Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isien tekemä metatyö jää usein huomaatta

Vierailija
04.11.2024 |

https://yle.fi/a/74-20119781

Oletteko samaa mieltä? Isät ei yleensä nosta tekemästään metatyöstä mitään numeroa.

Kommentit (1478)

Vierailija
961/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te osaa jutella keskenänne? Mies sanoo, että aikoo leikata nurmikon ja nainen sanoo, että hänen pitää lähteä asioille siihen ja siihen mennessä, kun kauppa menee kiinni tai aika on varattu. Sitten sovitte, mihin aikaan kumpikin pystyy vahtimaan kolmevuotiasta. Ihmeen mykkä ja säntäilevä pariskunta on kyllä kyseessä.

Vierailija
962/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kirjoittaa roskaa tänne. Eniten meluaja saa eniten myös huomiota, yleensä tyhjästä. Jokaisessa perheessä asiat eivät ole tänne kirjoitetulla tavalla, eli turha yleistää. Ennemminkin vikaa kannattaa katsoa peilistä. Kolme lasta olen kasvattanut teini-ikään. Kaikissa lapsiin liittyvissä asioissa olen ollut mukana ja hoitanut kodin niin sisätlä kuin ulkoa. Vaimon ollessa iltavuorossa vuosia, niin kaikki illat työpäivän jälkeen yksin lasten kanssa, siis kolmen lapsen. V*tuttaa lukea nykynaisten saamattomuudesta täällä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä sä näet kommunikaatio ongelman tossa. Mä olen kertonut ja vaimo näkee että alan ajaa nurmikkoa. Asia josta hän hyvin usein muistuttaa.  Hän haluaisi pitää sen lyhempänä kuin minä.  Samalla vaimo saa idean päähänsä ja lähtee ex tempore jonnekin. Minä saan lapsen ja en voi toteuttaa työtäni loppuun. Nämä ex temporet ovat vielä hyvin usein sellaisia jotka tuovat minulle muutenkin lisätyötä. Sitten valitetaan sitä ettei nurmikkoa ole taas leikattu. Tämä ei ole mikään ongelma meillä olen oppinut sietämään tota. Mutta kyllä toi välillä ärsyttää. Varsinkin jos olet tehnyt sitä metatyötä, raahannut koneen pihalle tai vaikka pukenut metsuri kamat päälle ja just aloittamassa hommia. Vaimo tulee ja sanoo et mä mietin tällästä et olisi kiva lähden sinne ja tänne."

Eikö tuo naisen luonne tullut missään vaiheessa esille ennen lapsen syntymää?

Vierailija
964/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi jouluvalojen laitto on muuten yks asia mikä on aina ärsyttänyt. Tai pikemminkin toi tyyli. 2 vaimosta kokemusta ja molemmat ihan samanlaisia.

Heti kun tulee joku idea se on toteutettava välittömästi. Ihan sama kuin älytön. Aikaavievää. Tai onko mulla jotain kesken.

Monesti vielä saatesanoilla no äkkiähän sä ton teet. Tältä syksyltä esimerkki. Oon rauhas chillailemassa terdel Arska paistaa linnut laulaa. Olen aloittamassa pihan haravointia. Vaimo pyyhältää kotiin ja lyö käteen kasattavan lintulaudan. Kylppäri hyllyt. Auto katokseen roikku kiinnikkeitä. Saatesanoilla alappa laittaa..

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Urakoimaan. 5tuntia myöhemmin on pimeää ja askartelen viimeisiä kiinnikkeitä. Haravointi jäi seuraava

No mitä jos olisit vaan hoitanut etkä suunnitellut hoitamista auringossa chillaillen?

Ehkä sama tyyli kuin ex-miehelläni, joku yksi max 30 min vievä homma oli vaikka viikonloppuna, niin sitä varten piti alkaa valmistautumalla sillä, että ensin maataan sohvalla ja selitetään, miten hän tekee, välissä käydään vetämässä vessaistunto, se oli raskasta joten takaisin sohvalla makaamaan. Tuleekin nälkä ja keittiö sotketaan välissä. Lopulta mennyt useampi tunti ja mitään ei ole vielä saatu aikaiseksi, tuossa ajassa olin yleensä itse jo syöttänyt lapsille aamupalat ja lounaat, pessyt muutaman koneellisen pyykkiä, käynyt kaupassa, ulkoillut lasten kanssa ja yksi äijä ei saa jotain rivarikämpän ruohoa leikattua.

Pienempi paha hoitaa nuo kaikki vaan itse yksin, ärsyttää vähemmän. Ja miksei voisi haravoida lapsen kanssa, ota se sinne mukaan touhuamaan? Niin minäkin teen pihatyöt, kitkemiset, istutukset, ruohonleikkuut, öljyämiset ja mitä milloinkin ja on kaksi lasta siinä mukana touhuamassa. Ai niin, mutta ei saa häiritä, kun isä keskittyy nyt siihen vaativaan haravointiin, mitä suunniteltu tuntikausia :D

Vierailija
965/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, käyttäkää se kännykällä menevä aika päivässä asioiden hoitamiseen. Ei tarvitse valittaa täällä, jää ylimääräistäkin aikaa. Nuoret kaupunkilaiset naiset ovat saamattomia, peilin edessä keikistelijöitä. Isoäitini raivasi kuokalla kaksi hehtaaria peltoa, että oli maitoa ja voita talvella... Heh, nykynaiset valittaa kun joutuu järjestämään synttäreitä ja ostamaan vaatteita tai viemään lapsen hammaslääkäriin. Nykyajan ongelmia!

Vierailija
966/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, käyttäkää se kännykällä menevä aika päivässä asioiden hoitamiseen. Ei tarvitse valittaa täällä, jää ylimääräistäkin aikaa. Nuoret kaupunkilaiset naiset ovat saamattomia, peilin edessä keikistelijöitä. Isoäitini raivasi kuokalla kaksi hehtaaria peltoa, että oli maitoa ja voita talvella... Heh, nykynaiset valittaa kun joutuu järjestämään synttäreitä ja ostamaan vaatteita tai viemään lapsen hammaslääkäriin. Nykyajan ongelmia!

Mitä hommia miehillä sitten on?

Vierailija
967/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi jouluvalojen laitto on muuten yks asia mikä on aina ärsyttänyt. Tai pikemminkin toi tyyli. 2 vaimosta kokemusta ja molemmat ihan samanlaisia.

Heti kun tulee joku idea se on toteutettava välittömästi. Ihan sama kuin älytön. Aikaavievää. Tai onko mulla jotain kesken.

Monesti vielä saatesanoilla no äkkiähän sä ton teet. Tältä syksyltä esimerkki. Oon rauhas chillailemassa terdel Arska paistaa linnut laulaa. Olen aloittamassa pihan haravointia. Vaimo pyyhältää kotiin ja lyö käteen kasattavan lintulaudan. Kylppäri hyllyt. Auto katokseen roikku kiinnikkeitä. Saatesanoilla alappa laittaa..

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Urakoimaan. 5tuntia myöhemmin on pimeää ja askartele

Tartut ehkä hieman kirjaimellisesti asioihin. Ei sen miehenkään varmaan tarvitse supersuorittaja olla ja juosta harava kädessä hommiin. Vähän myös luulen että et oikein tajua millainen homma okt ison pihan haravointia on. 30min sä ehdit haravoida tästäkin pihasta 5%.  Se pointti varmaan on että se että olisi sitten hienoa myös saada tehdä ne hommat valmiiksi mitä on metaillut. Ilman jatkuvia keskeytyksiä.  Keskeytykset hidastavat ja ärsyttävät varmasti jokaista. Jos tuo vielä sitten palkitaan sillä että nalkutetaan mikset ole harvavoinut. Ja ainoa syy on se että on toteuttanut sun toiveita. Toi on ihan p.......a

Vierailija
968/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat marisee. Minä kahden lapsen isänä teen mielestäni tasapuolisesti asioita.

Konkreetiset työt (meta-työt)

- Teen ruokaa joka toinen päivä

- Pesen pyykit ja kuivaan ne viikonloppuna (n.3 koneellista joka viikonloppu.)

- Astiat pesen päivittäin,

- Pihan lakaisen viikottain / talvisin lumityöt

- Talon remontti betonista lattialistoihin, (mitä miten millä,kuka ja paljonko maksaa)

- terassin rakentamisesta pelkiin pohjiin meni 10 tonnia maa-ainesta 

(mitä miten kuka ja paljonko maksaa.)  Vastaus: minä lapio kottikärry, ja ruuvinväännin 8,000€) 

- Siirrän yhteiselle taloustilille kuukauden menoja vastaavan summan suhteessa 2/3,

- Korjaan auton pikkuviat itse (kilpailutan ja varaan huollot), (hintavertailu)

- Huollan polkupyörät, osat + hintavertailu (vikaselvitys)

- Huollan sähköpotkulaudat + hintavertailu (vikaselvitys)

- ylläpidän kotiverkkomme tietoturvaa, sekä IT laitteet. (vikaselvitys)

- Teen laiteasennukset. (vaatimusselvitys)

- Huollan kodinkoneet, Pyykinpesukone, Astianpesukone, liesituulettimen rasvasuodattimen.(vikaselvitys)

- Vaihdan rikkinäiset lamput.

- remontoin kotimme kaikki rempallaan olevat asiat, (vikaselvitys)

- Kilpailutan asuntolainamme korot, puhelinliittymät, sähkölaskut, vakuutukset. (kilpailutus)

- Valvon budjetin tilaa Kvartaaleittain

Teen epämieluista työtä koska minun työstä saamani korvaus mahdollistaa vaimolle ruokakauppaan noin 500€ lisäpudjetin kuukaudessa.

- Anna vaimon, käyttää itselleni ostamaa autoa ja menen itse joko bussilla, potkulaudalla tai pyörällä töihin.

- Korjaan kaikki mekaaniset laitteet joita hajoilee,

- liimaan  leikkaan ja pläjäytän, ja vaihdan ne auton renkaat 🚗

Kaiken tämän lisäksi Käyn kokopäivätöissä ja opiskelen AMK:ssa itselleni uutta ammattia Eli noin 60 tuntia meneeen viikossa johonkin muuhun kuin näihin koti hommiin.

20 vuotta perhe kasassa, ruokaa riittää, ja vaatteissakin on pysytty.

Joka viikko toi nainen joka asuu meillä, muistaa narista, että joku homma on jäänyt hoitamatta.

Miehet antakaa niitten akkojen marista, se on niillä verissä, ei se akka ole mihinkää lähdössä, jos olet oikea mies

(se tietä sen itsekkin että sen ei kannata 😎).

Niin kauan kun itse olet tyytyväinen eloosi anna olla, sit kun rupee ahdistamaan nii lähde menee, kyllä niitä akkoja riittää. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
969/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on viimeiset vuodet keskittynyt uuden talon rakentamiseen ja omiin töihinsä, niin kaikki kotiin ja lapsiin (plus omaan autooni) liittyvä on jäänyt minun vastuulleni jo jonkin aikaa. Täytyy tämän kokemuksen perusteella sanoa, että ne miehen metatyöt tämän kodin ja perheen osalta on olleet aika minimaalisia, koska eipä ole loppujen lopuksi oma metatyö ym työ juurikaan kasvanut normaaliin verrattuna.

Työt ja velvollisuudet menevät tällä hetkellä kuitenkin melko tasan, joten en valita. Itse teen myös töitä raksan eteen, ja mies putsasi syksyllä okt:n rännit. Renkaiden vaihdon ajankohdan mietin ja järjestän, mies ilmaantuu paikalle vaihtamaan.

Huolettaa, että kun talo on valmis ja miehen työmäärä vähenee, niin oma tulee pysymään samana. Tasoittamiseen ei riitä ne rännit ja renkaat jos oma metatyö on jokapäiväistä monella osa-alueella kuten ruoka, siivous, puukit, lasten vaattet, koulu ja harrastukset. Sitten pääl

Kyllä sinulla on kurja elämä!

Kuvitteletko oikeasti, että omakotitalon/pihan huolto ja kunnossapito on pelkkä rännien putsaus?

Ja auton kunnossapitoon riittää pelkkä renkaiden vaihto?

Luulisi omakotiasukkaan hieman paremmin ymmärtävän mitä siihen kuuluu, ilmeisesti sinulla ei ole näistä töistä mitään kokemusta. Se ei ainakaan näy kirjoituksestasi, ja ne on ilmeisesti jäänytkin tekemättä nyt miehen rakennusprojektin aikana. No edestä ne löytyy, eikä kaikkien laiminlyönnistä aiheudu välitöntä haittaa.

Vierailija
970/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

963.  Ennen lasta ei ollu tälläsiä ongelmia ei vaimo valittanut pihatöistä ym. Mutta eipä mun tarvinnut keskeyttää hommia kun hän lähti jonnekin. Mä pystyin ajaa nurtsin siinä vaiheessa hyvin kun hän oli ostoksilla.

Ja kun nyt kukaan nainen ei täällä halua taaskaan ymmärtää niin väännän rautalangasta esimerkin..

Se sun mies valittaa sulle et miksei ole pullaa.. aina on pullat loppu. 

Sä käyt kaupassa ostat tarpeet kerrot Miehelle et nyt teen pullaa..  sä keräät kamat pöydälle ja alat valmistautua. Mies huutaa sulle et tuu tänne auttaa mä mietin tällästä..

Meet takas keittiöön peset kädet ja jatkat. 30sec tästä mies huutaa tuu auttaa.  Aloin kasata nyt tätä pihavarastoa johon tarviin sun apua.. 

Sä keskeytät pullan väännön ja laitat kaiken takas kaappiin. Meet auttaa varaston kokoamisessa. Saatte varaton kasattua menette sisälle.

Mies sanoo et olis kyl kiva että sä tekisit joskus sitä pullaa etkä vaan lupailisi. Ei ärsyttäisi yhtään teitä?  Kirjoittaisitte tähän et no mikset tehny sitä pullaa?

Vierailija
971/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että nää kodin metatyöveteraanit eivät arvosta miestään eivätkä oikeasti ole edes koskaan kertoneet miehelleen muuten kuin puoliv itt uilevaan sävyyn kiitokset jostain mitä mies teki. Miehet kyllä huomaavat sen.

Kuinka moni mies oikeasti on kuullut edes kerran elämässään olevansa tarpeellinen JA rakastettu. Muulta kuin äidiltänsä. Arvostuksen ja kunnioituksen puute, ne kun nainen korjaa moni asia miehessäkin korjaantuu.

Vierailija
972/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu että nää kodin metatyöveteraanit eivät arvosta miestään eivätkä oikeasti ole edes koskaan kertoneet miehelleen muuten kuin puoliv itt uilevaan sävyyn kiitokset jostain mitä mies teki. Miehet kyllä huomaavat sen.

Kuinka moni mies oikeasti on kuullut edes kerran elämässään olevansa tarpeellinen JA rakastettu. Muulta kuin äidiltänsä. Arvostuksen ja kunnioituksen puute, ne kun nainen korjaa moni asia miehessäkin korjaantuu.

No onhan tämäkin ihan normaalia. Vähän kun luet jotain autokeskusteluja. Harva menee kehuu sinne korjaamo palstalle et mun auto on toiminut täydellisesti aina. Kyl ne yleensä on ne maanantai kappaleiden omistajat ketkä on eniten äänessä. Helposti forumeja lukien voi tulla tunne et ei kannata edes ostaa autoa koska ne on kaikki pa.....a

Vaikka todellisuudessa suurin osa on tyytyväisiä autoonsa.

Vierailija
973/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

972. Jatkaa. Sama käy täälläkin huonossa parisuhteessa elävät purkavat pettymystään ja katkeruuttaan. Monesti miettinyt kun näitä juttuja lukee et mitä nää miehet on j missä niitä on. Kun en itse tunne ainuttakaan samanlaista. Parisuhteessa olevat naiskaveritkin tuntuvat olevan tyytyväisiä miehiinsä.

Vierailija
974/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Ura

Minä ainakin tajuan, että pihahommiin kyllä saa menemään aikaa, nyt hoidan eron jälkeen kokonaan yksin niin kodin kuin mökinkin piha- ja kaikki muut työt sen lisäksi, että minulla on lapset n. 99%. Siihen päälle tietysti oma työ, kaikki vanhemmuuden metatyö, omien vanhempien asioiden hoitamista, hallitustyö, lapsen harrastukseen osallistuminen.

Metatyöstä, tällä viikolla nyt esimerkiksi olen vertaillut talvikenkämalleja lapsille, vielä pitää isommalle hankkia vuorikumisaappaat, pienemmälle toppahousut. Haalari ja ne talvikengät juuri hankittuna ja nimettynä, toiselle pitää tilata lisää nimikoititarroja. Viikonloppuna on kaverisynttärit, sinne lahja ja pitää sumpia, miten järjestän kun toisella harrastus ja toisella synttärit päällekkäin ja molemmat tarvitsee kuskaamista. Isommalla hävinnyt koulussa parit vaatteet, niitä pitää selvitellä ja varmaan mennä etsimään. Muutamat pieneksijääneet talvikamat pitäisi laittaa myyntiin, viikonloppuna ehkä ehtii. Toisen lapsen synttärit organisoida, katsoa sopiva päivä, vieraat, kutsut, tarjoilut, ohjelma, vaatteet. Toinen vaihtaa harrastusta, siihen liittyviä asioita olen nyt selvitellyt ja kontaktoinut näitä tahoja. Vitamiineja ja buranaa pitää tänään käydä ostamassa lisää.

Ihan siis perusjuttuja ja aina on jotain, seuraava tulee yleensä ennen kuin edellisistä jonkun saanut hoidettua. Ei isoja juttuja, mutta kun niitä on aina kymmeniä, kyllä se vaan vie aikaa.

Vierailija
975/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naisilla ole enää riittävästi kotitöitä, kun pitää keskustella organisoinnista ja metatöistä? 

Onhan tietysti kotityöt helpottaneet valtavasti, kun suuren osan tekee kone. Toki ihan viimevuosina on myös miesten töihin tullut koneita, kuten robotti ruohonleikkuri. Pyykinpesukone on ollut jo kauan, ja silti jaksetaan korostaa kuinka kova työ pyykinpesussa on sen määrän vuoksi. 

Juuri pesin muiden töiden ohessa koneellisen pyykkiä, ei siinä oikeasti montaa minuuttia työtä ollut. Vaikka laskisi koko vuoden pyykkirumban yhteen, ei siihen mene pienessä perheessä kuin muutama hassu tunti. Suuremmassa perheessä sitten työ voi olla 2-3 kertainen ajallisesti. Rutinaan verrattuna kuitenkin pieni työ.

Vierailija
976/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvin harvoin kyllä jää huomaamatta!

Kyllä mies kuin mies pitää huolta siitä että KAIKKI tietää jos hän on imuroinut tai laittanut astiat koneeseen. Saati se tilanne kun kumppani on vaikka kipeänä 3 päivää ja miehen täytyy hoitaa lasten ruoat, kouluunlähtö, harrastukset, pyykit, tiskit jne. Sen tietää naapurit, kaverit, vanhemmat ja isovanhemmatkin. Ja kun se kumppani paranee, mies ottaa tasoituksen seuraavan viikon ajan, eli huilaa eikä tee mitään, koska 3 päivän panostus vei kaikki mehut.

TÄMÄ! olisin itse kirjoittanut kutakuinkin juuri näin.

Minulla on muuten ihana mies ja upea isä lapsille, mutta meillä on vähän lasten kanssa joskus sellainen salainen vitsi sitä kun mieheni suunnittelee jotain tai huolehtii kouluasioista, lääkärit, aikataulut tms   "mikä voisi mennä pielen?" lausahdukset. Se on meidän omaa huumoria, jota emme sano hänen kuulleen. Hän yrittää parhaansa ja on hyvä tekemään omia juttuja, mutta tuo suunnittelu puoli, aikataulujen teko ja eteenkin niiden muistaminen ei vaan niin kun meinaa millään sujua vaikka mies tekee työkseen erilaisia suunnitelmia, pyörittää erilaisia laskelmia exelissä tajunnanvirtaa nopeammin.

