Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Suuri aasialaismedia uutisoi Suomen missikohusta

Vierailija
13.12.2025 |

Skandaalista uutisoi useampi media. Näkökulmassa missiä syytetään muun muassa Kiinan halventamisesta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/12f78381-3410-4ae7-be4e-814a4b2d9d9e

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni asuu ulkomailla ja laittoi mulle tänään viestin, että persuista näköjään taas puhutaan maailmalla. On se kyllä hyvä, kun saatiin tämä puolue hallitukseen kiillottamaan oikein kunnolla Suomi-kuvaa. 

Vierailija
2/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei auta missiksi enää valita kuin aitoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämäkin, että rasistinen Suomi valitsi miss suomeksi ulkomaalaistaustaisen, joka osoittautui rasistiksi.

Ei hele sentään. Siinä mentiin pieleen, kun rasismia alettiin nähdä kaupan karkkihyllyllä. Nyt sitä nähdään joka paikassa. 

Eikö kosovolaiset muka ole rasisteja?

Vierailija
4/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni asuu ulkomailla ja laittoi mulle tänään viestin, että persuista näköjään taas puhutaan maailmalla. On se kyllä hyvä, kun saatiin tämä puolue hallitukseen kiillottamaan oikein kunnolla Suomi-kuvaa. 

Sulla ei ole ystäviä. Olet yksinäinen persuista jankkaava hullu. 

Vierailija
5/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hävettää olla suomalainen. Pääministeri Petteri Orpon ja presidentti Alexander Stubbin pitäisi pyytää anteeksi jokaiselta Aasian maalta erikseen.

Vierailija
6/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, turhista kohuista rahaa repivät mediat ei ole suomen yksinoikeus tosiaan. 

Vierailija
7/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole ystäviä. Olet yksinäinen persuista jankkaava hullu. 

Fakta kuitenkin on, että Aasiassa tästä on kiinnostuttu. Missijutut on siellä vähän eri mittasuhteissa kuin täällä ja vaikutuksia on enempään kuin äkkiseltään osaamme arvatakaan.

Sivusta

Vierailija
8/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätänsä yksityinen kanssakäyminen on pitänyt jakaa someen? Mulla ei kävisi mielessäkään laittaa mitään someen, kuten tuon missinkin tapaus sen osoittaa miten myrkyllinen paikka netti on.

Tuskin tuossa mitään rasismia on. Pikemminkin vain idioottimaista käytöstä.

Vierailija
9/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen äärivasemmistolainen kommunistimedia kiillottaa Suomen mainetta järjestämällä kohun maailman turhimmasta asiasta. Onkohan kyseessä toimittajien maanpetosrikos..

Tämä on levinnyt maailmalla ihan instassa ja tiktokissa. Ja kyseinen missi aivan itse suostui siihen, että kuva julkaistiin ihmisten ihmeteltäväksi. 

Hae lääkitys tuohon paranoiaan.

Vierailija
10/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisen isovanhemman puolelta itä-aasialainen tausta, ja voin ihan tunnustaa, että kyseisen missin ilveily suututti ja v*****i. Moni aasialaistaustainen lapsi saa kouluaikana silmät ja korvat täyteen stereotyyppistä nimittelyä, matkimista, jne. Eli oli aivan hyvä, että hän joutui nöyrtymään ja pyytämään anteeksi kiinaksi. 

Vierailija
11/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuthan kovasti puolustelevat missiä ja kertovat, että kyllä saa olla  rasisti eikä siitä pidä loukkaantua. Mielestäni on aika loukkaavaa päättää muiden puolesta, mitä nämä saavat tuntea ja mitä eivät. 

Vierailija
12/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Nyt hävettää olla suomalainen. Pääministeri Petteri Orpon ja presidentti Alexander Stubbin pitäisi pyytää anteeksi jokaiselta Aasian maalta erikseen.

Orpo taas pääsee euroopan ytimeen selittelemään persujen sekoiluja espanjalaiselle kommarille. Viimeksi ainakin naama punoitti ja kädet tärisi, että eiköhän tälläkin kertaa Garcia laita miehen mankeliin. Muut siivoaa sotkun kun persu kakkaa matolle.

Vierailija
13/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä, miljardien ihmisten sekamelskassa, tuo uutinen on kuin hyttysenpaska valtameressä. Painoarvo tasan nolla!

Vierailija
14/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuthan kovasti puolustelevat missiä ja kertovat, että kyllä saa olla  rasisti eikä siitä pidä loukkaantua. Mielestäni on aika loukkaavaa päättää muiden puolesta, mitä nämä saavat tuntea ja mitä eivät. 

He murtautuvat kaupungin raatihuoneelle

Vierailija
15/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toisen isovanhemman puolelta itä-aasialainen tausta, ja voin ihan tunnustaa, että kyseisen missin ilveily suututti ja v*****i. Moni aasialaistaustainen lapsi saa kouluaikana silmät ja korvat täyteen stereotyyppistä nimittelyä, matkimista, jne. Eli oli aivan hyvä, että hän joutui nöyrtymään ja pyytämään anteeksi kiinaksi. 

Anteeksipyynnön idea ei ole, että siihen pakotetaan. Ja vielä kielellä, jota ei osaa. Että sano näin ja näin. 

Vierailija
16/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari käytti otsikossaan Mustapekka sanaa. Onhan intersektionaalit nyt infonneet afrikkalaisia?

Vierailija
17/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös PEOPLE-lehti on uutisoinut tästä, ainakin. 

Vaikka moukkamaista käytöstä puolustelevat suomiperunat toisin luulee, niin kyllä tuo kohu levisi nimenomaan ulkomaille ja se teki siitä vaikeammin hallittavan = oli paras rauhoittaa tilanne siirtämällä missin kruunu eteenpäin. 

En mä itse osaa tuollaista ilmettä ihan rassismina nähdä, mutta noloa ja moukkamaista käytöstähän se on. Aika iso juttu tästä nyt tuli, mutta sellaista se on globalisoituneessa (some)maailmassa! Varsinkin, kun nimenomaan uusi maailmanvaltias Kiina oli se loukattu osapuoli tässä.. pitää totella ja mielistellä Kiinaa! 

Vierailija
18/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmasti totta. Eihän tätä voi oikein kommentoidakaan jos ei tuollaisia piirteitä itsellä tai läheisellä ole, kun ei ole yksinkertaisesti tietoa asiasta! 

Aivan typeräähän tuollainen käytös on edes vitsinä, eikä kukaan yli 7-vuotias tuolla tavoin toimikaan. Lapsillekin opetetaan heti, että älä vääntele naamaa. Kasiluokkalainen lapseni ei kuulemma voisi kuvitellakaan, että kukaan hänen kavereistaan tekisi noin. Hän oli sitä mieltä, että taaperotkin osaa käyttäytyä paremmin :D Hesarista siis oli lukenut tästä missikohusta, ja kyseli minulta tiedänkö mitä siinä on taustalla. Missit ei häntä yleisesti kiinnosta. 

Vierailija
19/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tietäisi mitään ilman suomi mediaa joja kusi omiin muroihin ja pilasi yhden missin uran.

Vierailija
20/162 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeellä näihin persuihin saataisiin pumpattua alkeellisimmat sivistys ja käytöstavat, että pitäisivät edes suunsa kiinni. 

Kuten tämä Eerola. Nyt pyytelee anteeksi, ettei hän tarkoita loukata aasialaisia, vaan  halusi pilkata missiorganisaatiota.

Hei haloo, tuo tyyppi on aikuinen ja vielä kansanedustaja, niin hän käyttää aikaansa jonkun organisaation pilkkaamiseen, jota rahoittajat ovat hyvää tulosta tekeviä suomalaisia  yrityksiä, joiden keulakuvana ja edustajana Miss Suomi edustaa. 

Ihan oikeasti, onko tuo tyyppi niin tyhmä, kuin uhmaikäinen murrosikäinen, joka haluaa PILKATA Suomalaisista yrittäjiä  ja veronmaksajia. Mitä sen päässä liikkuu? 

Ja miksi yhä uudelleen ja uudelleen persut ottavat kantaa, kun he eivät ymmärrä, sillä nyt se on vaarantamassa jopa Suomen turvallisuutta. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011689984.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi