Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isien tekemä metatyö jää usein huomaatta

Vierailija
04.11.2024 |

https://yle.fi/a/74-20119781

Oletteko samaa mieltä? Isät ei yleensä nosta tekemästään metatyöstä mitään numeroa.

Kommentit (1478)

Vierailija
941/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harhaanjohtoa koko keskustelu ei nämä lattiat ja autot ole mitään metatyötä vaan työtä. Se metatyö löytyy kysymällä ongelmalapsien äideiltä, että missä on lapsen isä on?

YH:t kasvattaa mäkättämällä, mutta jo esiteini-iässä lapset on immuuneja sille mutsin rageemiselle. Menestyvät lapset tulevat käytännössä aina ydinperheistä ja ongelmatpaukset on YH-äitien tuotteita.

Naisille kasvatus on pitää lapset hengissä seuraavaan päivään. Miehille kasvatus lapsen pitämistä oikealla tiellä tulevaisuutta ajatellen. Se on sitä metatyötä.

Niin, missä ne yh-äitien lasten isät ovat? Mikseivät he kasvata lapsiaan, kun kerran ovat niin lahjakkaita siinä? Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota, että syyllistetään into piukassa sitä, joka kantaa vastuun lapsestaan, eikä kyseenalaistetaan yhtään sitä, miksi toinen ei kanna. Hatunnosto kaikille yh-vanhemmille, jotka vetävät pulkkaa kahden edestä.

Vierailija
942/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaanjohtoa koko keskustelu ei nämä lattiat ja autot ole mitään metatyötä vaan työtä. Se metatyö löytyy kysymällä ongelmalapsien äideiltä, että missä on lapsen isä on?

YH:t kasvattaa mäkättämällä, mutta jo esiteini-iässä lapset on immuuneja sille mutsin rageemiselle. Menestyvät lapset tulevat käytännössä aina ydinperheistä ja ongelmatpaukset on YH-äitien tuotteita.

Naisille kasvatus on pitää lapset hengissä seuraavaan päivään. Miehille kasvatus lapsen pitämistä oikealla tiellä tulevaisuutta ajatellen. Se on sitä metatyötä.

Niin, missä ne yh-äitien lasten isät ovat? Mikseivät he kasvata lapsiaan, kun kerran ovat niin lahjakkaita siinä? Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota, että syyllistetään into piukassa sitä, joka kantaa vastuun lapsestaan, eikä kyseenalaistetaan yhtään sitä, miksi toinen ei kanna. Hatunnosto kaikille yh-vanhemm

Ei se kasvatus metatyö joka toinen viikonloppu riitä kasvattamaan, eikä vastuuta lapsesta voi kantaa yksinään toisessa kämpässä.

Siinä vaiheessa kun ne haarukat menee jakoon se metatyö parisuhteen eteen on jo kussut. Yksi tärkeimmistä metatöistä naiselle on pitää se mäkätys niistä kotitöistä pois päältä. Ne kotityöt ei ole katoamassa mäkättämällä mihinkään ja tilastojen mukaan miehet tekevät jo nyt 8 tuntia enemmän viikossa palkka ja kotitöitä kuin naiset.3

Jos kotitöitä on liikaa, kannattaa ensi alkuun hommata pienempi pesä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, missä ne yh-äitien lasten isät ovat? Mikseivät he kasvata lapsiaan, kun kerran ovat niin lahjakkaita siinä? Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota, että syyllistetään into piukassa sitä, joka kantaa vastuun lapsestaan, eikä kyseenalaistetaan yhtään sitä, m

Yksi tärkeimmistä metatöistä naiselle on pitää se mäkätys niistä kotitöistä pois päältä.

Niin, eli osallistua perhe-elämäänsä tasaveroisesti. Eihän sellaisella ole tarvetta mäkättää, joka ei vedä pulkkaa yksin silloin, kun hommaan on lupautunut toinenkin. Ja osallistuva isähän tuskin päätyy joka toinen viikonloppu -vanhemmaksi, sillä hänestä tuskin erotaan, tai jos erotaan muista syistä, hänellä joko on erinomaisena kasvattajana itsellään lähivanhemmuus tai viime vuosina lähtökohtaisesti vuoroviikoin, 50/50.  Kyllä siinä ehtii hyvin kasvattamaan.

Vierailija
944/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sössötetään miten simppeliä se in vain havaita että puuttuu takki ja mennä ostamaan se.

