Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joita ärsyttää nämä täydelliset perheen kuvat joulutoivotuksineen facebookissa?

Vierailija
25.12.2024 |

Varsinkin kun itse on yksinäinen ja perheetön. Onneksi Suomessa ei olla kuitenkaan menty aikakaan vielä Amerikan malliin, jossa toisille lähetetään joulukortteja omalla naamalla omasta huipputäydellisestä perheestä kaikki hampaat irvessä.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata välittää, jotkin kuvat saattavat vain olla pelkkää kulissia.

Aika ankea meno palstalla kun yhtä harmittaa nähdä iloisia perhekuvia ja toinen lohduttaa sanomalla että ehkä he ovatkin onnettomia.

Mitä jos ovatkin onnellisia, onko se niin kauheaa?

Vierailija
122/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä, vaikka olen perheetön. En jaa omasta joulustani enää mitään, koska usein nämä joiden kuvia olen vuosia tykkäillyt, eivät tykkää minun jakamistani kuvista, joten jätän kuvat omaan arkistooni. 

He eivät ole ehkä nähneet kuvia algoritmien takia. En minäkään näe kaikkien kavereiden kuvia ellen käy varta vasten profiilia katsomassa. Mulle näkyy vaan tietyt kaverit enimmäkseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole somessa, niin en tiedä kuka on onnellinen ja kuka ei, keskityn luomaan onnellisuutta vain omalle perheelle 💞 Suosittelen kaikille muillekin😊

Usein niillä ei-onnellisilla on kova tarve laitella kuvia someen, vaikka moni tietää heidän elävän oikeasti hyvin onnettomissa olosuhteissa, se on tietysti hyvin surullista, mutta hei, jokainen elää omaa elämäänsä, olkoon onnellinen tai onneton, peace and love😘

Vierailija
124/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta. Mene someen jouluna pahoittamaan mielesi siitä että ihmiset viettää joulua. Terapiaa?

Vierailija
125/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin FB:ssä lähes 15 vuotta ennen kuin suljin sen lopullisesti muutama kuukausi sitten. Suosittelen todella lämpimästi, elämänlaatuni on parantunut.

Mä en koskaan tajunnut sen ideaa. Enkä instan. En ole kummassakaan.

Vierailija
126/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todella nämä perhekuvat joissa kaikki ovat jossain samanlaisissa pyjamissa ylipirteinä. Yök

Vierailija
127/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson mielelläni iloisia joulukuvia. Niistä tulee aina hyvälle mielelle. Kyllä tässä maailmassa on riittävästi kurjuutta, negatiivisuutta ja pahuutta, ettei siinä nyt jatkuvasti tarvitse rypeä. Ihan mukava katsella välillä niitä iloisia kuvia.

Vierailija
128/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ankea meno palstalla kun yhtä harmittaa nähdä iloisia perhekuvia ja toinen lohduttaa sanomalla että ehkä he ovatkin onnettomia.

Jotain siitä onnesta puuttuu, kun pitää ulospäin todistella!

Vierailija
129/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson mielelläni iloisia joulukuvia. Niistä tulee aina hyvälle mielelle. Kyllä tässä maailmassa on riittävästi kurjuutta, negatiivisuutta ja pahuutta, ettei siinä nyt jatkuvasti tarvitse rypeä. Ihan mukava katsella välillä niitä iloisia kuvia.

Terve poikkeus! Juhlitaan voittajien voittoa.

Vierailija
130/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna on kyllä hienoa kun voi viettää sitä oman perheensä kanssa ja jos kuvia saa otettua niin sehän on ihana asia. Kannattaa miettiä mistä harmitus tulee tässä asiassa. 

Miksi ne kuvat pitää laittaa naamakirjaan?

Ei ap

Siksi että sinne laitetaan kaikki kivat tai merkittävät asiat muistiin ja että omat sukulaiset, perheenjäsenet ja ystävät ne näkevät jotka tykkäävät niitä katsoa. Miksi olet kaverina ihmisen kanssa jonka kuvia et tykkää katsoa tai ole kiinnostunut kuulumisista? Mulla on 65 kaveria, ei ketään puolituttua tai randomityökaveria tms. Face on mulle lähinnä yhteydenpitoa varten läheisten kanssa ja päiväkirja. Ja toisaalta, kuulun jotain 300 ryhmään, sieltä etsin tietoa ja keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.

Vierailija
131/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna on kyllä hienoa kun voi viettää sitä oman perheensä kanssa ja jos kuvia saa otettua niin sehän on ihana asia. Kannattaa miettiä mistä harmitus tulee tässä asiassa. 

Miksi ne kuvat pitää laittaa naamakirjaan?

Ei ap

Sitähä vartenhan se facebook on, että kerrotaan kuulumisia ja laitetaan kuvia. 

Ja kerran kun ne sinne laitat, siellä ne ovat ikuisesti ja käytännössä kenen tahansa nähtävillä.

Ihmiset eivät näköjään vieläkään tajua, miten järjetöntä tuo on.

Ei niitä näe kuin kaverit. Ei ne missään julkisesti ole, eikä ikuisesti. Eikä niitä kukaan halua katsoa joka ei meitä tunne, kuten ap kertoi, ei kiinnosta.

Vierailija
132/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan ota mitään täydellisiä kuvia vaan ihana saada joku kuva. Ja uskon kyllä että monella varmasti on ollut onnellinen joulu vaikka täydellisiä perhekuvia onkin otettu :) 

Ja monella myös kaikkea muuta kuin onnellinen :)

No sekin on surullista jos niin on :( Miten sinulla? 

Minulla on ollut oikein hyvä joulu. Eikä sitä tarvitse hehkuttaa facebookissa vain sen takia, että kaikki muutkin uskoisivat sen.

Mutta sun pitää aina päästä marisemaan siitä kun toiset laittaa kuvia että oli kiva joulu. Vittuako se sua haittaa oliko heillä oikeasti vai ei, todennäköisesti oli kiva joulu. Minä olen postannut että ollaan kaikki sairaana, ja tiedän muitakin, nyt on kaikki mahdolliset taudit edelleen liikkeellä, influenssa uusimpana vasta aloittanut riehumisen. Sitäkö nyt pitäisi sitten kuvien kanssa olla siellä itkemässä? Laitan kuvan sitten ensi viikolla kun ollaan terveempiä ja saadaan vihdoin syödä jouluruokaa ja jakaa lahjat.

Vierailija
133/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on kiiltokuvia. Jokainen ymmärtää että totuus voi olla ihan muuta kiillotetun pinnan alla.

Vierailija
134/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole somessa, niin en tiedä kuka on onnellinen ja kuka ei, keskityn luomaan onnellisuutta vain omalle perheelle 💞 Suosittelen kaikille muillekin😊

Usein niillä ei-onnellisilla on kova tarve laitella kuvia someen, vaikka moni tietää heidän elävän oikeasti hyvin onnettomissa olosuhteissa, se on tietysti hyvin surullista, mutta hei, jokainen elää omaa elämäänsä, olkoon onnellinen tai onneton, peace and love😘

Tuo on kyllä omituinen väite. Suurin osa ihmisistä on elämäänsä ihan tyytyväisiä, ja jokaisella on elämässä huonoja ja hyviä hetkiä vaihdellen, se kuuluu elämään. Lohduttaako se ajatus jotenkin, että ei oikeasti noin monella ole jouluna hyvä mieli ja perheen kanssa mukavaa aikaa? Myös ne onnettomissa olosuhteissa elävät voivat joskus olla positiivisella mielellä ja nauttia edes joulusta. PItäisikö sekin heiltä kieltää, että jos olet onneton, niin katsokin että olet sitä myös jouluna ja kaikkina mahdollisina päivinä?

Vierailija
135/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain siitä onnesta puuttuu, kun pitää ulospäin todistella!

Höpä höpö. Ei se mitään todistelua ole. En minä koskaan sukulaisten tai ystävien kivoja kuvia ja mieti, että varmaan nyt todistelee jotain. Täytyy olla aika omituinen mieli jos kääntää toisten kivat hetket valheeksi väkisin.

Vierailija
136/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on kiiltokuvia. Jokainen ymmärtää että totuus voi olla ihan muuta kiillotetun pinnan alla.

Ne on tavallisten ihmisten tavallisia kuvia tavallisista kivoista hetkistä joita kaikille tulee. Miksi pitää väittää valheeksi? Kuitenkin suurin osa ihmisistä on ihan onnellisia tai vähintäänkin tyytyväisiä ja rakastaa perhettään.

Vierailija
137/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ei mua ärsytä muiden kuvat juurikaan, varsinkaan jos on täydellisiä kuvia. Saati joulutervehdykset. 

Vierailija
138/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa löi läpi jotain joulukorttejakin ja LSD:tä hienompaa! Sekin tuli Yhdysvalloista. Ensin tuli Facebook- ja sen jälkeen muut sosiaaliset mediat. Sosiaalinen media teki meistä kaikista Big Brother -tähtiä. Kenelle tulee yllätyksenä, että kukaan ei oikeasti vietä aikaansa perheensä kanssa koko iltaa hymyillen? Näytämme somessa sen, mitä haluamme näyttää. Kuvan ottamisen jälkeen kukin osa puoli valui jonnekin nurkkaan selaamaan omaa someaan kuten ap:kin.

No kyllä kuvia on otettu aina, niin pitkään kun kamerat on keksitty. Ennenvanhaan kuvissa oltiin aina vakavia, jopa kärsivän näköisiä? Sitäkö kaipaat? Ei kai kukaan oleta, että kun otetaan vaikka hääkuva, että se pariskunta on lopun ikäänsä ne puvut päällä ja jossain tietyssä asennossa tai suutelemassa? Se kuva otetaan kivaksi muistoksi. Ja siksi siinä yritetään poseerata kivan näköisesti. Usein se ei onnistu kun osa porukkaa inhoaa kuvien ottamista eikä suostu hymyilemään edes kuvissa. Ne kuvat jää muistoksi myös jälkipolville, joten miksi niissä ei saisi yrittää olla mahdollisimman hyvin?

Vierailija
139/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku laittaa kuvia itsestään ja perheestään nettiin. Ei järkevän ihmisen touhua. 

Vierailija
140/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin FB:ssä lähes 15 vuotta ennen kuin suljin sen lopullisesti muutama kuukausi sitten. Suosittelen todella lämpimästi, elämänlaatuni on parantunut.

Sama täällä, ensimmäinen joulu kymmeneen vuoteen ilman Facebookia, totta tosiaan! Perhe- ja joulukuvia olen saanut Whatsappissa oikeasti läheisiltä, mutta en ole nähnyt puolituttujen kuusia, koristeita, toivotuksia ja perheitä. Mahtavaa!

Miksi ihmeessä otit jotain puolituttuja kaveriksi facessa? En minä ole nähnyt ketään puolituttuja, koska mulla on kavereissa vain perheenjäsenet. sukulaiset ja ystävät, ei kaikki tutut ja puolitutut.