Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaisuus teki varkaan.
Eikö tätä ole tutkittu ja tämä on yleisin syy.
Tietenkin se on yleisin syy, sillä ne joille pettäminen on ehdoton ei, eivät ylipäänsä petä. Ne taas, jotka ovat taipuvaisia pettämään, tarttuvat suunnilleen kaikkiin tilaisuuksiin pettää.
Tarttuvat kaikkin tilaisuuksiin, jossa kiinnijäämisen mahdollisuus on pieni.
Sitten tottakai ovat nämä, jotka uskovat puolisojen olevan kynnysmattoja ja etteivät he eroa,e ttä voivat pettää vähän julkisemmin.
Tiedä vaikka jos se AP:n mies ajatteli, että koska heillä on noin paljon yhteisoloa, ettei se AP mihinkään lähde vaikka jää kiinni. Nyt on suuttunut, koska onkin lähdössä.
Minä petin miestäni, hän ei sitä tiedä. Hän petti minua, minä tiedän ja hän tietää että tiedän. Petin ennenkuin tiesin että mies pettää. Takana 35 vuotta yhteistä matkaa, ei erottu eikä erota. Aikaa tästä 4 vuotta. Pelkkiä hairahduksia molemmat eikä haluttu rikkoa kaikkea sitä mitä oltiin saatu aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut miettimään tätä tosi paljon kun ensimmäinen puolisoni oli ammattipettäjä. Mitään ei koskaan myöntänyt, ja tästä syystä jouduin pähkäilemään syitä itse.
Syitä pettämiselle voi olla yksi tai monta saman ihmisen kohdalla. Voi olla kyllästynyt liittonsa, puolisoonsa, itseensä, voi olla ikäkriisi, voi lähteä kaikkien kiinnostuneiden matkaan (jotkut hakevat aina valloituksia ja ihastumisen tunnetta), ei rakasta enää puolisoaan, haluaa erota ja käy pettämässä että puoliso hoitaisi sen eroamisen kun ei osaa/kehtaa/uskalla sanoa että haluaa erota, nuoruus on elämättä ja elää sitä nyt, ajattelee että teen mitä haluan niin kauan kun en jää kiinni, haluaa elämältä kaiken vaikka satuttaisi samalla muita, haluaa hallita useaa naista yhtä aikaa, haluaa että on varaäiti jos nykyinen jättää niin voi vain ottaa uuden piian tilalle kun on jo katsottuna, ei ole koskaan ollutkaan rakastunut sinuun otti vain sopivan/piian/maksaj
Voi apua miten hyvä teksti! Kiitos!! Eroryhmää mä olen miettinytkin, pian alkaisi. En tosiaan tiedä miksi mies tuolle tielle lähti, mutta täyttää tänä vuonna pyöreitä + takana pitkä, myrskytön, tasainen avioliitto hyvällä arjella, eli ehkä kaipasi jotain säpinää + tuo ikäkriisi vielä päälle. Samoin minä olen aina ollut korviani myöten rakastunut mieheeni ja uskonut yksiavioiseen liittoon, mutta tuntuu että yhtään nyt ei mun panostusta tajuta arvostaa. Kaikki meni tämän vuoksi rikki ja yhteiset vuodet ja kokemukset lensivät taivaan tuuliin. Ja joo tämä että mä en tule vastauksia häneltä saamaan mihinkään, en tule. Siksi mä vähän yritänkin täällä kysellä kokemuksia. Yritän ymmärtää, mennä eteenpäin ja korjata itseäni. Tosin ehkä täällä tämän ihmettely ei edistä asiaani, mutta helpottaa kuitenkin vähäsen.
Onko kenelläkään minkäänlaista kokemusta näistä eroryhmistä? Oletko itse osallistunut tai onko joku tuttusi osallistunut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
"
Jos englantia osaat, niin tässä on kirjoittajan nettisivut! Siellä on paljon juttua ja tekstiä, paljon samaa mitä kirjassakin on. "
Tämä siis piti olla vastauksena tuosta Leave a Cheater, Gain a Life kirjasta.
Kiitos, osaan englantia ja otin nuo nettisivutkin ylös.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen piiritti ja sai miehen pauloihinsa. :D
Sinun miehesi teki tietoisen valinnan olla uskoton ja vieläpä toistuvasti ja pitkällä aikavälillä. Hän ei arvosta sinua tipan vertaa, vaan valehteli tietoisesti joka päivä uudestaan. Nyt varmaan harmittaa että jäi kiinni.
Nainen on syytön.
Edelleen mä syytän ensisijassa miestäni, mutta myöskin tätä naista. Mies väittää, jopa huutaa, että ei ollut mun arvostamisestani kyse! Mutta niin, mitenkä musta tuntuu aivan päinvastaiselta....jännä juttu. Suorastaan pilkkanaan pidetty olo. Pelleasu vain puuttuu. Tuolla jo jossain kommentoinkin, mutta mies sanoi että kanssani on aina ollut hyvä olla ja että olen upea ja täydellinen nainen, mutta....niin, miksi hän sitten teki näin? Pettäjät kertokaa te? Mitä mielessä liikkuu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.
Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.
totta kai se on neutraali. Mitään juttua ei koskaan olisi, mikäli mies ei siihen mukaan lähtisi. Jos miehellä olisi selkärankaa sanoa ei, niin mitään suhdetta ei muodostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies romuttaisi oman elämänsä tuolla? Mitä hän menetti? Ap:n?
Meillä on jokaisella vain tämä yksi elämä eikä toisten tunteista voi olla vastuussa.
No vaikka nyt minut, yhteisen elämämme, tuskin sitten muuta. Taisi arvostaa eri juttuja kuin minä. Meillä oli oikeasti hauskaa yhdessä, siksi tämä ei meinaa tajuntaan mennäkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen piiritti ja sai miehen pauloihinsa. :D
Sinun miehesi teki tietoisen valinnan olla uskoton ja vieläpä toistuvasti ja pitkällä aikavälillä. Hän ei arvosta sinua tipan vertaa, vaan valehteli tietoisesti joka päivä uudestaan. Nyt varmaan harmittaa että jäi kiinni.
Nainen on syytön.
Edelleen mä syytän ensisijassa miestäni, mutta myöskin tätä naista. Mies väittää, jopa huutaa, että ei ollut mun arvostamisestani kyse! Mutta niin, mitenkä musta tuntuu aivan päinvastaiselta....jännä juttu. Suorastaan pilkkanaan pidetty olo. Pelleasu vain puuttuu. Tuolla jo jossain kommentoinkin, mutta mies sanoi että kanssani on aina ollut hyvä olla ja että olen upea ja täydellinen nainen, mutta....niin, miksi hän sitten teki näin? Pettäjät kertokaa te? Mitä mielessä liikkuu?
Ap
No anna anteeksi! Pitkän liiton salaisuus on pyytää anteeksi ja antaa anteeksi. Kukaan ei ole täydellinen, et sinä eikä miehesi eikä se toinen nainen. Miksi halut pirstota kaiken mitä teillä on, mies hairahti ja sillä sipuli. Vuosi menee että luottamus palaa kokonaan, mutta aikaahan tässä on koko ihmiselämä!
Tuskin saat uutta miestä joka ei olisi pettänyt tai jota olisi petetty edellisessä suhteessa. Shit happens!
Todennäköisesti kihelmöintiä kikkelissään/ vitussaan.
Vierailija kirjoitti:
Baarimikkona, joka on työskennellyt kymmeniä vuosia yökerhon tiskin takana, voin kertoa kaikille, että jo tilastojenkin mukaan joka toinen pettää.
Joskus kysyin joltain sarjapettäjältä, että miksi. Oma vaimo arkistuu ja tulee väistämättä ristiriitoja pitkässä parisuhteessa. Kun on vähän sutinaa, kokee itsensä halutuksi ja saa vähän ilmaa siipien alle, jolloin on helpompi mennä kotiin ja olla ottamatta kaikkea niin vakavasti.
Olisko näin että meidänkin suhde tosiaan oli liian arkinen hänelle, liian tasaista ja halusi jännitystä siihen tasaisuuteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä tyypillisesti kehittää päässään jonkinlaisen oikeutuksen omalle toiminnalleen, koska muuten asiaa on vaikea kestää. Nämä ovat yleensä jotain tyyliin vaimoni ei ymmärrä minua tai en pettäisi, jos vaimo ei nalkuttaisi. Näillä ei välttämättä ole mitään objektiivista totuuspohjaa, mutta joku tarina täytyy päässään keksiä. Nyt riippuu hänen persoonastaan, pystyykö hän näkemään itselleen kertomansa valheen vai rakentaako sen päälle uuden.
Olisipa kiva tietää mikä on oman puolisoni oikeutus toiminnalleen, ei kerro mitään. Sanoo vain että "meidän välillä kaikki on ollut hyvin ja sinä olet ihana ja täydellinen nainen, mutta näin vain kävi." Niinpä niin.
Ap
Eli miehesi on patologinen valehtelija, jota ei edes kiinnosta miettiä omien tekojensa motiiveita. Hän haluaisi, että alistut edelleen ja hän saa jatkaa reissujaan.
Vierailija kirjoitti:
Mustakin on tosi outoa syyttää toista naista, vaikka hän tiesikin, että miehesi on naimisissa. Parisuhteesi rikkoontumisesta voit vain ja ainoastaan syyttää omaa miestäsi, jonka kuuluisi välittää sinusta. Hän on ollut aivan tietoisesti toisena osapuolena tapailussa ja sekstailussa ja aivan varmasti tiennyt mitä tekee ja mitä se sinulle merkitsee, jos jää kiinni. Eli miehesi ei välitä sinusta niin paljon kuin luulit. Olen pahoillani siitä ja vie varmasti aikaa päästä tästä yli. Miehesi todennäköisesti katuu sitä, että jäi kiinni, ei sitä että petti.
Enhän mä nyt sitä naista pelkästään syytä, vaan kumpaakin, totta kai miestä enemmän! En voi käsittää miten nainen lähtee tekemään toiselle naiselle tuollaista. No, mulla onkin moraali kunnossa. Kiitos pahoitteluista, ylipääseminen tulee viemään aikaa, mutta kyllä sekin tapahtuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarimikkona, joka on työskennellyt kymmeniä vuosia yökerhon tiskin takana, voin kertoa kaikille, että jo tilastojenkin mukaan joka toinen pettää.
Joskus kysyin joltain sarjapettäjältä, että miksi. Oma vaimo arkistuu ja tulee väistämättä ristiriitoja pitkässä parisuhteessa. Kun on vähän sutinaa, kokee itsensä halutuksi ja saa vähän ilmaa siipien alle, jolloin on helpompi mennä kotiin ja olla ottamatta kaikkea niin vakavasti.
Olisko näin että meidänkin suhde tosiaan oli liian arkinen hänelle, liian tasaista ja halusi jännitystä siihen tasaisuuteen.
Ap
Jännitystä hän varmasti halusi, ja ihailua, mutta ei teidän suhteessa välttämättä ollut mitään vikaa. Pettämistä ja sen motiiveja on tutkittu aika paljon ja lopputulema yleensä on, että kyseessä on pettäjän oma henkilökohtainen kriisi tai sitten vain impulsiivinen luonne ja vaikeuksia kantaa vastuuta teoistaan. Harvoin motiivi liittyy puolisoon tai suhteen laatuun, vaikka näitä ensi kädessä helpoksi selitykseksi tarjotaankin.
Petettynä voin sanoa, että vaikka kuinka paljon yrität ymmärtää miehesi käytöstä, niin et tule koskaan sitä ymmärtämään. Jos et ole itse pettäjä, niin pettäjän ajatuksenkulkua on mahdotonta ymmärtää vaikka mitä tekisit.
Parempi on, että vaikka kovasti haluaisit miestäsi ymmärtää, niin että keskittyisit itsesi parantamiseen. Älä anna entisen puolisosi sulkea sinua pois muilta miehiltä. Kunnollisiakin miehiä on olemassa, ei kaikki ole pettäjiä. Tosin pettäjät tätä haluavat aina sanoa, että mukamas olisi, koska he haluavat että sinä jäät heidän kanssa yhteen, että voivat jatkaa pettämistä.
totuus on se, että sinä et riittänyt miehellesi. Mutta ymmärrä AP, että sinä olet kyllä riittävä ihminen, mutta miehellesi ei riitä mikään. Ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Hän osoittaa jo omalla käytöksellään, ettei hän halua kantaa vastuuta omasta käytöksestään, vaan yrittää kaataa sitä niin sen toisen naisen, kuin sinunkin harteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, miehesihän on jo kertonut syyn pettämiselle.
Hän halusi huomiota. Hän halusi huomiota ja himoa joltain muulta, kuin sinulta.
Se on niin yksinkertaista.
Mutta hassua sinänsä kun hän sai kumpaakin kotonakin ylenmäärin. Olen yrittänyt sitäkin tajuta että miksi se ei riittänyt. Miten paljon yksi mies voi huomiota ja himoa oikein kaivata?!
Ap
Kyllä rikkaatkin haluaa yleensä aina vain lisää rahaa. Miehesi moraali ei estä häntä pettämästä tilaisuuden tullen. Veikkaan, että on myös kaksinaismoralistinen, eikä sallisi sinulle vastaavaa. Itsekkyyttähän tuo on.
Harvemmin nuoret naiset setämiehiä piirittää, yleensä ne naimisissa olevat miehet ovat niitä sitkeitä piirittäjiä.
Kyllä tässä tapauksessa kävi ihan selkeästi niin että nuorempi nainen piiritti mun puolisoani. Hän on komea mies ja tiesin jo alusta saakka että ottajia olisi. Kysyinkin häneltä että oletko ihan täysin oman egosi ja ulkonäkösi pauloissa?!
Totta, hän ei sallisi mulle edes tällä hetkellä ketään toista miestä. Soitin eräälle mun miespuoliselle tuttavalleni muuttoon liittyvistä asioista niin puoliso, pian ex, piti mulle n. tunnin huutosaarnan siitä miten nyt alan sitten heti h*oraamaan kunnolla kun lähden! Hän on jostain syystä ollut aina musta mustasukkainen. En tajua tätäkään, onko hän mennyt täysin päästään sekaisin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä tapauksessa kävi ihan selkeästi niin että nuorempi nainen piiritti mun puolisoani. Hän on komea mies ja tiesin jo alusta saakka että ottajia olisi. Kysyinkin häneltä että oletko ihan täysin oman egosi ja ulkonäkösi pauloissa?!
Totta, hän ei sallisi mulle edes tällä hetkellä ketään toista miestä. Soitin eräälle mun miespuoliselle tuttavalleni muuttoon liittyvistä asioista niin puoliso, pian ex, piti mulle n. tunnin huutosaarnan siitä miten nyt alan sitten heti h*oraamaan kunnolla kun lähden! Hän on jostain syystä ollut aina musta mustasukkainen. En tajua tätäkään, onko hän mennyt täysin päästään sekaisin?
Ap
Ehkä ihan hyvä ajatusleikki sulle AP on se, että oletko varma että se nainen pelkästään piiritti häntä? Pettäjät valehtelevat ja valehtelevat todella paljon, sekä esittävät hyvin tietämätöntä.
On varmasti paljon heidän suhteesta mitä sinä et tiedä. Pettäminen on myös saattanut kestää pidempään kuin uskot, sekä mies on saattanut olla se, joka lähenteni ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Humalassa pettää tilaisuuden tullen sekä mies että nainen.
Varmasti, mutta mä en niin tekisi ja miehenikin on ihan selvinpäin pettänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.
Älä nyt viitsi olla typerä. Ihan normaalit naiset ja miehet rakastuu varattuihin, typerää tuommoinen syyttely. Sinua ei miehesi arvostanut, olit se, joka piti arjen koossa, kaikki muu oli hänellä muualla. Kysypä onko ensimmäinen pettäminen, olen satavarma, ettei ole. Jos on työmat
Voi olla että ei ole ensimmäinen, toivottavasti en saakaan mitään paskaräjähdystä silmilleni, tämäkin jo kyllin tuskaista sietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, lopeta kynnysmattona oleminen ja lakkaa alapeukuttamasta kun sinulle kerrotaan, että syyllinen on VAIN JA AINOSTAAN MIEHESI.
En mä oo alapeukuttanut mitään, mulla on oma mielipiteeni ja käyn vain yläpeukuttamassa. Joku muu alapeukuttaa. :)
Ap
Tietenkin se on yleisin syy, sillä ne joille pettäminen on ehdoton ei, eivät ylipäänsä petä. Ne taas, jotka ovat taipuvaisia pettämään, tarttuvat suunnilleen kaikkiin tilaisuuksiin pettää.