Keski-ikäinen, oletko liikkunut aiemmin elämässäsi paljon?
Olen 59-vuotias nainen. En ole harrastanut juuri muuta liikuntaa elämässäni kuin satunnaisia kävelylenkkejä. Nyt olen muutaman vuoden käynyt salilla (kevyttä treeniä) ja joogassa. Mulla ei ole MITÄÄN kipuja, särkyjä tms. eikä ole koskaan ollutkaan. Kaikilla tuntemillani samanikäisillä ihmisillä, jotka ovat liikkuneet paljon enemmän, on jo monenlaista vaivaa. Varsinkin niillä, jotka ovat olleet urheilijoita jossain vaiheessa. HUOM, nämä terveysasiat ei tietenkään liity välttämättä tuohon liikuntaan. Toin vaan huomioni esille.
Kommentit (11)
Liikun 12-16 tuntia viikossa. Suurin osa tulee työmatkakävelystä 5 km suuntaansa ja sen lisäksi käyn spinningissä ja nostan puntteja tai käyn body pumpissa.
N57
Mulla ikää 53 vuotta, ja oon aina liikkunu melko paljon, eikä mulla oo mitään terveysvaivoja. Nykyään harrastan pääasiassa juoksua (n. 60 km viikossa) ja 1-2 kertaa viikossa salilla lihaskuntoharjoittelua. En oo mitenkään lahjakas urheilija, mutta näköjään kropan kestävyyteen oon saanu hyvät geenit
Olen liikkunut, mutta olin aina keskivertoa huonompi, joten ovat pikkuhiljaa jääneet.
Tänä päivänä liikun aamulla n puolen tunnin fillaroinnin, ruokatunnilla samoin ja ehkä myös töiden jälkeen, teen etänä.
Aamulla käyn katiskalla, soutelen hetken.
Talvella pystyin käymään hiihtämässä 3 krt arkena.
Geenit sanoisin. Muu ei tuota,selitä. Tai ehkä liikuit huomaamattasi paljon lapsena ja nuorena, olet touhunnut paljon arjessa eli hyötyliikuntaa ja sulla on luonnostaan hyvä ryhti.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuntoillut koko elämäni.
Onko kipuja, kulumia yms?
Aika paljon tuli ennen liikuttua. Ihan normaalivuosinakin 30000-40000 km, taksia ajaessa suorite oli lähes 100000 km/vuosi. Nykyään ei paljoa, autoon tuli katsastusten välissä 2800 km.
Lukeeko ihmiset aloituksista vain otsikon?
Kaikilla lentopalloilijoilla on polvet hajalla.