Miksi eronnut nainen ei uskalla päästää uutta miestä elämäänsä vaikka hakee seuraa treffipalstoilta?
Minua on aiemmin satutettu pahasti, joten olen kasvattanut ympärilleni kilpikonnan kilven suojakseni. Olen saanut elämäni ja arkeni järjestelyt toimimaan niin, että selviydyn arjesta teinien yksinhuoltajana. En uskalla ihastua ja rakastua, koska silloin hormonit saavat pään sekaisin ja arjen pyöritys vaikeutuu työnteosta puhumattakaan.
Edellä kuvattu on on siis lainausta erään deittipalstalla tapaamani naisen kommenteista. Kävimme treffeillä, viihdyimme yhdessä, halailimme ja suutelimme. Ja lähetimme päivittäin toisillemme lukuisia viestejä. Hän teki aloitteen treffeistä ja oli muutenkin aloitteellinen. Sitten homma loppui tuollaiseen meriselitykseen. Miksi hakea kumppania, jos kumppania ei uskalla päästää lähelleen?
Laittakaa naiset kommenttia, joka auttaisi putkiaivoista miestä ymmärtämään tilannetta paremmin.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet haluaa lähelle vain siksi, että ottavat selvää miten räätälöidä satuttaminen juuri sinua varten. Ne on aina rahaa, valtaa, statusta tai seksiä vailla. Siinä samalla kun niitä sinulta hankkii on elämästäsi hauska tehdä painjaista. Jokainen pahantekijä on kiva ja normaali alussa kunnes varmistavat saaliinsa.
Kuka sua on satuttanut noin pahasti
Eri ja en ihan kai noin karusti ajattele, mutta kyllä hyvin aikaisessa vaiheessa, että mitenköhän tämä mies tulee kusemaan muroihini ja milloin se manipulointi ja kaltoinkohtelu alkaa. Ja alkaahan se, joka kerta. Siksi olenkin ollut sinkkuna nyt 3 vuotta, mulle riitti, mä haluan elää ja voida hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaapi ottaa seuraavalla kerralla lähtökohdaksi se, että mitä kivaa voitte tehdä ja miten voitte olla toisillenne avuksi
Juuri tuota mummelit etsivät, kivaa ja avustusta, miehen kustannuksella.
Miksi sinä tuollaiseen olet suostunut. Toimitko edelleen mummeleiden kustantajana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ajatteli, että pystyisi kevyeen deitailuun ilman sen kummempia tunteita. Ja kun se ei onnistunutkaan, hän totesi, että nykyisessä elämäntilanteessa ihastuminen ei ole mahdollista. Eli siis ihan se, mitä hän tuossa kirjoittikin. Ei minusta kovin vaikeaa ymmärtää.
Kovin vaikeaa sen sijaan on ymmärtää, miksi on päivittäin aktiivinen tinderissä, tykkäilee, viestittelee ja käy treffeillä, jos pelkää ihastumista eikä halua sitoutua. Mutta on kai tällainen "pelailu" vaihtelua ristisanoille ja sukkien kutomiselle.
Ihminen ei välttämättä tiedä mitä haluaa. Ihminen voi kuvitella haluavansa parisuhteen, mutta sitten kun asiat alkavat näyttää siltä, että mennään kohti suhdetta, alkaakin ahdistaa.
Jos nainen joutuu olemaan se aloitteellinen kaikessa, niin kuin APn viestistä käy ilmi, nainen 90% todennäköisyydellä kyllästyy kyseiseen mieheen. On hyvin harvinaista että naiset oikeasti tykkäsi siitä. Hän tekee sen siksi kun uskoo, ettei AP kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet haluaa lähelle vain siksi, että ottavat selvää miten räätälöidä satuttaminen juuri sinua varten. Ne on aina rahaa, valtaa, statusta tai seksiä vailla. Siinä samalla kun niitä sinulta hankkii on elämästäsi hauska tehdä painjaista. Jokainen pahantekijä on kiva ja normaali alussa kunnes varmistavat saaliinsa.
Eri ja en ihan kai noin karusti ajattele, mutta kyllä hyvin aikaisessa vaiheessa, että mitenköhän tämä mies tulee kusemaan muroihini ja milloin se manipulointi ja kaltoinkohtelu alkaa. Ja alkaahan se, joka kerta. Siksi olenkin ollut sinkkuna nyt 3 vuotta, mulle riitti, mä haluan elää ja voida hyvin.
Jos jokainen valitsemasi mies on manipuloija ja kaltoinkohtelija, niin herää kysymys että miksi kerta toisensa jälkeen valitset tällaisia miehiä? Mikä sinua vetää tällaisiin miehiin, onko sinulla jonkinlainen fetissi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyperkatkeruus on aina itseaiheutettua. On tehnyt tyhmän päätöksen, tietoisesti, eikä kykene hyväksymään tyhmyyttään.
Kun deittipalvelussa joku kertoo etsivänsä kumppania loppuelämäksi, niin ei se ole lupaus siitä, että se ensimmäinen deittailutyyppi saa paikan.
"Mutta jos molemmat ovat ihastuneita, niin miksi kumpikaan silloin miettisi että voisinko saada paremmankin? Jos minä ihastun, niin ihastukseni täyttää ajatukseni, en silloin vilkuile muita.
Käy toki järkeen jos toinen on ihastunut ja toinen ei, että se ei-ihastunut osapuoli saattaa alkaa ajatella noin...."
En minäkään vilkuile, jos olen täysin ihastunut. Silti tunnistan tuon itseluottamuksen kohoamisen ja siksi se tutkimus mieleeni jäikin. Mutta olen myös ollut ihastunut ja silti miettinyt ettei tämä suhde ole minulle oikea. Ei sitä välttämättä edes etsi uutta, mutta elämässä voi vaan tulla joku "jalat alta vievä" kohdalle, johon sitten tutustuu töiden tai harrastusten kautta. Siinä valitettavasti helpolla jää syrjään sitten se pienempi ihastus. Tapailuvaihe on kuitenkin vasta tapailuvaihe, ja siinä minusta pitääkin vielä sallia kaikenlaiset mielen muutokset.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota mummelit etsivät, kivaa ja avustusta, miehen kustannuksella.
Ja sinä jatkat sun hyväksi käyttämistä. 🙄
Lopeta sen naisen tapaaminen. Etsi nainen joka ei ole tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla.
on joo ymmärrettävää. mutta aikuisen naisen pitäisi pystyä ajattelemaan myös tämän miehen tilannetta. mukavaa tutustumista ja lähentymistä ja sitten oho, yksinäisyyden hetki menikin ohi ja omasta puolesta saa olla. selvästi empatiakyky on tällä naisella aikaisemminkin ollut vähän kehittymätöntä. vastuuta peliin!
Parisuhteen etsiminen ei tarkoita sitä että huolii kenet tahansa puolisokseen.
Kun ei natsaa, niin silloin pitää homma jättää sikseen. Ei minullekaan kelvannut kukaan 12 vuoteen.
Sitten tuli se oikea kohdalle lopulta. Hänen kanssaan olen jatkanut yhteistä eloa toista vuosikymmentä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ajatteli, että pystyisi kevyeen deitailuun ilman sen kummempia tunteita. Ja kun se ei onnistunutkaan, hän totesi, että nykyisessä elämäntilanteessa ihastuminen ei ole mahdollista. Eli siis ihan se, mitä hän tuossa kirjoittikin. Ei minusta kovin vaikeaa ymmärtää.
Kovin vaikeaa sen sijaan on ymmärtää, miksi on päivittäin aktiivinen tinderissä, tykkäilee, viestittelee ja käy treffeillä, jos pelkää ihastumista eikä halua sitoutua. Mutta on kai tällainen "pelailu" vaihtelua ristisanoille ja sukkien kutomiselle.
Ihminen ei välttämättä tiedä mitä haluaa. Ihminen voi kuvitella haluavansa parisuhteen, mutta sitten kun asiat alkavat näyttää siltä, että mennään kohti suhdetta, alkaakin ahdistaa.
minä minä ja sitten vielä minä. asennehan se on tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla.
Joo, ymmärrän. Ainakin osittain. Ajattelen näin välillä itsekin, kun nautin eronneen miehen vapaudestani. Mutta jos on aktiivinen Tinderissä, ottaa itse ensin yhteyttä, ehdottelee treffejä, toivottelee hyvät huomenet ja yöt ja kyselee kuulumisia ja viestittelee pitkin päivää,... Ja sitten ei halua oikeastaan muuta kuin kirjekaveria.
Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan.
Ap
No, hän ehkä sen huomasi tuossa sinun kanssasi viritellessään. Joskus voi ajatella olevansa valmis suhteeseen, mutta kun sitä kokeilee, niin tajuaa, ettei ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen joutuu olemaan se aloitteellinen kaikessa, niin kuin APn viestistä käy ilmi, nainen 90% todennäköisyydellä kyllästyy kyseiseen mieheen. On hyvin harvinaista että naiset oikeasti tykkäsi siitä. Hän tekee sen siksi kun uskoo, ettei AP kykene.
Kyllä, mulle kävi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on joo ymmärrettävää. mutta aikuisen naisen pitäisi pystyä ajattelemaan myös tämän miehen tilannetta. mukavaa tutustumista ja lähentymistä ja sitten oho, yksinäisyyden hetki menikin ohi ja omasta puolesta saa olla. selvästi empatiakyky on tällä naisella aikaisemminkin ollut vähän kehittymätöntä. vastuuta peliin!
Ei se nainen ole velvollinen tapailujenne takia loppuelämäänsä olla sun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole helppoa deittailu 5-kymppisenä miehenä jos foorumin kommentteja lukee. Yhtäällä kerrotaan, että jos seksiä ei ole ensimmäisillä tai toisilla treffeillä, niin nainen turhautuu koska parisuhde ei voi toimia ilman toimivaa seksiä. Toisaalla taas koetaan ahdistusta, jos mies toivottaa hyvät huomenet ja hyvät yöt whatsapin kautta.
Maailma ei ole mustavalkoinen, vaan harmaan sävyjäkin löytyy ja enemmän kuin 50. Nyt olen saanut täältä opastusta, että jos olen aktiivisempi osapuoli viestittelyssä, niin olen epätoivoinen tai minulla on enemmän hävittävää kuin naisella. Toisaalta olen myös saanut toisenlaista neuvoa, joten nyt minun täytyy vain valita "which way fits for me". Ehkä sieltä harmaan sävyistä löytyy sitten se minulle oikea nainen.
T. Yksi hyvä, mutta kumppania vailla oleva mies valona pimeyksien reunoilla
Jos jompaa kumpaa alkaa ahdistaa, niin se vain tarkoittaa ettette sovi toisillenne.
Kannattaa suhtautua deittailuun niin, että on vain oma itsensä. Et voi menettää sinulle sopivaa kumppania olemalla oma itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä minä ja sitten vi
Tottakai se on tärkeämpää, mitä minä haluan jatkossa. Ei kai kukaan takertujan pillin mukaan ala äitihahmoksi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenelläkään ole velvollisuutta jatkaa tapailua jos ei halua. Ei se ole mikään raiteilla kulkeva pysähtymätön juna, jonka on pakko johtaa parisuhteeseen. Jokainen tapailu ei johda suhteeseen, oli deittiprofiili tehty yksinäisyyden hetkellä tai ei.
Tarjoilu ei ollut riittävän tasokasta mummelille.