Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Unohda koko juttu! Sellaista se elämä on etkä sä ole ainoa jota on petetty.
Osoittaa rohkeutta jäädä liittoon ja selvittää asiat, kaikki eivät siihen valitettavasti pysty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen täysin varma että piiritti, näin sen ennen miestäni. Nainen huomaa tällaiset. Sitä en sitten tiedä mitä lopulta tapahtui ja miten he lopulta alkoivat mun selän takana touhuamaan. En välitä edes tietää.
Ap
Älä ole varma, kun et tiedä. Jos noin sokeasti uskot vielä miehesi sanomaan, niin on hyvin mahdollista, että heidän suhde on kestänyt pidemmän aikaa.
Ei mies ole mitään sanonut, mä huomasin itse naisen käytöksen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, miehesihän on jo kertonut syyn pettämiselle.
Hän halusi huomiota. Hän halusi huomiota ja himoa joltain muulta, kuin sinulta.
Se on niin yksinkertaista.
Mutta hassua sinänsä kun hän sai kumpaakin kotonakin ylenmäärin. Olen yrittänyt sitäkin tajuta että miksi se ei riittänyt. Miten paljon yksi mies voi huomiota ja himoa oikein kaivata?!
Ap
Kyllä rikkaatkin haluaa yleensä aina vain lisää rahaa. Miehesi moraali ei estä häntä pettämästä tilaisuuden tullen. Veikkaan, että on myös kaksinaismoralistinen, eikä sallisi sinulle vastaavaa. Itsekkyyttähän tuo on.
Harvemmin nuoret naiset setämiehiä piirittää, yleensä ne naimisissa olevat miehet ovat niitä sitkeitä piirittäjiä.
Juuri näin. Olin nuorena pitkään sinkku ja en kiinnostunut parisuhteesta. Olin kuitenkin sosiaalinen ja miesvaltaisella alalla. Vaikka olin ulkoisesti ihan tavis ja ylipainoinen, enkä ikinä käyttänyt alkoholia ja pukeuduin peittävästi, vonkaavia varattuja miehiä oli paljon. Jotkut vonkasivat vuosia. Ei heitä tarvinnut mitenkään piirittää tai jahdata. Kyllä meno oli miesten taholta hyvin aktiivista. Yhteen myös retkahdin. Hän on edelleen naimisissa. Minullakin on oma perhe jo.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omakohtaista kokemusta, olen onnellisesti naimisissa ensimmäisen poikaystäväni kanssa.
Mutta olen seurannut läheltä ystäväni sivusuhdetta ja eroa. Hän petti miestään pari vuotta, josta ajasta mies oli viimeiset kuukaudet tiennyt suhteesta, mutta vissiin miettinyt mitä tehdä tai odotellut jos menisi ohi. Eli samalla käsitellyt tulevaa eroa mielessään, joten siinä vaiheessa kun hän otti asian ystäväni kanssa puheeksi kaikki oli jo hänen puolestaan selvää ja päätetty, ja lähinnä ilmoitusasia.
Ystäväni ei sitten kai kuitenkaan olisi halunnut erota, se pettäminenkin oli sellaista jahkaamista, että halusi lopettaa suhteen mutta ei kyennyt. Avioeron jälkeen myös se toinen suhde päättyi ystäväni aloitteesta. Nyt hän katuu ja yrittää päästä jaloilleen taloudellisesti, eron hetkellä hän oli aika shokissa eikä pitänyt puoliaan yhtään osituksessa ym. Hän ei voi hyvin henkisesti, näkee unia entisestä miehestään ja on
Kiitos tästä. Aika näyttää miten oma mieheni sitten tämän eron tulee kokemaan kun tosiaan olen poissa. Vielä ei voi tietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen piiritti ja sai miehen pauloihinsa. :D
Sinun miehesi teki tietoisen valinnan olla uskoton ja vieläpä toistuvasti ja pitkällä aikavälillä. Hän ei arvosta sinua tipan vertaa, vaan valehteli tietoisesti joka päivä uudestaan. Nyt varmaan harmittaa että jäi kiinni.
Nainen on syytön.
Edelleen mä syytän ensisijassa miestäni, mutta myöskin tätä naista. Mies väittää, jopa huutaa, että ei ollut mun arvostamisestani kyse! Mutta niin, mitenkä musta tuntuu aivan päinvastaiselta....jännä juttu. Suorastaan pilkkanaan pidetty olo. Pelleasu vain puuttuu. Tuolla jo jossain kommentoinkin, mutta mies sanoi että kanssani on aina ollut hyvä olla ja että olen upea ja täydellinen nainen, mutta....niin, miksi hän sitten teki näin? Pettäjät kertokaa te? Mitä mielessä liikkuu?
Ap
Eikö mies ole jo itse kertonut sinulle että halusi jonkun muun pil lua kuin sinun? Se on se pettämisen ainut syy. Muu on valetta.
Ja teot puhuvat enemmän kuin sanat. Mies oli kuukausia uskoton, valitsi sen kerta toisensa jälkeen uudelleen. Totta kai hän voi nyt huutaa että arvostaa sinua, mutta älä tee itsestäsi pelleä vaan katso hänen tekojaan. Ne kertovat että arvostus on 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten ärsyttäisit sitä uutta naista ja tätä miestä kun kun knullaisit jotain tän naisen exää ja pitäisit huolen että asia tulee ilmi.
Harvinaisen typerä kommentti. Jos muut on ää liöitä, tilanne ei taatusti parane olemalla itsekin ää liö, ja halventamalla itsensä.
Kyllä ärsyttäminen on aina makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä näyttää olevan toisia naisia puolustelemassa omaa moraalittomuuttaaan ja huo...mistaan. Ennen maa repee, kun huo..a häpee. Mut hyvä ap, karma kostaa pettureille, ennenmin tai myöhemmin. Kaikkea hyvää ja voimia asioiden hoitoon.
Kiitos oikein kovasti! Uskon myös karmaan, se on monta kertaa iskenyt ja luotan että iskee taas. Mä oikeasti tiedän monta tapausta jossa petturille on käynyt jotain pahaa, mutta petetty vain porskuttaa! Luotan että näin käy tässäkin tapauksessa, jotenkin helpottavaa uskoa näin.
Ap
Miksi vuosikymmenien hyvät muistot ja hetket häipyvät noin helposti?
Mua on aina vähän ihmettänyt, miksi pettäminen on niin kauheaa. Sehän se hyvältä tunnu, mutta jos miehesi katuu, ja pyrkii olemaan tekemästä sitä uudestaan, niin mitä väliä. Etkö sinä oikeasti rakastanutkaan miestäsi?
Eikä hän näiden väritettyjen tekstien läpi kyllä miltään kultakimpaleelta vaikutakaan.
Ehkä näin on parempi. Kyllä miehiä maailmassa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin että olin itse alle kolmekymppisenä se toinen nainen, joka piiritti sitä varattua (hyvässä asemassa) ollutta miestä. Mutta eipä se mieskään mitenkään passiivinen siinä kaikessa viestien vaihdossa, kokousmatkoilla bilettämisessä ja muussa vehtaamisessa ollut. En kyllä hetkeäkään ajatellut sitä miehen puolisoa, jonka myös työkuvioista tunsin. Kaikki focus oli ihastumisen tunteessa. Semmoista vastaan voi sitten taistella, jos on tarpeeksi älyä ja empatiaa. Mulla ei silloin ollut.
ohis
Ei ollut ohis ollenkaan. Kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, miehesihän on jo kertonut syyn pettämiselle.
Hän halusi huomiota. Hän halusi huomiota ja himoa joltain muulta, kuin sinulta.
Se on niin yksinkertaista.
Mutta hassua sinänsä kun hän sai kumpaakin kotonakin ylenmäärin. Olen yrittänyt sitäkin tajuta että miksi se ei riittänyt. Miten paljon yksi mies voi huomiota ja himoa oikein kaivata?!
Ap
Kyllä rikkaatkin haluaa yleensä aina vain lisää rahaa. Miehesi moraali ei estä häntä pettämästä tilaisuuden tullen. Veikkaan, että on myös kaksinaismoralistinen, eikä sallisi sinulle vastaavaa. Itsekkyyttähän tuo on.
Harvemmin nuoret naiset setämiehiä piirittää, yleensä ne naimisissa olevat miehet ovat niitä sitkeitä piirittäjiä.
K
Jos jotain olen elämässä oppinut niin sen, että mustasukkainen puoliso on itse uskoton. Ihminen huomaa miten helppoa toista on juksuttaa ja tajuaa sitten että hei, se tekee varmaan mulle ihan samaa.
Tässä ei ole ollut edes poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Unohda koko juttu! Sellaista se elämä on etkä sä ole ainoa jota on petetty.
Osoittaa rohkeutta jäädä liittoon ja selvittää asiat, kaikki eivät siihen valitettavasti pysty!
Ehkä olisin jäänytkin, jos asiasta olisi voitu puhua, mies olisi suostunut pariterapiaan tai sanonut edes jotain! Mutta hyvin vaikeaa olisi ollut jäädä tällaiseen liittoon jossa asioita ei selvitetä vaan ne lakaistaan maton alle. Nyt otan kunnon välimatkan ja katson mitä tapahtuu, tuskin mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi vuosikymmenien hyvät muistot ja hetket häipyvät noin helposti?
Mua on aina vähän ihmettänyt, miksi pettäminen on niin kauheaa. Sehän se hyvältä tunnu, mutta jos miehesi katuu, ja pyrkii olemaan tekemästä sitä uudestaan, niin mitä väliä. Etkö sinä oikeasti rakastanutkaan miestäsi?
Eikä hän näiden väritettyjen tekstien läpi kyllä miltään kultakimpaleelta vaikutakaan.
Ehkä näin on parempi. Kyllä miehiä maailmassa riittää.
Niin, miksi ne häviävät? Multa eivät ole hävinneet.
Ap
"Ehkä näin on parempi. Kyllä miehiä maailmassa riittää. "
Juu riittää, niitä pettäjiä ja petettyjä, muut on naimisissa... heh heh, taitaa nyt jäädä pää vetävän käteen...
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä näin on parempi. Kyllä miehiä maailmassa riittää. "
Juu riittää, niitä pettäjiä ja petettyjä, muut on naimisissa... heh heh, taitaa nyt jäädä pää vetävän käteen...
Se petetty kelpaisi ja leskimies. Toki milloinkaan ei voi tietää kuka on pettäjä, se voi osua ihan kenen vaan kohdalle, kukaan ei ole turvassa. Mä en oikeastaan edes halua parisuhdetta enää, poikaystävä kelpaa, joskus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen piiritti ja sai miehen pauloihinsa. :D
Sinun miehesi teki tietoisen valinnan olla uskoton ja vieläpä toistuvasti ja pitkällä aikavälillä. Hän ei arvosta sinua tipan vertaa, vaan valehteli tietoisesti joka päivä uudestaan. Nyt varmaan harmittaa että jäi kiinni.
Nainen on syytön.
Edelleen mä syytän ensisijassa miestäni, mutta myöskin tätä naista. Mies väittää, jopa huutaa, että ei ollut mun arvostamisestani kyse! Mutta niin, mitenkä musta tuntuu aivan päinvastaiselta....jännä juttu. Suorastaan pilkkanaan pidetty olo. Pelleasu vain puuttuu. Tuolla jo jossain kommentoinkin, mutta mies sanoi että kanssani on aina ollut hyvä olla ja että olen upea ja täydellinen nainen, mutta....niin, miksi hän sitten teki näin? Pettäjät kertokaa te? Mitä mielessä liikkuu?
Ap
Avioliitto ei ole hyvä. Siinä voi toinen tuntea hyvinkin pahaa oloa, mutta täytyy näyttää, että kaikki on ok, koska toinen ei ole kiinnostunut. Avioerosta puhuttu, mutta voimakkaampi osapuoli saa taas hiljennettyä. Yksin ei ole voimia viedä eroa eteenpäin ja lapsetkin ovat vielä koululaisia. Silloin esiin astuu mies joka saa unohtamaan kotivaikeudet. Hänen takiaan jaksan kotona eikä elämä tunnu enää niin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.
Nainen tietysti vastaa omalta osaltaan omista tekemisistään, eli on syyllinen siinä missä mieskin. Ei tuollaiseen naiseen kuitenkaan kannata liikaa ajatuksiaan tuhlata, mies sai kaltaisensa ja hyvä heille, ovat ansainneet oman tasoisena ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Nainen tietysti vastaa omalta osaltaan omista tekemisistään, eli on syyllinen siinä missä mieskin. Ei tuollaiseen naiseen kuitenkaan kannata liikaa ajatuksiaan tuhlata, mies sai kaltaisensa ja hyvä heille, ovat ansainneet oman tasoisena ihmisen.
Näin on! Onnea vaan heille. Mutta hei mitä lie mies sepustanut meidän suhteesta naiselle? Vähän säälin naistakin siinä mielessä että tuollaisen satusedän vamppasi. HAH!
Ap
Saako esittää miesnäkökulman? Olen yli viiskymppinen äijä, pitkä liitto jne..
Runkkailen itsekseni kohtalaisen paljon, joskus chat seuralaisen kanssa netissä (en pidä sitä pettämisenä).
Vieraissa en ole käynyt. Voisin käydäkkin, mutta jätän väliin tietäen mahdollisen säädön ja hämmingin määrän.
Itse en koe pettämistä mitenkään pahana tai outona ehkä ennemminkin avustettuna runkkailuna. Naiset pettää lähes yhtä paljon, kuin miehet, mut oikeesti Mitä välii. Jos toinen nauttii hetkestä, niin ei se ole keneltäkään pois.
Koen outona ihmiset, jotka laittavat lusikat jakoon noin mitättömän asian takia.
Mielestäni usean kuukauden ajan valehteleminen ei ole vähäpätöinen asia
Olisin oikein kiitollinen jos kertoisi, edes jotain.
Ap