Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?
Kommentit (212)
Minua yleensä luullaan italialiseksi. En tajua miksi. Olen 176 cm pitkä ja vaaleahko. Siis Suomessa ristiverinen, italialaisittein blondi.
Vierailija kirjoitti:
Minua yleensä luullaan italialiseksi. En tajua miksi. Olen 176 cm pitkä ja vaaleahko. Siis Suomessa ristiverinen, italialaisittein blondi.
Pohjois-Italialaiset on usein aika pitkiä ja ristiverisiä tai jopa blondeja.
Turkissa kadulla tavaraa tuputtavat myyjät luulivat ihan oikein suomalaisiksi, mutta sanoin huvikseni että olen virolainen, jolloin jostain syystä kiinnostus tyrkyttää roinaa loppui kuin seinään ja saatiin jatkaa matkaa rauhassa. Tiedä sitten mistä johtui.
Kun olin blondi, mulle puhuttiin venäjää. Nyt kun hiukset ovat omanväriset, eli todella tummanruskeat, mulle puhutaan espanjaa.
Brittituristit arvuuttelevat usein Hollantilaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa on paljon eri näköistä porukkaa, etenkin pohjoisessa siellä on paljon saksalaista/itävaltalaista genetiikkaa, eli vaaleat hiukset on ihan normaali juttu Italiassakin. Suomalaiset kuvittelee ehkä kaikkien italialaisten olevan tummia, mutta eihän se niin ole. Siellä on tosi pitkä historia johon kuului vaikka minkälaista valloitusta, kauppaa, avioliittoja. Ei ole mitään yhtä italialaista lookia. Se on enemmän sellainen stereotypia.
Vierailija kirjoitti:
Mua luullaan yleensä italialaiseksi tai espanjalaiseksi. Mulla on lähes musta tukka ja oliivinvihreät silmät, eikä ihokaan ole mikään kalpea vaan sellainen vähän pronssinen beige. Mitään eksoottisia sukujuuria ei ole, ellei saamelaisuutta lasketa eksoottiseksi :D
Onhan saamelaisuus eksoottista siinä mielessä että he ovat perinteisesti tummempia kuin suomalaiset, siis hiukset on.
Vierailija kirjoitti:
Turkissa kadulla tavaraa tuputtavat myyjät luulivat ihan oikein suomalaisiksi, mutta sanoin huvikseni että olen virolainen, jolloin jostain syystä kiinnostus tyrkyttää roinaa loppui kuin seinään ja saatiin jatkaa matkaa rauhassa. Tiedä sitten mistä johtui.
Virossa on huomattavasti matalampi elintaso.
Venäläinen. Ja olen matkustanut todella paljon.
No ei ihme koska ollaanhan sukulaisia. Siksi demonisointi on aika ikävää
Ensin veikkaavat aina venälaiseksi. Kun sanon ei, ehdottavat puolalaista, ukrainalaista ja tsekkiä. Tuossa järjestyksessä. Kerran tuon rimpsun perään ehdotettiin virolaista. Koskaan ei ole luultu suomalaiseksi.
Espanjassa minua kommentoitiin usein halveksuen aasialaisen näköiseksi tai puoliaasialaiseksi. Aasialaiset piirteet ovat kuulemma fea. Näytän Anna Puulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virossa on huomattavasti matalampi elintaso.
Ulkomailla ihmisillä on usein sellainen mielikuva, että Viro on köyhä kuin Ukraina ja Suomi on rikas kuin Norja. Vaikka todellisuudessahan Suomen ja Viron elintasoero on tätä nykyä pieni.
Maalaisiksi joka maassa. Olemme jotenkin ei-kaupunkilaisten näköisiä.
Englantilaseksi tai jenkiksi puheeni perusteella. Ei suomalaista tunnista puheesta kuten ruotsalaista, hollantilaista, saksalaista tai ranskalaista. Ulkonäönkään perusteella vaikea suomalaista tunnistaa verrattuna johonkin espanjalaisiin/italialaisiin.
Italialaiset kysyvät olenko italialainen ja heti perään olenko venäläinen. Suomalaiset luulevat suomenruotsalaiseksi ja ruotsalaiset ruotsalaiseksi. Kaikkialla muualla luullaan suoraan venäläiseksi.
Voihan nykyään jotain suomalaista luulla vaikka etiopialaiseksi,jotain toista taas kiinalaiseksi.
Mua luullaan yleensä italialaiseksi tai espanjalaiseksi. Mulla on lähes musta tukka ja oliivinvihreät silmät, eikä ihokaan ole mikään kalpea vaan sellainen vähän pronssinen beige. Mitään eksoottisia sukujuuria ei ole, ellei saamelaisuutta lasketa eksoottiseksi :D