Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1921/1940 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi petetty nainen ei ole niin rohkea ja kysy siltä naiselta oikeaa versiota heidän suhteesta? 

Hän on se joka tietää kaiken 

Vierailija
1922/1940 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä kuuluu?

Mites joulu nyt uusissa kuvioissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/1940 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva Ap kuulla miten Sinulla menee ?

Paremmin! Nähtiin miehen kanssa perhepäivällisen merkeissä ja kaikilla oli kivaa! Mieskin kiitteli kovasti ja tuntui nauttivan tilanteesta. Seuraavana päivänä soitti ja vielä kiitteli, juteltiin n. puolen tunnin ajan. Käyttäytyi todella huomaavaisesti ja jopa kosketti mua. Mutta kun sitten puhelimessa kysyin jotain vähääkään "vakavampaa", ei vastausta. Mun olo ei ole enää niin ahdistunut, viihdyn paremmin uudessa kotikaupungissani ja asunnossani. Oli kuitenkin todella kiva nähdä miestä ja ilo huokui koko perheestä. Lapsetkin näkivät että näinkin voi olla. Vastauksia mihinkään mieltä askarruttavaan tulen tuskin koskaan saamaan ja nyt päätin lopettaa kyselyn. En mä voi tämän enempää tehdä. Edelleenkään mä en ymmärrä mitä hakee sillä että soittelee mulle pitkiä puheluja, mutta lähinnä sellaista "lätinää" se on, mitää

Tästä tulee taas paskaa kommenttia, mutta koen "velvollisuudeksi" valistaa, olisin toivonut itse aikanaan saavani tietoa.

Mies käyttäyttyy kuin narsisti, on tai ei ole, käytös on joka tapauksessa samaa. 

Sinä olet hänen päässään hänen. Vaikka olisit tavara, joka on kaapissa eikä aktiivisessa käytössä, hän mieltää, että olet hänen tavaransa siellä kaapissa. Siksi hänen pitää aika ajoin avata se kaapinovi ja katsoa, että olet tallella. Et ole tärkeä, etkä edes tarpeellinen, mutta olet hänen kuten sinulla on muki astiakaapissa.

Estä miehen pääsy itseesi. Ei kannata antaa mitään saumaa lätistä, vaikka vaikuttaisi olevan kuinka harmitonta.

Kuten jo huomasit, eksä elämässäsi haittaa uusia suhteita. 

Vierailija
1924/1940 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi petetty nainen ei ole niin rohkea ja kysy siltä naiselta oikeaa versiota heidän suhteesta? 

Hän tietää oman osuutensa, mutta kertooko ja kertooko rehellisesti, on toinen juttu. Jos hän vaikka olisi ihan vaan voiton vuoksi halunnut saada miehen, hän voi satuilla ihan mitä tahansa.

Eikä vaimokaan välttämättä usko edes totuutta, jos se ei ole sellainen kuin hän on kuvitellut.

Vierailija
1925/1940 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä kuuluu?

Mites joulu nyt uusissa kuvioissa?

Kiitos kysymästä, vaiheessa...Katsellaan. Ainakin minä ja lapset vietämme sitä yhdessä mun sukulaisten kanssa. Mies on tällä hetkellä vähän kysymysmerkki. Mä olen todella paljon nyt käynyt erilaisissa tapahtumissa, keskittynyt itseeni ja työhön. Olen myös todennut että uuden suhteen aika ei ennen kuin olen valmis antamaan itsestäni enemmän. Mies lähettelee joskus viestejä ja tuntuu viettävän paljon aikaa ypöyksin. Mustasukkainen ja omistushaluinen on, kuten aina on ollut.

Muuten ei mitään uutta auringon alla. Olo on jo ihan toisenlainen kuin ensimmäistä kertaa tänne kirjoittaessani. Askel kerrallaan, aikaahan tämä vaatii. 

Ap

Vierailija
1926/1940 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee taas paskaa kommenttia, mutta koen "velvollisuudeksi" valistaa, olisin toivonut itse aikanaan saavani tietoa.

Mies käyttäyttyy kuin narsisti, on tai ei ole, käytös on joka tapauksessa samaa. 

Sinä olet hänen päässään hänen. Vaikka olisit tavara, joka on kaapissa eikä aktiivisessa käytössä, hän mieltää, että olet hänen tavaransa siellä kaapissa. Siksi hänen pitää aika ajoin avata se kaapinovi ja katsoa, että olet tallella. Et ole tärkeä, etkä edes tarpeellinen, mutta olet hänen kuten sinulla on muki astiakaapissa.

Estä miehen pääsy itseesi. Ei kannata antaa mitään saumaa lätistä, vaikka vaikuttaisi olevan kuinka harmitonta.

Kuten jo huomasit, eksä elämässäsi haittaa uusia suhteita. 

Joo, nimenomaan omaisuutenaan mua tuntuu pitävän. 😳🙄 Kummallista! Edelleen kuittailee mulle mahdollisista uusista miehistä vaikka itse petti! Käsittämätöntä. Siltikään ei suostu puhumaan teostaan, erosta, meidän väleistä....Mulle on tullut vahva vaikutelma häpeästä, tuntuu olevan häpeissään siitä kaikesta mitä teki ja aiheutti. Ei olekaan ns hyvä jätkä jollaisena ihmiset häntä pitivät. Kakkonen ei muuten ole kuvioissa.

Ap

Vierailija
1927/1940 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunne mitään.

Vierailija
1928/1940 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu narsismiin. Ne kaikki käyttäytyvät keskenään melko samoin tavoin, ihan kuin heillä olisi yhteinen oppikirja. 

Nyt sitten nollakontakti. Heivaa se tyyppi elämästäsi. Miksi kommunikoisit edelleen hänen kanssaan?

Vierailija
1929/1940 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu narsismiin. Ne kaikki käyttäytyvät keskenään melko samoin tavoin, ihan kuin heillä olisi yhteinen oppikirja. 

Nyt sitten nollakontakti. Heivaa se tyyppi elämästäsi. Miksi kommunikoisit edelleen hänen kanssaan?

Olen tutustunut. Tosi kliseistä nykyään sanoa kenestäkään että "se on narsisti", mutta kyllähän tuossa miehessä ainakin todella paljon niitä piirteitä on. Mitä enemmän aikaa kuluu, on ollut aikaa katsoa asioita etäältä, tuumata ja puntaroida, sitä selvemmin monikin asia on valjennut. Kaukaa näkee paremmin kuin läheltä. 

Ap

Vierailija
1930/1940 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle, olo tuollaisen tyypin jäljiltä voi olla kamala, vaikkei olisi edes pettänyt. Ja itse pidän tyhminä niitä, jotka vaientavat ihmisiä, jotka näkevät totuuden ja toteavat jonkun olevan luonnevikainen. Pelkäävät itse tulevansa "diagnosoiduksi"?

Vierailija
1931/1940 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Ap Sinulle kuuluu? Miten meni joulu?

Vierailija
1932/1940 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kiitos kysymästä, joulua vietettiin yhdessä niin että paikalla oli sekä ex, lapset että muuta sukua. Kerran ollaan sen jälkeenkin nähty. Meidän tilanteesta tai tapahtuneesta ei ole juteltu eikä hän edelleenkään vastaa ns vakavampiin kysymyksiin/suostu keskustelemaan, mutta silti koko ajan haluaa pitää mut lähellä ja pitää yhteyttä. Olen varonut narsistitermin viljelyä, mutta ihan teidänkin kommenttienne perusteella olen todella laajasti nyt narsismiin paneutunut ja näinhän se taitaa olla että mies on lähes 100% narsisti. Tuntuu tyhmältä sanoa sitä ääneen kun jonkin tutkimuksen mukaan ainoastaan 1% väestöstä on narsisteja. Miksi juuri mun mies sellainen olisi? Mutta kuulkaa on hän! Narsistilta ei vastauksia saa, mutta silti hän harrastaa ns imurointia ja on hyvin omistushaluinen ja mustasukkainen. Täsmää. Kiitos teille kun kehoititte tutustumaan aiheeseen enemmän. Nyt mä taidan tajuta kaiken ja palapelin palaset loksahtelevat paikoilleen. Myös narsistisesta parisuhteesta irrottautuminen kestää normaalia pidempään koska on muodostunut traumaside. Kuulostaako ihan hölmöltä?

Ap

Vierailija
1933/1940 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja todella massiiviset joululahjat antoi mulle ja lapsille + paljon rahaa, myös mulle. Olin kyllä aika ihmeissäni. 

Ap

Vierailija
1934/1940 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kiitos kysymästä, joulua vietettiin yhdessä niin että paikalla oli sekä ex, lapset että muuta sukua. Kerran ollaan sen jälkeenkin nähty. Meidän tilanteesta tai tapahtuneesta ei ole juteltu eikä hän edelleenkään vastaa ns vakavampiin kysymyksiin/suostu keskustelemaan, mutta silti koko ajan haluaa pitää mut lähellä ja pitää yhteyttä. Olen varonut narsistitermin viljelyä, mutta ihan teidänkin kommenttienne perusteella olen todella laajasti nyt narsismiin paneutunut ja näinhän se taitaa olla että mies on lähes 100% narsisti. Tuntuu tyhmältä sanoa sitä ääneen kun jonkin tutkimuksen mukaan ainoastaan 1% väestöstä on narsisteja. Miksi juuri mun mies sellainen olisi? Mutta kuulkaa on hän! Narsistilta ei vastauksia saa, mutta silti hän harrastaa ns imurointia ja on hyvin omistushaluinen ja mustasukkainen. Täsmää. Kiitos teille kun

Ei kuulosta. Eikä sinun miehesi tarvitse olla täysiverinen narsisti; monella on vahvoja narsistisia piirteitä, ja juuri noin ne ilmenevät. Voimia ja tsemppiä jatkoon.

Vierailija
1935/1940 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät pettävät aina, kun tilaisuus tulee. 

- tämä. Siinä tilanteessa vaimo on ulkopuolinen ja sekin on vähän sattumaa, kuka sattuu olemaan se, kenen kanssa petetään. 

Vierailija
1936/1940 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta. Eikä sinun miehesi tarvitse olla täysiverinen narsisti; monella on vahvoja narsistisia piirteitä, ja juuri noin ne ilmenevät. Voimia ja tsemppiä jatkoon.

Kiitos sulle! Vaatisi tosiaan psykiatrin arviota että tietäisin mikä on miehen narsismin aste, mutta todella vahvasti sitä kyllä on. Olen kelannut paljon menneitä ja nykyisiä asioita ja äärettömän paljon löytyy nyt yhtymäkohtia narsismiin. Jotenkin mä en aiemmin osannut asiaa niin ajatella. Nyt osaan. Joku varmasti ajattelee että miksi joku viitsii nähdä noin paljon vaivaa, mutta mulle on jotenkin tärkeää alusta saakka ollut jonkinlaisen selityksen/ymmärryksen saaminen. Narsisti ei "klousaa" mitään suhteita vaan jättää oven raolleen. Näin meidänkin tapauksessa. Siksi mä en saanut mitään selityksiä, ehkä. 😅 Oon vähän tämmönen kotikutoinen keittiöpsykologi, mutta varmasti oikeilla jäljillä nyt.

Ap

Vierailija
1937/1940 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tietää oman osuutensa, mutta kertooko ja kertooko rehellisesti, on toinen juttu. Jos hän vaikka olisi ihan vaan voiton vuoksi halunnut saada miehen, hän voi satuilla ihan mitä tahansa.

Eikä vaimokaan välttämättä usko edes totuutta, jos se ei ole sellainen kuin hän on kuvitellut.

Mä olen myös miettinyt että aivan varmasti myös kakkoselle on valehdeltu.

Ap

Vierailija
1938/1940 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät pettävät aina, kun tilaisuus tulee. 

- tämä. Siinä tilanteessa vaimo on ulkopuolinen ja sekin on vähän sattumaa, kuka sattuu olemaan se, kenen kanssa petetään. 

Mä oon miettinyt että kakkonen nyt vain sattui sopivasti kohdalle ja oli tyrkyllä. That's it ja kummallekin valehdeltiin, sekä vaimolle että kakkoselle. 

Siinä mielestäni olen tehnyt oikean päätöksen että en ole kertonut lapsille oikeaa totuutta erostamme. Mies on nyt lähestynyt lasten kanssa todella paljon ja päinvastoin. Minä en ole se joka lähtee tätä romuttamaan.

Ap

Vierailija
1939/1940 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti rikkoo kaikki, sinutkin on narsisti rikkonut ja koukuttanut. Parasta mitä sinulle on tapahtunut on se että lähdit. Yritä repäistä itsesi lopullisesti irti, sitten vasta helpottaa. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Narsisti rakastaa sitä että kyselen, älä kysele. Narsisti rakastaa sitä että saa kiusata, siksi hän ei vastaa mihinkään + että ei koe millään tavalla olevansa tilivelvollinen kenellekään. Silti sinä olet hänen ja imuroinnilla hän varmistaa että tosiaan olet vielä paikalla. Toivottavasti pian pääset kokonaan hänestä irti, aikaa se vie.

Vierailija
1940/1940 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mitä kuuluu?

Onko teillä exän kanssa avioero vireillä tai onko muutoin tapahtunut mitään edistystä?

Hyvää kevättä ja uusia kujeita sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä