Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni syö aamulla klo 6, päivällä klo 12 ja illalla klo 18-21. En pysty käsittämään noin pitkiä välejä! 😱 Kauanko te kestätte syömättä?

Vierailija
13.08.2024 |

Mulla iskisi päänsärky jo ennen kello yhdeksää, jos en saa tarpeeksi jotain riittävän sokerista. Sitten vasta mieli tekeekin tätä makeaa "kipulääkettä". Ystäväni on hoikka ja minulle on kertynyt kiloja tosi paljon. Vaikuttaako ylipaino siihen että en pärjää noin pitkiä aikoja syömättä vai missä vika?

Miten teillä?

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kerran päivässä siinä 17-18 maissa noin 2000 kilokalorin annoksen. Ensin nälätti, mutta nyt energiaa riittää ja kilot karisevat. Erilaisille ihmisille sopii erilainen ateriaväli. Jos luontaisesti tuppaat jättämään aamiaisen väliin tai unohtelet aterioita, kannattaa kokeilla pätkäpaastoa. Toiset taas tarvitsevat säännöllisesti ravintoa verensokerin ylläpitämiseksi. Kuunnelkaa kehoanne. 

Ei kukaan perusterve ihminen TARVITSE ruokaa edes joka päivä saati sitten muutaman tunnin välein. Toki terveytensä voi pilata sellaiseksi, että tuntee noin tarvitsevansa. Kuten muitakin riippuvuuksia pystyy kyllä hankkimaan, jos haluaa.

Vierailija
142/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan perusterve ihminen TARVITSE ruokaa edes joka päivä saati sitten muutaman tunnin välein. Toki terveytensä voi pilata sellaiseksi, että tuntee noin tarvitsevansa. Kuten muitakin riippuvuuksia pystyy kyllä hankkimaan, jos haluaa.

Siis sä et syö joinakin päivinä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jätän aamupalan väliin kokonaan. Lounas 10:30 - 12:30 riippuen söinkö aamulla (07:00) mitään. Sitten päivällinen noin 17:00 - 19:00 välillä. Välillä lisäksi pieni iltapala 21:00 - 22:00 aikoihin.

Vierailija
144/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Uskon, että pidemmät ateriavälit korreloivat terveyttä. 

Yritän pidentää omia ateriavälejäni, koska sokeriarvoni ovat huonontuneet. 

Olen noudattanut yleisiä terveys/ravinto-ohjeita. Rasvattomalla ruoilla opetin elimistöni tiheään tankkaamiseen, (sokeria ei pidetty kovin haitallisena).

Nyt välttelen sokerin lisäksi tuoremehuja ja hedelmiä muuten paitsi jälkiruokana.

saa nähdä koska viralliset ravitsemussuositukset muuttuvat. Itse tosin en niihin enää luota.

Vierailija
145/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lainaamasi viesti on typerä, mutta säkin uhriudut ja yrität selittää ylipainon psykologialla. Ylipaino johtuu kuitenkin ainoastaan väärästä ravinnosta.

Kyse ei ole uhriutumisesta vaan siitä tieteellisestä faktasta, että elimistössä tapahtuu tiettyjä fysiologisia muutoksia, jotka tekevät laihduttamisesta haastava,paa kuin painon ylläpitämisestä, jos eiole ollut ylipainoinen. 

Eli ei uhriutumista vaan ärtymystä siitä, että he joilla ei ole perehtymistä ylipainoon ja jotka ajattelevat, että koska heille hoikkana pysyminen on ollut automaattista niin kyllähän kyse on ainoastaan laiskuudesta tai pelkästään väärästä ravinnosta.

Ihanko automaattisesti muut pysyvät laihoina? Eivät pysy vaan ne eivät syö kellon ympäri kuten te.

Ja olen kyllä joskus ollut lihavakin joten siitä ei tarvitse kehittää naurettavia tekosyitä.Lihaksia kannattaa treenata,se auttaa painonhallinnassa kun ei kulu lihaksia vaan rasvaa energiaksi.

Vierailija
146/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 130kg eikä tee heikkoa yhtään olla 12h tai pidempäänkin syömättä. Minulla on ibs ja sen takia en syö aamupalaa enkä lounasta, syön vasta kun tulen töistä, ja silloinkin vähän kerrallaan ettei tule järkyttävä ähky olo joka kestää 6-8h tai kipu/ripulikohtausta. Moni ihmettelee sitä miten voin pysyä näin lihavana näillä syömisillä, mutta kaipa kulutan tosi vähän, juon cokista ehkä puoli litraa joka päivä, yleensä syön myös suklaata joka päivä, joten kalorit tulee kasaan mitä tarvitsen pysyäkseni tässä painossa ja reilu 20 vuotta siinä olen pysynyt. Ei siihen kuole että tuntee nälän tunteen, se menee vartissa ohi tai jos pari kulausta juo jotain. Minä juon cokista koska en juo kahvia, saa sitten siitä kofeiinia.

Saat cokiksestasi pari muutakin juttua kuin kofeiinia En usko että oikeasti ihmettelevät syömättömyyttäsi ihmisten ilmoilla sillä moni tuntee lihavia syömishäiriöisiä, jotka kotioloisaan piilossa juurikin syövät vahingollista höttöä ja sokerijuomia. Kyllä ihmiset tajuaa että ostoskorissasi on mitä sattuu ja odotat hetkiä herkkujen kanssa sohvalla. 

Jätä kokis ennen suuria suolistovaurioita. Tavallinen ihminen syö oikeita raaka-aineita ja välttää prosessoitua kaikkea.

Vierailija
147/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennätys 5päivää, vedin kyllä kaikkia mahdollisia mehuja. ihan normaalia syödä yks ateria päivässä ja napostella pitkin päivää suola pähkinöitä

Vierailija
148/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisena arkipäivänä syön aamiaisen klo 7, lounas 12-15 välillä ja illallinen 17-19. Olen normaalipainoinen.

Vierailija
149/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön edelleen 3 tunnin välein,  5 kertaa päivässä, maltillisen kokoisia annoksia. Liikunta kuuluu myös päiviini. Onko joku ongelma? Näin tehnyt jo 7 vuoden ajan. Olis outoa, jos jättäisin aterioita välistä. Tapahtuisi niin, että mättäisin illalla hirveät määrät herkkuja ja raskaita ruokia.

Vierailija
150/151 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko syö. Nyt lomalla hotelliaamiainen 8.30-9.00, seyraavaksi ruoka klo 14 suunnilleen ja illalla saatan syödä vain marjoja, smootien tai yhden kolmioleivän. Se aamupala riittää pitkälle.

Kotona syön aamupalaksi leipäparin kahvin kanssa noin 6,30, lounas yleensä eväät joko kaupan valmisruoka tai itse tehty klo 11-12. Kotona jotain ruokaa 17-18, hedelmiä, jäätelöä, leipää. Tulee naposteltua jatkuvasti.

Ilmeisesti järkevämpää runsas aamiainen kuin vaan joku sämpylä kahvin kanssa.

Vierailija
151/151 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski ei voi käsittää, että ruoka ei ole kaikille se koko elämä..

Saattaapa olla totta. Minusta tuntuu, että ennen elin syödäkseni ja nyt syön elääkseni.

Parikymmentä kiloa hoikempana entiseen verrattuna syön nykyään aamiaisen n. klo 8:30, lounaan n. klo 13:30-14:00 ja illallisen välillä 19:00-21:00, riippuen illan ohjelmasta. Iltapäivällä 1-2 kuppia kahvia kauramaidolla ei vaadi mitään seurakseen. Joskus saatan syödä pienen kourallisen pähkinöitä, jos alkaa tuntua siltä, että energiaa ei ole riittävästi.

Parikin tukevaa ystävääni ovat ihmetelleet miten onnistun pysymään nykyisessä painossani. Ja kun kerron, että olen jättänyt kaiken makean, jäätelön, rasvaiset juustot, sipsit  jne. on heidän kommenttinsa ollut: kuulostaa tylsältä elämältä! Mutta näin elettyäni nyt jo pidempään en osaa edes kaivata noita asioita, ei yksinkertais

Mitähän mahdat sitten syödä päivän aikana?