Ovatko sinkkunaiset oikeasti onnellisempia kuin sinkkumiehet?
Kommentit (334)
Eivät ole.
Naiset tykkäävät viitata tutkimukseen jossa selvitettiin miesten ja naisten tyytyväisyyttä sinkkuina ja parisuhteessa. He jättävät kertomatta kuinka sinkkuna viihtyvä nainen on onnellisempi kuin parisuhdetta haluava sinkkumies.
STOP THE PRESS!
Sitten jos nainen haluaa parisuhteen, se onnellisuus romataakin miesten alapuolelle. Mikään ei ole onnettomampi kuin nainen joka haluaa parisuhteen, mutta ei saa sitä.
Ja niiden naisten määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Sinkkunaiset ovat onnettomia, mt-ongelmallisia, syrjäytyneitä, yksinäisiä miesvihaajia.
Sinkkumiehillä on on kavereita, harrastuksia, koulutus ja työ.
Ai, no miksi valitetaan että miehet syrjäytyy?
Kuka valittaa ja missä? Naisissa on perinteisesti ollut enemmän NEET-nuoria.
Muista ei voi puhua kuin itsestään, onnellisuutta on vaikea arvioida ulkoapäin, mutta olen tosi onnellinen, seesteinen ja tyytyväinen elämäntilanteeseeni. Tykkään asua yksin, harrastan vapaasti mitä haluan, syön mitä haluan, elän miten haluan enkä ole velvollinen holhoamaan ketään. Jos olen pahalla päällä niin olen, toisaalta muiden huonoja päiviä ei tarvitse katsella. En vaihtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on ihan kivaa, mutta tuntuu että osa miehistä tällä palstalla ei pysty miettimään yhtään mitään muuta. Tuollainen pakkomielteinen seksin ajattelu tai seksittömyyden ajattelu on kyllä joku häiriötila päässä.
Paitsi ettei miehet täällä puhu asiasta mitään. Naiset rakentelevat miesvihakiimassaan olkiukkoja ja vetoavat tuohon.
Kuten sinä teet juuri.
Yhtään kommenttia lukematta vastaan: OVAT ja HUUTOMERKKI perään!
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole.
Naiset tykkäävät viitata tutkimukseen jossa selvitettiin miesten ja naisten tyytyväisyyttä sinkkuina ja parisuhteessa. He jättävät kertomatta kuinka sinkkuna viihtyvä nainen on onnellisempi kuin parisuhdetta haluava sinkkumies.
STOP THE PRESS!
Sitten jos nainen haluaa parisuhteen, se onnellisuus romataakin miesten alapuolelle. Mikään ei ole onnettomampi kuin nainen joka haluaa parisuhteen, mutta ei saa sitä.
Ja niiden naisten määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.
Se on KUVITELMA parisuhteesta, ei todellisuus. Todellinen suhde tekee naisen surulliseksi. Haavemiehet eivät ole totta. Haavemiestä se nainen kaipaa ja sen perään itkee. Ei oikean miehen, koska ne ovat paskoja.
Olen sinkkunainen, en ole koskaan ollut suhteessa. Olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni, mutta jos saisin sen päälle vielä hyvän miehen, niin saattaisin olla vielä onnellisempi. En kuitenkaan riskeeraa onneani huonon miehen kanssa.
Korostan, että hyvä mies tarkoittaa minulle sitoutumishaluista, terveellä itsetunnolla ja hyvällä sydämellä varustettua ihmistä, joka on myös päihteetön. Ulkonäöllä ei väliä, asenteella, käytöksellä ja sydämen sivistyksellä on.
Vierailija kirjoitti:
Tommolan tapainen voimattoman oloinen nörttipoika antoi pahoinpitelylle kasvot. Kuka tahansa voi joutua perheväkivallan uhriksi, ellei valitse kumppaniaan äärimmäisen huolella.
Ei tarvitse kuin lukea täältä muutama ketju, varsinkin johonkin näistä väkivaltatapauksista liittyvä, sieltä löytyy niin sairaita kommentteja, että sinkkuus alkaa väistämättä vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on ihan kivaa, mutta tuntuu että osa miehistä tällä palstalla ei pysty miettimään yhtään mitään muuta. Tuollainen pakkomielteinen seksin ajattelu tai seksittömyyden ajattelu on kyllä joku häiriötila päässä.
Mielummin ilman seksiä kuin joku koko ajan vieressä vonkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei miehet täällä puhu asiasta mitään. Naiset rakentelevat miesvihakiimassaan olkiukkoja ja vetoavat tuohon.
Kuten sinä teet juuri.
Ensimmäinen iltasi palstalla? Täällä on joka ilta oletettujen miesten ulinaketjuja tästä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumiehet ovat lähes aina syrjäytyneitä amisjuntteja ja sinkkunaiset ovat korkeasti koulutettuja kaupunkilaisia.
Sinkkumiehet ovat korkeasti kouluttautuneita, työssäkäyviä, hyvin vähän päihteitä käyttäviä.
Harvemmin. Korkeasti kouluttautuneet miehet menee yleensä naimisiin jo suht nuorina, sairaanhoitajan tai vastaavan kanssa.
Jos korkeasti koulutettu mies jää sinkuksi, pitää olla luonteessa vikaa.
Näin oli viimeksi joskus 90-luvulla. Nykyaikana korkea koulutus ja raittius ennustavat aika hyvin ikisinkkuutta miehelle. Kaljaa juoville amisjunteille kyllä löytyy naisia kunhan eivät asu missään skutsissa.
Missä ihmeessä sä olet opiskellut? Etäyliopistossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin puhun vain omasta puolestani. Enkä ole koskaan ollut sinkkumies,
Mutta kun sinkkuunnuin, onnellisuuteni kasvoi hämmästyttäviin mittoihin. En oikein tajua sitä, miten häitä ja avioliittoa hehkutetaan, että se on naisen elämän hienoin päivä. Mulle se oli lähinnä stressaava päivä, ja sitä seuraava elämä oli raskasta.
Mulle on ollut toistaiseksi hienointa päästä sinkuksi miessuhteen jälkeen. Nykyään jokainen päivä on juhlaa.
N
Se on eri asia kun tietää, että on turvallisuudentunne omasta haluttavuudesta ja tarpeensa saa tyydytettyä mihin kellonaikaan tahansa.
Minusta ei olisi mukava olla sairaalassa, mutta nautin siitä tunteesta, että tiedän hätänumeron, ambulanssien, pelastajien, poliisien ja sairaaloiden ja kelan olevan olemassa. Näistä lähtökohdista voin turvallisemmin mielin ottaa pieniä riskejä ja elää aktii
Tässä realistisempi kuvaus naisten kokemuksista:
- ootko vielä sitä Mikaa nähnyt?
- en, piti hankkia sille lähestymiskielto, sen pahoinpitelyn jälkeen se alkoi vainota vaikka itse petti monta kertaa. Onneksi hoidot kuitenki nyt auttoi siihen kondyloomaan minkä siltä sain.
- oho, no sehän oli sit samanlainen kun sun ex vaikka alkuun oli niin mukava ja kiva. Joo mun mies makaa kotona krapulassa, aamulla piti siivota sen oksennukset ja onneksi äiti otti lapset hoitoon. Ei se vieläkään suostu pariterapiaan, varmaan tässä pitää alkaa eroa miettiä.
- jep ymmärrän... Ootas mulle tuli joku viesti... Just, joku lähetti taas peniskuvan, voi saatana. Eilen joku haukkui läskiksi ja nyt taas tällainen, ei näitä jaksa... Jokainen poikaystävä on pettänyt ja pahimmat pahoinpidelleet, taidanpa taas poistaa tinder tilin kun sieltä saa vaan tätä kuraa niskaan. Onneksi sentään ei ole enää peruskoulussa jossa pojat sylki päälle ja haukkui laudaksi, puhelimen saa sentään pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin puhun vain omasta puolestani. Enkä ole koskaan ollut sinkkumies,
Mutta kun sinkkuunnuin, onnellisuuteni kasvoi hämmästyttäviin mittoihin. En oikein tajua sitä, miten häitä ja avioliittoa hehkutetaan, että se on naisen elämän hienoin päivä. Mulle se oli lähinnä stressaava päivä, ja sitä seuraava elämä oli raskasta.
Mulle on ollut toistaiseksi hienointa päästä sinkuksi miessuhteen jälkeen. Nykyään jokainen päivä on juhlaa.
N
Tämä on yksi syy, miksi naisen on hyvä olla sinkku: seksielämä miehen kanssa ei ole yhtä hyvää kuin seksielämä yksin/toisen naisen kanssa. Tämä ei ole vain minun kokemus, tästä on tutkimustietoa. Mies lähinnä haittaa naisen nautintoa jumputuksellaan ja rynkytyksellään. Nainen ei nauti siitä, nain
Tavalliset naiset, joita on kuitenkin se 80-90% naisista, eivät todellakaan saa mitään määrää positiivista palautetta. Ja vain harva edes saa miehen kanssa orgasmin, joten se niistä tosielämän Kokemuksistakin. Eiköhön useimpien naisten fantasiat ole nimenomaan sellaisia, joita ei oikeasti miehiltä koskaan saa.
Luin joskus Viktor Klimenkon haastattelun. Hänhän on vanha uskovainen mies ja jutut pitää laittaa siihen kontekstiin, mutta enivei. Hän sanoi siinä haastattelussa, että feminismi ärsyttää häntä, koska naisilla on kaikki valta suhteessa mieheen muutenkin. Että mies ei pärjää ilman naista. Olikohan vielä että vetosi Jumalaan, että Jumalakin näki ettei mies pärjää yksinään ja siksi teki naisen. Hänen mukaansa mies ei osaa elää ilman naista. Mies menee hunningolle, juopottelee, ei huolehdi terveydestään ym. Miehen koti ei tunnu kodilta. Ja aika selvähän tuo ilmiö on naisettomien miesten keskuudessa (toki on poikkeuksia).
