Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ärsyttää nämä täydelliset perheen kuvat joulutoivotuksineen facebookissa?

Vierailija
25.12.2024 |

Varsinkin kun itse on yksinäinen ja perheetön. Onneksi Suomessa ei olla kuitenkaan menty aikakaan vielä Amerikan malliin, jossa toisille lähetetään joulukortteja omalla naamalla omasta huipputäydellisestä perheestä kaikki hampaat irvessä.

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä noita matkakuvia joita tulee yleensä tuutin täydeltä. Samat maisemat nähty jo miljoona kertaa eri ihmisten profiileista. 

Itse ainakin tykkään tuttujen perhepotreteista, varsinkin jos välimatkaa on paljon eikä nähdä usein.

Ei niitä ole pakko katsoa. Minä laitan ne ihan itseäni varten ja käyn niitä välillä katsomassa ja muistelemassa reissuja. Itse tykkään katsoa muidenkin matkakuvia. 

Jos laitat ne vain itseäsi varten, miksi ne näkyy muillekin? Kai tiedät, että kuviin ja albumeihin saa asetuksen, että ne näkyy vaan itselle? 

Kyllä ne kuvat otetaan itselle muistoksi, mutta saa niitä muutkin katsoa. 

Jaa, itsellä on kyllä ihan pilvipalvelussa kuvat itseä varten. Näytän niitä vain, jos joku haluaa nähdä kuvia. 

Vierailija
62/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että muiden perhejoulukuvat veisivät minulta mitään pois, vaikka perheetön ja joulua viettämätön olenkin. Päinvastoin, kiva nähdä miten tuttavaperheissä ovat taas lapset kasvaneet viime joulusta.

Erityisesti mua tietysti ilahduttavat jouluiset lemmikkikuvat, kunhan eläimille ei ole puetty mitään ahdistavia vaatteita päälle tai muutenkaan kiusattu pelkästään nätin kuvan toivossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin FB:ssä lähes 15 vuotta ennen kuin suljin sen lopullisesti muutama kuukausi sitten. Suosittelen todella lämpimästi, elämänlaatuni on parantunut.

Sama täällä, ensimmäinen joulu kymmeneen vuoteen ilman Facebookia, totta tosiaan! Perhe- ja joulukuvia olen saanut Whatsappissa oikeasti läheisiltä, mutta en ole nähnyt puolituttujen kuusia, koristeita, toivotuksia ja perheitä. Mahtavaa!

Vierailija
64/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin FB:ssä lähes 15 vuotta ennen kuin suljin sen lopullisesti muutama kuukausi sitten. Suosittelen todella lämpimästi, elämänlaatuni on parantunut.

Sama täällä, ensimmäinen joulu kymmeneen vuoteen ilman Facebookia, totta tosiaan! Perhe- ja joulukuvia olen saanut Whatsappissa oikeasti läheisiltä, mutta en ole nähnyt puolituttujen kuusia, koristeita, toivotuksia ja perheitä. Mahtavaa!

Miksi sulla oli puolituttuja Facebookissa? Mulla on vaan läheiset ystävät ja sukulaiset. Ei kiinnosta puolituttujen Facebookit. 

Vierailija
65/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän FB ole nykyään se oman elämän hehkutuspaikkavaan Instagram.

FB:ssä on sentään jotakin hyödyllisiö ryhmiä, vaikkapa sijoittamiseen liittyen. Ei sellaista instabimbot opi.

Vierailija
66/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin katson iloisia kuvia kuin jotain surullisia kuvia ilman selitystä ja sitten kaikki kyselee mikä hätänä. 

Vierailija
67/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röhkistä Facebook 2020 luvulla 😂

Vierailija
68/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset tantat löytäneet instan nyt pitävät itseään nuorekkaina ja Facebook on heille muka "last season". Vaikka samat asiat voi tehdä Facessakin. Plus instasta puuttuu ryhmät.

Facessa voi jakaa ja saada tietoa.

Instassa voi jakaa itseään ja kytätä muita.

Vierailija
69/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset tantat löytäneet instan nyt pitävät itseään nuorekkaina ja Facebook on heille muka "last season". Vaikka samat asiat voi tehdä Facessakin. Plus instasta puuttuu ryhmät.

Mulla on Instatili koiraani varten. Seuraan tilejä aiheen perusteella enkä tuttujen perusteella. Facebookissa seuraan taas tuttuja. 

Vierailija
70/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facessa on paljon hyvää! Tosin on huonoakin.

Vierailija
71/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen jos tästä laumasta saisi otettua harmonisen perhekuvan🤣 Ainoa asia mitä amerikkalaisuudesta kadehdin on kauniit perhekuvat.

Meitä oli eilen 13 ja hälinä sen mukainen. Yritin ottaa kuvia kun lastenlapset jakoivat paketteja mutta niissä näkyy vain liinatukkaisia viuhahduksia, poikani selkä, hänen anoppinsa takaraivo, kasa papereita ja joku kantamassa astioita keittiöön:)

Ainoat harmoniset kuvat oli kuva joulupöydästä ja kuusesta ennenkuin ketään oli tullut paikalle.

Katselen mielelläni toisten joulukuvia!

Vierailija
72/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä silmä pieni katso mitä vain.." On hyvä oppia säästämään itseään asioilta jotka ahdistavat, surettavat tai pelottavat. Itse en ole facebookissa, koska minulla  ei valitettavasti ole mitään jaettavaa. En myöskään joudu katsomaan muiden elämän hyviä puolia esitteleviä kuvia ja tarinoita. Oletan, että osattomuus korostuisi. Näin ollen pystyn säilyttämään kuvitelmani siitä, että elämäni on riittävän hyvää ja onnellista.

Tuli mieleen tuo "Ankeisen joulutervehdys" joka televisiossa aaton aattona näytettiin. Aino Inkeri luetteli kivasti kaikki kateutta herättävät asiat. Se on niin totta, että suorastaan naurattaa.

Vierailija
73/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ennemminkin.

Vierailija
74/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnen hetket on helpompi jakaa kuin surun tai epäonnen.Et voi tietää mitä tragedioita noiden kuvien taakse piiloutuu.Kenenkään elämä ei ole täydellistä.

Vierailija
75/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttulakki päähän ja otat itsestäsi kuvan sinne Faceen...

Vierailija
76/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Onneksi Suomessa ei olla kuitenkaan menty aikakaan vielä Amerikan malliin, jossa toisille lähetetään joulukortteja omalla naamalla omasta huipputäydellisestä perheestä kaikki hampaat irvessä.

Missä tynnyrissä elät? Itse sain jo yli 10 vuotta sitten tällaisia kortteja useammankin, tosin ei ollut hampaat irvessä, vaan ihan nättejä kortteja hymyilevistä perheistä. 

Vierailija
77/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna on kyllä hienoa kun voi viettää sitä oman perheensä kanssa ja jos kuvia saa otettua niin sehän on ihana asia. Kannattaa miettiä mistä harmitus tulee tässä asiassa. 

Miksi ne kuvat pitää laittaa naamakirjaan?

Ei ap

Halutaan jakaa onnea ja hyvää mieltä muillekin.

Vierailija
78/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, ei ole minulta pois jos muilla on kivaa. On minullakin.

Vierailija
79/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kell onni on, se onnen kätkeköön pätee varsinkin Suomessa. Uskomatonta miten ihmiset ärsyyntyy toisten hyvästä olosta.

Vierailija
80/142 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheetön, mutta mielelläni katson kavereiden perhekuvia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi