Amerikkalainen työssäkäyvä 26-vuotias mies kuoli koska rahat ei riittäneet insuliiniin
Hänen palkkansa oli 35000 USD vuodessa ja hänellä ei ollut varaa maksaa 450 USD per kk terveysvakuutusta. Siinäkin toki olisi ollut 7500 USD:n omavastuu.
Amerikassa insuliini on erittäin kallista. Itse ostettuna kokonaan insuliini oli maksanut hänelle 1300 USD per kk.
Hän oli ruvennut säännöstelemään omaa insuliinin käyttöään koska ei ollut varaa käyttää sitä riittävää määrää. Seurauksena kuolema. Aika raakaa hommaa tuolla. Kanadasta insuliinia saa selvästi halvemmalla ja monet amerikkalaiset ostavatkin sieltä sitä.
Yli 65-vuotiaat saavat kai halvemmalla mutta sitä nuoremmille erittäin kallista. Monet reseptilääkkeet ovat USA:ssa tosi kalliita.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ajavat ihan vain insuliinia varten Kanadaan ostoksille. On kuulemma kannattavaa.
Aika pöljiä ku sinne ajaa. Meksikossa ois halvenpaa
Heh ja sieltä haettu insuliini on mitä,jotain huumepaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Usassa riittää muutama kymppi kuussa insuliiniin.
Älä viitsi edes vitsailla, kun et asiasta mitään tiedä. Ystäväni on amerikkalainen ja hän on joutunut rahallisesti avustamaan, jotta sukulaisensa saisi ostettua insuliinia. Tämä ei ole mikään vitsi, sillä insuliini on kallista Yhdysvalloissa.
Näin se varmaan meilläkin.Yksi mies jätti lääkkeet hakematta,menehtyi..Mut ensi vuonna omavastuu 70€.Tämäkin joutuu harkitsemaan ihan samaa jo nyt.Ellei asiat muutu.Hirveät lääkekulut.Usassa ne on moninkertaiset meihin nähden kaikki eläminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä pelkkää propagandaa vai onko jotain faktoja väitteiden tueksi?
En tiedä tästä tapauksesta, mutta olen katsonut aiheesta dokkarin jokunen vuosi sitten. Ihan uskottavaa sen pohjalta.
Yhdysvallat on kauhea maa asua, jos olet köyhä ja sairas.
Niin ja siellä myös varakaskin voi muuttua hyvin nopeasti köyhäksi, kun mitään turvaverkkoja ei ole. Voit olla olla hyväpalkkainen ja kuulua keskiluokkaan ja kaikki voi olla niin kauan ihan hyvin kun pysyt terveenä. Esimerkiksi syöpä voi hetkessä viedä sinulta kaiken. Ensin saat potkut työstäsi, koska et kykene 100 prosenttisesti hoitamaan duuniasi, jonka seurauksena menetät sairausvakuutuksesi. Sen jälkeen joudut myymään kaikki omaisuutesi asunnosta lähtien, koska syöpähoidot voi maksaa satojatuhansia euroja.
Eräs suomalainen nainen sai pahan palovamman joka vaati ihonsiirtoleikkauksen. Leikkaus kesti 6 tuntia ja sairaalassaolo 3 päivää. Lasku oli 372 000 euroa. Erääseen suomalaisperheeseen syntyi neljäs lapsi jenkkilässä. Mitään komplikaatioita ei ollut. Äiti ja lapsi pääsivät saman tien kotiin eli sairaalassa he olivat yhden päivän. Lasku oli 80 000 dollaria.
Sosialismin pelko on amerikkalaisuuden sielussa.
Vierailija kirjoitti:
USA on kehitysmaa. Edes matkapuhelimia eivät saa toimimaan kaikkialla. Shekkejä käytetään vieläkin.
Shekit kyllä varsin käteviä, ei soi ä mitään. Muuten kyllä kehitysmaatasoa monessa muussa asiassa, lähes kaikessa jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.
Ei kaikki voi vaikuttaa siihen.
Kukaan ei voi insuliinia vaativaan ykköstyypin diabetekseen. Mutta silloin pitää vain MENNÄ TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.
Et taida ymmärtää ykköstyypin ja kakkostypin diabeteksen eroa. Kannattaako aina kommentoida jos ei asioista mitään ymmärrä.
Mene töihin, punikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää ykköstyypin ja kakkostypin diabeteksen eroa. Kannattaako aina kommentoida jos ei asioista mitään ymmärrä.
Mene töihin, punikki!
Toivottavasti kirjoittelet jo sieltä ihannemaastasi eli olet painunut sinne kun kerran se on mielestäsi jotain niin upeaa.
Amerikassa insuliini on erittäin kallista. Itse ostettuna kokonaan insuliini oli maksanut hänelle 1300 USD per kk.
Ei ole:
"Insulin $35 cap price now in effect, lowering costs for many Americans with diabetes" /US Daily
"More Americans can now get insulin for $35"
Sanofi established a $35 monthly cap on out-of-pocket costs for Lantus, its most widely prescribed insulin in the US, for all patients with commercial insurance starting January 1. It already limits the cost to $35 for all uninsured patients." /CNN
Vierailija kirjoitti:
Ei ole:
"Insulin $35 cap price now in effect, lowering costs for many Americans with diabetes" /US Daily
Sanofi established a $35 monthly cap on out-of-pocket costs for Lantus, its most widely prescribed insulin in the US, for all patients with commercial insurance starting January 1. It already limits the cost to $35 for all uninsured patients." /CNN
Niin, ehkä tuo on nyt vihdoin saatu voimaan JOILLEKIN jenkeille. Niinhän tuossa sanotaan. Ei koske kaikkia edelleenkään.
Ketään ei pitäisi pakottaa valtion suureen sairaskassaan. Suomen kaltainen malli aiheuttaa kurjuutta koska rahat menevät sairaiden hyysäämiseen eikä ylimääräistä jää henkilökohtaiseen käyttöön. Eläkeläisiltä pitäisi ainakin poistaa terveydenhuollon alennukset, suuri osa heistä olisikin valmis kuolemaan jos saisi kivuttoman eutanasian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole:
Niin, ehkä tuo on nyt vihdoin saatu voimaan JOILLEKIN jenkeille. Niinhän tuossa sanotaan. Ei koske kaikkia edelleenkään.
Tuo on niille joilla ei ole vakuutusta, ne joilla on vakuutus se on ilmainen.
Tarinan mies olisi saanut apua muuttamalla takaisin vanhemmilleen mutta ei halunnut ja rupesi vähentämään lääkkeitä ja siksi kuoli.
No, sitten kuoli. Jos ei diabeetikon äly riitä priorisoimaam insuliinia, ei kai sille mitään voi.
Lääkkeet saa kyllä tarvittaessa ilmaiseksikin.