Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa välitetään enemmän mummojen terveydenhuollosta kuin heidän jotka näiden hoidot maksaa

Vierailija
25.11.2024 |

En yhtään ihmettele että sote tulee uppoamaan ja syvälle. Itsekin pitäisi 20 vuotta jaksaa työelämää ja lokkien hoidon maksamista. Ei kiitos.

Kommentit (654)

Vierailija
221/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saan työmarkkinatukea 595 netto eikä minua oteta töihin niin haluanko hoitaa anoppia, no en. 

Jos en kelpaa töihin niin en minä mitään eläkeläisiä ala ilmaiseksi vapaa-ajalla hoitamaan. 

Olen täällä kotona. 

Ihmiset haluaa töitä ja palkkaa jotta voi ostaa jotain ja mennä johonkin.

Jos en saa palkkaa niin en hoida ketään ilmaiseksi vapaa-ajalla. 

Tämä tulee vielä sotessa eteen, kun siellä kuvitellaan, että kaikki omaiset osallistuvat eläkeläisten hoitoon. 

Vierailija
222/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saan työmarkkinatukea 595 netto eikä minua oteta töihin niin haluanko hoitaa anoppia, no en. 

Jos en kelpaa töihin niin en minä mitään eläkeläisiä ala ilmaiseksi vapaa-ajalla hoitamaan. 

Olen täällä kotona. 

Tämä tulee vielä sotessa eteen, kun siellä kuvitellaan, että kaikki omaiset osallistuvat eläkeläisten hoitoon. 

Sanoo sosiaaliohjaajalle, että katsotaan sitten, kun on tullut se työvoimapula ja vakituinen työsopimus on allekirjoitettu. 

Saa hänkin odottaa, koska niitä töitä kaikille tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen suunnitelma, että tehdään palkatonta työtä ja lisäksi hoidettaisiin eläkeläisiä ilmaiseksi ei kyllä onnistu. 

Vierailija
224/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako huijata itseänne omaishoitajaksi. Me otataan miehen kanssa mieluummin vaikka avioero, asutaan sitten vaikka vierekkäisissä asunnoissa. Mutta toisiamme emme ala 24/7 hoitamaan,

Vierailija
225/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä kotona. 

Sanoo sosiaaliohjaajalle, että katsotaan sitten, kun on tullut se työvoimapula ja vakituinen työsopi

Miten olet asioissa sosiaaliohjaajan kanssa?  Eihän normi työtön semmosia tarvitse?

Vierailija
226/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ajaa huonoilla autoilla ja silmälaseissa. 

Rikkaat ajaa samoja teitä. Jos tulee kolari niin ei voi mitään. Itse leikkaavat koko ajan työikäisiltä.

Suurituloisten verotuloilla maksetaan teiden teko ja teiden kunnossapito. 

Vierailija
227/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet työkyvytön, vain tukitöihin kykenevä, oket kertonut eläkehakemuksesi tulleen hyljätyksi,  ei kai ole realistista viisissäkymmenissä odottaa työpaikkaa?  

Vierailija
228/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on silmälasit liimattu pikaliimalla. 

Jos saisi palkkaa niin voisi ostaa uudet silmälasit. 

Näitä asioita ei oikein osata ajatella, kun laitetaan ihmisiä palkattomiin töihin. 

Olet avioliitossa. Miehesi voi auttaa sinua silmälasiasiassa, se elatusvelvollisuus.

Ei sillä ole rahaa. Maksan työmarkkinatuesta puolet vuokrasta + perheen ruoat.

Miehellesihän jää rahaa vai

Vuokra, sähkö, vesi, ruoka, 4 puhelinlaskua, lasten ja aikuisten lääkkeet, työttömän lääkäri maksaa ei ole ilmainen. Kotivakuutus. Autosta autolaina, vakuutus, katsastus, öljyn vaihto, uudet talvirenkaat, auto remontit, öljyn vaihto, auton käyttömaksu. Luottokorttilasku, jolla esim. pesukone, kun ei saa sitä toimeentulotukea. Vaatteet, ruoat, hygieniatarvikkeet, siivousaineet. Ei 1600 netto palkka ja 595 työmarkkinatuki ja 100 euroa lapsilisää pitkälle riitä. Kun lapsi täyttää 17 niin siitä ei saa enää lapsilisää vain toisesta lapsesta saa. 

Vierailija
229/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä kotona. 

Sanoo sosiaaliohjaajalle, että katsotaan sitten, k

Jos eläkeläinen saa aivoinfarktin niin sosiaaliohjaaja kutsuu myös omaiset hoitopalaveriin. 

Vierailija
230/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet työkyvytön, vain tukitöihin kykenevä, oket kertonut eläkehakemuksesi tulleen hyljätyksi,  ei kai ole realistista viisissäkymmenissä odottaa työpaikkaa?  

Olin kyllä valtion virastossa vuorotteluvapaa sijaisena. Ei ollut tukityö. 

Vierailija
231/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasilla autoilla te ajatte, kun ei remontteja koskaan tule. Jos toinen on työtön niin ei kela maksa mitään autoremonttia. 

Vierailija
232/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta pääsee vuorotteluvapaa sijaiseksi niin pitää olla ollut vähintään 90 päivää työtön eli ne on olleet työttömiä jotka ne on tehneet. 

Nyt ne tosin loppuvat. 

Vierailija
233/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millasilla autoilla te ajatte, kun ei remontteja koskaan tule. Jos toinen on työtön niin ei kela maksa mitään autoremonttia. 

Vai kelan pitäisi autoremontitkin maksaa?  Kannattaako pitää isoja remontteja vaativaa autoa?

Kyllä työssäkäyvän miehen pitäisi pystyä normiasioihin kun asumiskulutkin on niin pienet että puolison 600 riittää puolikkaaseen ja ruokakuluihin.

Vierailija
234/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä kotona. 

Tämä tulee vielä sotessa eteen, kun siellä kuvitellaan, että kaikki omaiset osallistuvat eläkeläisten hoitoo

Olet siis saanut aivoninfarktin ja osin siksi työtön ja tukitoimien piirissä?  Mutta kohta siis eläkkeellä, ymmärrän että olet eläkeläisten jutuista kiinnostunut 

Vierailija
235/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai kelan pitäisi autoremontitkin maksaa?  Kannattaako pitää isoja remontteja vaativaa autoa?

Kyllä työssäkäyvän miehen pitäisi pystyä normiasioihin kun asumiskulutkin on niin pienet että puolison 600 riittää puolikkaaseen ja ruokakuluihin.

Se puolison palkka on 1600 netto ja työmarkkinatuki 595 netto. 

Miksi te vingutte, että 1000 netto eläke on pieni, moni eläkeläinenkin asuu puolison kanssa ettekä tarvitse autoa, kun ette käy töissä eikä teillä asu lapsia kotona, jotka syö ja kasvaa pituutta ja tarvitsee vaatteita. 

Vierailija
236/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain ap on oikeassa. Äitini on pakko käydä kerran vuodessa tk-lääkärillä, koska muuten ei saa enää tiettyjen reseptien lääkkeitä apteekista. Samat tarinat todetaan siellä lääkärissä aina, vaikka mummon terveyden tilanne on jo ollut vuosia sama. Ja lääkärit ovat vielä tosi herkkiä laittamaan erikoislääkäreille, keuhkokuviin jne. Eikö voitaisi tehdä niin, että mummo ottaa sitten yhteyttä ja varaa lääkäriajan, jos jotain havaitsemme terveydentilassa. Ja jos halutaan esim. labrakokeilla jotain tarkistaa, niin tulisi vain lähete sinne ja esim. soittoaika tms. lääkärille, jos on jotain poikkeavaa? 

Eli äitini tapauksessa mummoa ylihoidetaan ja ikääkin on jo reippaasti päälle 80 v. Ja pari kertaa olen havainnut täysin turhia väärään aikaa tulevia tutkimuksia.

Esim. äidilläni oli kaihi, johon oli jo leikkausaika sovittu, mutta hänelle tuli myös silmien kuvausaika erään toisen asian vuoksi ja kun menimme silmäkuvaukseen, niin hoitaja totesi, että kuvaus ei onnistu, kun on tuon kaihin vuoksi. Minä sitten kysyin, että miksi meillä oli sitten tämä aika ennen kaihileikkausta, voimme kyllä tulla sen jälkeen, jolloin ilmeisesti kuvakin onnistuu? Eli ihan turhaan oli tuo kuvaus, kun ajoittui ihan väärään aikaan. Kuinkahan paljon tämäntyyppistä touhua tehdään? Ja tämä sama silmäpoli on kuulemma niin ruuhkautunut. Enkä ihmettele, jos noin typeriä ajanvarauksia tehdään.

Vierailija
237/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300 netto eläke on iso, koska tuon verran saa palkkaa, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä kaupassa. 

Vierailija
238/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on silmälasit liimattu pikaliimalla. 

Jos saisi palkkaa niin voisi ostaa uudet silmälasit. 

Näitä asioita ei oikein osata ajatella, kun laitetaan ihmisiä palkattomiin töihin. 

Olet avioliitossa. Miehesi voi auttaa sinua silmälasiasiassa, se elatusvelvollisuus.

Ei sillä ole rahaa. Maksan työmarkkinatuesta puolet vuokrasta + perheen ruoat.

Eikös sinulla ole joa aikuiset lapset, ainakin toinen jo omillaan.  Kerroit viimeksi kun spämmäilit noita spämmejäsi.

Jos miehesi tulot ovat noin pienet, sinä työtön, kaksi alaikäistä,  etteköhän saa toimeentulotukea.  Neljän hengen minimi on kai yli 2000  mitä pitää jäädä asumismenojen jälkee .  Lapsilisät lasketaan tuloksi.

Vierailija
239/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1300 netto eläke on iso, koska tuon verran saa palkkaa, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä kaupassa. 

Tuon eläkkeen saamiseen hän on tehnyt kyllä aika monta tuntia enemmän. Ennen työviikoussa oli enemmän tunteja kuin nykyään. En ymmärrä miten eläkeläisen pienet rahat aiheuttaa kateutta. Jos eläke on monta tonnia, se on eri asia. 

Vierailija
240/654 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"heidän jotka näiden hoidot maksaa" --> niiden, jotka näiden hoidot maksaa

Määrittelemättömään joukkoon tai henkilöön viitattaessa käytetään pronomineja se tai ne. Tämä ongelma on todella räjähtänyt käsiin aivan pienessä hetkessä, viittausasiat kuntoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä