Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarjakusettaja-TV-sarja YleAreenalla!

Vierailija
04.11.2024 |

Koko sarja tuli tänään katsottavaksi YleAreenaan. Olen nyt katsonut yhden jakson, ja voin sanoa, että on tosi koukuttava sarja.

Olisi mukavaa keskustella aiheesta täällä, mutta toivoisin, että keskustelu pysyisi asiallisena, ja ettei tulisi tuomitsevia kommentteja heitä vastaan, jotka rehellisesti tulevat kertomaan kokemuksistaan, joissa ovat tulleet huijatuksi.

Kuka tahansa voi joutua vastaavanlaisen manipulaation kohteeksi. Kyse on vain siitä, kuinka pian henkilö huomaa, että uuden tuttavuuden aikeet eivät olekaan olleet vilpittömät.

Surullisia tarinoita, mutta arvostan suuresti sitä, että huijauksen kohteeksi joutuneet tulevat kertomaan kokemuksistaan. Se on todellisen rohkeuden merkki.

Kommentit (379)

Vierailija
1/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja!Olen katsonut yhteenputkeen kolme jaksoa.

Vierailija
2/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu ole katsonut?

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut muutaman jakson. Rohkeita naisia ja hyvä kun tulette julkisuuteen.

mielestäni tämän Jimin oikea nimi ja ulkonäkö pitäisi julkistaa. Jos näin mittavia petoksia tehtailee, olisi syytä näyttää tyypin kasvot muillekin. 

Omasta puolestani muistutan, että raha kuuluu hyvin harvaan suhteeseen. Olen omille lapsille opettanut, että kavereillekaan ei lainata, sillä rahat eivät määritä ystävyyttä ja harva teini-ikäinen nyt oikeasti on missään rahaongelmissa. Vaikeuksissa toisia toki autetaan, mutta aina voi tehdä muutakin kuin antaa rahaa. Raha ja sen jakaminen kuuluu ihmissuhteista vain sellaisiin pysyviin vakiintuneisiin suhteisiin, jossa rahalla rakennetaan yhteistä arkea läpinäkyvästi. 

Vierailija
4/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut muutaman jakson. Rohkeita naisia ja hyvä kun tulette julkisuuteen.

mielestäni tämän Jimin oikea nimi ja ulkonäkö pitäisi julkistaa. Jos näin mittavia petoksia tehtailee, olisi syytä näyttää tyypin kasvot muillekin. 

Omasta puolestani muistutan, että raha kuuluu hyvin harvaan suhteeseen. Olen omille lapsille opettanut, että kavereillekaan ei lainata, sillä rahat eivät määritä ystävyyttä ja harva teini-ikäinen nyt oikeasti on missään rahaongelmissa. Vaikeuksissa toisia toki autetaan, mutta aina voi tehdä muutakin kuin antaa rahaa. Raha ja sen jakaminen kuuluu ihmissuhteista vain sellaisiin pysyviin vakiintuneisiin suhteisiin, jossa rahalla rakennetaan yhteistä arkea läpinäkyvästi. 

Se on juuri näin! Kavereillekaan ei lainata, eikä mennä tekemään takauksia kenenkään puolesta.

Olen aamupäivällä katsonut kaikki sarjan jaksot. Hyvä sarja ja opettavainen. Kiitokset ohjelman tekijöille.

Vierailija
5/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaikki putkeen. Että joku kehtaakin! Yhdistelmä komea, rikas ja hyväkäytöksinen näyttää toimivan. Jotenkin karmivaa, kun Roza kertoi, että Jimi oli toisenlainen kuin muut pojat: kuunteli ja oli aidosti kiinnostunut toisesta. Pelkkää fuulaa.

Kummallinen oli poliisin reaktiokin, eivät olleet uskoa Rozaa kuulustelussa. Siinä vaiheessa Jimi oli kuitenkin jo poliisin tuttu.

Vierailija
7/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi naiset katsoa myös peiliin. 

Vierailija
8/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ton nimi julkisesti tiedossa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tinder-huijari-jimi-kortelahti-oli-…

Melkoinen pellehermanni

Vierailija
9/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo tuomita uhreja. Ihmismieli ei kuitenkaan toimi aina rationaalisesti. Se on herkkä vaikutteille ja ärsykkeille. Siksi usein ulkopuolinen taho huomaa varoitusmerkit helpommin.

Itse olin vähällä päätyä vastaavanlaiseen tilanteeseen parikymppisenä, mutta onneksi olin puhunut uudesta ihastuksestani vanhemilleni hyvin avoimesti ja heidän väliintulonsa pelasti minut taloudelliselta vahingolta.

Vierailija
10/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia, mikä katsojilta saattaa unohtua on se, että uhrit olivat todella nuoria. Keski-ikäisenä ja kokeneena kun saattaa ihmetellä, miten joku saattaa haksahtaa.

Tosin, tuli mieleen että joku vuosi sitten Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä ilmestyi juttu, jossa suomalainen toimittaja kertoi oman uhritarinansa: Oli muuttanut New Yorkiin, oli kaikenlaista huolta ja murhetta. Yhtenä päivänä tuntemattoman nainen pysäytti toimittajan kadulla ja sanoi: "Minä näen, että sinä et voi hyvin." Lopputulema: Toimittaja menetti kaiken ja jäi hirveisiin velkoihin ammattilaisliigalle.

Vierailija
11/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kokonaan. Tyhmiä akkoja, sanoisin

Mitä sitten vaikka olisivatkin tyhmiä. 

Tyhmiltäkö saa varastaa, tyhmiäkö saa pahoinpidellä? Ja jos tyhmiä, keitä muita myös?

Rikos on rikos. Piste.

Vierailija
12/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Auervaara onko naisia kuulolla tarvitsen rahaa että voin rakentaa meille yhteisen lemmenpesän.Sata tonnia riitäisi näin alkuun ,sovitaan sitten jatkosta joku toinen päivä.

Vierailija
13/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiltäkö saa varastaa, tyhmiäkö saa pahoinpidellä? Ja jos tyhmiä, keitä muita myös?

Rikos on rikos. Piste.

Ohjelmassa esiintyviä naisia ei voi kylläkään luonnehtia sanalla "tyhmä".

Mutta rikos on kyllä sekin yhtä lailla, jos tyhmää ihmistä huijaa. Tyhmä ihminen harvoin puhuu kenellekään, jos on tullut huijatuksi, saati että tekisi rikosilmoituksen.

Vierailija
14/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikos on rikos. Piste.

Ei tietenkään tyhmiltä saa varastaa, mutta tyhmiltä nyt vaan viedään kaikki mitä saa. Niin se vaan on.

Vierailija
15/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valitettavaa että näitä huijareita on ja sitten hyväuskoisia uhreja jotka uskoo että jos tämä voisikin olla totta,sitten tulee kylmää vettä niskaan.

Vierailija
16/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tänään sarjan ja ihmettelen kyllä miten nämä naiset olivat näin aivopestävissä ?

Mtv katsomossa Rikospaikka ohjelmassa kerrotaan tämän kekkulin nimi....

Vierailija
17/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tänään sarjan ja ihmettelen kyllä miten nämä naiset olivat näin aivopestävissä ?

Mtv katsomossa Rikospaikka ohjelmassa kerrotaan tämän kekkulin nimi....

Onhan sen "kekkulin" nimi yleisesti tiedossa. Ei muuta kuin googlaamaan niin löytyy, ja löytyy kuvakin.

Mutta voihan olla, että vapautuu vankilasta eri nimellä, ja ulkonäköäkin on helppo muuttaa.

Vierailija
18/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen oli poliisin reaktiokin, eivät olleet uskoa Rozaa kuulustelussa. Siinä vaiheessa Jimi oli kuitenkin jo poliisin tuttu.

Ei lainkaan kummallinen reaktio. Velat olivat Rozan nimissä, Jimin nimeä ei missään. Roza taisi käydä jopa tekemässä näitä huijauskauppoja, joten kolmannet osapuolet eivät tavanneet ketään muuta kuin Rozan.

Jos minä otan lainaa omissa nimissäni, ja kerron että ei ole minun lainani vaan poikaystävä pakotti, niin ei se ole mikään ihme jos ei uskota.

Vierailija
19/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaikki putkeen. Että joku kehtaakin! Yhdistelmä komea, rikas ja hyväkäytöksinen näyttää toimivan. Jotenkin karmivaa, kun Roza kertoi, että Jimi oli toisenlainen kuin muut pojat: kuunteli ja oli aidosti kiinnostunut toisesta. Pelkkää fuulaa.

Itsehän toi Roza kierti kauppoja  Jimin kanssa ja ostelivat kaikkea kylläkin Rozan laskuun. Ei sitä hirveästi sinne tarvitse nyt pakottaa.

Vierailija
20/379 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naiset uskoko olevanne prinsessoita, joita varten on kullekin varattu oma valkoisella Teslalla ajava prinssi, joka toteuttaa jokaisen toiveen.

Tosielämässä prinsessoita on yhtä vähän kuin prinssejäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan