Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?

Vierailija
18.08.2024 |

Mikä on ollut yleisin arvaus?

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikulapää se vaan syöttää jäniksiä sohvalla ja tää o mu koti!

Vierailija
122/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi, norjalaiseksi tai tanskalaiseksi-briteissä. Saksassa luultiin, että olen saksalainen,kun kaikki alkoivat puhumaan saksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalaiseksi useammin kuin ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi. 

Samoin. En kyllä tajua miksi juuri norjaliseksi. Ei kai ne nyt niin paljoa suomalaisista eroa. Vai?

Mielestäni nk tyypillinen norski eroaa kyllä. Mutta kyllähän noita on moneksi sielläkin, sekotettuja pohjoismaalaisia juuria. Itsellä hyvin kaukaa norjalaisia sukujuuria, ehkä siksi menen norjalaisesta 🙂

Vierailija
124/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein paikalliseksi. No, Saksassa ja Hollannissa ei ihmekään, olen vähän miehen kanssa pitkiä ja vaaleita. Mutta esim. Italiassa meitä on useamman kerran ollut paikalliseksi. Mutta usein luullaan juuri saksalaiseksi ja hollantilaiseksi. 

Kesän Keski-Euroopan reissulla auton rekisterikilvet paljastivat kansallisuutemme ja meitä tultiin usean kerran puhuttelemaan Saksassa, Belgiassa ja Ranskassa. Ihmisillä oli joko kivoja muistoja Suomesta tai he hämmästelivät kuinka olemme niin pitkän matkan takaa tulleet juuri siihen kylään tai kaupunkiin. Meidät tunnistettiin jopa kadulla, kun ihmiset olivat nähneet meidät useita tunteja aikaisemmin parkkihallissa.

Vierailija
125/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan usein venäläiseksi, myös venäläisten taholta. Otan kohteliaisuutena. 

Vierailija
126/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekeissä luultiin tsekiksi. En tiedä miksi. Tanskassa ruotsalaiseksi. Briteissä norjalaiseksi. Usassa puolalaiseksi. Saksassa hollantilaiseksi. Olen pitkä ja vaalea. 

Vierailija
127/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puola tai latvia

Vierailija
128/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseksi on heti tunnistettu.. 

Vaalea iho ,karvaiset sääret, puikulamaiset kasvot ja kaljamaha yhdistettynä riukusääriin ja käsiin..tunnistettava yhdistelmä

Vierailija
129/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä ja hoikka sekä lisäksi pukeutuu muuhun kuin tunikoihin, leggareihin, reisitaskushortseihin ja isoihin kukkamekkoihin ei näytä niin suomalaiselta. Tällöin luullaan ruotsalaiseksi, hollantilaiseksi tai tanskalaiseksi. 

Vierailija
130/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leningradista lähtöisin oleva kampaaja luuli venäläiseksi.

Vierailija
131/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän pidempiä aikoja paikassa, missä paljon turisteja pohjoismaista. Siellä on hauska arvuutella mielessään ihmisten kansalaisuuksia, esimerkiksi kaupassa tai kahvilassa. Ja kyllä, aika hyvin kasvonpiirteet paljastaa. Alan olla siinä jo aika taitava 😁.

Vierailija
132/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantilaiseksi

Vierailija
133/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoa venäläiseksi, minua saksalaiseksi, poikaa britiksi ja tytärtä kreikkalaiseksi. Tämä siis Kreetalla joku vuosi sitten kun liikuttiin erillään.

Vierailija
134/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalaiseksi useammin kuin ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi. 

Samoin. En kyllä tajua miksi juuri norjaliseksi. Ei kai ne nyt niin paljoa suomalaisista eroa. Vai?

Mielestäni nk tyypillinen norski eroaa kyllä. Mutta kyllähän noita on moneksi sielläkin, sekotettuja pohjoismaalaisia juuria. Itsellä hyvin kaukaa norjalaisia sukujuuria, ehkä siksi menen norjalaisesta 🙂

Minua on kutsuttu pari kertaa viikingiksi. 😄

Vierailija
135/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekeissä luultiin tsekiksi. En tiedä miksi. Tanskassa ruotsalaiseksi. Briteissä norjalaiseksi. Usassa puolalaiseksi. Saksassa hollantilaiseksi. Olen pitkä ja vaalea. 

Kaikki aina unohtaa pienen ja piskuisen Suomen. 

Vierailija
136/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu norjalaiseksi ja amerikkalaiseksi.

Vierailija
137/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi ulkomaalainen tiesi heti että olen suomalainen. Pitkänä ja vaaleana voisin mennä mistä vaan pohjoiseurooppalaisesta, mutta kuulemma korkeat poskipäät ja saamelaiset silmät paljastivat. 

Vierailija
138/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Englannissa työmatkalla. Virittelimme laitteitamme järven rannalla, kun pikkupoika tuli juttelemaan minulle.

Hetken kuunneltuaan kankeaa kouluenglantiani hän totesi:

"You must be Irish!"

Tää on hauska 😄

Vierailija
139/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa, Venäjä tai Norja yleisimmät veikkaukset. Tsekissä menen paikallisesta. 

Vierailija
140/212 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummat, paksut, vahvat hiukset. Luullaan venäläiseksi ja tataariksi. Jos vaalennan hiuksia, niin venäläisen ja saksalaisen sekoitukseksi. Aasiassa luultu ukrainalaiseksi silloin.

mulle on ihan Intiasta, USA:sta ihmiset sanoneet oletko tataari? Ihmettelen että he edes tietävät pienempiä etäisyyksiä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän