Suomessa välitetään enemmän mummojen terveydenhuollosta kuin heidän jotka näiden hoidot maksaa
En yhtään ihmettele että sote tulee uppoamaan ja syvälle. Itsekin pitäisi 20 vuotta jaksaa työelämää ja lokkien hoidon maksamista. Ei kiitos.
Kommentit (654)
Niin kyllä mummot ja papat tekivät typerästi , kun maksoivat ahkerasti työssäkäymällä pirusti veroja, että tällä nuorisolla olisi helpompi elämä. Kaikki ilmaista eniten koko maailmassa,
Käenpoikia ruokkivat.
Vehreät ovat niin ihmisystävällistä väkeä. Alkaa kuulostaa ihan jonkun vinkumaan politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoitanut mummoja eikä heidän terveydenhoitonsa ole kovinkaan hääppöistä. Kukaan ei välitä, näkevätkö he vanhoilla laseillaan enää mitään, niitä ei uusita. Kukaan ei välitä, millaiset tekohampaat heillä on, pystyykö niillä syömään, niitä ei uusita. Hoitajat ehkä vielä haluaisivat niitä uusia, mutta joku muu on päättämässä, oli sitten kyseessä omaiset tai muu taho. Aloittaja ei tiedä, mistä puhuu, kun luulee, että vanhuksiin tuhlataan rahaa. Heitä hoidetaan huonosti ja kaikki tietävät sen. Yksi hoitaja hoitaa yksinään monta dementiaa sairastavaa vanhusta, syöttää, pesee, pukee, hoitaa lääkkeet jne. Ulkoiluista ei tarvitse haaveillakaan, vanhusten elämänlaatu on huonoa ja heidän annetaan kuolla vaivoihin, jotka olisivat hoidettavissa.
Monella työikäiselläkin on yli kymmenen vuotta vanhat silmälasit ja he ovat palkattomissa työkokeiluissa, missä pitäisi nähdä jotain.
Kaikki ei saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksista täytyy pitää huolta. Se on yksi hyvinvointivaltion perusedellytyksiä. Mutta joistain asioista pitäisi karsia. Esim yli 90-vuotiaille kustannetaan valtavan kalliita tutkimuksia, magneetteja ja älyttömiä verikoepaketteja. Nuoremmalta ei suostuta mittaamaan ferritiiniä, vaikka hän voisi maksaa tutkimuksen takaisin yhteiskunnalle päivän työpanoksella. Toinen asia on kuntoutukset. Tiedän yli 80-vuotiaita, jotka käyvät Kela-kyydein kuntoutuksissa satojen kilometrien päässä. Itse olen ollut työssä yli 20 vuotta ja saman verran työuraa jäljellä. Mihinkään kuntoutuksiin ei enää pääse, kaikki on karsittu
Sinulla on väärää tietoa kuntoutuksesta. Yli 65-vuotiaille ei enää myönnetä sitä.
Palkattomassa työkokeilussa ei saa palkkaa eli ei voi ostaa silmälaseja. Moni saattaa ajaa vaikka vanhempiensa autoa, kun omaa ei ole.
Jos on hyvätuloinen niin ei osaa ajatella tällaisia asioita.
Ei onneksi edes tajua, että osa autolla ajavista ei näe kunnolla.
Minulla on silmälasit liimattu pikaliimalla.
Jos saisi palkkaa niin voisi ostaa uudet silmälasit.
Näitä asioita ei oikein osata ajatella, kun laitetaan ihmisiä palkattomiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä asioita ei oikein osata ajatella, kun laitetaan ihmisiä palkattomiin töihin.
Palkan idea on just se, että voisi ostaa silmälasit ja vaikka nastakengät.
Mutta jos tehdään palkatonta työkokeilua niin sitten ei osteta.
Jos kaatuu ja jalka murtuu niin ollaan sairaslomalla työkkäristä. Myös työtön voi saada sairaslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuakaan ei olisi tai ei ainakaan hyvinvointiasi jos mummot ja papat eivät olisi työllään rakentaneet tätä maata. Mene raukka tuottavaan työhön ettei tarvitse kadehtia niitä jotka ovat kovalla työllään ansainneet eläkkeensä ja ylläpitonsa. Olet yksi mätäomena ulostuloinesi.
Maksa sinä lokki omat eläkkeesi ja hoitosi. Minähän nekin maksan.
🤣😂 Sinä maksanut
Äläpä uhoa,kun et tiedä. Monessa isommassa, esim. lonkka ja polvinivelrikossa ei tietyn jälkeen juuri saa hoitoa . Itsekin maksoin polven ja lonkan leikkauksista yht. 26 th.Ikäni olen veroja maksanut
Vierailija kirjoitti:
Muista kommenttisi kun sinusta tulee lokki. Ja tulet huomaamaan ettet saakaan terveydenhuoltoa ikäsi takia. Oletko jotenkin tyhmä?
Niin. Jos se on sinusta kiinni ei saa sitä nyt, eikä sittenkään. Mitä ap:n pitäisi ymmärtää kommentistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaatuu ja jalka murtuu niin ollaan sairaslomalla työkkäristä. Myös työtön voi saada sairaslomaa.
Jos kaatuu pahasti ja lyö päänsä niin voi tulla työkyvyttömyyseläkke.
Mutta kun rahaa nastakenkiin ei voida antaa.
Tämä on tätä suomalaista logiikkaa.
Täytyy vaan toivoa, että kaikki tiet on hiekoitettu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olet avioliitossa. Miehesi voi auttaa sinua silmälasiasiassa, se elatusvelvollisuus.
Mitä terveydenhuoltoa mahdat tarkoittaa?-eläkeläinen kyselee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Vanhusten sairauksien hoidosta ei todellakaan välitetä. Tehdään vain minimi ja asenne on, että kuolisit jo pois.
Nämä mummot ja papat ovat muuten sinun koulutuksen, lapsilisät, äitisi äitiysloman sekä sinun terveydenhuollon maksaneet ym. Olet vastenmielinen ja itsekäs kus*pää.
Älä itse jauha paskaa. Sukulaisvanhus on käynyt viimeisen kahden vuoden aikana lääkärissä, leikkauksissa ja hoidoissa yli 90 kertaa. Maksetut verot on monta kertaa kulutettu jo tässä turhassa rallissa.
Aika rankasti valehtelet, 90 kertaa😅🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet avioliitossa. Miehesi voi auttaa sinua silmälasiasiassa, se elatusvelvollisuus.
Ei sillä ole rahaa. Maksan työmarkkinatuesta puolet vuokrasta + perheen ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Vanhusten sairauksien hoidosta ei todellakaan välitetä. Tehdään vain minimi ja asenne on, että kuolisit jo pois.
Nämä mummot ja papat ovat muuten sinun koulutuksen, lapsilisät, äitisi äitiysloman sekä sinun terveydenhuollon maksaneet ym. Olet vastenmielinen ja itsekäs kus*pää.
Älä itse jauha paskaa. Sukulaisvanhus on käynyt viimeisen kahden vuoden aikana lääkärissä, leikkauksissa ja hoidoissa yli 90 kertaa. Maksetut verot on monta kertaa kulutettu jo tässä turhassa rallissa.
No, mitä ehdotat, vanhaa kunnon "saunan taakse"?
Hoidonrajausta kuten joku edellä.
Tarkenna.-eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaatuu pahasti ja lyö päänsä niin voi tulla työkyvyttömyyseläkke.
Mutta kun rahaa nastakenkiin ei voida antaa.
Tämä on tätä suomalaista logiikkaa.
Täytyy vaan toivoa, että kaikki
Tuo on jo avuttomuutta jos ei saa parikymppiä maksavia kengän päälle vedettäviä nastasuojuksia ostettua. Annat tosi avuttoman kuvan itsestäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rankasti valehtelet, 90 kertaa😅🤣
Valehtelisinkin.
Jep. Järki sanoo, että parasta olisi panostaa työväestön jaksamiseen ja hyvinvointiin. Mutta jo 90-luvulta lähtien Suomessa on lähdetty leikkaamaan nimenomaan lapsilta, nuorilta, työssäkäyviltä ja investoinneista ja sekä tutkimuksesta. Nirhataan se kultamunia muniva hanhi, koska äänestäjissä on niin paljon lyhytkatseista väkeä.
Nämä on just näitä hyvätuloisten ohjeita.
Terveydenhoitaja kysyi miksei miehesi maksa koko vuokraa.
No, ei se pysty. Maksa työmarkkinatuella puolet vuokrasta + perheen ruoat.
Jos saa töitä niin palkkarahat pitää aina säästää työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.
En käy koskaan vapaa-ajalla missään.
Itse olen hoitanut mummoja eikä heidän terveydenhoitonsa ole kovinkaan hääppöistä. Kukaan ei välitä, näkevätkö he vanhoilla laseillaan enää mitään, niitä ei uusita. Kukaan ei välitä, millaiset tekohampaat heillä on, pystyykö niillä syömään, niitä ei uusita. Hoitajat ehkä vielä haluaisivat niitä uusia, mutta joku muu on päättämässä, oli sitten kyseessä omaiset tai muu taho. Aloittaja ei tiedä, mistä puhuu, kun luulee, että vanhuksiin tuhlataan rahaa. Heitä hoidetaan huonosti ja kaikki tietävät sen. Yksi hoitaja hoitaa yksinään monta dementiaa sairastavaa vanhusta, syöttää, pesee, pukee, hoitaa lääkkeet jne. Ulkoiluista ei tarvitse haaveillakaan, vanhusten elämänlaatu on huonoa ja heidän annetaan kuolla vaivoihin, jotka olisivat hoidettavissa.