Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalainen työssäkäyvä 26-vuotias mies kuoli koska rahat ei riittäneet insuliiniin

Vierailija
03.11.2024 |

Hänen palkkansa oli 35000 USD vuodessa ja hänellä ei ollut varaa maksaa 450 USD per kk terveysvakuutusta. Siinäkin toki olisi ollut 7500 USD:n omavastuu.

Amerikassa insuliini on erittäin kallista. Itse ostettuna kokonaan insuliini oli maksanut hänelle 1300 USD per kk.

Hän oli ruvennut säännöstelemään omaa insuliinin käyttöään koska ei ollut varaa käyttää sitä riittävää määrää. Seurauksena kuolema. Aika raakaa hommaa tuolla. Kanadasta insuliinia saa selvästi halvemmalla ja monet amerikkalaiset ostavatkin sieltä sitä. 

Yli 65-vuotiaat saavat kai halvemmalla mutta sitä nuoremmille erittäin kallista. Monet reseptilääkkeet ovat USA:ssa tosi kalliita. 

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä jokainen kokoomusta äänestänyt äänesti Suomeen.

Ei vaan tuota jokainen vasemmistoa ja liberaaleja äänestänyt haluaa Suomeen.

Vierailija
62/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 2023 medicare hinta on ollut $35 per month.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA käyttää kaikki rahat sotimiseen.

Vierailija
64/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

Ooks sä arto ihan oikeasti noin luuseri että kun saat nenilles täälä niin nyt kostat diabeetikoille lapsellisesti urputtaen?

Voi hyvää päivää tätä touhua.

Oletko sä niin luuseri, että sä et avusta naapuriasi kuukausittain jotta hän saa ostettua insuliininsa?

Olet.

En ole, maksan veroja ja välitän lähimmäisistäni, jaan omastani jatkuvasti että kaikille riittäis.

Minkälainen ihmishirviö sinä arto olet että tämä on konseptina sinulle niin vieras ettet usko sitä edes muista tai todelliseksi?

Vetää vähän hiljaiseksi nämä sinun jutut.

Vierailija
65/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

Ei voi ykköseen. Se on autoimmuunitauti, joka voi iskeä sinuunkin, aivokääpiö.

Darwinismi toimii. Eikä me kukaan ikuisesti eletä muutenkaan. 

Vierailija
66/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen verrattuna Suomessa on ainakin toistaiseksi vielä ykköstyypin diabeetikolla asiat hyvin. Omista insuliineistani maksan 1,5 e/kk.

Eli käytät vain pitkävaikutteista? Mulla menee 3 egeä, koska on myös ateriainska käytössä. Vai oletko kakkonen, johon tabletit eivät auttaneet tai vaihdoit kaikki tabletit inskaan?

Vierailija
67/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

In 2019, about 37 percent of insulin fills for people with Medicare required cost-sharing exceeded $35 per fill, including 24 percent that exceeded $70 per fill.

Nationally, the average out-of-pocket cost was $58 per insulin fill in 2019, typically for a 30-day supply. Patients with private insurance or Medicare paid about $63 per fill on average.

Faktoja. Ei mouhuamista.

Vierailija
68/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se satosen amerikkalainen unelma.

Se miten sen kuulemma kuuluukin mennä, sitten on hienoa kun saa nähdä kun joku toinen kuolee.

Johan tämäkin saatiin tavallaan Suomen hallituksen viaksi. Kas kun ei persujen. Ja vasta toinen kommentti..

Vierailija
69/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää suomalaiset valittako siis, jos ette pääse juuri samana päivänä lääkärille jos flunssa vaivaa.

Suomessa on EU:n kallein ja huonoin terveydenhuolto.

Ellet tiennyt, niin monelta diabeetikolta on otettu justiinsa diabeteslääkitys pois ja vaihdettu sopimattomaan, ellei ole itse varaa maksaa, kun kela ruvennut päättämään mitkä lääkkeet ihmisille sopii eikä korvaa muita. 

On täälläkin porukkaa kuollut hoitamattomuuteen. Itselläni kuoli juuri hyvä ystävä yklöstyypin diabetekseen, jonka hoidon kela ryssi uusine määräyksineen. 

Vierailija
70/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Suomessakin ihmisiä, jotka eivät ota insuliinejaan.

Vierailija
71/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooks sä arto ihan oikeasti noin luuseri että kun saat nenilles täälä niin nyt kostat diabeetikoille lapsellisesti urputtaen?

Voi hyvää päivää tätä touhua.

Oletko sä niin luuseri, että sä et avusta naapuriasi kuukausittain jotta hän saa ostettua insuliininsa?

Olet.

En ole, maksan veroja ja välitän lähimmäisistäni, jaan omastani jatkuvasti että kaikille riittäis.

Minkälainen ihmishirviö sinä arto olet että tämä on konseptina sinulle niin vieras ettet usko sitä edes muista tai todelliseksi?

Vetää vähän hiljaiseksi nämä sinun jutut.

Kysymys oli, annatko rahaa suoraan naapurille. 

Et anna.

Vierailija
72/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin täällä vaan valehdellaan kansalle kaikenlaista.

Vierailija
73/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tosta miehestä. 

Kuulu äitinsä vakuutukseen muistaakseni 25 vuotiaaksi. Äidillänsä on työnpuolesta vakuutus.

Nyt sitten oli kai liian vanha äitinsä vakuutukseen.

Nämä jotka neuvovat menemään Kanadaan.

Millä rahalla? Eiköhän tälläkin mennyt kaikki rahat tasantarkkaa lääkkeisiin.

Sitten loppu rahat.

Mä maksan mielelläni veroja, vaikka näin terveenä en just nyt saa vastinetta rahoilleni.

Mutta vanhenen ja tulevaisuudessa tartten apuja minäkin.

Vierailija
74/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin dokumentin aiheesta monta vuotta sitten. Siinä haastateltiin naista, joka joutuu insuliinikulujen vuoksi asumaan kotonaan miehensä kanssa, koska rahat eivät muuten riittäisi insuliiniin, jota hakivat Kanadasta. 

Järkyttävää.

Tuo oli ranskalainen Prisma-dokumentti. Harmi, kun se on kadonnut Areenastakin. Toivottavasti tulisi joskus uusintana. Siinä oli kylläkin mies, joka kävi Kanadassa lääkeostoksilla. Nainen oli tavallinen vaimo ja pariskunnalla oli kalliihko vakuutus mahdollisia sairaalareissuja varten, mutta se ei kattanut inskoja. Rouva osti ne kalliilla, mutta laittoi yleensä puolikkaan annoksen eli kärsi jatkuvasta korkeasta vs-tasosta.

Vierailija
75/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärtänyt laittaa sokeripalaa suuhun?

Vierailija
76/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tosta miehestä. 

Kuulu äitinsä vakuutukseen muistaakseni 25 vuotiaaksi. Äidillänsä on työnpuolesta vakuutus.

Sitten loppu rahat.

Mä maksan mielelläni veroja, vaikka näin terveenä en just nyt saa vastinetta rahoilleni.

Minä taas ihmettelen että saa palkkaa, eli on töissä jossa työnantaja maksaa vakuutuksen, joku ei nyt siis täsmää 

Vierailija
77/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut apua vaivoihini tältä hehkutetulta Suomen terveydenhuoltojärjestelmältä.

Vierailija
78/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärtänyt laittaa sokeripalaa suuhun?

Ennen kuin kommentoi, kannattaa sen verran perehtyä, että oma viesti ei olisi aivan älyvapaa.

Vierailija
79/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tosta miehestä. 

Sitten loppu rahat.

Minä taas ihmettelen että saa palkkaa, eli on töissä jossa työnantaja maksaa vakuutuksen, joku ei nyt siis täsmää 

Mä olen aika varma että mitä vtun vikaa sinä meinaatkaan löytää tuon miehen tarinasta pelleilläkses narsistisesti arto, niin kaiken sen hautaa se fakta että hän KUOLI.

Mikä hemmetin huijaus se nyt muka vois edes olla? Sinä olet sairas mieleltäsi.

Vierailija
80/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sicko aivan sairasta (tai SiCKO) on ohjaaja Michael Mooren dokumenttielokuva, joka kuvaa kriittisesti Yhdysvaltain terveydenhuoltojärjestelmää. Elokuva sai ensi-iltansa Cannesin elokuvajuhlilla 19. toukokuuta 2007.

Suosittelen katsomaan vaikka vanha dokkari onkin. Näköjään ainakin insuliiniasiat samalla tolalla vuonna 2024.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä