Suomessa välitetään enemmän mummojen terveydenhuollosta kuin heidän jotka näiden hoidot maksaa
En yhtään ihmettele että sote tulee uppoamaan ja syvälle. Itsekin pitäisi 20 vuotta jaksaa työelämää ja lokkien hoidon maksamista. Ei kiitos.
Kommentit (654)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Vanhusten sairauksien hoidosta ei todellakaan välitetä. Tehdään vain minimi ja asenne on, että kuolisit jo pois.
Nämä mummot ja papat ovat muuten sinun koulutuksen, lapsilisät, äitisi äitiysloman sekä sinun terveydenhuollon maksaneet ym. Olet vastenmielinen ja itsekäs kus*pää.
Älä itse jauha paskaa. Sukulaisvanhus on käynyt viimeisen kahden vuoden aikana lääkärissä, leikkauksissa ja hoidoissa yli 90 kertaa. Maksetut verot on monta kertaa kulutettu jo tässä turhassa rallissa.
No, mitä ehdotat, vanhaa kunnon "saunan taakse"?
Hoidonrajausta kuten joku edellä.
Tarkenna.-eläkeläinen
80-luvun käytänteet takaisin. Esim. aivoverenvuotoa ei hoideta kuin työikäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on silmälasit liimattu pikaliimalla.
Jos saisi palkkaa niin voisi ostaa uudet silmälasit.
Näitä asioita ei oikein osata ajatella, kun laitetaan ihmisiä palkattomiin töihin.
Palkan idea on just se, että voisi ostaa silmälasit ja vaikka nastakengät.
Mutta jos tehdään palkatonta työkokeilua niin sitten ei osteta.
Jos kaatuu ja jalka murtuu niin ollaan sairaslomalla työkkäristä. Myös työtön voi saada sairaslomaa.
Jos kaatuu pahasti ja lyö päänsä niin voi tulla työkyvyttömyyseläkke.
Mutta kun rahaa nastakenkiin ei voida antaa.
Tämä on tätä suomalaista logiikka
Ei ole edes rahaa niihin nasta suojuksiin idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä asioita ei oikein osata ajatella, kun laitetaan ihmisiä palkattomiin töihin.
Olet avioliitossa. Miehesi voi auttaa sinua silmälasiasiassa, se elatusvelvollisuus.
Ei sillä ole rahaa. Maksan työmarkkinatuesta puolet vuokrasta + perheen ruoat.
Miehellesihän jää rahaa vaikka kuinka jos siitä kuudesta sadastasi maksat puolet asumisesta ja neljän hengen ruuat. Eihön hänelle jää kuin puolikas pienistä asumismenoista
+ auton kulut jotta pääsee vuorotöihin jne.
Johan nyt neitokainen, vai ihan lokki tässä nyt ollaan.
Tee kiltisti vielä 30 - vuotta duunia ja mietitään sitten oletko sontalokki vai puhdas valkoinen loinen joka lokkeilee.
Tässähän ollaan kuin rotat uppoavassa laivassa, aletaan järsimään toinen toisiamme. Moni suorastaan odottaa, että vanhemmat kuukahtavat pois tieltä ja perintöön kiinni.
V Honkasalo on sanonut, että tänne mahtuu nokikanoja vielä miljoona, eiköhän muutama lokki tule elätettyä siinä sivussa. Teitä lokkeja nimittäin riittää, työ ei monellekaan maistu!
Vierailija kirjoitti:
Nämä on just näitä hyvätuloisten ohjeita.
Terveydenhoitaja kysyi miksei miehesi maksa koko vuokraa.
No, ei se pysty. Maksa työmarkkinatuella puolet vuokrasta + perheen ruoat.
Jos saa töitä niin palkkarahat pitää aina säästää työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.
En käy koskaan vapaa-ajalla missään.
Teilöähän on tosi pienet asumismenot jos se vajaa 600 riittää noin paljoon.
Minne se miehesi hölvää rahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista kommenttisi kun sinusta tulee lokki. Ja tulet huomaamaan ettet saakaan terveydenhuoltoa ikäsi takia. Oletko jotenkin tyhmä?
Taidat olla itse lokkeileva vanhus. Jostain syystä lokkeilevat vanhukset laitetaan työikäisten, nuorten ja lasten edelle. Miksi näin?
Miten tämä näkyy? Kerropa hiukan.
Köyhät ajaa huonoilla autoilla ja silmälaseissa.
Rikkaat ajaa samoja teitä. Jos tulee kolari niin ei voi mitään. Itse leikkaavat koko ajan työikäisiltä.
Kannattaa käydä töissä, työterveyshuolto pelaa meillä vallan mainiosti! ap. hopi hopi töihin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet avioliitossa. Miehesi voi auttaa sinua silmälasiasiassa, se elatusvelvollisuus.
Miehellesihän jää rahaa vaikka kuinka jos siitä kuudesta sadastasi maksat puolet asumisesta ja neljän hengen ruuat. Eihön hänelle jää kuin puolikas pienistä asumismenoist
Muutama satanen asumiseen ja lopun palkan vie sitten auton kulut?. Taitaa miehesi huijata sinua rahoistaan.
"Apua voi joutua odottamaan kohtalokkaan kauan, kun työttömänä oleva sopimuspalokuntalainen ei lähdekään pelastuskeikalle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaatuu ja jalka murtuu niin ollaan sairaslomalla työkkäristä. Myös työtön voi saada sairaslomaa.
Tämä on tätä suomalaista logiikkaa.
Täytyy vaan toivoa, että kaikki
Nastakengät? Osta muutaman euron liukuesteet, niitä minäkin olen jo vuosia käyttänyt.-eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Asia on juurikin näin. Vanhuksien terveydenhuolto kuluttaa valtavasti resursseja. Vanhuksille voitaisiin edes ensin tarjota vaihtoehdoksi eutanasiaa. Moni heistä on tämän elämän jo nähnyt ja ottaisi mielellään kivuttoman kuoleman. Suomi on sairaiden paratiisi.
Minäkin toivon että Suomeen saataisiin eutanasia. Mutta ei sitä pidä kenelläkään tarjota, kyllä se aloite täytyy tulla sairaalta ihmiseltä itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellesihän jää rahaa vaikka kuinka jos siitä kuudesta sadastasi maksat puolet asumisesta ja neljän hengen ruuat. Eihön
Ei huijaa.
Ajakaa te eläkeläiset niillä hyvillä autoilla ja silmälaseilla.
Ostan silmälasit, kun ansiosidonnainen palautetaan entiseksi. Muuten en.
Jep. Tämä tullut todistettua usein, että en saa sellaista palvelua mitä pitäisi. Viikonloppuna soitin päivystykseen että henkeä ahdistaa , kova kuume ym. Sanottiin vaa ota buranaa ja Panadolia. Jouduin käymään yksityisellä että sain mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuesteet on huonot. Eri asia jos on eläkkeellä ja käy vain kaupassa.
Työttömät on palkattomissa työkokeiluissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoitanut mummoja eikä heidän terveydenhoitonsa ole kovinkaan hääppöistä. Kukaan ei välitä, näkevätkö he vanhoilla laseillaan enää mitään, niitä ei uusita. Kukaan ei välitä, millaiset tekohampaat heillä on, pystyykö niillä syömään, niitä ei uusita. Hoitajat ehkä vielä haluaisivat niitä uusia, mutta joku muu on päättämässä, oli sitten kyseessä omaiset tai muu taho. Aloittaja ei tiedä, mistä puhuu, kun luulee, että vanhuksiin tuhlataan rahaa. Heitä hoidetaan huonosti ja kaikki tietävät sen. Yksi hoitaja hoitaa yksinään monta dementiaa sairastavaa vanhusta, syöttää, pesee, pukee, hoitaa lääkkeet jne. Ulkoiluista ei tarvitse haaveillakaan, vanhusten elämänlaatu on huonoa ja heidän annetaan kuolla vaivoihin, jotka olisivat hoidettavissa.
Kommenttisi viimeiseen lauseeseen: jos vanhuksen elämänlaatu on huonoa ja ulkoilusta ei tarvitse haaveillakaan, pitäisikö mielestäsi silti hoitaa kaikki mahdolliset sairaudet, jotta vanhus eläisi mahdollisimman pitkään siinä huonossa elämänlaadussaan? Ymmärrän, jos elämänlaatu on vielä kohtuullisen hyvää, mutta kuinka pitkään sinä itse haluaisit elää elämänvaihetta, jossa laatukin on jo huonoa eikä ulkoilusta voi haaveillakaan? Mä en haluaisi elää sellaista vaihetta lainkaan ja sitä varten mulla on se hoitotestamenttikin, jotta kukaan ei keksi pitkittää mun kärsimyksiäni vain siksi, että kärsimysten pitkittäminen on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sille liukuesteet kelpaa, pitää olla kalliit nastakengät.
Vierailija kirjoitti:
"Apua voi joutua odottamaan kohtalokkaan kauan, kun työttömänä oleva sopimuspalokuntalainen ei lähdekään pelastuskeikalle."
Jos lähtee Lappiin ja tulee autokolari niin ei saa välttämättä apua, kun hallitus poisti suojaosan.
Meillä köyhillä ei ole varaa lähteä Lappiin joten hyvätuloisten ongelma olla sitten jumissa kolariautossa eikä tule apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun rahaa nastakenkiin ei voida antaa.&n
On eläkeläisilläkin nastakenkiä, ei kelpaa halvat liukuesteet.
Miehellesihän jää rahaa vaikka kuinka jos siitä kuudesta sadastasi maksat puolet asumisesta ja neljän hengen ruuat. Eihön hänelle jää kuin puolikas pienistä asumismenoista