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
8/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt, kun vielä voit! Pitkittyessään mutkistuu. Lupaa takuulla yhdeksän hyvää ja 10 kaunista, kun olet lähdössä, mutta ei kannata uskoa. Jos et kestä ruikutusta, lähde vaivihkaa ja estä viestimissä. Ansaitset ja takuulla saat paremman ihmissuhteen. Usko!

Vierailija
9/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti myös omaa käytöstäsi, miltähän miehestä tuntuu ajatus, että yritätte lasta, ja sinä tiuskit hänelle pahoittaen mielensä?

Vikaa on yleensä aina molemmissa, mutta omat virheet ovat jotenkin muka vähäpätöisempiä tai ymmärrettävämpiä, kuin sen toisen. Eikö? Näin toimii epätäydellinen, inhimillinen ihmismieli... 

Oletko nainen? Ymmärrätkö miltä tuntuu kun mieliala heittää häränpyllyä hormoneiden takia ja omaa ärtymystä tai muita tunteita ei voi hallita? Tällöin miehen tehtävä on olla tukena ja vaikka muistuttaa naista, että minulle ei tarvi puhua noin. Mutta Ap:n mies vetää herneet nenään ja kohtelee huonosti. Lapsellista. 

Vierailija
10/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen? Ymmärrätkö miltä tuntuu kun mieliala heittää häränpyllyä hormoneiden takia ja omaa ärtymystä tai muita tunteita ei voi hallita? Tällöin miehen tehtävä on olla tukena ja vaikka muistuttaa naista, että minulle ei tarvi puhua noin. Mutta Ap:n mies vetää herneet nenään ja kohtelee huonosti. Lapsellista. 

Kyllä olen nainen. Elämää nähnyt, kantapään kautta oppinut, kahdesti eronnut, nöyrtynyt ja peiliin katsonut. 

Vierailija
11/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisella ole hormonikiertonsa tai minkään muunkaan syyn takia vapaalippua olla käyttäytymättäkuin aikuinen.

Jos hoitoja ottava pystyy töissään käyttäytymään normaalisti, niin pystyy kotonakin - ei vain halua.

Vierailija
12/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hankkisi lapsia tuollaisen miehen kanssa.

Ap, anna nyt vaan palaa. Hanki itsellesi lapsi jos sinulla IVF on kyseessä. Tilanne varmasti koettelee teitä molempia , mutta se on ohimenevää. Anna itsellesi ja myös miehellesi aikaa. Aika näyttää mitä tapahtuu ja millainen isä ja äiti teistä tulee. Lapsi tarvitsee myös isän. 

Onnea matkaan. Joskus ja aika usein hankalat tilanteet koettelevat suhdetta. Jos ne kestävät tämän,  niin monen muunkin haasteen.

Vierailija
13/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, keskeytä hoidot heti. Ei tuosta vauvamaisesti käyttäytyvästä miesoletetusta ole isäksi. Vai haluatko ehdoin tahdoin yksinhuoltajaksi? Se on takuulla edessä, jos jatkat tuota suhdetta. Silkkaa kärsimystä. Pieni vauva on ihana, mutta aikuinen miesvauva ei. Eikä takuulla tule muuttamaan käytöstään ainakaan parempaan suuntaan.

Vierailija
14/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi ei todennäköisesti muutu.

Mieti myös sitä, että hän tulee mahdollisesti kohtelemaan myös tulevia lapsianne empatiakyvyttömästi ja tunnekylmästi. 

Vierailija
15/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan lopettaa hoito, jos parisuhde nyt jo rakoilee. Miehesi ei vaikuta kovin kivalta tai isäksi sopivalta.

Näin. Ja jos noin pienistä ottaa nenäänsä, niin millaista on vauvan kanssa? Nimenomaan todellinen luonto, ei kypsän aikuisen luonto. Täydellinen poikkeustilanne hoitoineen, eikä mies puhalla yhteen hiileen, mukaudu tai ymmärrä? Entäs kun ap sairastuu vaikka raskauspahoinvointiin tai johonkin muuhun, ja voi joskus olla kivulias ja "rasittava"? Pikkuvauvan kanssa väsynyt ja kiukkuinen yöheräämisineen? Ukko nostaa kytkintä?

Vierailija
16/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa ihan suoraan, että mietin jopa eroa tällä hetkellä. Mutta lapsi on elämäni suurin haave ja sen osalta tulee aika ja terveys vastaan - olemmehan hoidoissa.

Ap

Vierailija
17/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kanssa ja vuosien vieressä vastaavia tilanteita tulee vielä monta. Tulette olemaan hyvin väsyneitä, uupuneita ja silloin tarvitaan toiselta tukea ja olkapäätä, ei selän kääntämistä. 

Vierailija
18/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt AP:n kannattaa ihan vakavissaan miettiä, haluaako hän yksinhuoltajaksi.

Vaikka nyt tuosta selviäisittekin, tulette nostamaan tämän asian ja tilanteen esille joka ikisen riidan yhteydessä.

Vierailija
19/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla käy hermoon hoidot. Piikitykset pitäisi silti tehdä sovitusti, jos on kerran luvannut.

Jos jatkatte, niin ero ehkä tulee. Sitten alkiot roskikseen.

Tee kierros valmiiksi. Sitten aikalisä. 

Vierailija
20/94 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se lapsi ja eroa sitten jos ei homma parane

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi