Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?
Kommentit (212)
Ulkonäön perusteella on veikattu että olen espanjasta. Kerran arvattiin ranskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa ihmiset kysyivät. Eivät tajunneet. Kun sanoin Finland, ne kysyivät ällistyneenä että ai England?
Ajattelin että puhuin niin hyvöö enkkua, mutta ei - ne ei vaan tienneet muuta -land loppuisista.
Ensimmäistä kertaa Roomassa käydessäni vuosikymmeniä sitten jäi mieleen, kun erään museon tiskillä virkailija piti kirjaa museovieraiden kansallisuuksista. Sanoin monta kertaa "Finlandia", mitä virkailija ei tuntunut millään ymmärtävän. Lopulta hän sitten merkitsi vihkoonsa: "Amerikkalainen".
Nää ulkkareiden ongelmanratkaisutaidot hakee kyllä vertaistaan aina välillä :D
Ruotsalainen mutta olenkin Länsi-Suomesta
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa ihmiset kysyivät. Eivät tajunneet. Kun sanoin Finland, ne kysyivät ällistyneenä että ai England?
Ajattelin että puhuin niin hyvöö enkkua, mutta ei - ne ei vaan tienneet muuta -land loppuisista.
Amerikkalaisilla ei ole useimmilla mitään käsitystä Euroopan maista ja etenkään pienistä sellaisista.
Helpommalla pääsee kun kertoo vaan olevansa eurooppalainen. Jos toinen kysyy että mistä maasta, niin sitten jatkaa sen mukaan. Tosin muodon kanssa tarkkana: jos kertoo olevansa Euroopasta, voidaan helposti kysyä että missäs osavaltiossa kyseinen Europa sijaitsee..
Ruotsalaiseksi, norjalaiseksi. Naapurimaissa tietysti tunnistavat heti suomalaiseksi.
Vedettiin kaksinkäsin hehkuviiniä Münchenin joulutorilla ja eksyin johonkin saksalaisten porukkaan. Joku niin ikään vahvasti juopunut saksalainen piti minua sveitsiläisenä.
Olin Englannissa työmatkalla. Virittelimme laitteitamme järven rannalla, kun pikkupoika tuli juttelemaan minulle.
Hetken kuunneltuaan kankeaa kouluenglantiani hän totesi:
"You must be Irish!"
Aika jännä että niin monia täällä luullaan saksalaisiksi. Omasta mielestäni suomalaiset ei näytä yhtään saksalaisilta. Geneettistä sukulaisuutts ei ole (totta kai yksilötasolla voi olla) eikä edes kielellistä sukulaisuutta. Tosin sama tilannehan meillä on kaikkien muidenkin kanssa paitsi virolaisten ja unkarilaisten. Mutta niin, erikoista...
Silloin joskus, kun kävimme Pietarissa, sikäläiset luulivat meitä venäläisiksi.
Useimmin meitä on luultu hollantilaisiksi. Ruotsi seuraavana.
Virolaiseksi Virossa. Puhun vähän viroa.
Venäläinen, hollantilainen ehkä yleisimmät
Suomalaisia pidetään usein Venäjän kansalaisina. Halvat kuteet ja epäasiallinen käytös lienevät syynä siihen.
Minua on Israelissa luultu paikalliseksi, koska siellähän asuu väkeä vähän joka suunnasta. On tummia ja vaaleita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisilla ei ole useimmilla mitään käsitystä Euroopan maista ja etenkään pienistä sellaisista.
Helpommalla pääsee kun kertoo vaan olevansa eurooppalainen. Jos toinen kysyy että mistä maasta, niin sitten jatkaa sen mukaan. Tosin muodon kanssa tarkkana: jos kertoo olevansa Euroopasta, voidaan helposti kysyä että missäs osavaltiossa kyseinen Europa sijaitsee..
Minua on englantilaiset luulleet amerikkalaiseksi, kun puhun melko sujuvaa englantia. Amerikassa jotkut luulivat että olen Englannista. Kaipa England ja Finland kuulostavat aika samalta.
Mua luullaan yleensä venäläiseksi tai ruotsalaiseksi. Multa puuttuu ne lyhyet paksut jalat, joista suomalaisen yleensä tunnistaa jo 300 metrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä että niin monia täällä luullaan saksalaisiksi. Omasta mielestäni suomalaiset ei näytä yhtään saksalaisilta. Geneettistä sukulaisuutts ei ole (totta kai yksilötasolla voi olla) eikä edes kielellistä sukulaisuutta. Tosin sama tilannehan meillä on kaikkien muidenkin kanssa paitsi virolaisten ja unkarilaisten. Mutta niin, erikoista...
Suomalaiset näyttää ehkä eniten puolalaisilta.
Ei ole koskaan luultu muuksi, kuin suomalaiseksi. Olen lihava, punakka ja pönäkkä eukko. Käytän crockseja liikavarpaiden vuoksi. Tykkään lomilla kulkea isossa, ohuessa mekossa, kun hikoilen niin paljon. Reppu on kätevä, saa tavarat mukaan. En välitä mitä muut ajattelevat, olen lomalla.