Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amerikkalainen työssäkäyvä 26-vuotias mies kuoli koska rahat ei riittäneet insuliiniin

Vierailija
03.11.2024 |

Hänen palkkansa oli 35000 USD vuodessa ja hänellä ei ollut varaa maksaa 450 USD per kk terveysvakuutusta. Siinäkin toki olisi ollut 7500 USD:n omavastuu.

Amerikassa insuliini on erittäin kallista. Itse ostettuna kokonaan insuliini oli maksanut hänelle 1300 USD per kk.

Hän oli ruvennut säännöstelemään omaa insuliinin käyttöään koska ei ollut varaa käyttää sitä riittävää määrää. Seurauksena kuolema. Aika raakaa hommaa tuolla. Kanadasta insuliinia saa selvästi halvemmalla ja monet amerikkalaiset ostavatkin sieltä sitä. 

Yli 65-vuotiaat saavat kai halvemmalla mutta sitä nuoremmille erittäin kallista. Monet reseptilääkkeet ovat USA:ssa tosi kalliita. 

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois alkanu diilaamaan kristallimetaa niinku Walter White

Vierailija
2/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se satosen amerikkalainen unelma.

Se miten sen kuulemma kuuluukin mennä, sitten on hienoa kun saa nähdä kun joku toinen kuolee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli dokumentti jokin aika sitten. Katselin sitä järkyttyneenä monttu auki. Olin kyllä tiennyt, että Yhdysvalloissa terveydenhuolto on retuperällä, mutta tuo oli silti ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
4/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää suomalaiset valittako siis, jos ette pääse juuri samana päivänä lääkärille jos flunssa vaivaa.

Vierailija
5/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahdistava uutinen minulle, ykköstyypin diabeetikolle vuodesta 1974. Hiljaiseksi vetää. Kuulin vuosia sitten samankaltaisen uutisen jostain Etelä-Amerikan maasta.

Vierailija
6/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo maa on täysin rappiolla. Ja hallitus haluaa meille samaa.

Vierailija
7/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama halutaan Suomeen. Jos haluat vastustaa, olet iiigori. 

Vierailija
8/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyy.

t. kokoomus

Vierailija
9/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on kehitysmaa. Edes matkapuhelimia eivät saa toimimaan kaikkialla. Shekkejä käytetään vieläkin.

Vierailija
10/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää suomalaiset valittako siis, jos ette pääse juuri samana päivänä lääkärille jos flunssa vaivaa.

Mulla kesti kolme vuotta saada tutkimus ja lääkitys tulehdukseen ja tää tapahtui Suomessa. Kyllä mää nykyään huudan puhelimessa, jos joku siellä alkaa pistämään kiireellistä aikaa puolen vuoden päähän. En ole ikinä turhaan lääkäriin ollut yhteydessä ja aina on päässyt melko suoraan tai kiireellisenä erikoissairaanhoitoon, kun se lääkärinaika on vihdoinkin järjestynyt. 

Vierailija
11/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

Ei kaikki voi vaikuttaa siihen.

Vierailija
12/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Terveydenhuolto_Yhdysvalloissa

"Yhdysvallat on ainoa läntinen teollisuusmaa, jolla ei ole yleistä, kaikille kansalaisille saatavilla olevaa terveydenhoitojärjestelmää. Yksityiset ja julkiset sairaalat ovat lain mukaan velvollisia hoitamaan kaikki hätätapaukset, mutta akuutin hengenvaaran poistuttua hoitovelvoite lakkaa."

Sellaista. Tätäkö jotkut haluavat Suomeenkin?

Vierailija
13/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Usassa riittää muutama kymppi kuussa insuliiniin.

Vierailija
14/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

Suurin osa insuliinista menee ykköstyypin diabeetikoille. Heillä on autoimmuunisairaus, joka on tuhonnut haiman eikä se siksi enää tuota insuliinia. Ilman ulkopuolelta tulevaa insuliinia he kuolevat. Tuon autoimmuunisairauden puhkeamisen syytä ei vielä tunneta, mutta käytännössä siihen ei voi itse vaikuttaa. Perintötekijöillä on jonkin verran vaikutusta, mutta eipä niitäkään voi itse valita.

Vierailija
15/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Oppiipahan olemaan! 😁

Vierailija
16/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Republikaanien syytä: Kansaa vihaavat konservatiivit ovat äänestäneet insuliinin hintakattoa vastaan 20-vuotta. Siihen saatiin korjausta Joe Bidenin kaudella milloin vihdoin saatiin edes osittainen hintakattojärjestelmä.

Amerikkalainen Big Farma ottaa insuliinista tuhansien prosenttien voitot. USAn asukkaat saavat saman insuliinin halvemmalla rajan takaa Kanadasta.

Vierailija
17/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Republikaanit vastusti insuliinille 35 dollarin hintakattoa. Niille psykoille ei ihmisen henki merkitse mitään. 

Vierailija
18/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä pelkkää propagandaa vai onko jotain faktoja väitteiden tueksi?

Vierailija
19/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeillä on varaa kaataa satoja miljardeja toisten sotiin sekä kansanmurhan tukemiseen, mutta rahaa ei löydy omien kansalaisten hengissä pitämiseen.

Vierailija
20/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeillä on varaa kaataa satoja miljardeja toisten sotiin sekä kansanmurhan tukemiseen, mutta rahaa ei löydy omien kansalaisten hengissä pitämiseen.

Eikö se oo aika epäitsekästä et niiden ansiosta Etelä-Korea, Ukraina ja Saksa saa elää demokratiassa