Sara Sieppi on sitten julkaissut ensimmäisen tulevaan vauvaansa liittyvän kaupallisen yhteistyön
Aiemmin mm Nata Salmela on julkisesti hehkuttanut, millainen rahasampo vauvansa on ollut. Vauvan kautta pääsee tekemään mainoksia kokonaan uudelle asiakassegmentille ja Sieppikin nyt mainostaa maidonlämmitintä ja pullojen puhdistajaa aiempien pitsihepenien ja meikkien sijaan.
Samalla kuitenkin netissä käy kiivas keskustelu siitä, kuinka ihmiset alkavat olla kyllästyneitä influenssereihin ja alan kultavuodet olisivat jo takanapäin. Varsinkin lasten hyödyntäminen sisällöntuottamisessa ja mainonnassa saa monet boikotoimaan vaikuttajia. Vaikka esimerkiksi Salmela on kertonut lapsensa saavan pitää omat tienestinsä, niin pieni lapsi, saati vauva ei voi antaa tietoista suostumusta lapsuutensa kaupallistamiselle.
Mitä mieltä täällä ollaan mainostamisesta ja sisällöntuottamisesta lasten kautta ja onko ihmiset jo väsyneitä influensserien jatkuvaan mainostykitykseen?
Kommentit (17)
Joillekin mikään ei ole "pyhää". Oma vauvakin kaupallistetaan tuosta vaan. Jotenkin vielä törkeämpää, kuin itsensä myyminen. Ja vain vanhempien narsistisuuden, ahneuden, tai jonkun muun "ei kunniakkaan" puolen pönkittämiseksi ja takia.
Vielä kymmenisen vuotta sitten, kun some oli uusi juttu, sisällöt oli paljon aidompia. Nyt ne on lähinnä enää maksettuja mielipiteitä ja mainoksia kaupallisten yhteistöiden muodossa sekä influensserien omaisuudella leuhkimista, kuvia merkkilaukuista, hulppeista lomista ja asunnoista, materialismia.
Tavarahu-o-r@aamista. Poistanut jo kaikki "metat" kun niille turhille jutuille, mainoksille ei ole "käyttöä". Tää somehomma ja ai-kuvat enemmän kuin huonoja.
Ottaako se vieläkin botoxia ja täyteaineita naamaan ja huuliin raskaana ollessaan?
Entä tekotukkaa, liimataanko juuriin, ja onko liimattu rakennekynsiä, ripsijatkeita ja laminoitu kulmakarvoja. Hiusvärejä?
Kun olen lukenut että kaikki turhat myrkyt voi päätyä sikiöön.
Ketkä tyhmät lampaat näiden seuraajia on, vai onko ne maksettuja seuraajia, ketkä laittaa keksityiltä nimitileiltä sydämen ja liekin kuvia?
Mietin sitäkin, että miten voi esitellä tuommoisia ennen kuin koko vauva on edes syntynyt ja on päässyt testaamaan niitä vauvan kanssa jokapäiväisessä arjessa.
Ymmärrän mainokset ja tuotetestit paremmin, jos oikeasti on käyttänyt jotain pitkään ja tietää sen olevan laadukas, kestävä ja toimiva. Mutta nyt influensserit mainostaa ihan mitä tahansa, vaikka eivät olisi käyttäneet tuotetta päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin mikään ei ole "pyhää". Oma vauvakin kaupallistetaan tuosta vaan. Jotenkin vielä törkeämpää, kuin itsensä myyminen. Ja vain vanhempien narsistisuuden, ahneuden, tai jonkun muun "ei kunniakkaan" puolen pönkittämiseksi ja takia.
Kiteytyy puhtaasti rahaan tämä naisten voimaantuminen. Ei se rahan perässä juokseminen ole naiselle kyllä mitään uutta auringon alla. Nyt erona on vaan se, että kaikkien pitäisi olla hirveän ylpeitä siitä, kun Kassandra Mariella Catherine Pönttöset myy itseään netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin mikään ei ole "pyhää". Oma vauvakin kaupallistetaan tuosta vaan. Jotenkin vielä törkeämpää, kuin itsensä myyminen. Ja vain vanhempien narsistisuuden, ahneuden, tai jonkun muun "ei kunniakkaan" puolen pönkittämiseksi ja takia.
Kiteytyy puhtaasti rahaan tämä naisten voimaantuminen. Ei se rahan perässä juokseminen ole naiselle kyllä mitään uutta auringon alla. Nyt erona on vaan se, että kaikkien pitäisi olla hirveän ylpeitä siitä, kun Kassandra Mariella Catherine Pönttöset myy itseään netissä.
Ilman rahaa voi olla hieman hankalaa tulla toimeen ja elää, eikös vaan? Oli sitten mies tai nainen kyseessä.
Tässä maailmassa on ylipäätään melko vähän aloja, jotka olisi puhtaasti eettisiä. Nytkin oli taas raksalla paljastunut Suomessa orjatyötä ja hyväksikäyttöä.
Kunhan vauva ei ole kuvissa ja pysyy anonyyminä. Tämä on jokaisen lapsen oikeus.
Kaikki on kaupan. Instagramin, TikTokin tai OnlyFansin kautta.
Mädäntynyttä ja moraalitonta.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan vauva ei ole kuvissa ja pysyy anonyyminä. Tämä on jokaisen lapsen oikeus.
Käy niinkuin se Jenkeissä ollut tapaus kun 18-vuotta täyttänyt nuori haastoi vanhempansa oikeuteen kun oli ollut näiden blogissa alaikäisenä. Sai miljoonakorvaukset eikä puhunut enää koskaan vanhemmilleen.
Ihmettelen miksi kukaan ylipäätään seuraa näitä sometähtiä tai "influensswreita" kun sisältö on sama kuin olisi mainostauolla koko ajan. Pelkkiä mainoksia - ei mitään omaperäistä ei mitään aitoa. Osta tätä kannattaa kokeilla sitä ja maksettu yhteistyö. Niin mitä siitä oikein saa irti?
Vierailija kirjoitti:
Kunhan vauva ei ole kuvissa ja pysyy anonyyminä. Tämä on jokaisen lapsen oikeus.
Meinaatko ettei tenavaa heti synnytyksessä pitåisi laittaa onlyfansiin? Sillähän tienaisi mukavasti.
No eihän some alussa ollut pelkkää mainosta. Mutta ehkä se on helpompaa tehdä valmiiksi saneltuja mainossisältöjä kuin luoda ja keksiä jotain uutta ja omaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan vauva ei ole kuvissa ja pysyy anonyyminä. Tämä on jokaisen lapsen oikeus.
Katsotaan, miten meinaa tehdä: pysyykö vauva poissa kuvista, vai alkaako mainostaa vauvalla kaikenlaista vaatetta, tarviketta ym?
Yhä harvemmat pystyvät enää samaistumaan influensserien luksuselämään, kun elämisen kustannukset on nousseet ja tulevaisuus näyttää harmaalta tekoälyn viedessä energiaresursseja ja työpaikkoja.