Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1861/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se nyt kuitenkin tämän ketjun perusteella on aika selvää, ettei ap:n ex käyttäydy siten, että rakastaisi ja todella haluaisi ap:n takaisin. Tuo kuulostaa edelleen sellaiselta vastuuta pakoilevalta tyypiltä, joka pitää ovia auki molempiin suuntiin. Jättää kaiken tulkintavastuun ap:lle."

Miten sitten käyttäytyy ihminen joka ei osaa sanoittaa mitään tunteitaan jos hän haluaa puolisonsa takaisin?

Vierailija
1862/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se nyt kuitenkin tämän ketjun perusteella on aika selvää, ettei ap:n ex käyttäydy siten, että rakastaisi ja todella haluaisi ap:n takaisin. Tuo kuulostaa edelleen sellaiselta vastuuta pakoilevalta tyypiltä, joka pitää ovia auki molempiin suuntiin. Jättää kaiken tulkintavastuun ap:lle."

Miten sitten käyttäytyy ihminen joka ei osaa sanoittaa mitään tunteitaan jos hän haluaa puolisonsa takaisin?

Miten ihmeessä hän on sitten osannut sanoittaa itsensä suhteeseenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut vielä Ruotsalaista avioeroa, mutta olen vähitellen kääntynyt myös sille kannalle, että naiset ja miehet vaan ajattelevat perustavanlaatuisesti eri tavalla suhdeasioista ja intressit ovat jopa täysin erilaiset. Ihminen on myös eläin, voi hyvin verrata miehen käytöstä muiden eläinten urosten/koiraiden käytökseen ja vetää siitä johtopäätöksiä. Kuten naisten käytöstä voi verrata eläinmaailman naaraiden käytökseen myöskin.

Täällä leimatut pettäjämiehet ovat siten vähän kuin pelkän biologiansa orjia, panemaan vaan on päästävä, se on ykkösprioriteetti ja mitä enemmän kohteita sen parempi. Ja naisissakin on tällaisia, joskin murto-osa. 

Naiselle toiset naiset ovat aina uhka pesälle kuten kylläkin miehellekin naisen pettäessä.

Eivät nämä pettäjämiehet kuten eivät pettäjänaisetkaan ole pahoja ja läpeensä paskoja. Ihmisiä hekin, huolehtivia ja vastuunsa kantavia, asiansa hoitavia. Tunnetaidot nyt voivat olla mitä ovat eikä tunteista aina osata puhua. 

Eikö voisi ajatella, että vaimo on vaimo muut jalkavaimoja, rakastajattaria, yhden illan hoitoja tms. Jos tuosta sakista joku nouseekin miehelle ykköseksi näin voi käydä tavallisessa monosuhteessakin. Kun ihmiset eivät elä monosuhteissakaan umpioissa. 

Vierailija
1864/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avopuolisoni petti mua ollessaan pitkällä työmatkalla ja aluksi valehteli asiasta. Kiinni jäätyään kertoi syyksi sen, että ikävöi minua eikä pystynyt olemaan yksin iltaisin ja öisin. Suhde päättyi ja olin pitkään epärehellisyydestä tosi vihainen, mutta kyllä minä tavallaan sain kiinni siitä, mitä hän tuolla tarkoitti. Hänellä on traumataustaa ja on vähän eksyksissä yksin eläessään. Meillä oli monilta osin tosi hyvä suhde siihen saakka, mutta kyllä mäkin olin hänestä huomannut sen, että ei oikein ollut sinut itsensä kanssa ja yritti ns pitää itsensä kiireisenä koko ajan työllä tai ihmissuhteilla. Kaikki ei vain kestä olla itsensä kanssa, mitä taas mun on vaikea ymmärtää.

Vierailija
1865/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on huomattavasti helpompaa.

Vierailija
1866/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jäi kiinni myöskin somejulkaisusta, oli merkitty erääseen kuvaan, ilmeisesti vahingossa toisen ihmisen toimesta ja kainalossa oli toinen nainen! Mä menin täysin shokkiin! No enää mies ei voinut kieltää mitään, todisteet oli olemassa!"

Minä aikoinaan menin kotiini ja karmea yllätys, kun mieheni ja ystäväni alasti sängyssämme. Aloin kirkumaan ja mies lähti naisen kanssa pois ja sanoi, ettei täällä voi olla kun, tuo hullu huutaa. Muutin heti ystävieni kimppakämppään. Hullut?

Vierailija
1867/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saati useampaan!

Ja kyllä hei siellä bisnesmaailmassa menestymiseen vaaditaan myös niitä sosiaalisia taitoja, ja vähintään efforttia ja tavoitteellisuutta. Jos ei kykene syvälliseen tunnetyöskentelyyn, niin ok, mutta kyllä viimeistään teot (tai niiden puute) puhuu puolestaan.

Vierailija
1868/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan oikeesti kukaan pettämisen jälkeen jossain vaiheessa jatkanut yhdessä? Näitä kun lukee niin aika toivottomia tarinoita ja hirveen kovia varsinkin miehet ovat pettämään! Mä en uskalla enää luottaa kehenkään. 

Vierailija
1869/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan ap:n kysyä ukolta suoraan että onko se kakkosen kanssa? Ja jos on niin sitten unohtaisi koko tyypin!!!! Ihme mies kun tunkee ap:n elämään muttei puhu muusta kuin itsestään. 

Vierailija
1870/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan oikeesti kukaan pettämisen jälkeen jossain vaiheessa jatkanut yhdessä? Näitä kun lukee niin aika toivottomia tarinoita ja hirveen kovia varsinkin miehet ovat pettämään! Mä en uskalla enää luottaa kehenkään. 

On, tiedänkin tällaisia pareja, ja aivan sama missä terapiassa istuvat niin ei ole kovin tervehenkistä. 

Vierailija
1871/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Aikoinaan myös miehen kanssa erosimme ja minä muutin pois. Eron syy oli myös pettäminen miehen puolelta. Pidimme yhteyttä sen jälkeen koko ajan ja yhtenä iltana sitten mieheltä kilahti viesti: "Tulisit kotiin." Menin ja olemme olleet nyt yhteensä 40 vuotta yhdessä. Lukuunottamatta sitä parin vuoden taukoa. Näitä sattuu ja tuo viesti oli ainoa merkki että mies halusi minut takaisin. Hänkään ei ole hyvä ollut ikinä avautumaan mistään.

Vierailija
1872/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on miehellä ollut kuuden (6) vuoden sivusuhde + muita ja vaimo saanut tietää. Ovat yhdessä, mitä en itse voi käsittää. Eli noin kolmasosan heidän silloisesta liitostaan. Eikä kait terapiaa käyneet. Nainen on semmoinen vänkääjä, jonka kanssa ei saa olla eri mieltä. En ymmärrä heistä kumpaakaan, mutta eipä minulle kuulu.

Vierailija
1873/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan ap:n kysyä ukolta suoraan että onko se kakkosen kanssa? Ja jos on niin sitten unohtaisi koko tyypin!!!! Ihme mies kun tunkee ap:n elämään muttei puhu muusta kuin itsestään. 

No tämä, kysy ap ukolta suoraan tästä kakkosesta? Sitten tiedät miten edetä minkään suhteen.

Vierailija
1874/1940 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä, kysy ap ukolta suoraan tästä kakkosesta? Sitten tiedät miten edetä minkään suhteen.

Uskot petturimiehen kertovan totuuden :D

Vierailija
1875/1940 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TLDR kuin ketjun alkusivut. Hyvä provo, kun kohta kirvoittanut pari tuhatta kommenttia. Provoksi tunnistaa siitä että Ap, jonka elämä on romuna, jaksaa päivittää ja kirjoittaa lyhyen ajan sisällä kymmeniä vastauksia ja juuttuu vänkäämään naisen syyllisyydestä.

Kun elämä oikeasti on aloituksessa kuvatulla tavalla romuna, niin ehkä jaksetaan tehdä jonkinlainen tunneryöpyn purkaus anonyyminä nettiin. Sitten todetaan, ettei se mitään auttanut. Ei kukaan jaksa tälläistä kirjelmöintiä tosielämässä, kun on hätä.

Käyn pikaisesti kommentoimassa tähän. Aloitushan on tehty jo muutama kuukausi sitten. Tuosta on menty eteenpäin ja käyn silloin tällöin täällä vastailemassa kommentteihin ja kertomassa kuulumisia kun niitä silloin tällöin kysytään. En ole vielä lähellekään ehjä, mutta en täysin romunakaan kuten aloituksen tehdessäni. Kyllä mulla on koti-ikävä välillä, ikävä entiseen ja kova tarve niiden asioiden läpikäymiseen jotka mua askarruttaa. Välillä on pahempia päiviä, välillä aivan hyviä. Harvalle nämä on läpihuutojuttuja, varsinkaan meille jotka priorisoivat perheen elämän ykkösarvoksi. 

Kaikkea hyvää sulle, kyllä mä tästä ajan kanssa aion eheyttä. Välillä ottaa koville ja kompastelen, mutta se on inhimillistä.

Ap

Vierailija
1876/1940 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*eheytyä 🥴👆🏻

Vierailija
1877/1940 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex mieheni myönsi seksisuhteensa vasta sen jälkeen kun ilmoitin ottavani avioeron koska mieheni ei halunnut selvittää asiaa. Kaikki klassiset pettämisen merkit oli ilmassa mutta mieheni kiisti kaiken. Pyysin siis nähdä puhelimen ja pankkitilitapahtumat, josta mieheni kieltäytyi. Sanoin että voin antaa pettämisen anteeksi mutta en tätä salailua. Ja olinkin ottamassa avioeron. Mieheni sitten myönsi suhteensa. Sanoi tienneensä että jos ei kerro, meillä loppuu puheyhteys. Mikä oli totta. Luuli tietty että annan pettämisen anteeksi kun niin kerroin, mutta se oli huijausta minun puolelta. Taktinen yritys saada mieheni myöntämään pettäminen.

Joten naiset, älkää päästäkö näitä petturimiehiä niin helpolla. Laittakaa välit poikki ellei mieheltä löydy halua selvittää asioita ja puhua. Meillä löytyi puheyhteys sen jälkeen kun mieheni tunnusti pettämisen ja puhuimme sen jälkeen todella paljon. Erosimme, mutta sopuisissa väleissä. Arvostin siinä kohtaa mieheni kykyä ottaa edes jonkinlainen vastuu pettämisestä. Jos asia olisi jäänyt selvittämättä, en olisi tekemisissä ollenkaan. Niin kova paikka olisi ollut. Tässä toki varmaan auttoi että ex mieheni halusi olla kanssani tekemisissä eron jälkeen eikä olisi halunnut erota. 

Paljon voimia kaikille petetyille. 

Vierailija
1878/1940 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa lainattua tuota "perhejoulukommenttia"/1785, mutta joo...lapset ovat toki aikuisia, mutta joulu on ollut meidän perheessä aina semmonen spesiaali juhla ja kumpikin tykkäisi että isäkin tulisi sitä meidän kanssamme viettämään myös tänä vuonna. Eikä se muakaan haittaa, mikäpä siinä. Mutta kun mies ei vastannut yhtään mitään. Pelkkä hiljaisuus. Alustavasti viestillä kysyin mielipidettä, ei vastausta. Muuten kyllä tosiaan raportoi vaikka mistä.

Ap

No onhan siinä vastaus ja se on, ettei hän halua ajatella koko asiaa. 

Niin kai seKIN on TULKITTAVA. Muhikoot sitten yksinään (tai ainakin ilman perhettään). Yhtä spekulaatiota ja tulkitsemista tässä kaikki on miehen suhteen ollutkin.

Ap

Monet eivät tässä vaiheessa vuotta vielä ajattele joulua. En ole ihan varma miksi laitat niin paljon efforttia miehen tulkintaan tai ylipäätään koet tarpeelliseksi kysellä hänen joulunvietosta vaihtoehtojen kautta. Ei se ole sinun asiasi. Voit hyvin laittaa miehelle vaikkapa viestin että vietät joulua lasten kanssa ja mies on tervetullut osallistumaan niin halutessaan. Tuollainen "haluatko viettää yksin tai toisen naisen kanssa" ei sinulle kuulu eikä kannata siihen energiaa hukata. Kannattaa ehkä keskittyä nyt siihen omaan elämään. 

Vierailija
1879/1940 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen voi kutsua joulunviettoon aatonaattona, jos siltä vielä tuntuu. Syys/lokakuussa joulukeskustelut idioottimaisia, kun kaikilla pakka sekaisin.

Vierailija
1880/1940 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä joille kaikenlainen tunteiden sanoittaminen on hirvittävän vaikeaa. Vaikka ap sulle ei ookaan, niin miehesi tuntuu sellainen ihminen olevan. Hän on itsekin sekaisin ja siihen päälle se että ei osaa tuoda tunteitaan sulle esille. Toiset vaan on sellaisia. Ei ole kykyä. Ensin täytyy itsekin ns pureskella ennen kuin voi toiselle sanoittaa yhtään mitään, jos sittenkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme