Ystäväni syö aamulla klo 6, päivällä klo 12 ja illalla klo 18-21. En pysty käsittämään noin pitkiä välejä! 😱 Kauanko te kestätte syömättä?
Mulla iskisi päänsärky jo ennen kello yhdeksää, jos en saa tarpeeksi jotain riittävän sokerista. Sitten vasta mieli tekeekin tätä makeaa "kipulääkettä". Ystäväni on hoikka ja minulle on kertynyt kiloja tosi paljon. Vaikuttaako ylipaino siihen että en pärjää noin pitkiä aikoja syömättä vai missä vika?
Miten teillä?
Kommentit (151)
Ihmiset on tosi erilaisia. Itselle riittää hyvin, että syön töissä lounaan ja töistä kotiin tullessa päivällisen, eli käytännössä olen yli 18 tuntia syömättä. Kummallakaan aterialla en syö itseäni ähkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan olet ylipainoinen, koska et pärjää syömättä.
Eipä se näinkään mene. Mä syön noin 3 tunnin välein ja pärjään huonosti syömättä. Painoindeksini on nyt yli nelikymppisenä korkeimmillaan, ja se on nyt juuri ja juuri 21.
Vierailija kirjoitti:
Ei nälkä ole mikään peikko, jota pitää varoa. Pientä nälkää voi hyvin sietää ja syödä sitten, kun on oikeasti nälkä. Aika monelle sopii paremmin tuo harvemmin syöminen kuin jatkuva välipalojen nappailu.
itse syön ekan kerran n. 10-11 pienen aamiaisen, sitten 14-15 esim. ruisleipää ja kananmunaa tai jotain salaattia. Pääateria on lämmin ruoka 18-20. Iltapalaa saatan ottaa joskus, jos tekee mieli (jogurttia, mysliä).
Lihaville pieni nälkä on täyskatastrofi joka vaatii jättiannoksen ahtamista heti paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pystyis tuohon ollenkaan. Syön kunnolla, mutta en ähkyyn ja syön terveellisesti. Syön 3-4h välein aina ja normaalipainoinen/hoikka olen (164cm, 54kg) Urheilen ja liikun paljon, usein kaksi kertaa päivässä.
Jos tulee pidempi väli ruokailuun niin verensokerit laskee ja saattaa tulla sen takia aika voimakas kohtaus. Mun kropalla ei sovi ollenkaan mitkään 6h ruokavälit.
Onkohan se syömäsi ruoka kuitenkaan terveellistä, jos se aiheuttaa tuollaista verensokerin heittelyä?
Hui kauheeta. Minä juon aamukahvit, syön lounaan klo 11-12 ja päivällisen klo 20, välissä joskus välipala. Esim. tänään olen syönyt lounaan klo 11, äsken söin kourallisen pähkinöitä ja klo 20 päivällinen. Ihan hengissä ollaan. Jos ihminen kuolisi jos ei syö kolmen tunnin välein ei oltaisi tässä.
Kun syö aamulla hiilarit ja iltapäivällä rasvaista lihaa/kalaa niin ei tarvitse muuta.
Mihin itsensä totuttaa, silloin on nälkä. Havaittu parhaaksi ettei mitään enää iltapäivän jälkeen. Ei niinkään merkitystä kuinka pitkä väli päiväaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nälkä ole mikään peikko, jota pitää varoa. Pientä nälkää voi hyvin sietää ja syödä sitten, kun on oikeasti nälkä. Aika monelle sopii paremmin tuo harvemmin syöminen kuin jatkuva välipalojen nappailu.
itse syön ekan kerran n. 10-11 pienen aamiaisen, sitten 14-15 esim. ruisleipää ja kananmunaa tai jotain salaattia. Pääateria on lämmin ruoka 18-20. Iltapalaa saatan ottaa joskus, jos tekee mieli (jogurttia, mysliä).
Lihaville pieni nälkä on täyskatastrofi joka vaatii jättiannoksen ahtamista heti paikalla.
Kommenttisi kertoo ettei sinulla ole pienintäkään aavistusta ylipainon psykologiasta tai fysiologiasta, mutta tietenkin on hyvä, jos näkemyksesi tekee maailmasta ja elämästä sinulle helpommin ymmärrettävää.
Syön sen kolme kertaa. Aamiainen on aika pieni. Lounas on ruoka. Ja iltapala on pieni. Ja olen iso ja lihava. Tutut tietää, että syön vähän ja harvoin. Siinä se vika varaan onkin
Vierailija kirjoitti:
Syön sen kolme kertaa. Aamiainen on aika pieni. Lounas on ruoka. Ja iltapala on pieni. Ja olen iso ja lihava. Tutut tietää, että syön vähän ja harvoin. Siinä se vika varaan onkin
Ruuan sisällöllä on merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi kertoo ettei sinulla ole pienintäkään aavistusta ylipainon psykologiasta tai fysiologiasta, mutta tietenkin on hyvä, jos näkemyksesi tekee maailmasta ja elämästä sinulle helpommin ymmärrettävää.
Tuo lainaamasi viesti on typerä, mutta säkin uhriudut ja yrität selittää ylipainon psykologialla. Ylipaino johtuu kuitenkin ainoastaan väärästä ravinnosta.
Jos syön paljon kaloreita yhdellä kertaa, voin olla syömättä koko päivän. Ei tule nälkä. Se on ihan sama mistä ne kalorit tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jos syön paljon kaloreita yhdellä kertaa, voin olla syömättä koko päivän. Ei tule nälkä. Se on ihan sama mistä ne kalorit tulee.
Oletko ihan oikeasti miettinyt, mistä ne kalorit tulee silloin kun nälkä pysyy poissa?
Minä en jostain syystä voi syödä montaa kertaa päivässä tai muuten olen väsynyt koko ajan. Koska minulla on aikuisdiabetes, niin pitäisi syödä lääkärin mukaan viitisen pienempää ateriaa tasaisesti päivälle jaettuna. Vaimon kanssa kuitenkin syömme yleensä aamiaisen herätessä, sitten yhdistetyn normaalin lounaan/päivällisen alkuillasta. Siinä se. Ei juuri välipaloja.
Jokainen kuunnelkoon kehoansa.
Ei mulla töissä ole kuin yksi ruokatauko. Työpäivä on 12 tuntia.
Mä syön viikolla aamupalan joskus 7.30/8.00 aikaan, lounas 12.00/13.00 aikaan ja iltaruuan yleensä 19.00/20.00 aikaan. Harvemmin on nälkä ja joskus tuntuu, että syö "tavan takia", kun on ruoka-aika. Ehkä annoskoot on sitten liian isoja. :D Viikonloppuna yleensä jää aamupala välistä, töihin en "uskalla" lähteä ilman edes pientä aamupalaa (jonkunlaiset traumat edellisestä työpaikasta, jossa ei oikein taukoja saanut pitää, eli harvemmin kerkes syödä)
Sehän syö usein.
Toisinaan tulee syötyä vain kerran päivässä, joskus kaksi, usein käy myös niin että unohtuu koko päivänä syödä.
Liittyy geeneihin. On löydetty geeni, joka saa ihmisen aistimaan verensokerin laskun herkemmin, ja se aiheuttaa heikotuksen tunnetta, päänsärkyä ja ärtymystä. Ei siis kannata itseään soimata, jos joutuu pitämään huolta säännöllisistä ruokailuista. Sehän on terveellisempääkin kuin pitkät paastot.
N. 4 h välein pitää syödä. Välipala on hedelmä tai maustamaton jogurtti. Syön aamupalan(puuroa) ennen töihin lähtöä. Syön päivän aikana lounaan ja illallisen.