Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on vähän niinkuin omakotitalo. Jos yksi pitää jatkuvasti takaovea auki, niin jossain vaiheessa joku tulee ja ryöstää sen asunnon.
Syytätkö silloin henkilöä, joka avonaisesta ovesta tuli ja vei tavarat, vai sitä henkilöä, joka ovea on pitänyt auki tahallaan?
Kyllä jokainen tietää, että rikollisia maailmalla on ja jos tilanne sallii, tekevät kyllä rikoksen. Tottaka rikollinen tekee väärin, mutta syyllinen on kyllä se henkilö, joka tietoisesti oven auki jätti.
Huono vertaus. Kyllä tuossa se rikollinen on ainoa syyllinen. Oven auki jättäjä voi olla sinisilmäinen hölmö, muttei mitenkään syyllinen.
Pettäjä taas on aina itse se suurin syyllinen, mutta ei se poista kaikkea vastuuta siltäkään kenen kanssa pettää. Ehkä ainoa mitä pidän vielä pahempana kuin pettävä puoliso, on pettävä ystävä. Toisin sanoen "ystävä" joka vehtaa puolisosi tai kumppanisi kanssa. Täysin anteeksiantamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on vähän niinkuin omakotitalo. Jos yksi pitää jatkuvasti takaovea auki, niin jossain vaiheessa joku tulee ja ryöstää sen asunnon.
Syytätkö silloin henkilöä, joka avonaisesta ovesta tuli ja vei tavarat, vai sitä henkilöä, joka ovea on pitänyt auki tahallaan?
Kyllä jokainen tietää, että rikollisia maailmalla on ja jos tilanne sallii, tekevät kyllä rikoksen. Tottaka rikollinen tekee väärin, mutta syyllinen on kyllä se henkilö, joka tietoisesti oven auki jätti.
Huono vertaus. Kyllä tuossa se rikollinen on ainoa syyllinen. Oven auki jättäjä voi olla sinisilmäinen hölmö, muttei mitenkään syyllinen.
Pettäjä taas on aina itse se suurin syyllinen, mutta ei se poista kaikkea vastuuta siltäkään kenen kanssa pettää. Ehkä ainoa mitä pidän vielä pahempana kuin pettävä puoliso, on pettävä ystävä. Toisin sanoen "ys
Mä oon samaa mieltä.
Ap
Kuuntele tai lue kirja Ruotsalainen avioero. Kertoo todella hyvin, miten eri tavalla puolisot voivat saman tilanteen elää ja kokea. Avaa hyvin sitä, mitä siellä päässä voi liikkua.
Sanot, että kaikki oli hyvin ja rakkautta riitti.. toisen kokemus esim. kuulluksi tulemisesta ja perhe-elämän vastuiden jakamisesta voi olla ihan eri.
T. Itsekin petetyksi tullut ja eronnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen piiritti ja sai miehen pauloihinsa. :D
Sinun miehesi teki tietoisen valinnan olla uskoton ja vieläpä toistuvasti ja pitkällä aikavälillä. Hän ei arvosta sinua tipan vertaa, vaan valehteli tietoisesti joka päivä uudestaan. Nyt varmaan harmittaa että jäi kiinni.
Nainen on syytön.
Edelleen mä syytän ensisijassa miestäni, mutta myöskin tätä naista. Mies väittää, jopa huutaa, että ei ollut mun arvostamisestani kyse! Mutta niin, mitenkä musta tuntuu aivan päinvastaiselta....jännä juttu. Suorastaan pilkkanaan pidetty olo. Pelleasu vain puuttuu. Tuolla jo jossain kommentoinkin, mutta mies sanoi että kanssani on aina ollut hyvä olla ja että olen upea ja täydellinen nainen, mutta....niin, miksi hän sitten teki näin? Pettäjät kertokaa te? Mitä mielessä liikkuu?
Ap
Sivusta huutelen. Mulla on sama tilanne paitsi että sain vuosia sitten tietää pitkän suhteen alkuvuosina tapahtuneesta pettämisestä, siis siitä pettämisestä oli jo tosi kauan aikaa. Siksi tuntui hölmöltä ajatukselta erota, mutta jälkiviisaana olisi kannattanut ottaa aikalisä. Hirveä määrä valehtelua ja salailua on mahtunut näihin vuosiin ja kaiken keskellä itse pettäminen tuntuu pienemmältä kuin siitä valehtelu ja muu perseily. Käytännössä tiesin aina, mutta olin hölmö ja odotin jotain varmoja todisteita. Välissä unohdin koko asian, mutta kun myöhemmin kysyin, sain tietää.
Miehelle tunnustaminen oli helpotus, mutta käytännössä kaikki painolasti siirtyi minulle. Jäin aivan yksin sen asian kanssa. Mies ei halunnut puhua, vetosi siihen ettei muista enää. Hetken aikaa hän yritti ehkä huomioida enemmän. Ainoa vastaus minkä sain, oli jokin sekavuus ja ettei hän kokenut ansaitsevansa minua. Mies pelkää tolkuttomasti hylkäämistä ja sisimmässään hänellä ei ole kovin hyvä itsetunto. Siinä mielessä pidän tuota todennäköisesti oikeana syynä eli se oli ehkä eräänlaista itsesabotaasia. Toinen syy ihan vain seksiaddiktio ja muut hänen päänsä sisäiset viat, joihin en nyt tässä sen enempää mene.
Syytön ei ollut se nainenkaan. En avaa tilannetta enempää, mutta valitettavasti joudumme joskus olemaan tekemisissä. En arvosta tippaakaan. Pidän mahdollisena, ehkä jopa todennäköisenä, että pettämisiä on ollut muitakin. Ainakin yritystä siihen suuntaan on ollut, ihan törkeää toimintaa, mutta siinäpä ihmiset ovat näyttäneet todellisen karvansa. Pettäminen ei ole siis johtunut niistä naisista siinä mielessä, että ne olisivat jotenkin parempia tai kiinnostavampia. Siinä olisi voinut olla kuka tahansa. Jos niissä naisissa oli jokin laukaiseva tekijä, niin se oli jokin ärsytys tai se, että tyrkyttivät itseään.
Itselläni on tämän takia mennyt lähes kokonaan kiinnostus seksiin ja läheisyyteen sekä luottamus ihmisiin. Mies taas tietää, että enää ei ole varaa perseillä. Se kiintiö on käytetty ja seuraavalla kerralla, jos sellainen tulee, saa lapsetkin tietää asiasta. En vieläkään tiedä miten tästä pääsisi eteenpäin, mutta en nyt poiskaan ole lähdössä. Tämän myötä olen oppinut paljon myös itsestäni. Enempää en valitettavasti voi avata mahdollisen tunnistamisen takia. Tsemppiä meille!
Aikamoiseen paskaan ihmiset ovat valmiita jäämään. Käsittämätöntä.
Ei ajattele mitään, kikkeli puhuu.
En käsitä kyllä miksi petetyn pitäisi alkaa vielä ymmärtämään miksi pettäjä on halunnut upottaa kullinsa mehevään nuoren naisen kosteaan pilluun. Mitä ymmärtämistä siinä asiassa on? Ei kun ulos vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin on tosi outoa syyttää toista naista, vaikka hän tiesikin, että miehesi on naimisissa. Parisuhteesi rikkoontumisesta voit vain ja ainoastaan syyttää omaa miestäsi, jonka kuuluisi välittää sinusta. Hän on ollut aivan tietoisesti toisena osapuolena tapailussa ja sekstailussa ja aivan varmasti tiennyt mitä tekee ja mitä se sinulle merkitsee, jos jää kiinni. Eli miehesi ei välitä sinusta niin paljon kuin luulit. Olen pahoillani siitä ja vie varmasti aikaa päästä tästä yli. Miehesi todennäköisesti katuu sitä, että jäi kiinni, ei sitä että petti.
Enhän mä nyt sitä naista pelkästään syytä, vaan kumpaakin, totta kai miestä enemmän! En voi käsittää miten nainen lähtee tekemään toiselle naiselle tuollaista. No, mulla onkin moraali kunnossa. Kiitos pahoitteluista, ylipääseminen tulee viemään aikaa, mutta kyllä sekin tapahtuu.
Ap
Tää on ehkä se pointti, miksi tää jakaa mielipiteitä. Me pystytään näkemään asia sen puolison kannalta eikä haluta tehdä edes tuntemattomalle ihmisille noin. Toisaalta ymmärretään myös, ettei se puolisoaan pettävä mies ole mikään upea saalis.
Sitten osa on ehkä valmiita toimimaan itse samoin eikä siksi näe toista naista mitenkään vastuullisena. Eikä se olekaan vastuullinen silloin, jos mies huijaa olevansa vapaa tai että liitto on käytännössä loppunut tai avoin suhde tai mitä lie. Jos toinen nainen on tuntematon petetylle, niin tavallaan hän ei petä mitään tehtyä lupausta tai ihmisten välistä sidosta. Vain puoliso pettää. Mutta silti hän on vastuussa siitä, että vehtaa varatun kanssa. Puoliso on kumminkin se pahin syyllinen.
Jos nyt olisi niin, että liitto on laimea ja sitten tulee se elämän rakkaus eikä voi mitään, ja nämä rakastuneet vielä yrittävät pysyä toisistaan erossa kunnes saavat asiat hoidettua fiksusti ja rakkaudellisesti myös tulevaa exää kohtaan, niin asia on kunnossa, vaikka se onkin tuskallista. Mutta jos ei aio vaihtaa uuteen, niin on viisainta pitää vehkeet housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Saako esittää miesnäkökulman? Olen yli viiskymppinen äijä, pitkä liitto jne..
Runkkailen itsekseni kohtalaisen paljon, joskus chat seuralaisen kanssa netissä (en pidä sitä pettämisenä).
Vieraissa en ole käynyt. Voisin käydäkkin, mutta jätän väliin tietäen mahdollisen säädön ja hämmingin määrän.
Itse en koe pettämistä mitenkään pahana tai outona ehkä ennemminkin avustettuna runkkailuna. Naiset pettää lähes yhtä paljon, kuin miehet, mut oikeesti Mitä välii. Jos toinen nauttii hetkestä, niin ei se ole keneltäkään pois.
Koen outona ihmiset, jotka laittavat lusikat jakoon noin mitättömän asian takia.
Ai sinusta epäluotettavuus on mitätön asia? Minusta luottamus on tärkeintä, mitä on. Jos ei ole luottamusta, niin parisuhteessa ei olepaljoa mitään.
(Eri asia on avoimet suhteet, joissa pelataan avoimilla korteilla. Niissä ei voi luottamusta rikkoa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.
Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.
Minä selitän miksi sitä toista naista ei kannata syy
Mitäpä ajattelisit siitä että se toinen nainen olisi sinun pitkäaikainen ja paras ystäväsi, jonka kanssa miehesi pettäisi sinua? Olisiko ihan sama kuka se toinen nainen oli ja jatkaisit ystävyyttä? Minäpä luulen että useimmat eivät pystyisi enää ystävyyttä jatkamaan tuon jälkeen, joten ei se toisen naisen teko ole ok , vaikka olisi tuntematonkin.
Pettäjät menee keskenään temppareihin, ja sinne ne vois lukita.
Vierailija kirjoitti:
AP hyvä.
Se toinen nainen ei sinun perhettäsi rikkonut. Sen perheesi ja suhteesi rikkoi ainoastaan sinun miehesi.
Ei ainoastaan. Toki mies on pääsyyllinen , mutta myös toinen nainen, jos kerran tiesi miehen olevan ukkomies , on syyllinen. Hän teki pahaa monelle, ei siitä pääse mihinkään. En itse ainakaan halua olla tekemisissä " toisten" naisten kanssa. Eivät ole luotettavia eivätkä välitä muista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä vaikka jos se AP:n mies ajatteli, että koska heillä on noin paljon yhteisoloa, ettei se AP mihinkään lähde vaikka jää kiinni. Nyt on suuttunut, koska onkin lähdössä.
Hän välillä tosiaan huutaa mulle sen vuoksi että olen lähdössä ja näkee muuttolaatikot kekona lattialla.
Ap
No tuo kyllä kertoo, ettei ole ihan tervepäinen ukko edes kyseessä. Hyvä kun pääset eroon. Miten v*ttu voi olla, että itse pettää ja perseilee, ja huutaa sulle kun olet sen vuoksi lähdössä? Mitä helvettiä? Senhän pitäisi olla murheissaan ja anella anteeksiantoa. No, tekeepä erosta helpomman tuolla käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako esittää miesnäkökulman? Olen yli viiskymppinen äijä, pitkä liitto jne..
Runkkailen itsekseni kohtalaisen paljon, joskus chat seuralaisen kanssa netissä (en pidä sitä pettämisenä).
Vieraissa en ole käynyt. Voisin käydäkkin, mutta jätän väliin tietäen mahdollisen säädön ja hämmingin määrän.
Itse en koe pettämistä mitenkään pahana tai outona ehkä ennemminkin avustettuna runkkailuna. Naiset pettää lähes yhtä paljon, kuin miehet, mut oikeesti Mitä välii. Jos toinen nauttii hetkestä, niin ei se ole keneltäkään pois.
Koen outona ihmiset, jotka laittavat lusikat jakoon noin mitättömän asian takia.
Ai sinusta epäluotettavuus on mitätön asia? Minusta luottamus on tärkeintä, mitä on. Jos ei ole luottamusta, niin parisuhteessa ei olepaljoa mitään.
(Eri asia on avoimet suhteet, joissa pelataan avo
Justiin tämä. Kun nämä pettäjät on vielä lähes poikkeuksetta niitä mustasukkaisia, jotka eivät salli puolisolle edes miespuolisia kavereita. No ei tietenkään kun luulevat, että kaikki on samanlaisia pettäjiä kuin itse ovat. Eli nämä pettää salassa puolisoaan, tuovat mahdollisesti tautejakin, ja puolisoa vahditaan kuin haukka. Heillä on itselleen aivan eri säännöt kuin puolisolle. Minäkin olisin voinut hyvin ryhtyä avoimeen suhteeseen, mutta puoliso ajatteli, että se on hänen etuoikeutensa ja hänellä vielä oikeus olla mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen piiritti ja sai miehen pauloihinsa. :D
Sinun miehesi teki tietoisen valinnan olla uskoton ja vieläpä toistuvasti ja pitkällä aikavälillä. Hän ei arvosta sinua tipan vertaa, vaan valehteli tietoisesti joka päivä uudestaan. Nyt varmaan harmittaa että jäi kiinni.
Nainen on syytön.
Ei ole syytön . Teki tahallaan ja tietoisesti asioita, jotka aiheuttavat toisille todella kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Totta helkkarissa varas on syyllinen, vaikka ovi olisi sepposen selällään ja jos kiinni saataisiin, niin tuomio tulisi. Se , joka jättää oven auki on huolimaton kyllä, mutta varas on varas. Että sikäli huono esimerkki tämä.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä kyllä miksi petetyn pitäisi alkaa vielä ymmärtämään miksi pettäjä on halunnut upottaa kullinsa mehevään nuoren naisen kosteaan pilluun. Mitä ymmärtämistä siinä asiassa on?
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.
Älä nyt viitsi olla typerä. Ihan normaalit naiset ja miehet rakastuu varattuihin, typerää tuommoinen syyttely. Sinua ei miehesi arvostanut, olit se, joka piti arjen koossa, kaikki muu oli hänellä muualla. Kysypä onko ensimmäinen pettäminen, olen satavarma, ettei ole. Jos on työmat
On paljon niitäkin naisia, jotka eivät varatun kanssa lähde millekään vaikka itse olisivat sinkkuja. Kyllähän moni tietenkin sen tyyppistä korkeaa moraalia halveksii , niin kuin sinäkin, mutta sillä tavalla säästyy monilta ikäviltä tilanteilta sekä omatunto ei niin soimaa. Eihän se tietty kaikkia soimaa, teki mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait heidät kiinni ns. rysän päältä? Olitko epäillyt jotain sitä ennen?
Somekuvasta, ei jäänyt mitään arvailujen varaan eivätkä tienneet päätyneensä someen.
Ap
Miten se kuva päätyi someen? Pahoittelen, kun olen näin utelias. Luulen, että suurin tunne on nyt hirveä harmitus sekä häpeä.
Ei olekaan + se ettei mies osallistu mitenkään asiasta keskustelemiseen. Johtopäätös: Hän tahtoo minun lähtevän, sana olisi ollut vapaa.
Ap