Lapsiperheessä se nyt vain ei toimi koska sitä tekemistä, ostamista, kuskaamista, huolehtimista on PALJON.

Eli todellkaan ei voi vain yksi asia kerrallaan hoitaa asioita, vaan pitää olla kymmeniä palloja ilmassa yhtä aikaa, että kaikki todella hoitui.

Vierailija
945/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun pihasaunasta mätänee lattia ja palaa kiuas, selvitän yksityiskohtien tarkkuudella, miten rakennan paremman lattian ja mikä on taloudellisesti ja toiminnallisesti pätevin kiuas saunaan."

Kuinka usein tämäntyyppinen metatyö pitää tehdä? Ei välttämättä ikinä vaikka asuisi maalla.

Sellaista metatyötä tulee kuitenkin koko ajan lisää. Kyllä varsinkin omakotitalossa, kun on vielä piha ja pari autoa, on koko ajan jotain rempallaan tai jotain mitä pitää muistaa tarkistaa, korjata, varata tai suunnitella. Meillä esim. vaimolla ei ole mitään käsitystä siitä että autoon pitää välillä vaihtaa öljyt, miten kuluneet hänen autonsa talvirenkaat ovat tai milloin piippu on viimeksi nuohottu. Eikä tarvitsekaan koska minä muistan ne. 

Asun omakotitalossa ja olen sinkku. Tarkistan öljyt, tuulilasinpyyhkijät ym. Motomaatilla. Samalla ostan tuulilasinpesunestettä ja öljyä auton huoltoboksiin. He myös vaihtaa uudet lamput ja auton akun, jos sellaiseen on tarvetta. Autoon syttyy valo, kun öljyt on vähissä ja voin lisätä sitä itse (ei ole vaikeaa). Kuljettajan puolen oviaukossa on tarra, josta näkyy mikä öljy sopii autoon, sopivat rengaspaineet ym. Sama asia selviää, kun luettelee autovaraosaliikkeessä auton rekkarin ja kysyy neuvoa.

Rengashotelli tarkistaa autoni renkaitten kunnon ja vaihtaa renkaat. Heiltä tulee soitto, jos jotain toimenpiteitä vaaditaan. He myös paikkaa ja tasapainottaa renkaat tarpeen mukaan. Olen erittäin tyytyväinen tähän palveluun. Tarpeen vaatiessa osaan vaihtaa renkaan myös itse ja minulla on huoltoboksissani paikkausvaahtoa ja auton takapaksissa vararengas.

Nuohoojalta tulee viesti tai kirje joka vuosi, jolloin muistutellaan nuohouksesta. Kaikista taloon liittyvistä huoltotoimenpiteistä on muutenkin olemassa kansio, johon voin laittaa asioita ylös. Öljykattilan huolto, ilmalämpöpumpun huolto... jos kansio hukkaantuu, niin kojeen päällä on tarra, jossa on huoltoliikkeen nimi, numero ja seuraavan huollon päivämäärä.

Kun olin suhteessa, niin mikään työ mitä mieheni teki ei jäänyt huomaamatta. Vaikka hän vaihtoi renkaat vain omaan autoonsa, niin koko huusholli tiesi ja kuuli mitä on meneillään. Usein myös jonkun piti olla avustamassa tai etsimässä jotain. Tuo autonrenkaitten vaihto on aina ollut hirveä työsarka ja olen enemmän kuin tyytyväinen, että nykyisin se hoituu kahvia juoden ja vaatteita likaamatta. Olen näin vuosia yksin eläneenä huomannut, että moni "miesten" työ hoituu kyllä naiseltakin ja on itseasiassa hauskempaa kuin ns "naisten" työt. Ruohonleikkurin perushuolto, ruohon ajaminen, hyllyjen sun muiden ripustus, lasten kanssa harrastaminen, lumityöt, saunan lämmitys, huonekalujen kasaus, lamppujen vaihto, puutyöt... teen noita paljon mieluummin kuin laitan ruokaa, siivoan ja pyykkaan. Ja ne ei tosiaan vaadi sitä päivittäistä huomiota.

Vierailija
946/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi jouluvalojen laitto on muuten yks asia mikä on aina ärsyttänyt. Tai pikemminkin toi tyyli. 2 vaimosta kokemusta ja molemmat ihan samanlaisia.

Heti kun tulee joku idea se on toteutettava välittömästi. Ihan sama kuin älytön. Aikaavievää. Tai onko mulla jotain kesken.

