Muita, joita ärsyttää nämä täydelliset perheen kuvat joulutoivotuksineen facebookissa?
Varsinkin kun itse on yksinäinen ja perheetön. Onneksi Suomessa ei olla kuitenkaan menty aikakaan vielä Amerikan malliin, jossa toisille lähetetään joulukortteja omalla naamalla omasta huipputäydellisestä perheestä kaikki hampaat irvessä.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä noita matkakuvia joita tulee yleensä tuutin täydeltä. Samat maisemat nähty jo miljoona kertaa eri ihmisten profiileista.
Itse ainakin tykkään tuttujen perhepotreteista, varsinkin jos välimatkaa on paljon eikä nähdä usein.
Ei niitä ole pakko katsoa. Minä laitan ne ihan itseäni varten ja käyn niitä välillä katsomassa ja muistelemassa reissuja. Itse tykkään katsoa muidenkin matkakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna on kyllä hienoa kun voi viettää sitä oman perheensä kanssa ja jos kuvia saa otettua niin sehän on ihana asia. Kannattaa miettiä mistä harmitus tulee tässä asiassa.
Miksi ne kuvat pitää laittaa naamakirjaan?
Ei ap
Sitähä vartenhan se facebook on, että kerrotaan kuulumisia ja laitetaan kuvia.
Niimpä. Sitä varten että saa nauraa niiden reppanoiden kuville. 🤣🤣🤣 Miksi siellä pidetään 10-20v vanhoja naamakuvia. Eikö tuore kuva enää kestäisi päivänvaloa. 😁
Miksi sinne ylipäötä pitää laittaa mitään lärvikuvaa.
Facebookin nimi vissiin saa jotkut kuvittelemaan, että oma naamakuva pitää laittaa profiilikuvaksi. Ei täydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä noita matkakuvia joita tulee yleensä tuutin täydeltä. Samat maisemat nähty jo miljoona kertaa eri ihmisten profiileista.
Itse ainakin tykkään tuttujen perhepotreteista, varsinkin jos välimatkaa on paljon eikä nähdä usein.
Ei niitä ole pakko katsoa. Minä laitan ne ihan itseäni varten ja käyn niitä välillä katsomassa ja muistelemassa reissuja. Itse tykkään katsoa muidenkin matkakuvia.
Niin, itseäsi varten sä varmaan meikkaatkin, jne.
Kun ei edes ole mitään laatua niissä kuvissa vaan surkeeta roskaa.
Itse en vastaa noihin perhekuviin koskaan mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikestaan ärsytä. Mutta en itse jaksaisi lavastaa ja ottaa jotain ns. täydellistä kulissi joulukuvaa perheen kanssa, jossa jokainen kynttilä ja tonttu on asetelu viimeisen päälle ja ihmisillä jotkut tekohymyt naamalla. Tapansa kullakin.
Kulissi ja lavastus ja täydellisyyden tavoittelu onkin kyllä eri asia kuin se että saa perheestään otettua joulukuvan ja ehkä vielä jakaa sen jollekin. Ja sitten vielä kyseenalaistaa toisten onnellisuus sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikestaan ärsytä. Mutta en itse jaksaisi lavastaa ja ottaa jotain ns. täydellistä kulissi joulukuvaa perheen kanssa, jossa jokainen kynttilä ja tonttu on asetelu viimeisen päälle ja ihmisillä jotkut tekohymyt naamalla. Tapansa kullakin.
No valokuvissa on ollut tekohymy jo iät ja ajat. Siksi sanotaan cheese...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, itseäsi varten sä varmaan meikkaatkin, jne.
En koskaan meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat ne vain itseäsi varten, miksi ne näkyy muillekin? Kai tiedät, että kuviin ja albumeihin saa asetuksen, että ne näkyy vaan itselle?
Miten jonku valokuvat voivat ärsyttää? Ei ole kyllä kenenkään kaverin kuvat koskaan ärsyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat ne vain itseäsi varten, miksi ne näkyy muillekin? Kai tiedät, että kuviin ja albumeihin saa asetuksen, että ne näkyy vaan itselle?
No mitä haittaa siitä on, jos muutkin näkee? Ihan samalla tavalla minä katson kavereiden matkakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuvat otetaan itselle muistoksi, mutta saa niitä muutkin katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei edes ole mitään laatua niissä kuvissa vaan surkeeta roskaa.
Miksi niissä pitäisi olla jotain laatua?
Se kuva on vaan yksi hetki illasta ja ei se tarkoita, että koko ilta on sitä samaa hymyä.
Mikä niissä ärsyttää? Sekö ettei itselläsi ole? Mun kaverit ja sukulaiset jakavat monenlaisia kuvia. Yksi kasvattaa koiria ja 90% hänen kuvistaan liittyy koiriin. Toinen on intohimoinen mökkeilijä ja 90% hänen kuvistaan liittyy mökkiin. Yksi on taitava kakkujen tekijä ja julkaisee paljon kuvia leipomistaan kakuista. Yksi taas harrastaa pyöräilyä ja suurin osa hänen päivityksistään liittyy pyöräilyyn. Mä julkaisen eniten kuvia kissoistani, mutta ei mua ärsytä, kun kaverini eivät julkaise.
Miten joku edes ajattelee, että perhe on täydellinen valokuvien perusteella. Valokuviin yritetään saada hyviä hetkiä, mutta ei se sitä tarkoita, että elämä on sitä hyvää hetkeä aina.
Vierailija kirjoitti:
Olin FB:ssä lähes 15 vuotta ennen kuin suljin sen lopullisesti muutama kuukausi sitten. Suosittelen todella lämpimästi, elämänlaatuni on parantunut.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku edes ajattelee, että perhe on täydellinen valokuvien perusteella. Valokuviin yritetään saada hyviä hetkiä, mutta ei se sitä tarkoita, että elämä on sitä hyvää hetkeä aina.
Niinpä. Enkä toisaalta tajua sitäkään, että kuvitellaan, että todellisuus kuvien takana on jotain perhehelvettiä. Eiköhän suurimmalla osalla ole ihan kivaa, tavallista arkea, johon kuuluu iloja ja suruja.
Ai, itse olen utelias näkemään perheenjäseniä. Lapset kasvaa niin ovat joka vuosi eri näköisiä. Onneksi kortteja ei tullut, koska ne ovat kiusallisia kun tuntuu että valokuvaa ei kehtaisi laittaa roskiin.