Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?
Kommentit (212)
Ruotsalaiseksi ja australialaiseksi
Lähes aina ruotsalaiseksi.
Tai saksalaiseksi.
T.blondi
Kieltämättä esimerkiksi tämä Alankomaalainen poliitikko voisi mennä suomalaisesta
Olen tumma ja hoikka. Keski-Eurooppalaiseksi useimmiten, tosin Englannissa käydyn koulun jäljiltä minulla on vahva brittiaksentti (RP)
Virolaiseksi tai jostain Baltian maasta kotoisin olevaksi, espanjalaiseksi ja britiksi englannin (tai ainakin toivottavasti :D) perusteella. Ihan täysin suomalainen olen, mutta moni kotimaassakin luulee jostain syystä että minussa on ulkomaalaista syntyperää.
Minua luullaan kyllä Suomessakin maalaiseksi,vaikka olen koko ikäni asunut kaupungissa....
Baijerilaiseksi Keski-Saksassa, puolalaiseksi, amerikkalaiseksi. En ole Elovena.
Eipä ole tullut useinkaan puheeksi mutta skandinaaviksi tai ihan suomalaiseksi on joku arvellut. Varmaan pohjoismaisen kuvitellun ulkonäön takia. Vaaleat hiukset, siniset silmät ym.
Asun Keski-Aasiassa. Aina luullaan venäläiseksi. Ihan aina.
Englannissa asuessa luultiin yleensä puolalaiseksi.
Ainakin Saksassa minua pidettiin yleensä saksalaisena. Muita arvauksia olivat hollantilainen, ruotsalainen tai norjalainen, ei koskaan suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen saamelaissukuinen ja mustatukkainen. On sanottu meksikolaisen näkoiseksi. Poskipäät? Eivät suostu uskomaan, että olen Suomesta, kun eikös kaikki suomalaiset ole blondeja...
Sama juttu, vaikka en ole (tietääkseni) saamelaissukua, mutta hyvin tumma suomalainen Itä-Suomesta. Ihan turha sanoa olevansa Suomesta, kukaan ei usko.
Hollantilaiseksi.