Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuneet appivanhemmat?

Vierailija
23.08.2024 |

Meillä 2 lasta alle 5 v molemmat. Miehen vanhemmat lupasivat auttaa paljon kun odotimme esikoista. Totuus oli kuitenkin se, että apua emme saaneet juurikaan. Lähinnä he kävivät kylässä ja olivat passattavana kun olisivat olleet avuksi. Kerran sitten suutuin kun olimme sopineet että he auttavat lapsen kanssa että saadaan itse siivottua koska meille oli tulossa välitysfirma arvioimaan kotia. Kuitenkin anoppi sai yhtäkkiä päähänsä että he lähtevät kotiin. No olin tästä loukkaantunut jonkin aikaa ja sitten sanoin mistä kenkä puristaa niin anoppi suuttui. Meillä tullut myös heidän kyläillessä yhteenottoa sanallisesti kun he eivät pese käsiä vessareissun jälkeen, eivätkä kunnioita meidän kodin sääntöjä vaan tekevät niin kuin haluavat. Niillä likaisillä käsillä myös tökitään lapsen ruokaa. Kun näistä on sanottu, he suuttuvat. Nykyään tilanne on se että anoppi käy enää harvakseltaan ehkä 2-4 x vuosi ja lapsen kanssa jaksaa hätinä olla. Appi käy useammin. Ennen pidimme whatsapilla yhteyttä nyt ei enää sieläkään. En nyt tiedä mitä pitäisi tehdä. Antaa olla ja välien viilentyä entisestään vai? Keskustelu heidän kanssa ei auta kun anoppi alkaa itkeä ja ei kyetä keskusteluun. Ollaan yritetty keskustella, mutta se vain pahentaa tilannetta. He ovat oikeastaan meidän ainut tukiverkko.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisilla saastakätisillä ihmisillä tee mitään. Välit poikki.

Vierailija
2/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat oikeastaan teidän ainut tukiverkko ja sitäkään ei tunnu olevan. Tilaa Porvoosta tukiverkkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen. Hae lähestymiskuelto. Palkkaa mieleistäsi apua.

Vierailija
4/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piä tukiverkoilleen rätkyttää ja antaa heidän ymmärtää olevan osaamattomia ja alempiarvoisia.

Vierailija
5/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko sinä vessassa heidän kanssaan?

Vierailija
6/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuta vaan whatsapilla ja puhelimeesa heille päivittäin heidän virheistään. Niin  saa varmasti apua.  Vaadi keskustelua ja raivoa.  Itketä anoppia.

Vierailija
7/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko sinä vessassa heidän kanssaan?

Monet jättävät tuttavallisesti vessan oven auki.

Vierailija
8/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei piä tukiverkoilleen rätkyttää ja antaa heidän ymmärtää olevan osaamattomia ja alempiarvoisia.

Mutta hehän ovat. Eikö siitä saa sanoa? Ja jos luit aloituksen, niin siinä sanottiin että nämä tukiverkkolaiset tulevat kylään ja istuvat valmiiseen pöytään passattaviksi.

Vierailija
9/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankuta vaan whatsapilla ja puhelimeesa heille päivittäin heidän virheistään. Niin  saa varmasti apua.  Vaadi keskustelua ja raivoa.  Itketä anoppia.

Olet siis paskan anopin puolella? Taidat itse olla paska anoppi.

Kaverini anoppi ilmoittaa että minä tulen nyt teille. Sitten hän tulee ja kysyy eikö täällä ole ruokaa.

Vierailija
10/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista apua kaipaat?

Ilmeisesti anopilla on suuret puheet. Isosti luvataan auttaa, mutta kun tilnne on käsillä, liuetaan paikalta. 

Aika paska tukiverkko. Mutta, nyt on hyvä hetki oppia pärjäämään ihan itse. Jos on hoitoapua, niin palkkaa joku. Selkeästi appivanhempia ei homma innosta, tai sitten eivät kykene jostain syystä.

Vierailija
11/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hehän ovat. Eikö siitä saa sanoa? Ja jos luit aloituksen, niin siinä sanottiin että nämä tukiverkkolaiset tulevat kylään ja istuvat valmiiseen pöytään passattaviksi.

Mutta päädit heistä eroon, ole iloinen. Ei kulu kahvia enää.

Oon muuten anoppi, en sotkeudu lasteni huusholleihin. Jos tarvitsevat tukeani tuovat lapsensa meille. Siivouksen voi ostaa, pikku vinkki 

Vierailija
12/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis paskan anopin puolella? Taidat itse olla paska anoppi.

Kaverini anoppi ilmoittaa että minä tulen nyt teille. Sitten hän tulee ja kysyy eikö täällä ole ruokaa.

Olen se anopppi joka en käy lapsillani. He tulevat meille ja tuovat lapsensa jos apua tarvitsevat.

Monet anopit ovat niin vanhanaikaisia että ovat tottuneet siihen että vieraille tarjotaan jotain.

Vierailija
13/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin älyttömiä juttuja, anoppi vessan auki.  

Elämä on raskasta ja negatiiviset ihmiset raskaita. Näissä keskusteuisaa ei montaa ole jolla on alkeelliset ihmissuhdetaidot ja perheet.  Mutta eihän normaalit ihmiset vietä.päivää netissä  vaan hoitavat niitä  pieniä lapsiaan.

Vierailija
14/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on maalaistyttö, heillä oli ulkovessa pitkään.

Pidin ihan saarnan pari vuotta sitten kun huomasin ettei pessy käsiään kun oli ollut vessassa. Heillä oli maalla ulkovessa, en tiedä vaikuttaako tämä.

Tai että miehensä kävi paidattomana, todella hikisenä maate uudelle kangassohvalleni.

Olen onneksi pystynyt sanomaan.

Ymmärrän että vaikeampaa kun appivanhemmista kyse.

Mutta olette teidän kotona, teidän säännöt.

Ottavatko koskaan lapsenlapsiaan luokseen?

Vai tapahtuuko vahtiminen aina teillä?

Minulla ei ole vielä lapsenlapsia jotenka en tiedä hurahdanko sitten vai eikö tule kiinnostamaan.

Helppoa sanoa yhtä sun toista ennenku on ne lapsenlapset IRL.

Mutta älkää nyt ikinä lapsia miettiessä laskeko sen piikkiin että vanhempanne tai appivanhempanne mitään autaisivat vaikka sitä vannoisivat ennen lasten tuloa.

Vierailija
15/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä äitejä, jotka fokusoivat kaiken lapseen ja olettavan maailman pyörivän vain heidän ehdoillaan? Se jo ihmetyttää, että mistä sinä tiedät pesevätkö appivanhemmat kätensä? Mitäs, jos he ovat säästeliäitä veden käyttäjiä ja liruttavat vettä hanasta niin ettei se kuulu sinulle asti? Sellaisiakin ihmisiä on.

Vierailija
16/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko niitä äitejä, jotka fokusoivat kaiken lapseen ja olettavan maailman pyörivän vain heidän ehdoillaan? Se jo ihmetyttää, että mistä sinä tiedät pesevätkö appivanhemmat kätensä? Mitäs, jos he ovat säästeliäitä veden käyttäjiä ja liruttavat vettä hanasta niin ettei se kuulu sinulle asti? Sellaisiakin ihmisiä on.

Säästeliäs vedenkäyttäjä, eli ei pese käsiään kunnolla.

Vierailija
17/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat olivat siis kylässä jotta saisitte siivottua. Siivoamista ei kuitenkaan kohtuullisessa ajassa  aloitettu tai lopetettu, joten appivanhemmat lähtivät lopulta kotiin. Pitäisikö appivanhempien varata kokonainen vuorokausi teidän siivousurakkaan? Ihmisllä on omakin elämä. 

Vierailija
18/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä varataan koko vuorokausi jos näin sovitaan!

Ihanaa olisi jis voisi hyvässä hengessä keskustella heidän kanssaan mutta kun kaikesta suututaan! Ihan vaan jos kysyy että Hei lupasit ostaa ne tossut niin oletko lähettänyt ne jo niin ihan tästäkin suututaan ja mitään tossuja ei ole edes ostettu.

Ap

Vierailija
19/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He siis asuvat sen verta kaukana etteivät voi vaan pariksi tunniksi tulla auttamaan.

Ap

Vierailija
20/61 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähes mikään mitä sovitaan ei pidä, eikä siitä saa sanoa kun suututaan.

Ap