Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalainen työssäkäyvä 26-vuotias mies kuoli koska rahat ei riittäneet insuliiniin

Vierailija
03.11.2024 |

Hänen palkkansa oli 35000 USD vuodessa ja hänellä ei ollut varaa maksaa 450 USD per kk terveysvakuutusta. Siinäkin toki olisi ollut 7500 USD:n omavastuu.

Amerikassa insuliini on erittäin kallista. Itse ostettuna kokonaan insuliini oli maksanut hänelle 1300 USD per kk.

Hän oli ruvennut säännöstelemään omaa insuliinin käyttöään koska ei ollut varaa käyttää sitä riittävää määrää. Seurauksena kuolema. Aika raakaa hommaa tuolla. Kanadasta insuliinia saa selvästi halvemmalla ja monet amerikkalaiset ostavatkin sieltä sitä. 

Yli 65-vuotiaat saavat kai halvemmalla mutta sitä nuoremmille erittäin kallista. Monet reseptilääkkeet ovat USA:ssa tosi kalliita. 

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Suomessakin edessä, kun rikkaiden edustamat hallitukset romuttavat maailman parhaimman terveydenhuollon.

Vierailija
82/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kyykkyy.

t. kokoomus

Kokoomus on suomalaisten ihmisten vihollinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä putintrolleilla ja iigoreilla on sitten kerrassaan hauskat sadat siellä Moskovassa. Valitettavasti kukaan ei ole kuollut Yhdysvalloissa sen takia että lääkket ja terveydenhoito olisi heille liian kallista. Se on vain teidän propagandatehtailijoiden märkää toiveunta ja mielikuvitusta.

Löydät jutun Alec Raeshawn Smithistä ihan googlettamalla. Ääliö.

Googlaappa insuliinin hinta USA:ssa. Ääliö.

Tää näyttää ihan mielettömän hienolta nyt kun yhteys arton ja perskokkareen välille on alkanu vakiintuun oletuksena.

: ]

Jesus christ...

Mä olen jo hetken odotellutkin et mitä tempaiset seuraavaks.

Vierailija
84/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Republikaanit vastusti insuliinille 35 dollarin hintakattoa. Niille psykoille ei ihmisen henki merkitse mitään. 

Ne onkin Amerikan Persuja.

Vierailija
85/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päässyt Helsingissä ihan hyvin lääkäriin ja hammashoitoon. Kerran tk oli jopa oma-aloitteisesti varannut lääkäriajan pyytämättä. Kannatan terveyskeskusmaksua koska se karsii hyvin turhan takia juoksijat pois.

Vierailija
86/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä putintrolleilla ja iigoreilla on sitten kerrassaan hauskat sadat siellä Moskovassa. Valitettavasti kukaan ei ole kuollut Yhdysvalloissa sen takia että lääkket ja terveydenhoito olisi heille liian kallista. Se on vain teidän propagandatehtailijoiden märkää toiveunta ja mielikuvitusta.

Löydät jutun Alec Raeshawn Smithistä ihan googlettamalla. Ääliö.

Googlaappa insuliinin hinta USA:ssa. Ääliö.

Tää näyttää ihan mielettömän hienolta nyt kun yhteys arton ja perskokkareen välille on alkanu vakiintuun oletuksena.

Jesus christ...

Mä olen jo hetken odotellutkin et mitä tempaiset seuraavaks.

Minä en voi ottaa krediittiä tästä, kaikki kunnia sinne minne se kuuluu, eli perskokkareelle itselleen.

Vierailija
87/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustapuolue on hyvinvointialueineen suurin syyllinen, vuosia ajoivat asiaa oman etunsa takia. Lopputulos on nähtävissä.

Vierailija
88/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi se paksulla Artolla kin olevan diabetes ja verisuoni tukokset tulollaan jos ei jo ole. Ruokaa on hänellä ollut. Jysähti orpillekin sydänkohtaus yllättäen. 

Vierailija
89/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko insuliini maksaa suomessa ilman kelakorttia?

Vierailija
90/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullshit että varattomille kävisi noin.  Olisi voinut raahautua päivystykseen. Niin paljon paskaa ihmisille kerrottu sosioekonomisiin asioihin liittyen maailmalta ja Suomesta että ihan ihmetyttää ihmisten tyhmyys ja uskominen asioihin.

Vierailija
91/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Suomessakin edessä, kun rikkaiden edustamat hallitukset romuttavat maailman parhaimman terveydenhuollon.

Suomen terveydenhoito oli ihan perseestä jo joskus 2007. Muistan ku oon luu murtuneena istunu monta tuntia kivuissa yhteispäivystyksessä.

Vierailija
92/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bidenin hallinnon aikaanssannoksia piti olla insuliinin hinnan laskeminen 100 dollariin kuukaudessa maksimissaan. Ennen insuliiniin saattoi mennä paljon rahaa mutta nyt lääkefirmat eivät saa pyytää enempää. Joten kummalta vaikuttaa jos tämä on edelleen mahdollista että insuliinin puutteeseen kuolee.

Ks. https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2023/03/02…, https://edition.cnn.com/2024/01/01/politics/insulin-price-cap/index.html ja https://www.kff.org/policy-watch/the-facts-about-the-35-insulin-copay-c…

Varmaan republikaanien voittaessa insuliini maksaa taas tuhat dollaria kuukaudessa jotta firmat saavat voittonsa maksimaalisesti.

Vierailija
93/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bullshit että varattomille kävisi noin.  Olisi voinut raahautua päivystykseen. Niin paljon paskaa ihmisille kerrottu sosioekonomisiin asioihin liittyen maailmalta ja Suomesta että ihan ihmetyttää ihmisten tyhmyys ja uskominen asioihin.

Bullshit itelles, ihan dokumentoitu ja hyvin tunnettu tapaus.

Sinä voit arto lopettaa valehtelun ihan koska hyvänsä, valehtelu on aina valinta.

Vierailija
94/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sicko aivan sairasta (tai SiCKO) on ohjaaja Michael Mooren dokumenttielokuva, joka kuvaa kriittisesti Yhdysvaltain terveydenhuoltojärjestelmää. Elokuva sai ensi-iltansa Cannesin elokuvajuhlilla 19. toukokuuta 2007.

Suosittelen katsomaan vaikka vanha dokkari onkin. Näköjään ainakin insuliiniasiat samalla tolalla vuonna 2024.

Miten niin? Siis se mieshän kuoli 2017.

Vierailija
95/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

MITÄ HORISET!

Käys lukemassa diabeteksesta!

JA tää oli Jenkeissä!

Vierailija
96/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ei kannata katsoa minkäänlaisia dokumentteja muuten kuin viihdetarkoituksessa. Ne ei meinaan pidä ollenkaan paikkaansa. Ei ole olemassa mitään faktojentarkastajaa joka kävisi esitetyt väitteet ja tapahtumat läpi.

Vierailija
97/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspartaatti insuliini 5 x 3 ml (100 yks/ml) näyttää olevan 30,7 euroa apteekissa.

Vierailija
98/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päässyt Helsingissä ihan hyvin lääkäriin ja hammashoitoon. Kerran tk oli jopa oma-aloitteisesti varannut lääkäriajan pyytämättä. Kannatan terveyskeskusmaksua koska se karsii hyvin turhan takia juoksijat pois.

LUE aloitus uudelleen!

JENKKI ASIAA!

Vierailija
99/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa itse. YA ainakin ilmoittaa Kela-kortittoman hinnan.

Vierailija
100/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän liioiteltua. Tosiasia on että hengenvaarassa voi kärrätä läheisen tai raahautua itse päivystykseen. Jos ei idari toimintaa  ja toimitaannlakien mukaan ei kuole kukaan.

Jos ei insuliinia voi ostaa niin sinne päivystykseen vaan. Tuskin nyt sanovat Ai et voi maksaa, emme laita sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän