Suomessa välitetään enemmän mummojen terveydenhuollosta kuin heidän jotka näiden hoidot maksaa
En yhtään ihmettele että sote tulee uppoamaan ja syvälle. Itsekin pitäisi 20 vuotta jaksaa työelämää ja lokkien hoidon maksamista. Ei kiitos.
Kommentit (654)
Vierailija kirjoitti:
Johan nyt neitokainen, vai ihan lokki tässä nyt ollaan.
Tee kiltisti vielä 30 - vuotta duunia ja mietitään sitten oletko sontalokki vai puhdas valkoinen loinen joka lokkeilee.
Tässähän ollaan kuin rotat uppoavassa laivassa, aletaan järsimään toinen toisiamme. Moni suorastaan odottaa, että vanhemmat kuukahtavat pois tieltä ja perintöön kiinni.
V Honkasalo on sanonut, että tänne mahtuu nokikanoja vielä miljoona, eiköhän muutama lokki tule elätettyä siinä sivussa. Teitä lokkeja nimittäin riittää, työ ei monellekaan maistu!
30 vuotta? Niin vähän. Nykytyöuran pituus on 50 vuotta! Olen viisikymppinen ja 30 vuotta on jo takana, 20 edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Apua voi joutua odottamaan kohtalokkaan kauan, kun työttömänä oleva sopimuspalokuntalainen ei lähdekään pelastuskeikalle."
Jos lähtee Lappiin ja tulee autokolari niin ei saa välttämättä apua, kun hallitus poisti suojaosan.
Meillä köyhillä ei ole varaa lähteä Lappiin joten hyvätuloisten ongelma olla sitten jumissa kolariautossa eikä tule apua.
Kiva olla jumissa kolariautossa kovalla pakkasella eikä tule apua.
Miksi te lähdette tähän vihakommentointiin mukaan?
Joku taas agitoi.
Ties vaikka itänaapuri tai se joku toinen eläkejankuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Atte on oikea nollatason poliitikko, nollatason ihminen. Ahne rahan perään kuten muutkin vihreät.oma etu oma etu oma etu oma etu -aina edellä.
Atte oli aiemmin kokoomuslainen, mutta näki tilaisuutensa, kun miehelle oli markkinarako vihreissä.
Kokoomuksessa olisi mennyt vuosia, ennenkuin olisi saanut mitään hyvää asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Apua voi joutua odottamaan kohtalokkaan kauan, kun työttömänä oleva sopimuspalokuntalainen ei lähdekään pelastuskeikalle."
Jos lähtee Lappiin ja tulee autokolari niin ei saa välttämättä apua, kun hallitus poisti suojaosan.
Meillä köyhillä ei ole varaa lähteä Lappiin joten hyvätuloisten ongelma olla sitten jumissa kolariautossa eikä tule apua.
Kiva olla jumissa kolariautossa kovalla pakkasella eikä tule apua.
Siinä voi sitten miettiä, että kiitos hallitus, kun poistit työttömiltä suojaosan.
Me köyhät ei Lapissa käydä, ei koske meitä.
"Kommenttisi viimeiseen lauseeseen: jos vanhuksen elämänlaatu on huonoa ja ulkoilusta ei tarvitse haaveillakaan, pitäisikö mielestäsi silti hoitaa kaikki mahdolliset sairaudet, jotta vanhus eläisi mahdollisimman pitkään siinä huonossa elämänlaadussaan? Ymmärrän, jos elämänlaatu on vielä kohtuullisen hyvää, mutta kuinka pitkään sinä itse haluaisit elää elämänvaihetta, jossa laatukin on jo huonoa eikä ulkoilusta voi haaveillakaan? Mä en haluaisi elää sellaista vaihetta lainkaan ja sitä varten mulla on se hoitotestamenttikin, jotta kukaan ei keksi pitkittää mun kärsimyksiäni vain siksi, että kärsimysten pitkittäminen on mahdollista".
Olen eri, mutta vastaan silti. Vanhusten elämänlaatua voidaan parantaa nimenomaan lisäämällä ihmisiä, jotka työskentelevät vanhusten hoidossa. Ei yksi ihminen ehdi antaa riittävästi aikaa ja huomiota ts vuorovaikutteista yhdessä oloa, jos hoidettavia on paljon. Kyllä hoidettavissa olevat vaivat ja sairaudet pitää hoitaa ts tulehdukset, ihottumat ym, ja esim harmaakaihen leikkaaminen nostaa elämänlaatua, kun taas näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Vanhusten sairauksien hoidosta ei todellakaan välitetä. Tehdään vain minimi ja asenne on, että kuolisit jo pois.
Nämä mummot ja papat ovat muuten sinun koulutuksen, lapsilisät, äitisi äitiysloman sekä sinun terveydenhuollon maksaneet ym. Olet vastenmielinen ja itsekäs kus*pää.
Älä itse jauha paskaa. Sukulaisvanhus on käynyt viimeisen kahden vuoden aikana lääkärissä, leikkauksissa ja hoidoissa yli 90 kertaa. Maksetut verot on monta kertaa kulutettu jo tässä turhassa rallissa.
No, mitä ehdotat, vanhaa kunnon "saunan taakse"?
Hoidonrajausta kuten joku edellä.
Kalliiksi tulee heitä makuuttaa hoivakodeissakin, eivät kaikki siihen menehdy.
Hallitus leikkasi sotesta 500 miljoonaa eli eläkeläisten hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista, jossa ei ole lakisääteistä vähimmäishenkilömitoitusta eli ei ole välttämättä hoitajaa yöllä.
Helsingissä Hus irtisanoo 1000 hoitajaa Attendo vielä lisää.
Eli kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Eli kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla.
Työikäisiltä leikataan tukia koko ajan eikä anneta vakituisia työpaikkoja ja lisäksi vielä haukutaan päälle. Se on iso virhe, koska he ei halua sitten auttaa eläkeläisten hoidossa. Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Aika tylsää olla yksin kotona, kun kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla.
Mutta työikäiset on tullut haukuttua niin ei hekään sitten auta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on silmälasit liimattu pikaliimalla.
Jos saisi palkkaa niin voisi ostaa uudet silmälasit.
Näitä asioita ei oikein osata ajatella, kun laitetaan ihmisiä palkattomiin töihin.
Palkan idea on just se, että voisi ostaa silmälasit ja vaikka nastakengät.
Mutta jos tehdään palkatonta työkokeilua niin sitten ei osteta.
Jos kaatuu ja jalka murtuu niin ollaan sairaslomalla työkkäristä. Myös työtön voi saada sairaslomaa.
Jos kaatuu pahasti ja lyö päänsä niin voi tulla työkyvyttömyyseläkke.
Mutta kun rahaa nastakenkiin ei voida antaa.&n
Prismassa liukuesteitä 4,95e
Nro 214: "Olen eri, mutta vastaan silti. Vanhusten elämänlaatua voidaan parantaa nimenomaan lisäämällä ihmisiä, jotka työskentelevät vanhusten hoidossa. Ei yksi ihminen ehdi antaa riittävästi aikaa ja huomiota ts vuorovaikutteista yhdessä oloa, jos hoidettavia on paljon. Kyllä hoidettavissa olevat vaivat ja sairaudet pitää hoitaa ts tulehdukset, ihottumat ym, ja esim harmaakaihen leikkaaminen nostaa elämänlaatua, kun taas näkee."
Voitaisiin toki parantaa, mutta ei tulla parantamaan. Päinvastoin ympärivuorokautisen hoivan paikkoja vähennetään ja yhä usemman vanhuksen kohtalona on nk yhteisöllinen asuminen, koska niitä paikkoja ei koske edes nykyiset henkilömitoitukset. Ihannemaailmassa kaikki vauvasta vaariin saisivat kaiken tarvitsemansa ja vielä vähän ylikin, mutta se on epärealistinen toive.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä asioita ei oikein osata ajatella, kun laitetaan ihmisiä palkattomiin töihin.
Olet avioliitossa. Miehesi voi auttaa sinua silmälasiasiassa, se elatusvelvollisuus.
Ei sillä ole rahaa. Maksan työmarkkinatuesta puolet vuokrasta + perheen ruoat.
Miehellesihän jää rahaa vaikka kuinka jos siitä kuudesta sadastasi maksat puolet asumisesta ja neljän hengen ruuat. Eihön
Vakuutukset, puhelimet, sähkö ym.-eri
Jos saan työmarkkinatukea 595 netto eikä minua oteta töihin niin haluanko hoitaa anoppia, no en.
Vierailija kirjoitti:
Jos saan työmarkkinatukea 595 netto eikä minua oteta töihin niin haluanko hoitaa anoppia, no en.
Jos en kelpaa töihin niin en minä mitään eläkeläisiä ala ilmaiseksi vapaa-ajalla hoitamaan.
Olen täällä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaatuu ja jalka murtuu niin ollaan sairaslomalla työkkäristä. Myös työtön voi saada sairaslomaa.
Mutta kun rahaa nastakenkiin ei voida antaa.&n
Olen käyttänyt vuosia liukuesteitä ja olen ollut tosi tyytyväinen, asun maalla jossa ei teitä kunnolla hiekoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on halvat liukuesteet, nastakenkiä en ole edes harkinnut.-eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet avioliitossa. Miehesi voi auttaa sinua silmälasiasiassa, se elatusvelvollisuus.
On se kumma, kun moni ei vaan tajua. Että elatusvelvollisuus on vain sana "paperilla". Kaikki ei sitä halua noudattaa, tai pysty. Ei ole työttömällä puolsolla varaa käydä edes tarvittaessa lääkärissä silmälaseista puhumattakaan. Työssäkäyvällä puolisolla on omat velvoitteensa, joita niitäkään ei lasketa mitenkään (esim. autolainan lyhennykset, opintovelkaa, auton ylläpito- ja työmatkakulut jne.). Edes veroprosenttia ei kohtuullisteta. Joillakin on rahaa vieviä addiktioita (alkoholi- tai peliongelma), jolloin rahaa edes säälliseen ravintoon ei ole puolsolle tarjolla, jonka pieni tuki menee omaan osaansa vuokrasta, puhelin- ja/tai nettilaskuun, lääkkeisiin ja henk. koht. hygieniaan esim.
Moni työtön on täysin puolison armoilla ihan peruselämisen osalta. Tuhansittain ihmisiä, jotka on olleet työelämässä ja hoitaneet aina asiansa, mutta on tulleet heitetyksi työelämästä ulos kuin käytetyt kertakäyttöhanskat, tai sitten ovat epäonnekseen sairastuneet/loukkaantuneet.
Edellä mainituista syistä jokaiselle tulisi kuulua minimitoimeentulo, jossa laskennallisesti jää ruokaan ja muuhun, kuten terveydenhoitoon sama summa asumiskulujen jälkeen, ja jota lähellekään ei esim. työmarkkinatuella pääse jos "elatusvelvollinen" puoliso, joka ei velvollisuuttaan täytä kykenemättömyyttään tai haluttomuuttaan.
Siksi minäkin kannatan kansalaispalkkaa, jonka työtulo leikkaa porrastetusti pois, ja joka korvaisi nykyisen epätasa-arvoisen ja sattumanvaraisen turvan.
Moni taloudellisesti kaltoinkohdeltu eroaa saadakseen edes minimiperusturvan ja takuun mahdollisuudesta esim. terveydenhoitoon ja sen kuluihin.
Moni ei eroa, jos asuu esim. omakotitalossa, jolle ostajaa ei välttämättä löydy, ja joka on inhimillinen ansa sille, joka inhimillisesti ottaen tarvitsisi sen pienen toimeentulon, joka kattaisi edes ne perusasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole rahaa. Maksan työmarkkinatuesta puolet vuokrasta + perheen ruoat.
Miehellesihän jää rahaa vaikka kuinka jos siitä kuudesta sadastasi maksat puol
Pidän yksin yllä autoa. Vakuutukset siitä, kodista ja mökistä on 800 euroa vuosi. Neljäkään puhelinta ja sähköt ja muutama satanen asumiskulua ei vie miehen palkkaa. Älä nyt pidä muita ihan yksinkertaisina.
Ei se eläkekään kovin kummoinen voi sitten olla.