Monesti vielä saatesanoilla no äkkiähän sä ton teet. Tältä syksyltä esimerkki. Oon rauhas chillailemassa terdel Arska paistaa linnut laulaa. Olen aloittamassa pihan haravointia. Vaimo pyyhältää kotiin ja lyö käteen kasattavan lintulaudan. Kylppäri hyllyt. Auto katokseen roikku kiinnikkeitä. Saatesanoilla alappa laittaa..

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Urakoimaan. 5tuntia myöhemmin on pimeää ja askartelen viimeisiä kiinnikkeitä. Haravointi jäi seuraavalle päivälle.

Oiva esimerkki siitä, miten käy kun metatöitä ei ole tehty eikä asioista keskustella ja sovita. 

Vierailija
947/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kyllä tämän. Itse esim luovuin eron jälkeen autosta kokonaan kun renkaiden vaihto ja varastointi ja monet muut autoon liittyvät hommat oli niin työläitä ilman miestä. Olen aika pieni ihminen ja kaikki voimaa vaativa työ saa ikävöimään ex- miestä. Ihan jo tavaran raahaaminen paikasta toiseen on rankkaa yksin. Ex- miehen kanssa tehtiin pintaremontteja huoneistoihin, raahattiin omin voimin tavaraa kaatopaikalle ym. Uskomattoman paljon menee myös rahaa kun kaiken joutuu tilaamaan asennuspalvelulla. Mun mies oli vielä ihan hyvä kokki.

On se työlästä ajaa auto huoltoon tai renkaidenvaihtoon ammattilaisille ja jättää renkaat rengashotelliin. Huh. Näin toimii moni mieskin. 

Toikin on jännä. Mä vaihdan pihalla renkaat. Menee 30min, pesuun 10min. 

Jos vaimo veis rengasliikkeeseen meni

Vaihdatin renkaat prismalla. Meni 20min ja maksoi 35e. Kävin samalla kaupassa.

Ystävä miehineen soittaa jollekin tyypille, joka tulee kotiin vaihtamaan renkaat. Vaihtaa molempiin autoihin renkaat ja hintaa taitaa ottaa parikymppiä/auto.

Mistä kummasta revit tuon hinnan ja ajan?

Vierailija
948/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kyllä tämän. Itse esim luovuin eron jälkeen autosta kokonaan kun renkaiden vaihto ja varastointi ja monet muut autoon liittyvät hommat oli niin työläitä ilman miestä. Olen aika pieni ihminen ja kaikki voimaa vaativa työ saa ikävöimään ex- miestä. Ihan jo tavaran raahaaminen paikasta toiseen on rankkaa yksin. Ex- miehen kanssa tehtiin pintaremontteja huoneistoihin, raahattiin omin voimin tavaraa kaatopaikalle ym. Uskomattoman paljon menee myös rahaa kun kaiken joutuu tilaamaan asennuspalvelulla. Mun mies oli vielä ihan hyvä kokki.

On se työlästä ajaa auto huoltoon tai renkaidenvaihtoon ammattilaisille ja jättää renkaat rengashotelliin. Huh. Näin toimii moni mieskin. 

Toikin on jännä. Mä vaihdan pihalla renkaat. Menee 30min, pesuun 10min.&n

Ohis. Jos kaikilla ei ole sitä Prismaa? Jos pitää vaikka lähteä varta vasten vaihtamaan.  Ehkä jotain tollasta.

Vierailija
949/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi jouluvalojen laitto on muuten yks asia mikä on aina ärsyttänyt. Tai pikemminkin toi tyyli. 2 vaimosta kokemusta ja molemmat ihan samanlaisia.

Heti kun tulee joku idea se on toteutettava välittömästi. Ihan sama kuin älytön. Aikaavievää. Tai onko mulla jotain kesken.

Monesti vielä saatesanoilla no äkkiähän sä ton teet. Tältä syksyltä esimerkki. Oon rauhas chillailemassa terdel Arska paistaa linnut laulaa. Olen aloittamassa pihan haravointia. Vaimo pyyhältää kotiin ja lyö käteen kasattavan lintulaudan. Kylppäri hyllyt. Auto katokseen roikku kiinnikkeitä. Saatesanoilla alappa laittaa..

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Urakoimaan. 5tuntia myöhemmin on pimeää ja askartelen viimeisiä kiinnikkeitä. Haravointi jäi seuraavalle päivälle.

Oiva esimer

Ei vaan oiva esimerkki kun vaimo keksii jotain se ajaa kaiken muun ohi. Jonka takia ne muut työt kasaantuu.  Pahimmassa tapauksessa tossakin tapauksessa sit aletaan mäkättää mikset oo haravoinut. Mulla on oman puolison kanssa just paljon tollasta, meinaan alkaa leikata nurtsia kesällä, saan koneen esiin vaimo raahaa lapsen mulle ja lähtee johonkin. No en mä voi sitä nurtsia leikata enää. Tai voin leikata mutta siitä tulee todella pitkä ja stressaava projekti kun se 3v vaatii pihalla jatkuvaa vahtimista. 

Vierailija
950/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mikse

Eri. Oletko koskaan tehnyt remonttia tai käynyt vaikka K-raudassa.  Poranteriä, ruuveja, eri ruuvipäitä, ruuvien pituuksia ymym on tuhansia erilaisia. Aika harvalla on kotona kaikki tarvittavat työkalut ja oheishärpäkkeet. Itsellä on todella kattavasti työkaluja ym sälää n5000€. Mutta silti välillä tulee tilanteita jossa joutuu lähtemään ostoksille.

Vierailija
951/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Urakoimaan. 5tuntia myöhemmin on pimeää ja askartelen viimeisiä kiinnikkeitä. Haravointi jäi seuraava

Kai sinä ymmärrät , että vaimo joutuu stressaamaan kolmivuotiasta yhtä lailla ja silti suoriutumaan kotitöistään? 

Keksi keinot.

Vierailija
952/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, kommentoin otsikkoa. Eli ei miesten metatyö voi jäädä huomaamatta kun he pitävät niin suuren melun kaikesta mitä tekevät ja olettavat että pienimmästäkin kaadun kiitollisuudesta sivuttain.

Vierailija
953/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun pihasaunasta mätänee lattia ja palaa kiuas, selvitän yksityiskohtien tarkkuudella, miten rakennan paremman lattian ja mikä on taloudellisesti ja toiminnallisesti pätevin kiuas saunaan."

Kuinka usein tämäntyyppinen metatyö pitää tehdä? Ei välttämättä ikinä vaikka asuisi maalla.

Sellaista metatyötä tulee kuitenkin koko ajan lisää. Kyllä varsinkin omakotitalossa, kun on vielä piha ja pari autoa, on koko ajan jotain rempallaan tai jotain mitä pitää muistaa tarkistaa, korjata, varata tai suunnitella. Meillä esim. vaimolla ei ole mitään käsitystä siitä että autoon pitää välillä vaihtaa öljyt, miten kuluneet hänen autonsa talvirenkaat ovat tai milloin piippu on viimeksi nuohottu. Eikä tarvitsekaan koska minä muistan ne. 

Asun omakotitalossa ja olen sinkku. Tarkistan öljyt, tuuli

Jep. Suhteellisen harvoin tehtävät aivoja stimuloivat mutta "ihmisen kokoiset" kerta-askartelut on miljoona kertaa kivempia kuin pakkotahtinen ja puuduttava arkiperustyö.

Vierailija
954/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Urakoimaan. 5tuntia myöhemmin on pimeää ja askartelen viimeisiä kiinnikkeitä. Haravointi jäi seuraava

Ei vaan oiva esimerkki kun vaimo keksii jotain se ajaa kaiken muun ohi. Jonka takia ne muut työt kasaantuu. Pahimmassa tapauksessa tossakin tapauksessa sit aletaan mäkättää mikset oo haravoinut. Mulla on oman puolison kanssa just paljon tollasta, meinaan alkaa leikata nurtsia kesällä, saan koneen esiin vaimo raahaa lapsen mulle ja lähtee johonkin. No en mä voi sitä nurtsia leikata enää. Tai voin leikata mutta siitä tulee todella pitkä ja stressaava projekti kun se 3v vaatii pihalla jatkuvaa vahtimista. 

Niin, edelleen kommunikaatio-ongelma. Joka ei sinällään liity edes ketjun aiheeseen. 

Vierailija
955/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua, kommentoin otsikkoa. Eli ei miesten metatyö voi jäädä huomaamatta kun he pitävät niin suuren melun kaikesta mitä tekevät ja olettavat että pienimmästäkin kaadun kiitollisuudesta sivuttain.

Mjoo. 

Karrikoiden:

- mies ilmoittaa lähtevänsä renkaanvaihtoon 

- mies vaihtaa renkaat 

-mies kertoo vaihtaneensa renkaat

- puolison on suotavaa palkita renkaanvaihtaja kahvilla ja tuoreella pullalla 

(Tämä systeemi toimii, jos molemmat ovat perustyytyväisiä, oma-aloitteisia ja huolehtivaisia. Liian usein dynamiikka kallistuu siihen suuntaan, että mies on kiittämätön ja naisen odotetaan hoitavan oma tonttinsa ääneti JA lisäksi huolehtivan siitä, että miestä kiinnostaa hoitaa oma tonttinsa.)

Vierailija
956/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaakohan kukaan vielä tähän kommenttiin, mutta onkohan ihmisillä luontaisesti sellainen ns kilpailuvietti ja tämä tapahtuu myös miesten ja naisten välillä (kumpiko tekee enemmän, kummallako on asiat surkeammin), niin liitoissa kuin yleisimminkin. Jos liitoissa tämä vielä jatkuu/ei tajuta sitä, niin se on tuhon tie. Tai jos ei noudateta sääntöä "kilvoitelkaa toinen toisensa kunnioittamisessa/rakastamisessa". 

Ja ei en tarkoita että toinen saisi olla vapaamatkustaja ja toisen pitäisi nöyrästi tehdä kaikki. 

Vierailija
957/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Urakoimaan. 5tuntia myöhemmin on pimeää ja askartele

Hyvä esimerkki taas siitä suhteuttamisesta ja sen puutteesta. On aikamoinen ero vahtia tota 3v sisällä ja vaikka tehdä ruokaa vs leikata ulkona nurmikkoa.  Kokkaus ei keskeydy joka kerta kun lapsi lähtee vaaroja kohti.. pihalla niitä vaaroja on. Sun ei tarvi joka kerta sammuttaa liettä ja vetää sitä käyntiin uudelleen. Sulla ei ole kuulosuojaimet päällä lieden sisällä sä kuulet ja tiedät missä se 3v on näkemättäkin.. Sun ei tarvi sammuttaa liettä kun se 3v tulee kysymään minuutin välein jotain tai kun 3v tulee turvarajan sisään.Vaikka se liesi sitten sammuisikin 18kertaa kokkauksen aikana se lähtee käyntiin aina helposti. Ruohonleikkuri ei välttämättä sit enää lähdekään ilman huoltoa.

Vierailija
958/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo miesten metatyö kuulostaa ennemminkin pakenemuselta perheen arjesta. Äiti saa hoitaa lapset ja ruuat ja pyykit ja yks korjaa jotain mätää traktoria

Ei talo, auto ja piha itsestään pysy kunnossa ja vieraalla teettäminen tulisi hyvin kalliiksi. Sitä paitsi tekee hyväö niin miehelle kuin naisellekin tehdä välillä hommia ulkona.

Vierailija
959/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Urakoimaan. 5tuntia myöhemmin on pimeää ja askartele

Missä sä näet kommunikaatio ongelman tossa. Mä olen kertonut ja vaimo näkee että alan ajaa nurmikkoa. Asia josta hän hyvin usein muistuttaa.  Hän haluaisi pitää sen lyhempänä kuin minä.  Samalla vaimo saa idean päähänsä ja lähtee ex tempore jonnekin. Minä saan lapsen ja en voi toteuttaa työtäni loppuun. Nämä ex temporet ovat vielä hyvin usein sellaisia jotka tuovat minulle muutenkin lisätyötä. Sitten valitetaan sitä ettei nurmikkoa ole taas leikattu. Tämä ei ole mikään ongelma meillä olen oppinut sietämään tota. Mutta kyllä toi välillä ärsyttää. Varsinkin jos olet tehnyt sitä metatyötä, raahannut koneen pihalle tai vaikka pukenut metsuri kamat päälle ja just aloittamassa hommia. Vaimo tulee ja sanoo et mä mietin tällästä et olisi kiva lähden sinne ja tänne.

Vierailija
960/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekisi vain hauskat hommat. Itse tykkään tehdä just esim jotain hyllyn kokoamista, renkaiden den vaihtoa ym. Näihin puuhiin verrattuna tiskaus, imurointi, pyykkäys tapahtuu sata kertaa useammin ja on tylsää ja puuduttavaa hommaa. Tästä syystä siis myös asun yksin koska mieheltä tuskin saisi paljon apua noihin ikäviin hommiin ja yrittäisi vain varastaa hauskat projektit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi