Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aurinkoisissa ja valoisissa asunnoissa asuvat onnellisempia kuin pimeissä asuvat?

Vierailija
23.07.2023 |

?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin onnellisempi täällä pimeässä asunnossa. Olen jopa suunnitellut yhden olohuoneen ikkunan peittämistä. Olisi ahdistavaa, jos valo tulvisi asuntoon isoista ikkunoista!

Vierailija
2/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä valoisa asunto tarkoittaa kuumaa asuntoa. Pidän enemmän viileästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin onnellisempi täällä pimeässä asunnossa. Olen jopa suunnitellut yhden olohuoneen ikkunan peittämistä. Olisi ahdistavaa, jos valo tulvisi asuntoon isoista ikkunoista!

Minä taas olen paljon onnellisempi tässä valoisassa asunnossa kuin edellisessä pimeässä loukossa. Aamuisinkaan ei ole mitään vaikeuksia nousta sängystä.

Vierailija
4/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja tiedä. Muutin suht pimeästä asunnosta todella valoisaan. Pimeä asunto oli maaseudun rauhassa, uudessa ja valoisassa asunnossa äänimaailma on autojen humina. Luulenpa että onnellisuuteen vaikuttaa mini muukin tekijä kuin asunnon valoisuus.

Vierailija
5/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kun tunnetusti on valtaosa vuodesta aurinkoista ja lämmintä.

Vierailija
6/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille yötyöläisille valoisa asunto on lähes yhtä pahaa myrkkyä kuin valkosipuli.

Vierailija
7/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo vaikuta muuhun kuin siihen kuinka kirkkaaksi näytön taustavalo kannattaa säätää.

Vierailija
8/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonvalolla on tiettävästi positiivisia vaikutuksia mielenterveyteen. Mutta kukapa haluaa pitää ikkunoita paljaana kun naapurin ikkuna on parin metrin päässä?

Vierailija
9/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla. Valoisuus vähentää masennusta ja onhan niitä kirkasvalolamppujakin.

Vierailija
10/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo vaikuta muuhun kuin siihen kuinka kirkkaaksi näytön taustavalo kannattaa säätää.

Vierailija
11/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin hämärästä alimmaisesta kerroksesta valoisaan ylimmäiseen. On mulla selkeästi parempi mieli täällä. Onnellisuus ei kuulu aktiiviseen sanavarastooni, mutta siunattu, kiitollinen.

Vierailija
12/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. :D

Mitä iloa on talvella niistä lattiasta kattoon olevista ikkunoista eli lasiseinistä kun on kaiken aikaa hämärää ja pimeää. Ei asunto silloin ole valoisa ollenkaan kun ulkoa ei mitään valoa tule. Ei, sellaisia ikkunaseiniä en halua asunnossni olevan. Kesällä en voisi nukkua ollenkaan, pitää olla pimeää ja säleverhot eivät pimennä, ei edes tummat verhot. Ikkunaluukut pitäs olla kuten etelässä taloissa on. 

Vierailija
13/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla. Valoisuus vähentää masennusta ja onhan niitä kirkasvalolamppujakin.

Liika kirkas valo oli sitten aurinko tai lamppu on ärsyttävää, en voi sietää.

Vierailija
14/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherkasvit viihtyy valossa, ne ilahduttaa.

Vierailija
15/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän eniten kitkerän kiveshien hajuisista asunnoista.

Vierailija
16/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä asunto on koti. Liian avara on kuuma näin kerrostalossa. Mulla ei ole mitään ongelmia mennä ulos jos haluan avaruutta merenrantaa kauppakeskusta puistoa tai metsää ympärillleni. Koti on taas pimeä pesä. Ja ihana sellanen.

Vierailija
17/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aiempi asunto oli niin kirkas, että usein ois tarvinnut todellakin aurinkolaseja sisällä. Oli ihan naurettavan kirkasta. Isot ikkunat etelään ja valkoiset seinät ja katto. Valkoinen tupakeittiö. Se kirkkaus oli aivan kamalaa. Ja kuuma. 32 astetta lämmintä kesäisin sisälämpötila. Verhot oli keväästä syksyyn kiinni. Seuraavaksi ostettiin talo, jossa ei ole yhtäkään ikkunaa etelään ja lounaassa auringonvaloa blokkaa metsä. On ihanaa, kun ei tarvitse siristellä silmiä ja voi pitää verhot kokonaan auki.

Vierailija
18/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. :D

Mitä iloa on talvella niistä lattiasta kattoon olevista ikkunoista eli lasiseinistä kun on kaiken aikaa hämärää ja pimeää. Ei asunto silloin ole valoisa ollenkaan kun ulkoa ei mitään valoa tule. Ei, sellaisia ikkunaseiniä en halua asunnossni olevan. Kesällä en voisi nukkua ollenkaan, pitää olla pimeää ja säleverhot eivät pimennä, ei edes tummat verhot. Ikkunaluukut pitäs olla kuten etelässä taloissa on. 

Mieluummin kuuma 2 vkoa vuodesta kuin säkkipimeää 52 vkoa. Keväällä, kesällä ja syksyllä on valoa saatavilla, ja ainoastaan kesällä asunnosta saattaa tulla lämmin, jos sinne paistaa kovin. Muina vuodenaikoina (ja valtaosan kesästäkin) voi vaan nauttia valosta.

Vierailija
19/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla asunto on kesällä pimeä ja viileä johtuen lehtipuista. Talvella valoisa.

-eri

Vierailija
20/20 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vähän aikaa asunnossa joka oli todella pimeä, aurinko ei paistanut sisään kunnolla mistään ja iltapäivästä piti jo sytytellä valoja. Se oli todella ahdistavaa, ihan kuin jossain luolassa olisi ollut.

Nyt on isot ikkunat, aurinko paistaa aamulla keittiöön ja iltapäivällä olohuoneeseen ja terassille ja ai että mä rakastan luonnonvaloa ja aurinkoa. Ihan kuin olisin herännyt uudestaan eloon. En sulje kesäisin edes verhoja koska haluan nauttia valosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä