Onko salaliittoja olemassa?
Miksi jokaista joka epäilee salaliittoa pilkataan? Esimerkiksi Obama puhuu "hulluista salaliittoteorioista". Silti historiasta voidaan nähdä että on tehty kaikenlaisia juttuja joista ei ole kerrottu kansalaisille. Ja miksi sitten vapaamuurareiden täytyy vannoa olla kertomatta tai muuten tehdään todellista fyysistä vakavaa väkivaltaa?
Kysyn ihan vakavissani, mihin perustuu tuo vähättely ja lyttäys? Kun kerran salaliittoja on oikeasti ollut olemassa. Salaliittohan on yksinkertaisesti kahden tai useamman henkilön salainen hanke.
Rehellisesti sanottuna minusta on typerää uskoa sinisilmäisesti kaikki mitä media syöttää. Haluan pitää itsenäisyyden, en halua olla kenenkään pelinappula. En usko että täällä on kovinkaan moni joka haluaa elää kuin jossain pohj.koreassa vaikka nyt kovasti hehkuttaakin marxismia ja kommunismia.
En minäkään mihinkään litteisiin maapalloihin usko ja ettei muka käyty kuussa. Ne on vaan juttuja jotka on laitettu liikkeelle ehkä juuri siksi jotta saataisiin leima kaikkien ihmisten otsaan jotka ei usko joka uutista joka heille kerrotaan (lähinnä syytä miksi mitäkin kerrotaan).
Ihan sama vaikka ivailette, itse olette samassa liemessä kuitenkin. Minä haluan vaan mielummin kiivetä rannalle kuin kellua tässä paskavirrassa helvettiin.
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi kanin koloon tippuminen ihan samalla tavalla. Ajattelin just noin kun säkin. Tajusin nuo jutut. Ja sanoin että nuo litteät maat on vaan hämäystä. Sit aloin miettiä miks pohjantähti pysyy paikallaan kun maapallo mukamas pyörii avaruudessa. Ja humpsista. Tervetuloa jos samaan koloon oot matkalla...
Kaninkolot on lukemani mukaan joidenkin valkohattu-muurareiden keksimä käsite. Parempi jos ei sekoitettais tämmötteillä kielikuvilla tätä kaaosta enempää.
Mikä on valkohattu-muurari?
White hats-porukat on Ilmeisesti niitä, joiden rooli on esittää hyvää tyyppiä. Esim. joku joka on paljastavinaan deep staten, vaikka kuuluu itsekin siihen porukkaan. Tai sitten jotkut vaikkapa Assange tai Snowden,
Ahaa, en tiennyt että niillä on nimitys. Oon just miettinyt näitä tyyppejä viime aikoina. Huh, niiin paljon teatteria. Viimeyönä katsoin sen propagandaelokuvan Die Rothschil ja olen ihan pihalla. Mikä tässä mun logiikassa nyt mättää? Jos esim vapaamuurareilla on kaikilla samat tavoitteet, ovat veljeksiä, ystäviä. Ja yksi vapaamuurareiden (ja heidän nimeltämainitsemattomien edeltäjiensä) tavoite on aina ollut - ties monetta kertaa jo - yhden tietyn kansakunnan hävittäminen, mutta kuitenkin Rothschild asettuu itse "pahikseksi" propagandaelokuvaan jotta uutalaiset hävitettäisiin. Jos koko kansa pitäisi hävittää niin myös hänet? Ehkä ei olekaan tarkoitus aina että ihan kaikki uutalaiset hävitettäisiin? En kyllä ymmärrä miksi ei. Vai lakkaako uutalainen olemasta uutalainen kun hän alkaa muurariksi? Suokaa anteeksi, tämä mun ihmettely on varmaan monen normaalipääkoppaisen mielestä ihan ufoa.
Lloyd Evans muuten ilmiselvästi on juuri tuollainen valkohattu-muurari :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa varmaan lukuisia. Mutta kovin pitkään jatkunutta vain tiettyjen sukujen "Illuminaatiin" kuulumista en ihan äkkiä usko. Ennemminkin eliitti keskenään tarttuu tilaisuuksiin saadakseen kilpailijat pois tieltä tai hyötyäkseen itse maksimaalisesti jokaisesta tilaisuudesta. Katastrofeja sattuu suunnittelemattakin sekä sotia, mutta raha se aina löytää tiensä rahan luo. Välillä näitä ahmatteja siivotaan pois vallankumouksilla, mutta alle sadassa vuodessa saadaan uudet tilalle. Jonkinlainen luonnonlaki, ihminen vaan on ahne ja kiero eläin.
Tuota illuminaatti-sukulinja teoriaa oon miettinyt viimeaikoina. Jos nyt otetaan vaikka Rothschildit. Tai mikä tahansa, niin onkohan niissä suvuissa joitakin jotka on halunneet irtaantua heidän hankkeistaan kokonaan? Jos vaikka pitäisi niitten juttuja moraalittomina tai pahoina eikä haluaisi olla mukana? Kun jotenkin tuntuu että ne on vaan koko
On siellä joitakin, jotka ovat ikään kuin irtaantuneet. Kuuntelin erään Rothshild - suvun naisen haastattelun vuosia sitten. Oli kyllä kiinnostava juttu. Hän kertoi kaikenlaista, mm. jatkuvista uusista sodista, jotka on suunniteltu jo aikoja sitten. Sukulinjat pyritään pitämään puhtaana, koska niissä on hänen mukaansa tietty alien-geeni. Kertoi, että näitä alien - geenejä on erilaisia, ja ne ovat sitten ihmiskunnassa pitkälti sekoittuneet aikojen saatossa. Ei tämä mielestäni ole ollenkaan epäuskottavaa, voi hyvinkin pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, en tiennyt että niillä on nimitys. Oon just miettinyt näitä tyyppejä viime aikoina. Huh, niiin paljon teatteria. Viimeyönä katsoin sen propagandaelokuvan Die Rothschil ja olen ihan pihalla. Mikä tässä mun logiikassa nyt mättää? Jos esim vapaamuurareilla on kaikilla samat tavoitteet, ovat veljeksiä, ystäviä. Ja yksi vapaamuurareiden (ja heidän nimeltämainitsemattomien edeltäjiensä) tavoite on aina ollut - ties monetta kertaa jo - yhden tietyn kansakunnan hävittäminen, mutta kuitenkin Rothschild asettuu itse "pahikseksi" propagandaelokuvaan jotta uutalaiset hävitettäisiin. Jos koko kansa pitäisi hävittää niin myös hänet? Ehkä ei olekaan tarkoitus aina että ihan kaikki uutalaiset hävitettäisiin? En kyllä ymmärrä miksi ei. Vai lakkaako uutalainen olemasta uutalainen kun hän alkaa muurariksi? Suokaa anteeksi, tämä mun ihmettely on varmaan monen normaalipääkoppaisen mielestä ihan ufoa.
Lloyd Evans muuten ilmiselvästi on juuri tuollainen valkohattu-muurari :D
Sun logiikassa mättää se, että luulet salaliittoteorioiden olevan aina sisäisesti koherentteja. Tutkimusksen mukaan ihminen, joka uskoi prinsessa Dianan lavastaneen kuolemansa uskoi muita ihmisiä todennäköisemmin, että kuningashuone m urh asi Dianan. Kun modus operandi on todellisuuden kieltäminen ja kaikkien vastakkaisten todisteiden hylkääminen a priori on ihan turhaa etsiä sisäistä logiikkaa.
Enkä ymmärrä, että otitko sen nassejen propagandaelokuvan nyt luotettavaksi lähteeksi? Se on nassejen propagandaelokuva, ei mikään historiallinen dokumentti.
Jos haluat ymmärtää nassejen touhuja niin lue kirjoja. Vahva suositus esim. Ian Kershaw'n kirjoittamalla Aatun elämänkerralle.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pölvästi tietää että niitä ei ole olemassa.
Siis salaliittoteorioita ei ole olemassa?
Trump valehtelee kansalleen kaikesta, samoin tekee Putin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa jos olen väärässä. Se on paljon parempi vaihtoehto kuin löytää itsensä joku päivä orjana diktaattorivaltiossa. Mutta sanonpa vielä, että jos ei olisi niin paljon näitä jo todettuja pikku tempauksia joista on ollut joillekin ihmisille haittaa - ihan vaikka saksassa saatiin ihmiset uskomaan että joillakin ei ole samanlaista oikeutta elää kuin joillakin toisilla - niin ei olisi näitä epäluuloja ja salaliittoteorioitakaan.
Se on hienoa jos tosiaan saamme tulevaisuudessa valita onko meillä mitään älylaitteita ja saamme valita käytämmekö käteistä vai pankkikorttia ja saamme puhua mitä haluamme eikä meitä vaienneta. Meille ainakin luvataan todella onnellista tulevaisuutta. Tosin ei ole sanottu että kaikilla olisi sama käsitys onnellisuudesta. Nyt on huolehdittu siitä että setä saa halutessaan men
Joo, en sano että Rothschildit olisivat mikään vaikutusvaltaisin tai mahtavin suku tai tekijä. Niitä on niin monta ja paljon sellaisia jotka ei ole ollenkaan esillä vaan pysyttelevät vähän näkymättömissä. Otin sen nimen vain siksi että juuri se nimi on niin paljon ollut julkisuudessa.
Ei vielä tietenkään ole new orderia, mutta sitä kohti ollaan menossa ainakin jos uskotaan mitä presidentit puhuu julkisissa puheissaan. Ja toisaalta kyllähän me tavan tallaajat nähdään niitä askelmerkkejä. Kaikki on niin Globalia maapallo sitä ja maapallo tätä ja yhdistytään ja yksi maailma. Se on ihan julkinen päämäärä ja julkinen hanke. Ehkä järjestelyt on salaisia mitä siihen liittyy. Ihmiset ei aina osta mitä kehitellään. Jos meille olisi 50 vuotta sitten esitetty että maksatteko yhteiskunta jos aletaankin kehitellä teidän rahoilla keinokohtuja ja pääsiruja, ei marsa kun sata triljoonaa ja lopputuloksena on että teillä ei ole mitään yksityisyyttä ja hallituksella on oikeus päättää päivänne niin ei olisi saanut suosiota. Nyt ihmiset ovat jo lämmenneet.
Olen ihmetellyt kun nykyään mikä tahansa asia, josta ei ehkä ole täysin 100% näyttöä mutta silti varsin vahvojakin aihetodisteita, on aina "salaliittoteoria".
Onko poliisillakin sitten niin, että jos vaikka epäilevät henkillöä henkirikoksesta, mutta eivät ole saaneet vielä kerätyksi täysin vdenpitävää näyttöä, niin kyseessä on silloin "salaliittoteoria".
Eli tuon sanan merkitys on nykyisin vähän omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
204/207|
24.08.2024 | 15:58
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
"On siellä joitakin, jotka ovat ikään kuin irtaantuneet. Kuuntelin erään Rothshild - suvun naisen haastattelun vuosia sitten. Oli kyllä kiinnostava juttu. Hän kertoi kaikenlaista, mm. jatkuvista uusista sodista, jotka on suunniteltu jo aikoja sitten. Sukulinjat pyritään pitämään puhtaana, koska niissä on hänen mukaansa tietty alien-geeni. Kertoi, että näitä alien - geenejä on erilaisia, ja ne ovat sitten ihmiskunnassa pitkälti sekoittuneet aikojen saatossa. Ei tämä mielestäni ole ollenkaan epäuskottavaa, voi hyvinkin pitää paikkansa."
Voi hyvä Sylvi mitä s*ntaa.
Millä tavalla varmistit, että kyseessä oli sukuun kuuluva nainen? Vaikka olisikin, millä tavalla varmistit, että hän ei ole esim. skitsofreenikko? Jos varmistit, että hän ei ole skitsofreenikko, millä tavalla varmistit ettei hän valehtele?
Ihanko oikeasti ihmiset ajattelevat, että kaikki tiede voi olla valetta mutta kun joku nainen jossain podcastissa tmv selittää jostain alien-dnasta jossain illuminaattisukulinjassa niin "voi hyvinkin pitää paikkansa".
Ei v..u pysty näiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Suomen kaikkien aikojen suurin/vakavin salaliitto?
No suht lähimenneisyydestä tulee mieleen EU - jäsenyyslobbaus, missä media oli yksissä tuumin mukana, tämähän on myönnettykin nyt jälkeen päin. Kyseessä oli siis puhdas salaliitto. Suomen Eurovaluuttaan siirtyminen tapahtui ilmeisen laittomasti, jonka seurauksena Suomi putosi muiden pohjoismaiden kelkasta, ja on tätä nykyä pohjolan banaanivaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, en tiennyt että niillä on nimitys. Oon just miettinyt näitä tyyppejä viime aikoina. Huh, niiin paljon teatteria. Viimeyönä katsoin sen propagandaelokuvan Die Rothschil ja olen ihan pihalla. Mikä tässä mun logiikassa nyt mättää? Jos esim vapaamuurareilla on kaikilla samat tavoitteet, ovat veljeksiä, ystäviä. Ja yksi vapaamuurareiden (ja heidän nimeltämainitsemattomien edeltäjiensä) tavoite on aina ollut - ties monetta kertaa jo - yhden tietyn kansakunnan hävittäminen, mutta kuitenkin Rothschild asettuu itse "pahikseksi" propagandaelokuvaan jotta uutalaiset hävitettäisiin. Jos koko kansa pitäisi hävittää niin myös hänet? Ehkä ei olekaan tarkoitus aina että ihan kaikki uutalaiset hävitettäisiin? En kyllä ymmärrä miksi ei. Vai lakkaako uutalainen olemasta uutalainen kun hän alkaa muurariksi? Suokaa anteeksi, tämä mun ihmettely on varmaan monen normaalipääkopp
En ottanut. Ajattelin että Rothschildit oli mukana "juonessa" niinkuin varmaan olikin. Minä en usko että ehdottamasi kirjallisuus avaisi perimmäisiä syitä. Eivät he niitä ainakaan ole halunneet paljastaa. Ehkä ne on jotain ulkopuolisen analyysejä, ei sisäpiiri kerro asioistaan. Sehän olisi hengenvaarallista. Kyllä minua kiinnostaa tietysti mitä nessikat tekivät ja kiinnostaa kaikki operaatio paperclipsit -just katson mitä Forgotten History kertoo aiheesta (heh heh, ystävykset Winston Churchill ja Stalin vanhant veijariveljet virnuilevat tyytyväisinä kuvassa parastaikaa).
En etsi syyllisiä tai mitään, mutta olen utelias tietämään miten tämä maailma pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt kun nykyään mikä tahansa asia, josta ei ehkä ole täysin 100% näyttöä mutta silti varsin vahvojakin aihetodisteita, on aina "salaliittoteoria".
Onko poliisillakin sitten niin, että jos vaikka epäilevät henkillöä henkirikoksesta, mutta eivät ole saaneet vielä kerätyksi täysin vdenpitävää näyttöä, niin kyseessä on silloin "salaliittoteoria".
Eli tuon sanan merkitys on nykyisin vähän omituinen.
Ei, vaan pelkät aihetodisteet voi riittää epäilyyn mutta enintään hyvin harvinaisissa tapauksissa todistusvoima riittää "ei varteenotettavaa epäilyä", joka on todeksi osoittamisen kriteeri.
Aikanaan zeitgeistissa todisteltiin Larry silversteinin tienneen tulevasta 911 iskusta sillä, että hän oli vähän ennen iskua ottanut vakuutuksen, joka nimenomaisesti kattoi tero-iskut. Vakuuttava aihetodiste, eikö vaan?
Paitsi että:
1) vakuutussopimus oli tehtävä lease-sopimuksen yhteydessä, joka tehtiin (muistaakseni) kesäkuussa
2) tuon kokoisten kohteiden vakuutussopimuspaketteihin lähes poikkeuksetta sisältyivät tero-iskut
3) samaan kohteeseen tehtiin tero-isku 1993, joten on hyvin rationaalista ajatella, että sama voi tapahtua uudestaan.
Salaliittoteorioiden "aihetodisteissa" on usein paljon kyse siitä, miten ne esitetään. Esim tässä tapauksessa ruudulla näkyi epämiellyttävästi virnistelevän silversteinin naama ja taustalla soi pahaenteinen musiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
204/207|
24.08.2024 | 15:58
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
"On siellä joitakin, jotka ovat ikään kuin irtaantuneet. Kuuntelin erään Rothshild - suvun naisen haastattelun vuosia sitten. Oli kyllä kiinnostava juttu. Hän kertoi kaikenlaista, mm. jatkuvista uusista sodista, jotka on suunniteltu jo aikoja sitten. Sukulinjat pyritään pitämään puhtaana, koska niissä on hänen mukaansa tietty alien-geeni. Kertoi, että näitä alien - geenejä on erilaisia, ja ne ovat sitten ihmiskunnassa pit
Hei anna olla, ei tarvitse lytätä. Ihmiset saa uskoa mitä uskoo ja sinä voit olla eri mieltä. Ihan yhtälailla sinä kuin kuka tahansa ei voi antaa takuita mistään asiasta. Miten sinä todistat että Rothschildit vaikka ovat juutalaisia? Ehkä he eivät olekaan, miten todistat että asiakirjoja ei ole väärennetty, miten todistat että tutkimustulokset ovat puolueettomat, miten todistat että joku ei näyttele, jne jne. Ja vaikka joku todistaisikin, itse jokainen päättää mitä uskoo. Asioista voi keskustella vaikka olisikin erimieltä. No, ottaa minuakin joskus päähän. Anteeksi ja eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi kanin koloon tippuminen ihan samalla tavalla. Ajattelin just noin kun säkin. Tajusin nuo jutut. Ja sanoin että nuo litteät maat on vaan hämäystä. Sit aloin miettiä miks pohjantähti pysyy paikallaan kun maapallo mukamas pyörii avaruudessa. Ja humpsista. Tervetuloa jos samaan koloon oot matkalla...
Kaninkolot on lukemani mukaan joidenkin valkohattu-muurareiden keksimä käsite. Parempi jos ei sekoitettais tämmötteillä kielikuvilla tätä kaaosta enempää.
Kaninkolot perustuvat algoritmeihin, jotka suosittelevat sinulle samanlaista sisältöä kuin mitä olet katsonut. Luopa uusi gmail-sähköposti, kirjaudu sillä youtubeen ja katso pari videota CNN:ltä tai Foxilta ja katso miltä suositukset näyttävät.
Erilaiset nettipalvelut, sosiaaliset mediat ymv. yrittävät koukuttaa sinut
Kiitos, tämä oli hyvää tietoa, ymmärtänyt itse sen vähän erilailla aiemmin, mutta tuo algoritmi selittää hyvin, mistä on kyse. Täytyypä myöntää, että moneen kaninkoloon olen sitten tipahtanutkin. Ei auta kuin rämpiä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, en tiennyt että niillä on nimitys. Oon just miettinyt näitä tyyppejä viime aikoina. Huh, niiin paljon teatteria. Viimeyönä katsoin sen propagandaelokuvan Die Rothschil ja olen ihan pihalla. Mikä tässä mun logiikassa nyt mättää? Jos esim vapaamuurareilla on kaikilla samat tavoitteet, ovat veljeksiä, ystäviä. Ja yksi vapaamuurareiden (ja heidän nimeltämainitsemattomien edeltäjiensä) tavoite on aina ollut - ties monetta kertaa jo - yhden tietyn kansakunnan hävittäminen, mutta kuitenkin Rothschild asettuu itse "pahikseksi" propagandaelokuvaan jotta uutalaiset hävitettäisiin. Jos koko kansa pitäisi hävittää niin myös hänet? Ehkä ei olekaan tarkoitus aina että ihan kaikki uutalaiset hävitettäisiin? En kyllä ymmärrä miksi ei. Vai lakkaako uutalainen olemasta uutalainen kun hän alkaa muurariksi? Suokaa anteeksi, tämä mun ihmettely on varmaan monen normaalipääkopp
Tarkotat varmaan että uskon salaliittojen eikä "salaliittoteorioiden".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole. Ei minua kiinnosta kuunnella tuollaisia juttuja. Jos haluan jotain avaruudesta kuunnella niin mielummin kuuntelen vaikka Hugh Rossia joka on sentään arvostettu astrofyysikko.
No miksi se pysyy paikallaan? Taivaannaula
Päässäs on naula. Ja pers----iissä ratakisko.
Et sitten Pohjantähteä tiedä?
Höh, ei voi olla mitenkään mahdollista että jokin ihmisryhmä puuhailisi jotakin muilta salassa. Ainoastaan hömpsöt uskovat saliittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. kuitenkin samat ihmiset ja samat porukat yllättäen on kaikissa tärkeissä päättävissä organisaatioissa ja hankkeissa mukana. Ensimmäinen kappale jutustasi oli kyllä ihan asiaa mutta loppu ilmeisesti omaa mutuilua. Tietenkään läheskään aina ei voida todistaa mitään vilpillistä tms, mutta aika helppoa on laskea yhteen yksi plus kaksi ja tehdä johtopäätökset jokaisen itse.
Tietämättä, keitä ovat nämä samat ihmiset ja porukat ja mitkä ovat kaikki tärkeät päättävät organisaatiot ja hankkeet on tähän väitteeseen täysin mahdotonta ottaa minkäänlaista kantaa.
Toinen kappale on kirjaimellisesti filosofiaa, tarkemmin sanoen tietoteoriaa ja tieteenfilosofiaa. Falsifioiminen tarkoittaa virheelliseksi osoittamista. Jos jotain väitettä ei voi osoittaa virheelliseksi, emme koskaan voi tietää sen olevan virheellinen vaikka se olisikin sitä. Varsi
Vaikuttaa siltä, ettet oikein ole ymmärtänyt miten pieni porukka voi järjestää maailmanlaajuisen salaliiton. Ajattele vaikka WHOta. Ei siellä tarvita kuin kourallinen henkilöitä, jotka voivat lobata ja saada aikaiseksi maailmanlaajuisen pandemiajulistuksen ja rokotuskampanjan( WHO on yksityinen laitos, johon sen suurimmilla rahoittajilla on erittäin suuri sananvalta ). Suomen ja muiden maiden terveysviranomaiset toimivat WHOn julistusten ja suositusten mukaan. Tämä tarkoittaa silloin sitä, että myös lääkärit ja hoitohenkilöstö toimii sen mukaan. Epäilijät ja kyselijät hiljennetään, kuten kävi covidin kanssa. Näin siis esim. Suomen terveysviranomaiset, lääkärit ja hoitohenkilökunta on mukana maailmanlaajuisessa salaliitossa, eivätkä edes itse sitä tajua. Ei se välttämättä tämän kummempaa ole.
Cecar sai puukon selkäänsä ja huokaisi viimeiseksi, sinäkin Brutukseni. Roomassa oli tapana solmia ja hajoittaa liittolaisuuksia ja rahat vaihtoivat omistajaansa vikkelästi, eikä niistä puhuttu eteenpäin.
Brutus oli Cecarin ottopoika, joka vihasi Pompeyta, joka oli sekaantunut Brutuksen isän murhaan. Pompey puolestaan edusti roomalaista eliittiä, joka ajoi itsevaltaiseksi hallitsijaksi nousseen Cecarin syrjäyttämistä. Lopuksi Brutus asettui Pompeyn kannalle omista syistään, ja hänet valittiin surmaamaan Cecar, koska kukapa omaa sukulaistaan epäilisi. Salaliiton laati joukko vaikutusvaltaisia tahoja, jotka kutsuivat itseänsä "vapauttajiksi".
Euroopan historia on täynnään vastaavia tapauksia. Salaliittoteoriat - tai salaliittoteorioille irvailu, ovat amerikkalaisen, historiattoman ja tyhmistävän viihteen luomus. Se on erikoista, kun melkoinen joukko amerikkalaisista presidenteistä ja poliittisista johtajista on joutunut väkivallan kohteeksi. Tyypillisesti murhayritykset verhotaan lone gunman -selitykseen, ja poliittiset motiivit taustalla peitellään villasella. Se on amerikkalainen tapa.
Ainakin hän tutkii ja kaivelee asioita ansiokkaasti