Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni syö aamulla klo 6, päivällä klo 12 ja illalla klo 18-21. En pysty käsittämään noin pitkiä välejä! 😱 Kauanko te kestätte syömättä?

Vierailija
13.08.2024 |

Mulla iskisi päänsärky jo ennen kello yhdeksää, jos en saa tarpeeksi jotain riittävän sokerista. Sitten vasta mieli tekeekin tätä makeaa "kipulääkettä". Ystäväni on hoikka ja minulle on kertynyt kiloja tosi paljon. Vaikuttaako ylipaino siihen että en pärjää noin pitkiä aikoja syömättä vai missä vika?

Miten teillä?

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiömamman elo on rattoisaa. Se kun syödä mässyttää ja nostaa kelarahaa. Vkl vedetään sitten liian pienet svetarit päälle ja mennään lähipubiin etsimään josko löytyisi saalis. 

Vierailija
2/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun on porvoolainen mielikuvitusystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön illalla yleensä noin 21-03 välillä kerran. Olen yrittänyt lisätä jotain aamupäivään, edes leivän tms., mutta usein se vaan sitten jää tekemättä. 

Vierailija
4/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan olet ylipainoinen, koska et pärjää syömättä. 

Vierailija
5/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sokeriaddiktio, siitä päänsärky.

Mutta mulla on pakko syödä 3-4h välein, muuten tulee väsymys, huono olo ja ahdistus. Pitkiä hiilareita, kasviksia ja proteiinia tasaisin väliajoin, niin pysyn hyvin toimintakunnossa päivän. Mun mies taas voi syödä aivan hyvin 6-8h välein ja vointi pysyy hyvänä.

Vierailija
6/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni syö kolme kerta päivässä. Aamulla puuroateria. Päivällä juo kahvit ja ottaa voileivät. Laittaa kunnon ruoan vasta klo 18. Hoikka on. 

Itselläni on ylipainoa. Syön ja napostelen pitkin päivää. Yritän pitää 3 h ruoka välit. Syön liikaa. 

Vierailija
7/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tuo nyt on, tai no, ap:n ystävähän syö melkoisen usein päivän mittaan. Itselle riittää yksi syöntikerta/pv, joskus alkuillasta yleensä, joskus vasta noin klo 19 aikoihin. Ei kai sitä tarvitse olla koko aikaa mussuttamassa. Väsymyshän siitä jatkuvasta syömisestä tulee. 

Vierailija
8/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 h menee suht helposti syömättä, kun välissä on yöuni. Mun vatsa heräilee joka tapauksessa sen noin kolme tuntia muusta heräämisestä, eli jos syö vikan kerran 18 maissa, niin aamiainen 10 aikaan on ihan sopiva.

Tää auttaa kyllä painon hallinnassa.

9/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinmoisella pätkäpaastolla menty jo 11 vuotta. Eli illalla en syö kuuden jälkeen, ja aamupalan syön joskus sitten ehkä kasin maissa, kun alkaa tulla nälkä. Jos olen kotona, niin lounas on n. 11, välipala 14, ja "iltapala" siinä 16-17. 

Töis eka tauko on 13-15 välillä, ja toka 16-18 välillä, riippuu millä laitteella on.  

Vierailija
10/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiömamman elo on rattoisaa. Se kun syödä mässyttää ja nostaa kelarahaa. Vkl vedetään sitten liian pienet svetarit päälle ja mennään lähipubiin etsimään josko löytyisi saalis. 

Sun kannattaisi tehdä jotain elämällesi. Et näytä hyvää esimerkkiä lapsillesi. 

Vierailija
11/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö kunnolla ja oikeanlaista ruokaa, ei ole mikään ongelma 6 tunnin ruokaväli. Tuo on normaali perinteinen Japanilainen ruokailurytmi.

Ei ole normaalia syödä joka tunti jotain, se vasta sairasta onkin. Jos imee vaan jotain jogurtteja tunnista toiseen niin ihan varmaan on hetkessä päänsärky.

12/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa riittää ihan hyvin. Ei tule tiskiä, ei mene rahaa, pysyy hoikkana.

Vierailija
13/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pienen lounaan n.11.30 ja illallisen klo 18.

Vierailija
14/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nälkä ole mikään peikko, jota pitää varoa. Pientä nälkää voi hyvin sietää ja syödä sitten, kun on oikeasti nälkä. Aika monelle sopii paremmin tuo harvemmin syöminen kuin jatkuva välipalojen nappailu. 

itse syön ekan kerran n. 10-11 pienen aamiaisen, sitten 14-15 esim. ruisleipää ja kananmunaa tai jotain salaattia. Pääateria on lämmin ruoka 18-20. Iltapalaa saatan ottaa joskus, jos tekee mieli (jogurttia, mysliä). 

Vierailija
15/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnon ruokaa niin ei tarvitse olla jatkuvasti laiduntamassa.

Vierailija
16/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä pärjäsi sodassa viikon lumella, teepusseilla ja näkkileivällä. Muurmannin rataa kävivät rikkomassa kolmen miehen porukka.

Vierailija
17/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni näläntunne ei ketään hajota. On normaalia, että on nälkä ennen syömistä. 6h on aika lyhyt väli. 

Vierailija
18/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic auttaa nälkään. Ei tarvitse syödä kuin vähän pari kertaa päivässä. Saatavuusongelma on nyt ohitse.

Vierailija
19/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni syö kerran päivässä, iltapäivällä valtavan annoksen. Lihaa pääasiassa. Mutta muuten pärjää pelkällä aamukahvilla. Hänellä ei edes ole ummetusta.  Itse pyörryn jos verensokeri laskee, jotain pitää syödä 3-4 tunnin välein. Olen aina ollut samanlainen, lapsena jos ateriaväli venyi, olin kalmankalpea ja huonovointinen ja päätä särki.

Vierailija
20/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski ei voi käsittää, että ruoka ei ole kaikille se koko elämä..