Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?

Vierailija
18.08.2024 |

Mikä on ollut yleisin arvaus?

Kommentit (212)

Vierailija
81/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan yleensä italialaiseksi, espanjalaiseksi tai ranskalaiseksi, joskus harvoin myös saksalaiseksi. Ilmeisesti vain todella vaaleita blondeja pidetään pohjoismaalaisina, ja minä olen ruskeatukkainen ja -silmäinen. En siis ulkomaalaisten logiikalla voi olla Pohjoismaista. 

Vierailija
82/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan yleensä italialaiseksi, espanjalaiseksi tai ranskalaiseksi, joskus harvoin myös saksalaiseksi. Ilmeisesti vain todella vaaleita blondeja pidetään pohjoismaalaisina, ja minä olen ruskeatukkainen ja -silmäinen. En siis ulkomaalaisten logiikalla voi olla Pohjoismaista. 

Pohjoismaalaisuus on maailman mittakaavassa niin harvinaista. Italialaisia, espanjalaisia, ranskalaisia ja saksalaisia (ja varsinkin näitä kieliä puhuvia) on maailmassa niin paljon enemmän. On ihan luonnollista, että niitä arvataan ensin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä mitä luulevat, mutta Helsingissä mennessäni vähän parempaan hotelliin aspa alkoi puhua minulle venäjää.

Katsoin hetken pää kallellaan ja kysäisin: Anteeksi, puhutteko suomea?

Ei hyvänen aika nyt sentään.

Vierailija
84/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetuimmissa turistisaarilla Kreikassa ja Espanjassa, suomalaiset tunnistetaan heti, heidän puhumastaan kielestä.

Suomalaisia käy niin valtavat määrät noilla saarilla, että ravintolassa kun mennään syömään, tarjoilija sanoo toivoittaa murteellisella suomen kielellä: Hyvaa iltaa!

Irlanissa meitä kylläkin luultiin saksalaisiksi.

Onko pelkästään ulkonäön perusteella kukaan tehnyt arvauksia?

Minulta Belgiassa tarjoilija kysyi, että mistä maasta olen ja olenko värjännyt tukkani. Sanoin olevani suomalainen ja luonnostani miltein platinablondi ja iho on rasvattoman maidon värinen. Toki se pelottaa suurenkin maailman ihmistä kun väritön ihminen tulee syömään. Toisessa ravintolassa puolestaan tarjoilija ihmetteli, miksen ota pääruokaa vaan haluan kaksi alkupalaa ja ravintolan perinteisellä reseptillä leivottua kakkua jälkiruoaksi.

Sanoin pitäväni liikaa alkuruoista valitakseni vain yhden niistä ja kakun maineen tuntien halusin tietenkin, että vatsassa on tilaa kakkua varten. Tarjoilijalla nousivat kulmat hämmästyksestä viisi senttiä ylöspäin kun hän ihmetteli, että kuinka heidän pienen ravintolansa perinnereseptikakku voidaan tuntea Suomessa saakka :D! Kerroin, että kyllä tunnetaan ja saimme ravintolan nimen ja osoitteen tutuiltamme.

Lähtiessämme ravintolan omistajakin tuli paikalle ja pyysi, että kertoisimme Suomessa muillekin heidän ravintolastaan. Sanoimme, että kerromme taatusti. Ravintola ei kärsi asiakaspulasta. Sinne piti jonottaa vihmassa 1,5 tuntia ennen kuin vapautui pöytätilaa kahdelle.

Vierailija
85/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerran yksi tyyppi sanoi, että olen arjalaisen näköinen. Otin jalat alleni, koska ei kiinnosta keskustella serbialaisten W**** Pow*r-kannattajan kanssa. Serbiassa heitä on todella paljon ja he luulevat ulkonäköni perusteella, että olen värvättävissä uusn asseksi.

Vierailija
86/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kerran yksi tyyppi sanoi, että olen arjalaisen näköinen. Otin jalat alleni, koska ei kiinnosta keskustella serbialaisten W**** Pow*r-kannattajan kanssa. Serbiassa heitä on todella paljon ja he luulevat ulkonäköni perusteella, että olen värvättävissä uusn asseksi.

Apua näitä... Hyvä idea siirtyä muualle.

Vierailija
87/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan yleensä ulkomailla venäläiseks. Olen blondi nuori suomalainen nainen, en mä venäläiseltä näytä tippaakaan.

Vierailija
88/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa on arvattu ihan oikein, mutta joskus on veikattu saksalaiseksi tai venäläiseksi. Kerran meiltä kysyttiin, puhummeko unkaria, kun puhuimme suomea. Unkarissa käydessäni ymmärsin hyvin, koska kielten prosodia on hyvin samanlainen ja kuulostavat varmasti samalta, jos ei ymmärrä kumpaakaan.

Vierailija
89/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiseksi.

Vierailija
90/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiseksi.

Vierailija
91/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla on talvella pitkät kalsarit, niin brittiläiset tytöt luulevat minua eskimoksi.

Vierailija
92/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä mitä luulevat, mutta Helsingissä mennessäni vähän parempaan hotelliin aspa alkoi puhua minulle venäjää.

Katsoin hetken pää kallellaan ja kysäisin: Anteeksi, puhutteko suomea?

Ei hyvänen aika nyt sentään.

Mulla ihan sama, kun menen Suomessa hotelliin (olen ulkosuomalainen) niin kukaan ei aloita suomeksi ja usein onnitellaan loistavasta suomen kielen taidosta. Otan onnittelut iloisesti vastaan ja tarjoan Suomen passin virkailijalle 😁

Vierailija
93/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen tai venäläinen. Tosin tämä oli parikymppisenä. Nyt luullaan enää mummoksi. 

Vierailija
94/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gambialaiseksi koska minulla on niin iso kulli. Olen kylläkin valkoihoinen.

Kuljetko useinkin genitaalialue housuista roikkuen julkisilla paikoilla?

Et ole vissiin isoa koskaan nähnyt. Näkyy kyllä etumuksessa tai lahkeessa selvästi. Ei sitä saa piiloon jos ei käytä jotain ylisuuria housuja joka taas näyttää typerältä.

Vierailija
95/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa tunnistettiin suomalaiseksi suomen kielen perusteella. Sitä kommentointiin monta kertaa. Muissa maissa ei ole tullut kommenttia, mutta monessa maassa on kysytty, että olemmeko me siskoni kanssa kaksosia. 

Vierailija
96/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsin tapaus sattui, kun tulin Amerikasta Suomeen, niin lentokentällä tympeä passipoliisi oli mielestään 100% varma, että matkustin varastetulla? passilla enkä voinut olla suomalainen. Olin rättiväsynyt ja juutuin jankkaamaan melkein tunniksi passini kanssa selvällä suomella, mutta ei meinannut millään mennä perille.

Vierailija
97/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsilainen. 

Vierailija
98/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa venäläiseksi, Etelä-Euroopan reissussa viimeksi puolalaiseksi.

Vierailija
99/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Kreikassa ja Espanjanssa suomalaiset tunnistetaan jo kaukaa. Tyyli, lihavuus, persjalkaisuus. Löntöstetään crocksit jaloissa, iho tulipunainen, lippis päässä,  lihavilla mammoilla jokin trikoorytky päällä. Turpeat naamat hikisenä, kuola valuen odottaen ruokaa.

Crocs. Jalkinemerkki Crocs. Niinkuin krokotiilit, kroksut. Kroksit lausuttuna. 

Vierailija
100/212 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran Alankomaissa minua luultiin eteläafrikkalaiseksi, kun puhuin hotellin respalle niin hyvää hollantia kuin osasin. Huvittaa, koska ei osaamiseni sentään ollut ihan sillä tasolla.

Ehkä respankaan kielitaito ei ollut ihan parhaasta päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä