Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amerikkalainen työssäkäyvä 26-vuotias mies kuoli koska rahat ei riittäneet insuliiniin

Vierailija
03.11.2024 |

Hänen palkkansa oli 35000 USD vuodessa ja hänellä ei ollut varaa maksaa 450 USD per kk terveysvakuutusta. Siinäkin toki olisi ollut 7500 USD:n omavastuu.

Amerikassa insuliini on erittäin kallista. Itse ostettuna kokonaan insuliini oli maksanut hänelle 1300 USD per kk.

Hän oli ruvennut säännöstelemään omaa insuliinin käyttöään koska ei ollut varaa käyttää sitä riittävää määrää. Seurauksena kuolema. Aika raakaa hommaa tuolla. Kanadasta insuliinia saa selvästi halvemmalla ja monet amerikkalaiset ostavatkin sieltä sitä. 

Yli 65-vuotiaat saavat kai halvemmalla mutta sitä nuoremmille erittäin kallista. Monet reseptilääkkeet ovat USA:ssa tosi kalliita. 

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ajavat ihan vain insuliinia varten Kanadaan ostoksille. On kuulemma kannattavaa. 

Vierailija
22/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli tuon miehen nimi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

Ooks sä arto ihan oikeasti noin luuseri että kun saat nenilles täälä niin nyt kostat diabeetikoille lapsellisesti urputtaen?

Voi hyvää päivää tätä touhua.

Vierailija
24/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän olisi äänestänyt Trumpia kuitenkin koska oli mies joten kuolema oli itse toivottu ja ite aiheutettu 😂

Vierailija
25/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

Ei voi vaikuttaa ykköstyypin diabeteksen syntyyn järjetön idiootti.

Vierailija
26/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Usassa riittää muutama kymppi kuussa insuliiniin.

Jos on vakuutus josta saa tukea. Kaikille ei vakuutusta edes myönnetä jos esmes on ennestään sairas.

Vierailija
27/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pelkästä työnteosta siis saanutkaan insuliinia eikä se parantanutkaan sairautta maagisesti?

Vierailija
28/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo maa on täysin rappiolla. Ja hallitus haluaa meille samaa.

Siellä on myös oikeuslaitos ihan käsittämätön. Jostain näpistyksestä joutuu vankilaan ja kuten tuo Helena Koivukin joutuisi 14 päiväksi vankilaan, jos sinne palaisi.

Vierailija
29/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää suomalaiset valittako siis, jos ette pääse juuri samana päivänä lääkärille jos flunssa vaivaa.

Se, että jossain on todella surkeasti jokin asia ei ole mikään syy ottaa sitä joksikin malliesimerkiksi, jota himpunkaan parempi taso on luksusta.

Suomen terveydenhuollossa on vakavia ongelmia, paljon vakavampia kuin että ei pääse flunssassa heti lääkäriin. Jos olet yhtään seurannut, on ollut juttuja jossa ei tutkita, ei tutkita, ei tutkita ja sitten oho täällä onkin syöpä miksi et tullut aikaisemmin. Tai siitä kun ihmiset, jotka voivat lähtevät ulkomaille hakemaan hoitoa kun Suomessa sanotaan, että mitään ei voi tehdä ja osa heistä jopa parantuu kokonaan.

Paskan tason ylittäminen ei vielä ole juhlan aihe tai syy olla valittamatta. Todellakaan. Vähän sama olisi verrata demokratian toimivuutta Pohjois-Koreaan ja valtion vaurautta Sierra Leoneen. Toki sekin, että haetaan vertailukohta tunnetusti huonommasta päästä (kuten Yhdysvallat terveydenhuollon osalta) kertoo aika paljon Suomen tasosta. Ei edes uskalleta verrata parempaan päähän.

Vierailija
30/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän olisi äänestänyt Trumpia kuitenkin koska oli mies joten kuolema oli itse toivottu ja ite aiheutettu 😂

Pahinta tietty että kuoli ennen vaaleja.

Vierailija
31/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on keksinyt koko jutun. Ei lähdettä. Ei nimeä. Ei faktoja.

Vierailija
32/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooks sä arto ihan oikeasti noin luuseri että kun saat nenilles täälä niin nyt kostat diabeetikoille lapsellisesti urputtaen?

https://www.vauva.fi/keskustelu/5807573/miksei-arto-satosen-ammattitait…

Sieltä huutonauru lukemista jos kiinnostaa tän kommentin taustat.

Vierailija
33/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykköstyypin diabeteksen syntymiseen ei voi itse mitenkään vaikuttaa ja kakkostyyppikin on enimmillään jopa 40-prosenttisesti perinnöllinen.

Vierailija
34/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää ykköstyypin ja kakkostypin diabeteksen eroa. Kannattaako aina kommentoida jos ei asioista mitään ymmärrä.

Vierailija
35/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajavat ihan vain insuliinia varten Kanadaan ostoksille. On kuulemma kannattavaa. 

Aika pöljiä ku sinne ajaa. Meksikossa ois halvenpaa

Vierailija
36/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Terveydenhuolto_Yhdysvalloissa

"Yhdysvallat on ainoa läntinen teollisuusmaa, jolla ei ole yleistä, kaikille kansalaisille saatavilla olevaa terveydenhoitojärjestelmää. Yksityiset ja julkiset sairaalat ovat lain mukaan velvollisia hoitamaan kaikki hätätapaukset, mutta akuutin hengenvaaran poistuttua hoitovelvoite lakkaa."

Sellaista. Tätäkö jotkut haluavat Suomeenkin?

Lisäksi heidän systeeminsä on äärimmäisen kallis.

Vierailija
37/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus tulee vasemmistolaisten puoluetoimistolta.

Vierailija
38/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuolla Artolla ole itselläänkin jo diabetes, kun ulkonäköä katsoo?

Vierailija
39/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pelkästä työnteosta siis saanutkaan insuliinia eikä se parantanutkaan sairautta maagisesti?

Taisi lusmuilla. Ehkä oli myös pitkähiuksinen? 

Vierailija
40/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeillä on varaa kaataa satoja miljardeja toisten sotiin sekä kansanmurhan tukemiseen, mutta rahaa ei löydy omien kansalaisten hengissä pitämiseen.

Kyse ei ole rahasta vaan siitä, että republikaanit vastustaa kaikkea mikä hyödyttäisi tavallista ihmistä, koska se on kommunismia. Triljoonien tuet yrityksille ja miljardöörien verohelpotukset jostain syystä ei sitä ole. Niin ja Demokraatit sai läpi insuliinin hintakaton. Mikä on hyvä juttu.