Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiseksi luultu useasti. Muistan esim Koreassa tapasin humalaisen parin Australiasta, olivat varmoja että oon saksalainen eivätkä uskoneet kun sanoin suomalainen.
Kun reissasin ex-mieheni kanssa, kaikki saksalaiset alkoivat aina suorilta käsin puhua hänelle saksaa. Kuulemma ihan tyypillisen saksalaisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole kysynyt.
Eikö sinulle tule ihmiset juttelemaan?
Amerikassa luullaan englantilaiseksi, välimeren maissa ruotsalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän usein paikalliseksi. No, Saksassa ja Hollannissa ei ihmekään, olen vähän miehen kanssa pitkiä ja vaaleita. Mutta esim. Italiassa meitä on useamman kerran ollut paikalliseksi. Mutta usein luullaan juuri saksalaiseksi ja hollantilaiseksi.
Kesän Keski-Euroopan reissulla auton rekisterikilvet paljastivat kansallisuutemme ja meitä tultiin usean kerran puhuttelemaan Saksassa, Belgiassa ja Ranskassa. Ihmisillä oli joko kivoja muistoja Suomesta tai he hämmästelivät kuinka olemme niin pitkän matkan takaa tulleet juuri siihen kylään tai kaupunkiin. Meidät tunnistettiin jopa kadulla, kun ihmiset olivat nähneet meidät useita tunteja aikaisemmin parkkihallissa.
Se on yllättävää miten moni ulkomaalainen on reissannut tai asunut Suomessa. Jokainen kanadalainen johon olen törmännyt, on joko käynyt/asunut Suomessa tai jostain syystä vaan fanittaa meidän maata ja tietää ihan ihme nippelitietoa meistä. Ilmeisesti jääkiekkokulttuuri yhdistää.
Asun vakituisesti ulkomailla eikä täällä kansainvälisessä joukossa juurikaan kysellä eikä ihmetellä mistä olet kotoisin. Lähinnä toiset ulkomaalaiset saattavat kysyä, ja on hyvin yleistä että Suomi on monelle hyvin outo maa.
Kerran luultiin italialaiseksi kun tyttären kanssa puhuttiin suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjalaiseksi useammin kuin ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi.
Samoin. En kyllä tajua miksi juuri norjaliseksi. Ei kai ne nyt niin paljoa suomalaisista eroa. Vai?
Mielestäni nk tyypillinen norski eroaa kyllä. Mutta kyllähän noita on moneksi sielläkin, sekotettuja pohjoismaalaisia juuria. Itsellä hyvin kaukaa norjalaisia sukujuuria, ehkä siksi menen norjalaisesta 🙂
Minua on kutsuttu pari kertaa viikingiksi. 😄
Joo varmaan on 😂 Temu-viikinki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjalaiseksi useammin kuin ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi.
Samoin. En kyllä tajua miksi juuri norjaliseksi. Ei kai ne nyt niin paljoa suomalaisista eroa. Vai?
Mielestäni nk tyypillinen norski eroaa kyllä. Mutta kyllähän noita on moneksi sielläkin, sekotettuja pohjoismaalaisia juuria. Itsellä hyvin kaukaa norjalaisia sukujuuria, ehkä siksi menen norjalaisesta 🙂
Minua on kutsuttu pari kertaa viikingiksi. 😄
Joo varmaan on 😂 Temu-viikinki
Pitkä ja vaalea herättää huomiota maissa, joissa ihmiset ovat lyhyitä ja tummia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiseksi luultu useasti. Muistan esim Koreassa tapasin humalaisen parin Australiasta, olivat varmoja että oon saksalainen eivätkä uskoneet kun sanoin suomalainen.
Kun reissasin ex-mieheni kanssa, kaikki saksalaiset alkoivat aina suorilta käsin puhua hänelle saksaa. Kuulemma ihan tyypillisen saksalaisen näköinen.
Voi hyvää päivää taas... Suomalaiset ei kyllä ymmärrä sosiaalisista tavoista mitään. Ei ne saksalaiset oikeasti pidä suomalaisia saksalaisten näköisinä, vaan se on kohteliaisuus. Valhe että toisesta tuntuisi hyvältä ja tuntisi kuuluvansa porukkaan. Kun suomalaisilla itsellään ei ole käytöstapoja, niin sinisilmäisesti uskotaan muiden jutut suoralta kädeltä.
Vierailija kirjoitti:
Asun vakituisesti ulkomailla eikä täällä kansainvälisessä joukossa juurikaan kysellä eikä ihmetellä mistä olet kotoisin. Lähinnä toiset ulkomaalaiset saattavat kysyä, ja on hyvin yleistä että Suomi on monelle hyvin outo maa.
Kerran luultiin italialaiseksi kun tyttären kanssa puhuttiin suomea.
Itsekin olen ulkomailla ja täällä kyllä kysellään ihan jatkuvasti. Muutama on luullut paikalliseksi koska tämä ei ole turistirysä niin sen takia olettanut, että pakko olla paikallinen, mutta kyllä monet heti arvaa, että jostain muualta olen tänne kömpinyt.
Nykyään en enää ole varma siitä pitäisikö olla imarreltu kun työmatkalla Tallinnassa kaikki kassat ja tarjoilijat puhuvat minulle ensin eestiä.
Erikoista että tilanne on sama oli päällä sitten kauluspaitaa ja prässihousua tai illalla hupparia ja farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en enää ole varma siitä pitäisikö olla imarreltu kun työmatkalla Tallinnassa kaikki kassat ja tarjoilijat puhuvat minulle ensin eestiä.
Erikoista että tilanne on sama oli päällä sitten kauluspaitaa ja prässihousua tai illalla hupparia ja farkkuja.
Virolaiset ja suomalaiset on sukua keskenään, eli tämä on ihan ymmärrettävä oletus heiltä. Vaatetuskin on nykyään aika samanlaista jo virossakin verrattuna muuhun Eurooppaan, Suomi mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset ja suomalaiset on sukua keskenään, eli tämä on ihan ymmärrettävä oletus heiltä. Vaatetuskin on nykyään aika samanlaista jo virossakin verrattuna muuhun Eurooppaan, Suomi mukaan lukien.
Pointti olikin siinä että Suomen ja Viron talous kulkee niin päinvastaiseen suuntaan että nykyään alan olla jo imarreltu kun minua luullaan bisnespukuiseksi virolaiseksi eikä alemman sosiaaliluokan tenukepiksi (= poroksi).
Nuorena kun olin laiha minua luultiin venäläiseksi, nykyään arvataan heti oikein suomalaiseksi. Virossa kaikki yrittivät puhua minulle viroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää taas... Suomalaiset ei kyllä ymmärrä sosiaalisista tavoista mitään. Ei ne saksalaiset oikeasti pidä suomalaisia saksalaisten näköisinä, vaan se on kohteliaisuus. Valhe että toisesta tuntuisi hyvältä ja tuntisi kuuluvansa porukkaan. Kun suomalaisilla itsellään ei ole käytöstapoja, niin sinisilmäisesti uskotaan muiden jutut suoralta kädeltä.
Hyväuskoisuus ei kyllä millään logiikalla ole huono käytöstapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväuskoisuus ei kyllä millään logiikalla
Et ymmärtänyt kommenttia, se on ihan ok.
Minua veikattiin Saksassa hollantilaiseksi, koska puhuin heidän mielestään aika hyvin saksaa, mutta ei kuitenkaan natiivin veroisesti. Lisäksi olen aika pitkä, mikä sekin varmaan vaikutti asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset ovat luulleet minua hafuksi, kun puhun japania niin hyvin. :D M28
AINOASTAAN NUORET NAISET MATKUSTELEE! NUORET MIEHET VAIN AJAA ROMUAUTOILLA PITKIN KIRKONKYLIÄ!
Hitto että tekis mieli mennä mälläämään romuauto