Miksi eronnut nainen ei uskalla päästää uutta miestä elämäänsä vaikka hakee seuraa treffipalstoilta?
Minua on aiemmin satutettu pahasti, joten olen kasvattanut ympärilleni kilpikonnan kilven suojakseni. Olen saanut elämäni ja arkeni järjestelyt toimimaan niin, että selviydyn arjesta teinien yksinhuoltajana. En uskalla ihastua ja rakastua, koska silloin hormonit saavat pään sekaisin ja arjen pyöritys vaikeutuu työnteosta puhumattakaan.
Edellä kuvattu on on siis lainausta erään deittipalstalla tapaamani naisen kommenteista. Kävimme treffeillä, viihdyimme yhdessä, halailimme ja suutelimme. Ja lähetimme päivittäin toisillemme lukuisia viestejä. Hän teki aloitteen treffeistä ja oli muutenkin aloitteellinen. Sitten homma loppui tuollaiseen meriselitykseen. Miksi hakea kumppania, jos kumppania ei uskalla päästää lähelleen?
Laittakaa naiset kommenttia, joka auttaisi putkiaivoista miestä ymmärtämään tilannetta paremmin.
Kommentit (169)
Varmaan vähän tissiposki, kuten monet muutkin maanmieheni. Miesystävä pitää silti ihan nättinä. Miten tämä nyt tähän lankaan liittyy? Peräänkuulutin vain empatiaa tuota torjuttua miesparkaa kohtaan. Ei siitä kannata suuttua. Sanoin jo, etten kaipaa weeteekoulutusta. Korkkaa pullosi, tai mene jonnekin akuuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla.
Joo, ymmärrän. Ainakin osittain. Ajattelen näin välillä itsekin, kun nautin eronneen miehen vapaudestani. Mutta jos on aktiivinen Tinderissä, ottaa itse ensin yhteyttä, ehdottelee treffejä, toivottelee hyvät huomenet ja yöt ja kyselee kuulumisia ja viestittelee pitkin päivää,... Ja sitten ei halua oikeastaan muuta kuin kirjekaveria.
Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan.
Ap
Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään. Eikä ole mitenkään tilivelvollinen, eihän teillä ollut parisuhdetta. Anna olla ja mene eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet haluaa lähelle vain siksi, että ottavat selvää miten räätälöidä satuttaminen juuri sinua varten. Ne on aina rahaa, valtaa, statusta tai seksiä vailla. Siinä samalla kun niitä sinulta hankkii on elämästäsi hauska tehdä painjaista. Jokainen pahantekijä on kiva ja normaali alussa kunnes varmistavat saaliinsa.
Kuka sua on satuttanut noin pahasti
Eri ja en ihan kai noin karusti ajattele, mutta kyllä hyvin aikaisessa vaiheessa, että mitenköhän tämä mies tulee kusemaan muroihini ja milloin se manipulointi ja kaltoinkohtelu alkaa. Ja alkaahan se, joka kerta. Siksi olenkin ollut sinkkuna nyt 3 vuotta, mulle riitti, mä haluan elää ja voida hyvin.
Jos jokainen valitsemasi mies on manipuloija ja kaltoinkohtelija, niin
Juju oli siinä, että he valitsivat minut. Innokasta pommitusta ja mä katselin hitaammin, että jaa pitäiskö antaa mahdollisuus ja kokeilla, en ollut alkuun edes kovin kiinnostunut. (Eivät olleet netistä vaan live-elämästä siis) Kiinnostusta kun viimein heräsi ja suhde alkoi, alkoi pian myös se muroihin kuseminen. Nuorena sitä ei heti hoksannut, mutta nyt jo huomaisi kaikki varoitusmerkit todennäköisesti aika nopeasti, jos deittailemaan lähtisi. Ei vaan ole sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nainen. Miehestä voi koitua niin monenlaista harmia ja todellista tuhoakin. Kaikki kivet pitää kääntää ennenkuin päästää ketään elämäänsä ja parasta on tutustua hyvin hitaasti.
Fiksu nainen käsittelisi entisen suhteen loppuun ennen kuin tulisi taas deittimarkkinoille. Tuossa ei ollut mitään fiksua.
Väärin, hyvin fiksua naiselta. Nyt seuraava joutuu näkemään ja saa osansa satutetum naise traumoista. Tälläistä jälkeä miehet aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä ovat PUA-heitot, mutta se kakun syöminen vs säästäminen, on juttu, jonka olen aina kuullut vain naisten suusta. Ehkä se resonoi paremmin tippaleipäaivojen kanssa.
PUA (Pick Up Artist) on mies joka ymmärtää parisuhdedynamiikan suunnattomasti paremmin kuin normaali mies tai yksikään nainen. He ovat tietokirjailijoista, parisuhdeasiantuntijoita ja pitävät pariutumiskursseja.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vähän tissiposki, kuten monet muutkin maanmieheni. Miesystävä pitää silti ihan nättinä. Miten tämä nyt tähän lankaan liittyy? Peräänkuulutin vain empatiaa tuota torjuttua miesparkaa kohtaan. Ei siitä kannata suuttua. Sanoin jo, etten kaipaa weeteekoulutusta. Korkkaa pullosi, tai mene jonnekin akuuttiin.
Miesparka hakee sitten suhdetta jonkun toisen kanssa. Mikäs moraalisaarnaaja se sinä oikein olet? Ei kukaan kaipaa sun moraalisaarnojasi. Luuleksä että nyt kaikkien sydänalassa liikahtaa ja täältä tulee empatiatulva kommenteissa miesparkaa kohtaan?
Äijä inttää, että oli luvattu pysyvä suhde ja kun hän ei kelvannut, niin silloin asia on niin. Ei se nyt vallan tavatonta ja ennenkuulumatonta ole, että ei natsannut sillä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan juuri noin kuin se nainen selitti. Tulee se rakastuminen ja huuma sekoittamaan päätä, harmi hänen kannaltaan jos mieluummin jättää sen väliin. Sekin on aika hauska vaihe elämässä.
Minulla ovat kaikki muut asiat elämässä sillä tolalla, että mielellään olisin 24/7 rakkauspilvessä.
M51, old school
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä ovat PUA-heitot, mutta se kakun syöminen vs säästäminen, on juttu, jonka olen aina kuullut vain naisten suusta. Ehkä se resonoi paremmin tippaleipäaivojen kanssa.
PUA (Pick Up Artist) on mies joka ymmärtää parisuhdedynamiikan suunnattomasti paremmin kuin normaali mies tai yksikään nainen. He ovat tietokirjailijoista, parisuhdeasiantuntijoita ja pitävät pariutumiskursseja.
Panorepliikkejä suoltavat
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi".
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt naisissa. Miksi pitää jatkaa muualle katselua, kun yrittää tutustua toiseen. Mitään hyvää ei siitä voi seurata, kun pitää jalkaa aina ovenraossa. Luottamus pilataan eikä siihen toiseen voikaan mitään syvempää näin syntyä. Ei se yhteen keskittyminen kerrallaan tarkoita mitään ahdistavaa "nyt ollaan vakavassa suhteessa" tilannetta, kun vasta tutustutaan.
-eri
--
Olen joskus lukenut tutkimuksen ihastumisesta ja itseluottamuksesta. Valitettavasti en jaksa alkaa etsiä sitä, joten linkkiä ei ole antaa. Tutkimuksessa luki, että alun ihastuminen ja huuma nostaa ihmisen itseluottamusta ja sen seurauksena saattaa alkaa miettimään saisinkohan vielä paremmankin kumppanin. Toki tämän täytyy jäädä vain ajatukselle tasolle, koska eihän muuten suhteita syntyisi. Ja on se ihastuminen ja tutustuminen niin raskasta ettei sitä monen kanssa samaan aikaan
Minulle miehenä ihastuminen tarkoittaa sitä, että silloin otetaan kaikki muut siimat ja verkot vedestä ja keskitytään siihen ihastuksen kohteeseen.
M51, old school
Ei halunnut ap:tä.
Haluaa jonkun fiksumman ja varmasti löytääkin sellaisen. Jos ei löydä, on mieluummin kokonaan ilman.
Ihan helppolukuista tekstiä. Paitsi ap:lle.
Pakkeja tulee joskus. Tuohan on ihan kohtelias tapa torjua.
Naiset nauttivat huomiosta eri tavalla kuin miehet. Hän oli hakemassa vain sitä, ei mitään sen kummempaa. Vähän kuin miehet hakevat vain seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet haluaa lähelle vain siksi, että ottavat selvää miten räätälöidä satuttaminen juuri sinua varten. Ne on aina rahaa, valtaa, statusta tai seksiä vailla. Siinä samalla kun niitä sinulta hankkii on elämästäsi hauska tehdä painjaista. Jokainen pahantekijä on kiva ja normaali alussa kunnes varmistavat saaliinsa.
Kuka sua on satuttanut noin pahasti
Eri ja en ihan kai noin karusti ajattele, mutta kyllä hyvin aikaisessa vaiheessa, että mitenköhän tämä mies tulee kusemaan muroihini ja milloin se manipulointi ja kaltoinkohtelu alkaa. Ja alkaahan se, joka kerta. Siksi olenkin ollut sinkkuna nyt 3 vuotta, mulle riitti, mä haluan elää ja voida hyvin.
Jos jokainen valit
Juju oli siinä, että he valitsivat minut. Innokasta pommitusta ja mä katselin hitaammin, että jaa pitäiskö antaa mahdollisuus ja kokeilla, en ollut alkuun edes kovin kiinnostunut. (Eivät olleet netistä vaan live-elämästä siis) Kiinnostusta kun viimein heräsi ja suhde alkoi, alkoi pian myös se muroihin kuseminen. Nuorena sitä ei heti hoksannut, mutta nyt jo huomaisi kaikki varoitusmerkit todennäköisesti aika nopeasti, jos deittailemaan lähtisi. Ei vaan ole sen arvoista.
"Ei vaan ole sen arvoista"
Jos ei kumppanin saaminen ole vaivan arvoista, niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesparka hakee sitten suhdetta jonkun toisen kanssa. Mikäs moraalisaarnaaja se sinä oikein olet? Ei kukaan kaipaa sun moraalisaarnojasi. Luuleksä että nyt kaikkien sydänalassa liikahtaa ja täältä tulee empatiatulva kommenteissa miesparkaa kohtaan?
Äijä inttää, että oli luvattu pysyvä suhde ja kun hän ei kelvannut, niin silloin asia on niin. Ei se nyt vallan tavatonta ja ennenkuulumatonta ole, että ei natsannut sillä kerralla.
No kai minun moraalisaarnat menee siinä kuin tuollaiset asiattomat hyökkäyksetkin, jotka edustanevat sitä ainoaa oikeaa/ hyväksyttävää mielipidettä. Täällä ulkomailla nuo yleiset justiinapiirteet onneksi häviävät, kun käyttäytyäkin pitää. Eihän kukaan pitäisi täyspäisenä tuollaisella argumentoinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nainen. Miehestä voi koitua niin monenlaista harmia ja todellista tuhoakin. Kaikki kivet pitää kääntää ennenkuin päästää ketään elämäänsä ja parasta on tutustua hyvin hitaasti.
Fiksu nainen käsittelisi entisen suhteen loppuun ennen kuin tulisi taas deittimarkkinoille. Tuossa ei ollut mitään fiksua.
Väärin, hyvin fiksua naiselta. Nyt seuraava joutuu näkemään ja saa osansa satutetum naise traumoista. Tälläistä jälkeä miehet aiheuttavat.
Eli pähkinänkuoressa maailmankatsomuksesi on:
Jos mies käyttäytyy huonosti deittimarkkinoilla, se on miehen syy.
Jos nainen käyttäytyy huonosti deittimarkkinoilla, sekin on miesten syy :D
Meikkaatko itsesi usein sirkuspelleksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ymmärrä mitään ihmissuhteista mutta osaavat manipuloimalla poimia (pick up) rahat epätoivoisten tollomiesten taskusta.
Se olet sinä, jota kusettaja kusettaa, ta daa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaavat iskeä luuserimiesten heikkoon kohtaan.
M51 old school sulle on nyt tulossa mitali ja pokaali tuosta hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan juuri noin kuin se nainen selitti. Tulee se rakastuminen ja huuma sekoittamaan päätä, harmi hänen kannaltaan jos mieluummin jättää sen väliin. Sekin on aika hauska vaihe elämässä.
Minulla ovat kaikki muut asiat elämässä sillä tolalla, että mielellään olisin 24/7 rakkauspilvessä.
M51, old school
Etpä ole. Syy on sinussa, omahyväinen Morso.
Voi olla, että syy suhteen lopettamiselle oli jokin muu kuin ilmoitettu, mutta hän ei halunnut loukata sinua ja käytti tuota "meriselitystä".
Toisaalta on mahdollista, että hän kyllä haluaisi parisuhteen mutta huomasi sitten, että ainakin tässä suhteessa oli jotain sellaista, että ihastumisen tunteiden mukana myös vanhat traumat alkoivat nousta pintaan ja hän perääntyi sen takia huolehtiakseen omasta mielenterveydestään. Jos on tullut tosi pahasti satutetuksi uuden suhteen luominen voi traumojen takia olla todella vaikeaa, kun niihin ihastumisen tunteisiin sekoittuu myös mittavat määrät pelkoa ja ahdistusta.
Ihmiset on joskus ristiriitaisia.