Voisiko kodin metatöistä tehdä prosessikaavion?

Kun hän jotain sitten tekee, hän mainitse aina siitä että nyt on tehnyt, joskus useammankin kerran. Sen tietää kaikki, myös seuraava paikalle tuleva vieraskin. Miehille on kai jotenkin niin yltiöpäisen tärkeää se heidän erinomaisuuden huomiointi tai joku hyväksynnän saaminen, että sitä pitää oikein kerjätä. Hän ei ilmeiseti tajua että minä tajuan kyllä hänen tehneen jonkun asian, hän haluaa siitä erillisen maininnan ja kehrää kuin kissa kun kiitän häntä että veit lapsen ajallaan hammaslääkäriin, etkä unohtanut häntä sinne :-)

Vierailija
977/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

963.  Ennen lasta ei ollu tälläsiä ongelmia ei vaimo valittanut pihatöistä ym. Mutta eipä mun tarvinnut keskeyttää hommia kun hän lähti jonnekin. Mä pystyin ajaa nurtsin siinä vaiheessa hyvin kun hän oli ostoksilla.

Ja kun nyt kukaan nainen ei täällä halua taaskaan ymmärtää niin väännän rautalangasta esimerkin..

Sä käyt kaupassa ostat tarpeet kerrot Miehelle et nyt teen pullaa..  sä keräät kamat pöydälle ja alat valmistautua. Mies huutaa sulle et tuu tänne auttaa mä mietin tällästä..

Meet takas keittiöön peset kädet ja jatkat. 30sec tästä mies huutaa tuu auttaa.  Aloin kasata nyt tätä pihavarastoa johon tarviin sun apua.. 

Sä keskeytät pullan väännön ja laitat kaiken takas kaappiin. Meet auttaa varaston kokoamisessa. Saatte varaton kasattua menette sisälle.

Mies sa

Jos minun mies valittaa minulle, miksei ole pullaa, niin sanon hänelle, että käy ostamassa kaupasta.

Oikeasti tykkään leipomisesta ja jos haluan leipoa, teen sen silloin, kun mies ei ole kotona. Jos mies on kotona ja huutaa minua tekemään sitä tai tätä kesken kaiken, sanon hänelle, että tule tänne sanomaan tai en tule nyt, minulla on hommat kesken.

Eikö sinun puoliso tosiaan tajua, kun sanot, että nyt et ehdi?

Vierailija
978/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä keskeytät pullan väännön ja laitat kaiken takas kaappiin. Meet auttaa varaston kokoamisessa. Saatte

Eikö rautalangasta vääntäminenkään mennyt perille?

Niinku täällä on jo useampi äijä kommentoinut naisen toiveet menee niiden pakollisten hommien yli.  Ja pahimmillaan sä saat vielä siitä sitten kitinät niskaan kun olet laiska p....a mikä ei saa mitään aikaan.

Ja kyllä jos on oikeasti tärkeitä asioita hoitaa munkin nainen ymmärtää. Mut nää nurmikon leikkuut ja perus okt hommat on aina niitä joita voi vaimon mukaan siirtää. Mistä välillä tulee ongelma koska on joutunut siirtämään kaiken ja sit valitetaan.

Vierailija
979/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sa

No tuohan kuulostaa ihan keskiverto perheenäidin arjelle. Mitään ei saa tehtyä kerralla loppuun kun aina joku keskeyttää. 

Vierailija
980/1478 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alan ei ole työkaluja ei ole ruuveja laattaseinä aiheuttaa haastetta. Autoon hakemaan tarvikkeita. Takaisin kotiin. Ura

Nyt mäkin varmaan otan liian kirjaimellisesti, mutta jos haravoit 5% pihasta puolessa tunnissa ja 100% pihasta samalla vaihdilla 10 tunnissa, niin se kuulostaa ihan yksinkertaisesti siltä, että teillä on aivan liian suuri piha käytettävissä olevaan aikaan ja voimiin nähden. Vaimolle kanssa harava käteen niin hommasta tulee joskus valmiskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan