Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ärsyttää nämä täydelliset perheen kuvat joulutoivotuksineen facebookissa?

Vierailija
25.12.2024 |

Varsinkin kun itse on yksinäinen ja perheetön. Onneksi Suomessa ei olla kuitenkaan menty aikakaan vielä Amerikan malliin, jossa toisille lähetetään joulukortteja omalla naamalla omasta huipputäydellisestä perheestä kaikki hampaat irvessä.

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kell onni on, se onnen kätkeköön pätee varsinkin Suomessa. Uskomatonta miten ihmiset ärsyyntyy toisten hyvästä olosta.

Ei onnesta kerro onnellinen perhekuva somessa. Siinä mielessä se on juuri niin että kell onni on se onnen kätkeköön. Ei ketään kauheasti kiinnosta toisten joulu- tai mitkään kuvat. Ne, joille oikeasti haluaa lähettää, laittaa henkilökohtaisen viestin. 

Vierailija
82/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään ärsytä... 

Tosin en ole Facessa enkä seuraa kenenkään tekemisiä missään 

sosiaalisessa mediassa.

Kyllä elämä voi olla helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on aika paljon asioita mitkä mua ärsyttää kuten vaikka sodat jne. Jonkun perhekuva ei kuulu ärsytyksen aiheisiin

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnen hetket on helpompi jakaa kuin surun tai epäonnen.Et voi tietää mitä tragedioita noiden kuvien taakse piiloutuu.Kenenkään elämä ei ole täydellistä.

Tämä on totta. Jos vielä muistelee aikaa ennen digikameroita, niin hautajaiset taisivat olla ainoa surullinen asia, josta otettiin valokuvia. Ei kukaan kuvannut silloinkaan sotkuista kotiaan, kipsattua nilkkaansa, omaa tai muiden naamaa kovassa flunssa tms. Kyllä silloinkin - ja varsinkin silloin - ikuistettiin just niitä elämän hyviä hetkiä. Ja kun kaveri oli käynyt jossain Teneriffalla tms, niin seuraavalla kerralla kyläillessä katsottiin ne lomakuvat läpi. 

Ymmärrän kyllä, että sosiaalisen median kuvat voivat aiheuttaa joissain kateutta, mutta miksi ihmeessä seurata sellaisen henkilön sometiliä? Somen hyvä puolihan on just se, että jokainen ovi itse katsoa, jos hyvittaa. Ei tarvitse enää istua jäähtyvän kahvikupin ääressä ja katsella kaverin tai sukulaisen lomakuvia Teneriffalta. Mä liityin Facebookiin noin 15 vuotta sitten, kun esikoinen lähti vähän pidemmäksi aikaa Meksikoon. Hän lähteissään sanoi, että tulee liian kalliiksi soitella kuulumisia sieltä sukulaisille, ystäville ja kavereille, joten hän päivitää Facebookin seinälleen kuulumiset ja jokainen voi lukea sieltä, jos haluaa.

Vierailija
85/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Olen tänä vuonna ollut vaan avaamatta niitä somekanavia joissa voi törmätä kuviin muiden joulusta. Paras päätös.

Vierailija
86/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun salarakkaan puoliso julkaisi heistä juuri joulukuvan. Kyllä harmittaa😡

Vierailija
87/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortit, missä on kuva perheestä joka sen lähetti, ovat söpöjä ja kiva saada.

Vierailija
88/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvakortit / taulut ovat aivan kammottavia. Appivanhemmat antoivat itsestään joululahjaksi tällaisen kamalan canvas -tyylisen valokuvataulun. Loukkaantuivat sitten kun se ei mennyt seinälle

Vierailija
89/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vanhukset ovat facebookissa 😂

Vierailija
90/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää Facebookissa nämä yrmyt vihakyttääjät, jotka eivät ikinä itse kerro mitään itsestään, mutta ovat linjoilla 20 tuntia vuorokaudessa kyräilemässä, kun muut ovat taas niin iloisia.

Vierailija
91/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on aika paljon asioita mitkä mua ärsyttää kuten vaikka sodat jne. Jonkun perhekuva ei kuulu ärsytyksen aiheisiin

Minua ärsyttää enimmäkseen pakoloiset ja olenkin heitä kohtaan avoimen rasistinen.

Vierailija
92/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on incel. Oikein ihanaa kateuden ja vihan täyteistä joulua sulle

Ehkä saat ensi vuonna sitä pillua tai luultavimmin et.

T. Sinkku

Vierailija
93/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää enimmäkseen pakoloiset ja olenkin heitä kohtaan avoimen rasistinen.

Heillä onkin kelan ansiosta onnellinen yhdistetty perhe. Ensin saapui luonnollisesti alaikäinen pieni poika jonka jälkeen seuraavana vuonna saapui hänen 42 vuotias vaimonsa isäänsä vanhempien lastensa kanssa. 

Vierailija
94/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan ota mitään täydellisiä kuvia vaan ihana saada joku kuva. Ja uskon kyllä että monella varmasti on ollut onnellinen joulu vaikka täydellisiä perhekuvia onkin otettu :) 

Ja monella myös kaikkea muuta kuin onnellinen :)

No sekin on surullista jos niin on :( Miten sinulla? 

Minulla on ollut oikein hyvä joulu. Eikä sitä tarvitse hehkuttaa facebookissa vain sen takia, että kaikki muutkin uskoisivat sen.

Tulisiko siitä huono joulu jos jakaisit sen Facebookissa? En minäkään jaksa tai viitsi siellä mitään jakaa enää nykyään, mutta en todellakaan usko että kenenkään joulu tai elämä olisi enemmän kurjaa tai kulissia niitten facekuvien takia. Tai toki sen parempaakaan, kai jokainen tietää että elämään mahtuu sekä hyviä että huonoja hetkiä ja moni haluaa jakaa ne hyvät. Tosin jotkut tuntuu haluavan jakaa erityisesti ne huonot, vaikka varmaan heidänkin elämässään joskus jotain hyvää on. 

Vierailija
95/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kell onni on, se onnen kätkeköön pätee varsinkin Suomessa. Uskomatonta miten ihmiset ärsyyntyy toisten hyvästä olosta.

Ei onnesta kerro onnellinen perhekuva somessa. Siinä mielessä se on juuri niin että kell onni on se onnen kätkeköön. Ei ketään kauheasti kiinnosta toisten joulu- tai mitkään kuvat. Ne, joille oikeasti haluaa lähettää, laittaa henkilökohtaisen viestin. 

Kyllä minusta on mukava nähdä kuvia tuttujen jouluista. Siksihän heitä somessa seuraan, että näkee kuulumisia vaikkei aktiivisesti tule pidettyä yhteyttä. Ne joitten kuulumiset ei kiinnosta, voi poistaa kaverilistalta tai ainakin estää heidän julkaisujen näkyminen. 

Vierailija
96/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä onkin kelan ansiosta onnellinen yhdistetty perhe. Ensin saapui luonnollisesti alaikäinen pieni poika jonka jälkeen seuraavana vuonna saapui hänen 42 vuotias vaimonsa isäänsä vanhempien lastensa kanssa. 

Hmmm.. totuushan on toinen.

Ensin saapui 47 vuotias mies, joka ilmoitti olevansa 15 vuotias ja sen jälkeen saapui hänen 8 vuotias vaimonsa. Lapsi heille tuli vasta sen jälkeen kun vaimo täytti 13 vuotta. Eiväthän he nyt mitään raakalaisia sentään ole!

Vierailija
97/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on incel. Oikein ihanaa kateuden ja vihan täyteistä joulua sulle

Ehkä saat ensi vuonna sitä pillua tai luultavimmin et.

T. Sinkku

Miten oksettavien, teennäisten perhe kuvien oksettavuus liittyy pillun saamiseen mitenkään? Esimerkiksi itse käyn huorissa keskimäärin viikon kahden välein tyhjentämässä säkit. Siltikään en fanita mitään tonttulakkipäisiä perhepotretteja.

Vierailija
98/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä huvittaa tuollainen teatteri. 

Vierailija
99/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jakaa Facebookiin jatkuvalla syötöllä materiaalia, joka ärsyttää mua, lakkaan seuraamasta häntä. Niin yksinkertaista se on. Yleensä säädän omat asetukseni näissä yhteyksissä sellaisiksi, että ko. henkilö ei näe multa kuin julkiset päivitykset. Niitä teen muutaman kerran kuukaudessa.

Vierailija
100/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä noita matkakuvia joita tulee yleensä tuutin täydeltä. Samat maisemat nähty jo miljoona kertaa eri ihmisten profiileista. 

Itse ainakin tykkään tuttujen perhepotreteista, varsinkin jos välimatkaa on paljon eikä nähdä usein.

Ei niitä ole pakko katsoa. Minä laitan ne ihan itseäni varten ja käyn niitä välillä katsomassa ja muistelemassa reissuja. Itse tykkään katsoa muidenkin matkakuvia. 

Jos laitat ne vain itseäsi varten, miksi ne näkyy muillekin? Kai tiedät, että kuviin ja albumeihin saa asetuksen, että ne näkyy vaan itselle? 

Minulla itse asiassa on erillinen instatili pelkästään itseäni varten. Kuvapäiväkirja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän