Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amerikkalainen työssäkäyvä 26-vuotias mies kuoli koska rahat ei riittäneet insuliiniin

Vierailija
03.11.2024 |

Hänen palkkansa oli 35000 USD vuodessa ja hänellä ei ollut varaa maksaa 450 USD per kk terveysvakuutusta. Siinäkin toki olisi ollut 7500 USD:n omavastuu.

Amerikassa insuliini on erittäin kallista. Itse ostettuna kokonaan insuliini oli maksanut hänelle 1300 USD per kk.

Hän oli ruvennut säännöstelemään omaa insuliinin käyttöään koska ei ollut varaa käyttää sitä riittävää määrää. Seurauksena kuolema. Aika raakaa hommaa tuolla. Kanadasta insuliinia saa selvästi halvemmalla ja monet amerikkalaiset ostavatkin sieltä sitä. 

Yli 65-vuotiaat saavat kai halvemmalla mutta sitä nuoremmille erittäin kallista. Monet reseptilääkkeet ovat USA:ssa tosi kalliita. 

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Usassa riittää muutama kymppi kuussa insuliiniin.

Varmaan jos on varaa erittäin kalliisiin vakuutuksiin, mutta kyllä tuo 1900$/kk on ihan totta.

Vierailija
42/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

Ei voi.

1. tyyppi on sairaus joka tulee kun haiman toiminta loppuu. Siihen et vaikuta mitenkään. 

t. Diabeetikon äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Usassa riittää muutama kymppi kuussa insuliiniin.

Varmaan jos on varaa erittäin kalliisiin vakuutuksiin, mutta kyllä tuo 1900$/kk on ihan totta.

Ei tarvitse olla vakuutusta.

Vierailija
44/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Oppiipahan olemaan! 😁

Tavallisesti insuliininpuutosdiabeteksen syntyyn ei pysty itse vaikuttamaan.

Vierailija
45/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää suomalaiset valittako siis, jos ette pääse juuri samana päivänä lääkärille jos flunssa vaivaa.

Se, että jossain on todella surkeasti jokin asia ei ole mikään syy ottaa sitä joksikin malliesimerkiksi, jota himpunkaan parempi taso on luksusta.

Suomen terveydenhuollossa on vakavia ongelmia, paljon vakavampia kuin että ei pääse flunssassa heti lääkäriin. Jos olet yhtään seurannut, on ollut juttuja jossa ei tutkita, ei tutkita, ei tutkita ja sitten oho täällä onkin syöpä miksi et tullut aikaisemmin. Tai siitä kun ihmiset, jotka voivat lähtevät ulkomaille hakemaan hoitoa kun Suomessa sanotaan, että mitään ei voi tehdä ja osa heistä jopa parantuu kokonaan.

Paskan tason ylittäminen ei vielä ole juhlan aihe tai syy olla valittamatta. Todellakaan. Vähän sama olisi verrata demokratian toimivuutta Pohjois-Koreaan ja valtion vaurautta Sierra Leoneen. Toki

Täällä maakunnassa pääsee ihan hyvin 2 viikossa lääkäriin ja saa hoitoa. Helsinki on ihan itse itsensä kuseen järjestänyt olemalla perimättä tk maksuja vuosikymmeniä. Menettäneet järjettömästi tuloja sen vuoksi 

Vierailija
46/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.

Ei voi ykköseen. Se on autoimmuunitauti, joka voi iskeä sinuunkin, aivokääpiö.

Vierailija
47/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti nämä tietyt poliittiset aloitukset saa kahdessa minuutissa 30 yläpeukutusta. Ei mene läpi, sori vaan.

Vierailija
48/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooks sä arto ihan oikeasti noin luuseri että kun saat nenilles täälä niin nyt kostat diabeetikoille lapsellisesti urputtaen?

Voi hyvää päivää tätä touhua.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5807573/miksei-arto-satosen-ammattitait…

Sieltä huutonauru lukemista jos kiinnostaa tän kommentin taustat.

Ai piru vie, kiitos! Loppu myöten toi menee ihan hulvattomaks :' D

Vierailija
49/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä putintrolleilla ja iigoreilla on sitten kerrassaan hauskat sadat siellä Moskovassa. Valitettavasti kukaan ei ole kuollut Yhdysvalloissa sen takia että lääkket ja terveydenhoito olisi heille liian kallista. Se on vain teidän propagandatehtailijoiden märkää toiveunta ja mielikuvitusta.

Löydät jutun Alec Raeshawn Smithistä ihan googlettamalla. Ääliö.

Vierailija
50/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen verrattuna Suomessa on ainakin toistaiseksi vielä ykköstyypin diabeetikolla asiat hyvin. Omista insuliineistani maksan 1,5 e/kk.

Vierailija
51/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti nämä tietyt poliittiset aloitukset saa kahdessa minuutissa 30 yläpeukutusta. Ei mene läpi, sori vaan.

Ei tietenkään, vaikka koko maailma huutais sulle arto että sä olet väärässä, se ei voi pitää paikkaansa, ei vaikka tulokset ja todellisuus puhuis sen puolesta, todellisuus on väärä ja varmaan kommunisti.

52/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tuo tapaus otettiin esille myös täällä. Ansaitsee huomiota. Aivan naurettavaa, miten väärin Yhdysvalloissa käytetään sitä lukematonta määrää rahaa, joka niillä on. Tuokin kuolema olisi ollut helposti estettävissä, mutta yhteiskunnan arvot olivat toisella kannalla. Järkyttävää.

Vierailija
53/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä putintrolleilla ja iigoreilla on sitten kerrassaan hauskat sadat siellä Moskovassa. Valitettavasti kukaan ei ole kuollut Yhdysvalloissa sen takia että lääkket ja terveydenhoito olisi heille liian kallista. Se on vain teidän propagandatehtailijoiden märkää toiveunta ja mielikuvitusta.

Googlaappa insuliinin hinta USA:ssa. Ääliö.

Vierailija
54/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, vaikka koko maailma huutais sulle arto että sä olet väärässä, se ei voi pitää paikkaansa, ei vaikka tulokset ja todellisuus puhuis sen puolesta, todellisuus on väärä ja varmaan kommunisti.

Ihan tyypillinen meno kun pomona on narsisti.

Vierailija
55/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole siitä, vaan siitä, että lääkeyhtiöiden annetaan rahastaa järjettömästi ihmisille elintärkeitä lääkkeistä. Yhdenkään tavallisen veronmaksajan ei tarvitsisi maksaa enemmän vaan lääkefirman omistajien rikastua vähemmän. Tämä on iso ongelma myös monien uusien lääkkeiden kanssa.

Vierailija
56/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Todellisuus abstraktina käsitteenä on kommunisti :D

Vierailija
57/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä jokainen kokoomusta äänestänyt äänesti Suomeen.

Vierailija
58/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaappa insuliinin hinta USA:ssa. Ääliö.

Tää näyttää ihan mielettömän hienolta nyt kun yhteys arton ja perskokkareen välille on alkanu vakiintuun oletuksena.

: ]

Vierailija
59/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooks sä arto ihan oikeasti noin luuseri että kun saat nenilles täälä niin nyt kostat diabeetikoille lapsellisesti urputtaen?

Voi hyvää päivää tätä touhua.

Oletko sä niin luuseri, että sä et avusta naapuriasi kuukausittain jotta hän saa ostettua insuliininsa?

Olet.

Vierailija
60/157 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin dokumentin aiheesta monta vuotta sitten. Siinä haastateltiin naista, joka joutuu insuliinikulujen vuoksi asumaan kotonaan miehensä kanssa, koska rahat eivät muuten riittäisi insuliiniin, jota hakivat Kanadasta. 

Järkyttävää.