Jotenkin miehet eivät aivan sisäistä, että heillä ei ole koko elämää oikeutta johonkin äidin korvikkeeseen, joka pitää heistä huolta, vaan aikuinen ihminen joutuu tekemään sen itse.
Niin ja en ole samaa mieltä Klimenkon kanssa feminismin tarpeellisuudesta. Feminismille on monta paikkaa missä sitä tarvitaan, eikä naisilla ole mitään velvollisuutta kannatella puolta väestöä. Ilmeisesti feminismiä tarvitaan jo siinä, että nainen saa halutessaan kieltäytyä tästä kunniasta. Tuosta haastattelusta sai kuvan, että tuollaista oikeutta ei edes pitäisi olla, koska miehet tarvii naisia, mutta miehillä ei ole mitään oikeutta olla isoja vauvoja koko ikäänsä.
Ja mitä tulee otsikon kysymykseen, niin nainen on onnellisempi yksin kuin huonossa ja kuormittavassa suhteessa. Miehistä saa käsityksen, että ovat mielummin ihan missä tahansa suhteessa kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumiehet ovat lähes aina syrjäytyneitä amisjuntteja ja sinkkunaiset ovat korkeasti koulutettuja kaupunkilaisia.
Yksi sinkkumiesten onnellisuutta vähentävä tekijä lienee juuri tämä sinun havainnollistama negatiivinen leimaaminen. Ja saamastasi ylänuolten tulvasta huomaa, että kyse on naisten yleisestä mielipiteestä. Tämä on aivan eri asia kuin vaikkapa se, että yksittäiset miesoletetut (tai miestä esittävät naistrollaajat) kirjoittavat palstalla törkeyksiä, joita kukaan ei komppaa. Naiset joukkona suhtautuvat sinkkumiehiin niin, että pitävät näitä lähes varmuudella juntteina jo ennen kuin tutustuneet heihin. Miehet ovat oletusarvoisesti huonoja, naiset oletusarvoisesti hyviä.
Olen tällainen 100 kilon keijukainen, leveälanteinen nainen. Olen huomannut että baareissa en useinkaan jää yksin , menin sinne sitten yksin tai kavereitteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi sinkkumiesten onnellisuutta vähentävä tekijä lienee juuri tämä sinun havainnollistama negatiivinen leimaaminen. Ja saamastasi ylänuolten tulvasta huomaa, että kyse on naisten yleisestä mielipiteestä. Tämä on aivan eri asia kuin vaikkapa se, että yksittäiset miesoletetut (tai miestä esittävät naistrollaajat) kirjoittavat palstalla törkeyksiä, joita kukaan ei komppaa. Naiset joukkona suhtautuvat sinkkumiehiin niin, että pitävät näitä lähes varmuudella juntteina jo ennen kuin tutustuneet heihin. Miehet ovat oletusarvoisesti huonoja, naiset oletusarvoisesti hyviä.
No, juu kuule, tuohon päätelmään voi päästä ihan lukemalla täältä muutaman ketjun. Siellä miehet itse leimaavat itseään meidän silmissä. Ja tekevät tätä uutterasti joka päivä.
Tottakai naiset on onnellisempia. Ei ole mieslasta riipakivenä, vaan on vain omat asiat hoidettavana. Munaa saa, jos vaan haluaa, ja naisethan haluaa, jos on hyvää sellaista tarjolla.
Se, että ei jaa jokaiselle ei tarkoita etteikö seksi kiinnostaisi, mutta irtosuhteissa se mies ajattelee vaan omaa parastaan ja ei kukaan nainen halua olla pantavana, jos ei saa siitä mitään itse irti.
Asiaa voi tarkastella muutamalla mittarilla: mielenterveysongelmien, päihteiden käytön ja itsemurhien sukupuolijakaumalla. Jos saa tilastot vielä parisuhdestatuksen mukaan niin parempi.
Naiset hakevat apua, miehet "lääkitsevät" itseään ja luovuttavat.
Suhdeluvusta en sano juuta enkä jaata.
- "nimenomaan alle 35-vuotiaiden nuorten naisten mielenterveysperusteiset poissaolot ja hakemukset ovat lisääntyneet huikeasti." (https://yle.fi/a/74-20109433)
- "Harva mies hakee apua mielenterveyden haasteisiin" (https://mieli.fi/uutiset/harva-mies-hakee-apua-mielenterveyden-haasteis…)
Miehet ovat sinkkuina pllunvinkujia , naiset ovat onnellisia kun ei tarvitse saksia levitellä.