Miksi eronnut nainen ei uskalla päästää uutta miestä elämäänsä vaikka hakee seuraa treffipalstoilta?
Minua on aiemmin satutettu pahasti, joten olen kasvattanut ympärilleni kilpikonnan kilven suojakseni. Olen saanut elämäni ja arkeni järjestelyt toimimaan niin, että selviydyn arjesta teinien yksinhuoltajana. En uskalla ihastua ja rakastua, koska silloin hormonit saavat pään sekaisin ja arjen pyöritys vaikeutuu työnteosta puhumattakaan.
Edellä kuvattu on on siis lainausta erään deittipalstalla tapaamani naisen kommenteista. Kävimme treffeillä, viihdyimme yhdessä, halailimme ja suutelimme. Ja lähetimme päivittäin toisillemme lukuisia viestejä. Hän teki aloitteen treffeistä ja oli muutenkin aloitteellinen. Sitten homma loppui tuollaiseen meriselitykseen. Miksi hakea kumppania, jos kumppania ei uskalla päästää lähelleen?
Laittakaa naiset kommenttia, joka auttaisi putkiaivoista miestä ymmärtämään tilannetta paremmin.
Kommentit (169)
Ehkä hän ajatteli, että pystyisi kevyeen deitailuun ilman sen kummempia tunteita. Ja kun se ei onnistunutkaan, hän totesi, että nykyisessä elämäntilanteessa ihastuminen ei ole mahdollista. Eli siis ihan se, mitä hän tuossa kirjoittikin. Ei minusta kovin vaikeaa ymmärtää.
Kannattaako tuota miettiä? Hän ei kai sitten ollut tarpeeksi kiinnostunut - mikä ei välttämättä johdu siitä, että sinussa olisi ollut jotain "vikoja", vaan ehkä ette vain sopineet hänen näkökulmastaan niin hyvin yhteen. Aika ei kolahda. Ja silloin kun ei kolahda, alkaa tuntua just siltä, että "vielä ei ole aika suhteelle" ja "ei uskalla heittäytyä". Silloin kyllä uskaltaa heittäytyä, kun oikea tyyppi osuu kohdalle. Toki joskus ihmisillä on oikeasti joku suojapanssari, mutta useimmiten he eivät silloin roiku deittipalstoilla etsimässä seuraa, vaan esimerkiksi lykkäävät sitä deitti-ilmoituksen tekemistä aina vaan eteenpäin tai eivät edes harktse sellaista, vaan kokevat olevansa tyytyväisiä itsekseen.
Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla.
Joo, ymmärrän. Ainakin osittain. Ajattelen näin välillä itsekin, kun nautin eronneen miehen vapaudestani. Mutta jos on aktiivinen Tinderissä, ottaa itse ensin yhteyttä, ehdottelee treffejä, toivottelee hyvät huomenet ja yöt ja kyselee kuulumisia ja viestittelee pitkin päivää,... Ja sitten ei halua oikeastaan muuta kuin kirjekaveria.
Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nainen. Miehestä voi koitua niin monenlaista harmia ja todellista tuhoakin. Kaikki kivet pitää kääntää ennenkuin päästää ketään elämäänsä ja parasta on tutustua hyvin hitaasti.
Fiksu nainen käsittelisi entisen suhteen loppuun ennen kuin tulisi taas deittimarkkinoille. Tuossa ei ollut mitään fiksua.
Nainenkin voi haluta vain paneskella silloin tällöin, ei mitään sen vakavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ymmärrän. Ainakin osittain. Ajattelen näin välillä itsekin, kun nautin eronneen miehen vapaudestani. Mutta jos on aktiivinen Tinderissä, ottaa itse ensin yhteyttä, ehdottelee treffejä, toivottelee hyvät huomenet ja yöt ja kyselee kuulumisia ja viestittelee pitkin päivää,... Ja sitten ei halua oikeastaan muuta kuin kirjekaveria.
Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan.
Ap
Hän ei halunnut lopulta sen kummempaa, kirjekaveruus riitti. Varmaan menee pitkä aika, ennenkuin lähtee deittisivuille uudestaan, jos huomasi kerran ettei olekaan niin kiinnostunut seurasta. Tollaista sattuu joskus, ei se tinderissä olo ole lupaus suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ajatteli, että pystyisi kevyeen deitailuun ilman sen kummempia tunteita. Ja kun se ei onnistunutkaan, hän totesi, että nykyisessä elämäntilanteessa ihastuminen ei ole mahdollista. Eli siis ihan se, mitä hän tuossa kirjoittikin. Ei minusta kovin vaikeaa ymmärtää.
Kovin vaikeaa sen sijaan on ymmärtää, miksi on päivittäin aktiivinen tinderissä, tykkäilee, viestittelee ja käy treffeillä, jos pelkää ihastumista eikä halua sitoutua. Mutta on kai tällainen "pelailu" vaihtelua ristisanoille ja sukkien kutomiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nainen. Miehestä voi koitua niin monenlaista harmia ja todellista tuhoakin. Kaikki kivet pitää kääntää ennenkuin päästää ketään elämäänsä ja parasta on tutustua hyvin hitaasti.
Fiksu nainen käsittelisi entisen suhteen loppuun ennen kuin tulisi taas deittimarkkinoille. Tuossa ei ollut mitään fiksua.
Ehkä hän huomasikin ettei ollutkaan käsitellyt ja valmis, siksi perääntyi. Eri
Mulla on kanssa kokemusta tuollaisesta naisesta, ei ollut YH mutta kahden lapsen vuoroviikkoäiti. Viestiteltiin monta viikkoa, ja keskusteltu soljui todella hyvin. Sitten tavattiin, ja treffit meni erittäin mukavasti, vietettiin monta tuntia kävellen ympäriinsä, käytiin syömässä ja pientä koskettelua ja suutelua oli treffien lopussa. Nainen soitti minulle vielä kun olin paluumatkalla, koska halusi erikseen kertoa miten kivaa oli ja että odottaa uudelleen näkemistä.
Sen jälkeen viestiteltiin joka päivä, ja sovittiin uudet treffit. Kunnes yhtäkkiä nainen vetäytyi koko hommasta, vähän saman tyylisellä selityksellä kuin AP:n aloitusviestissä on kerrottu.
Koko keissistä minulle jäi päällimmäiseksi tunteeksi totaalinen hämmennys. En muistele mitenkään naista pahalla, mukava ihminen ja toivottavasti hän löytää etsimänsä. Koko hommasta jäi sellainen fiilis, että porukalla ei taida olla nykyään kaikki hyvin, henkisesti siis :D
Hän ei vaan ollut tarpeeksi kiinnostunut ja muotoili asian noin.
Vierailija kirjoitti:
Nainenkin voi haluta vain paneskella silloin tällöin, ei mitään sen vakavampaa.
Jos nainen haluaa paneskella silloin tällöin, se on fine. Mutta silloin tuskin kannattaa Tinderiin laittaa preferenssiksi "Kumppania loppuelämäksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin vaikeaa sen sijaan on ymmärtää, miksi on päivittäin aktiivinen tinderissä, tykkäilee, viestittelee ja käy treffeillä, jos pelkää ihastumista eikä halua sitoutua. Mutta on kai tällainen "pelailu" vaihtelua ristisanoille ja sukkien kutomiselle.
Se on tulonlähde, jos mummelilla on vaikka vain 7 "treffailumiestä", jotka maksaa aamiaisen, päivällisen ja illallisen.
Tuo on yksi kauheimmista asioista tuo hyvien huomenien ja öiden toivottelu, kun on eronnut, ollut ehkä pitkään yksin ja haluaa tutustua hitaasti. Toki aloituksessa nainenkin oli niitä lähetellyt, mutta silti. Alkaa nopeasti ahdistaa ja kuristaa, jos toinen on "läsnä" jatkuvasti, vaikka sitten vaan puhelimen välityksellä. Ja sitten kun se oma tila ja happi tuntuu loppuvan, niin painetaan jarru pohjaan, vaikka hitaammin edeten jotain ois voinut syntyäkin. Ehkä. En tiedä. Itse teki mieli poistaa koko whatsapp kun ei voinut lapsen kanssa viestitellä ilman että tämä kumppanikokelas vahti mun olevan paikalla ja alkoi tykittää viestiä. Yyyh...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa kokemusta tuollaisesta naisesta, ei ollut YH mutta kahden lapsen vuoroviikkoäiti. Viestiteltiin monta viikkoa, ja keskusteltu soljui todella hyvin. Sitten tavattiin, ja treffit meni erittäin mukavasti, vietettiin monta tuntia kävellen ympäriinsä, käytiin syömässä ja pientä koskettelua ja suutelua oli treffien lopussa. Nainen soitti minulle vielä kun olin paluumatkalla, koska halusi erikseen kertoa miten kivaa oli ja että odottaa uudelleen näkemistä.
Sen jälkeen viestiteltiin joka päivä, ja sovittiin uudet treffit. Kunnes yhtäkkiä nainen vetäytyi koko hommasta, vähän saman tyylisellä selityksellä kuin AP:n aloitusviestissä on kerrottu.
Koko keissistä minulle jäi päällimmäiseksi tunteeksi totaalinen hämmennys. En muistele mitenkään naista pahalla, mukava ihminen ja toivottavasti hän löytää etsimänsä. Koko hommasta jäi sellainen fiilis, että porukalla ei taida olla nykyään kaikki hyvin, henkisesti siis
Hämmentävän tutulta kuulostaa. Oliko nainen pk-seudulta ja etunimen ensimmäinen kirjain S?
Kyllä luotettavan kumppanin uskaltaa. Jos ei uskalla sinua, aurassasi on jotakin sellaista, mistä nainen vaistoaa vaaraa. Hän suojelee tasapainoaan ja rauhaansa. Sinä selvästi haluat häntä, eli tämä indikoi, että hänellä on jotakin enemmän ja paremmin kuin sinulla, ja sinä olet uhka hänen vakaudelleen ja hyvinvoinnilleen
Jos minä olisin tuo nainen, en edes tapailisi. Se on tulella leikkimistä, jos kuitenkin vaistoaa ja aistii toisessa vaaran niin, ettei luota. En saisi siitä mitään irti. Hedonistiset nautinnot on koettu jo
Vierailija kirjoitti:
Hän ei vaan ollut tarpeeksi kiinnostunut ja muotoili asian noin.
Ja jatkoi kirjekaveruutta aktiivisesti päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo edellinen kirjoittaja juurikin mainitsi kevyen deittailun ilman sen kummempia tunteita. Siihen vaaditaan usein jotain aktiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko keissistä minulle jäi päällimmäiseksi tunteeksi totaalinen hämmennys. En muistele mitenkään naista pahalla, mukava ihminen ja toivottavasti hän löytää etsimänsä. Koko hommasta jäi sellainen fiilis, että porukalla e
Hahaa, ei ollut. PK-seudun kehyskunnasta oli hän.