Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
81/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannattaisi 25 vuoden avioliittoa rikkoa, jos tuo ainoa kerta, kun mies on pettänyt.

Näitä kun sattuu pitkässä liitossa.  Ja lyhyemmissäkin avioliitoissa.

Joskus vaan käy niin, että ihastuu vahvasti, ja vetovoima molemmilla on valtava, pääasiassa se on kuitenkin pelkkää himoa.  

Voimakasta sukupuolista halua. Molemmilla.

Ja varmaa on aina se, ettei kukaan tuollainen mies yksin jää, eron jälkeen.

Mies löytää aina jonkun naisen kainaloonsa, jonka kanssa viettää aikaa.

Naiset usein aattelee, että mies murehtii ja suree puolison lähtöä suhteesta ja kaipaa naista syvästi.

Miehet eivät ole sellaisia. He eivät niin sanotusti tuleen makaamaan, siis paikoilleen, vaan menevät eteenpäin.

He eivät jumitu erooon, kuten niin monet naiset, pitkiksi ajoiksi.

Vierailija
82/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten ärsyttäisit sitä uutta naista ja tätä miestä kun kun knullaisit jotain tän naisen exää ja pitäisit huolen että asia tulee ilmi.

Harvinaisen typerä kommentti. Jos muut on ää liöitä, tilanne ei taatusti parane olemalla itsekin ää liö, ja halventamalla itsensä.

Juu, en aio alentua heidän tasolleen. Mulla on periaatteeni. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä vaikka jos se AP:n mies ajatteli, että koska heillä on noin paljon yhteisoloa, ettei se AP mihinkään lähde vaikka jää kiinni. Nyt on suuttunut, koska onkin lähdössä.

Hän välillä tosiaan huutaa mulle sen vuoksi että olen lähdössä ja näkee muuttolaatikot kekona lattialla. 

Ap

Vierailija
84/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori nainen piiritti ja sai miehen pauloihinsa. :D

Sinun miehesi teki tietoisen valinnan olla uskoton ja vieläpä toistuvasti ja pitkällä aikavälillä. Hän ei arvosta sinua tipan vertaa, vaan valehteli tietoisesti joka päivä uudestaan. Nyt varmaan harmittaa että jäi kiinni.

Nainen on syytön.

Sanotaanko näin, että nuori nainen oli täyttä ymmärrystä vailla. Varmaankin vanhempiensa kasvatuksen tulos, moraaliton. Näitä kyllä riittää.

Vierailija
85/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä tyypillisesti kehittää päässään jonkinlaisen oikeutuksen omalle toiminnalleen, koska muuten asiaa on vaikea kestää. Nämä ovat yleensä jotain tyyliin vaimoni ei ymmärrä minua tai en pettäisi, jos vaimo ei nalkuttaisi. Näillä ei välttämättä ole mitään objektiivista totuuspohjaa, mutta joku tarina täytyy päässään keksiä. Nyt riippuu hänen persoonastaan, pystyykö hän näkemään itselleen kertomansa valheen vai rakentaako sen päälle uuden. 

Olisipa kiva tietää mikä on oman puolisoni oikeutus toiminnalleen, ei kerro mitään. Sanoo vain että "meidän välillä kaikki on ollut hyvin ja sinä olet ihana ja täydellinen nainen, mutta näin vain kävi." Niinpä niin. 

Ap

Eli miehesi on patologinen valehtelija, jota ei edes kiinnosta miettiä omien tekojensa

Ehkä näin, vaikea tietää mitään kun toinen ei puhu. Huutaa vain. 

Ap

Vierailija
86/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaneeko sitten erota, jos se oli hairahdus? Tuolla eroamattomuudella varmistaisit ainakin, ettei liehittelijä ota paikkaasi. Ja miksi sinä olet lähdössä pois, ei mies? Ja kyllä vain nuoremmissakin naisissa on kateellisia tai katkeria sekä onnenonkijoita.  En tiedä miten itse toimisin tilanteessa kun koti on lastenkin koti ja mies olisi asiasta itse vastuussa, joten kertoisiko mitä haluaa?

Vierailija
87/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaneeko sitten erota, jos se oli hairahdus? Tuolla eroamattomuudella varmistaisit ainakin, ettei liehittelijä ota paikkaasi. Ja miksi sinä olet lähdössä pois, ei mies? Ja kyllä vain nuoremmissakin naisissa on kateellisia tai katkeria sekä onnenonkijoita.  En tiedä miten itse toimisin tilanteessa kun koti on lastenkin koti ja mies olisi asiasta itse vastuussa, joten kertoisiko mitä haluaa?

Kahden kuukauden suhde ei ole hairahdus.

Vierailija
88/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarimikkona, joka on työskennellyt kymmeniä vuosia yökerhon tiskin takana, voin kertoa kaikille, että jo tilastojenkin mukaan joka toinen pettää. 

Joskus kysyin joltain sarjapettäjältä, että miksi. Oma vaimo arkistuu ja tulee väistämättä ristiriitoja pitkässä parisuhteessa. Kun on vähän sutinaa, kokee itsensä halutuksi ja saa vähän ilmaa siipien alle, jolloin on helpompi mennä kotiin ja olla ottamatta kaikkea niin vakavasti. 

Olisko näin että meidänkin suhde tosiaan oli liian arkinen hänelle, liian tasaista ja halusi jännitystä siihen tasaisuuteen.

Ap

Jännitystä hän varmasti halusi, ja ihailua, mutta ei teidän suhteessa välttämättä ollut mitään vikaa. Pettämistä ja sen motiiveja on tutkittu aika paljon ja lopputulema yleensä on, että kyseessä

Sepä se, kun en mä löydä meidän suhteesta mitään sellaista mikä hänet olisi tuolle tielle ajanut, sanoo itsekin että ei tiedä miksi teki niin.

Ap

Vierailija
89/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti AP tuota nyt vielä, että onko sulla puoliakaan totuutta käsissäsi.

Se on saattanut olla miehesi, joka on tätä naista iskenyt kuukausia ja sitten olet nähnyt sen naisen käyttäytymisen vasta sen jälkeen, kun heillä on jo suhde ollut meneillään ja mies on esittänyt vain tyhmää edessäsi. 

Ja muutenkin jos miehesi on jo 50+ niin kyllä tuossa iässä tietää milloin nainen piirittää itseäänsä. Kuinka usein olet sinisilmäisesti uskonut miehesi selitykset tuolla tavoin, ettei hän muka itse sitä näe?

Vierailija
90/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petettynä voin sanoa, että vaikka kuinka paljon yrität ymmärtää miehesi käytöstä, niin et tule koskaan sitä ymmärtämään. Jos et ole itse pettäjä, niin pettäjän ajatuksenkulkua on mahdotonta ymmärtää vaikka mitä tekisit.

Parempi on, että vaikka kovasti haluaisit miestäsi ymmärtää, niin että keskittyisit itsesi parantamiseen. Älä anna entisen puolisosi sulkea sinua pois muilta miehiltä. Kunnollisiakin miehiä on olemassa, ei kaikki ole pettäjiä. Tosin pettäjät tätä haluavat aina sanoa, että mukamas olisi, koska he haluavat että sinä jäät heidän kanssa yhteen, että voivat jatkaa pettämistä. 

totuus on se, että sinä et riittänyt miehellesi. Mutta ymmärrä AP, että sinä olet kyllä riittävä ihminen, mutta miehellesi ei riitä mikään. Ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Hän osoittaa jo omalla käytöksellään, ettei hän halua kantaa vastuuta omasta käytöksestään, vaan yrittää kaataa sitä niin sen toisen

Kiitos, fiksu kommentti. Niin, enhän mä riittänyt, niin mäkin olen ajatellut ja ääneen mieheltä kysynyt että miksi en riittänyt koska kaikkea oli. "En tiedä", vastaa hän.

Ap

Vierailija
91/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, kun en mä löydä meidän suhteesta mitään sellaista mikä hänet olisi tuolle tielle ajanut, sanoo itsekin että ei tiedä miksi teki niin.

Ap

Kyllä mies tietää, ei vaan halua kertoa. 

Vierailija
92/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä tapauksessa kävi ihan selkeästi niin että nuorempi nainen piiritti mun puolisoani. Hän on komea mies ja tiesin jo alusta saakka että ottajia olisi. Kysyinkin häneltä että oletko ihan täysin oman egosi ja ulkonäkösi pauloissa?!

Totta, hän ei sallisi mulle edes tällä hetkellä ketään toista miestä. Soitin eräälle mun miespuoliselle tuttavalleni muuttoon liittyvistä asioista niin puoliso, pian ex, piti mulle n. tunnin huutosaarnan siitä miten nyt alan sitten heti h*oraamaan kunnolla kun lähden! Hän on jostain syystä ollut aina musta mustasukkainen. En tajua tätäkään, onko hän mennyt täysin päästään sekaisin?

Ap

Ehkä ihan hyvä ajatusleikki sulle AP on se, että oletko varma että se nainen pelkästään piiritti häntä? Pettäjät valehtelevat ja valehtelevat todella paljon, sekä esittävät hyvin tietämätöntä.

On varmasti pa

Mä olen täysin varma että piiritti, näin sen ennen miestäni. Nainen huomaa tällaiset. Sitä en sitten tiedä mitä lopulta tapahtui ja miten he lopulta alkoivat mun selän takana touhuamaan. En välitä edes tietää.

Ap 

Vierailija
93/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täysin varma että piiritti, näin sen ennen miestäni. Nainen huomaa tällaiset. Sitä en sitten tiedä mitä lopulta tapahtui ja miten he lopulta alkoivat mun selän takana touhuamaan. En välitä edes tietää.

Ap 

Älä ole varma, kun et tiedä. Jos noin sokeasti uskot vielä miehesi sanomaan, niin on hyvin mahdollista, että heidän suhde on kestänyt pidemmän aikaa. 

Vierailija
94/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kannattaisi 25 vuoden avioliittoa rikkoa, jos tuo ainoa kerta, kun mies on pettänyt.

Näitä kun sattuu pitkässä liitossa.  Ja lyhyemmissäkin avioliitoissa.

Joskus vaan käy niin, että ihastuu vahvasti, ja vetovoima molemmilla on valtava, pääasiassa se on kuitenkin pelkkää himoa.  

Voimakasta sukupuolista halua. Molemmilla.

Ja varmaa on aina se, ettei kukaan tuollainen mies yksin jää, eron jälkeen.

Mies löytää aina jonkun naisen kainaloonsa, jonka kanssa viettää aikaa.

Naiset usein aattelee, että mies murehtii ja suree puolison lähtöä suhteesta ja kaipaa naista syvästi.

Miehet eivät ole sellaisia. He eivät niin sanotusti tuleen makaamaan, siis paikoilleen, vaan menevät eteenpäin.

He eivät jumitu erooon, kuten niin monet naiset, pitkiksi ajoiksi.

Mä uskon että mies ei jää yksin, ottajia riittää. Ja olen lähdössä kun mies ei suolla suustaan yhtään mitään järkevää. Joko se on sitten tämä sama nainen tai joku muu, mutta kainaloinen on oltava. En hetkeäkään ole kuvitellut että hän jäisi suremaan lähtöäni. 

Ap

Vierailija
95/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei puhu, huutaa vain. Vaikea keskustella tai sopia siinä sitten jatkoista yhtään mitään.

Ap

Vierailija
96/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omakohtaista kokemusta, olen onnellisesti naimisissa ensimmäisen poikaystäväni kanssa.

Mutta olen seurannut läheltä ystäväni sivusuhdetta ja eroa. Hän petti miestään pari vuotta, josta ajasta mies oli viimeiset kuukaudet tiennyt suhteesta, mutta vissiin miettinyt mitä tehdä tai odotellut jos menisi ohi. Eli samalla käsitellyt tulevaa eroa mielessään, joten siinä vaiheessa kun hän otti asian ystäväni kanssa puheeksi kaikki oli jo hänen puolestaan selvää ja päätetty, ja lähinnä ilmoitusasia.

Ystäväni ei sitten kai kuitenkaan olisi halunnut erota, se pettäminenkin oli sellaista jahkaamista, että halusi lopettaa suhteen mutta ei kyennyt. Avioeron jälkeen myös se toinen suhde päättyi ystäväni aloitteesta. Nyt hän katuu ja yrittää päästä jaloilleen taloudellisesti, eron hetkellä hän oli aika shokissa eikä pitänyt puoliaan yhtään osituksessa ym. Hän ei voi hyvin henkisesti, näkee unia entisestä miehestään ja on surullinen myös lasten puolesta.

Olen tietysti pahoillani hänen tilanteestaan, mutta se on tavallaan vaikeaa, koska en hyväksy sitä mitä hän teki, ja yritin todella puhua hänelle järkeä silloin kun hänellä olisi vielä ollut mahdollisuus päättää sivusuhde.

Vierailija
97/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää olevan toisia naisia puolustelemassa omaa moraalittomuuttaaan ja huo...mistaan. Ennen maa repee, kun huo..a häpee. Mut hyvä ap, karma kostaa pettureille, ennenmin tai myöhemmin. Kaikkea hyvää ja voimia asioiden hoitoon.

Vierailija
98/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden kuukauden suhde ei ole hairahdus.

Tämä on totta. Voi olla että ovat pidempäänkin jo häslänneet. Kipeäähän muhun ottaa ja kipeää ottaa sekin että jos ei tämä nainen ota paikkaani miehen lämmittäjänä, niin joku muu kyllä ottaa. Eihän hyvään tottunut mies voi yksin olla. Mä kuitenkin olen muuttamassa isommalle paikkakunnalle jossa en miestä näe, tuskin juuri ajattelenkaan. Eiköhän se tästä ajan kanssa helpota, tällä hetkellä vain on kriisi pinnalla.

Ap

Vierailija
99/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin että olin itse alle kolmekymppisenä se toinen nainen, joka piiritti sitä varattua (hyvässä asemassa) ollutta miestä. Mutta eipä se mieskään mitenkään passiivinen siinä kaikessa viestien vaihdossa, kokousmatkoilla bilettämisessä ja muussa vehtaamisessa ollut. En kyllä hetkeäkään ajatellut sitä miehen puolisoa, jonka myös työkuvioista tunsin. Kaikki focus oli ihastumisen tunteessa. Semmoista vastaan voi sitten taistella, jos on tarpeeksi älyä ja empatiaa. Mulla ei silloin ollut. 

ohis

Vierailija
100/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaisuus teki varkaan.

Eikö tätä ole tutkittu ja tämä on yleisin syy.

Pätee ehkä johonkin humalaiseen kertapanoon pikkujouluissa. Ei kuukausien suunnitelmalliseen kusetukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän