Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni syö aamulla klo 6, päivällä klo 12 ja illalla klo 18-21. En pysty käsittämään noin pitkiä välejä! 😱 Kauanko te kestätte syömättä?

Vierailija
13.08.2024 |

Mulla iskisi päänsärky jo ennen kello yhdeksää, jos en saa tarpeeksi jotain riittävän sokerista. Sitten vasta mieli tekeekin tätä makeaa "kipulääkettä". Ystäväni on hoikka ja minulle on kertynyt kiloja tosi paljon. Vaikuttaako ylipaino siihen että en pärjää noin pitkiä aikoja syömättä vai missä vika?

Miten teillä?

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä mä syön aamupalan joskus 6.15, lounaan klo 11 jälkeen, päivällisen joskus klo 17 maissa, joskus myöhemminkin ja iltapalan joskus 20-21.30 välillä.

Vierailija
22/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön melkein samalla tavalla kuin ystäväsi. Aamiainen noin klo 7:30 (voileipä), lounas klo 11:30 (salaatti ja lämmin ruoka), päivällinen klo 18 (joko voileipä ja kuppi kahvia tai pieni annos lämmintä ruokaa).

Olen normaalipainoinen (178/72).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen normaalipainoinen nainen, kala-kasvissyöjä. Olen aina aikuisena syönyt vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja. Ei mulla vaan tee enempää mieli. Syön klo 13, välipala klo 17, päivällinen. klo 20-21. Siinä se. Viikolla tuo klo 13 on lounas, viikonloppuna aamupala/brunssi koska silloin herään vasta puolenpäivän aikoihin.

Vierailija
24/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen toimistohommia tai muutoin nahjustelen kotona niin syön vasta ilta kuuden jälkeen ja siinä on koko päivän safkat. Ei ole pahemmin nälkä, jos ei liiku.

Vierailija
25/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalle ja päälle riittävä väli, mutta suun makuhermot huutavat ahmimista koko ajan, ja sehän ei ole nälkää. Itsekurilla pyrin hillitsemään suun mielihaluja vaihtelevasti.

Vierailija
26/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön illalla lähellä puoltayötä ennen nukkumaanmenoa jotakin mahdollisen tukevaa ja proteiinipitoista. Eilen se oli kukkakaali-kanapataa jota oli höystetty makkaralla, söin 3 lautasellista á 350 grammaa. Kanafilettä varmaankin puolisen kiloa.

Kolmen tai neljän aikoihin herään, syön silloin useimmiten kulhollisen müsliä. Aamulla joskus seitsemän aikoihin syön hedelmän, useimmiten päärynän. Yhdeksältä ensimmäinen aamiainen, kulhollinen müsliä ja runsaasti marjoja. 

Kohtapuoleen syön toisen aamiaisen, varmaankin kolmen munan munakkaan, kahvia, juustoleipää, tomaatteja.

Lounaaksi sitten varmaankin purkki makrillia tomaattikastikkeessa ja perunamuussia. 

Päivän mittaan voileipiä ja kahvia, illemmalla ehkä keitän kattilallisen pastaa.

Lihaksikas mies olen. 

Vierailija
27/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kans aamupalan siinä 8-9 aikaan, lounas 12-14 välillä ja siinäpä se. Pätkäpaastoan loppupäivän, treenipäivinä iltaruokana jotain munia, lihaa yms ja kasviksia. Ei aina sitäkään jos ei tee mieli. Noi mun kaks ateriaa on sitte tukevia ja monipuolisia, hiilareita rajoitetusti ja hyviä laadultaan mutta ei liian tarkkaan laskien. 

Paino pysyy kurissa ja vatsavaivoja ei ole vs. kokoajan ruuan puputtaminen.

Vierailija
28/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla noin klo 9 kahvi ja voileipä, lounas noin 13.30 ja päivällinen noin klo 20. Siinähän ne yleensä päivän syömiset. 

Vierailija
29/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aamulla hyvää rasvaa, kuitua ja proteiinia. Himoon esimerkiksi ruisleipä,leikkelettä,kasvista päälle, menee himo ohi. 

Vierailija
30/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ei ole tarkoitettu syömään pitkin päivää. Yksi ateria vuorokaudessa riittää, ehkä kaksi. Eikä tämä ole vitsi. Suoliston terveydelle on kriittistä että se on tyhjillään pitkiä aikoja putkeen. Ilmankos suolistosyövät on lisääntyneet kun nykyihminen ei kestä kahta tuntia syömättä.

Vierailija
31/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kokeilisit itsekin? Saattaisit vaikka laihtua siinä samalla.

Vierailija
32/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on paha sokerikoukku! Lopeta sokerin syöminen KOKONAAN edes viikoksi tai pariksi, niin huomaat kyllä eron entiseen. Ei ole tarve syödä koko ajan ja olo muutenkin parempi. Sokeri on joillekin kuin jotain huumetta, oikeasti suosittelen rimpuilemaan irti.

Vierailija
33/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kolme-neljä ateriaa päivässä. Yleensä kaksi lämmintä ja sitten leivät. En syö aamupalaa vaan ensimmäisen kerran joskus puolen päivän aikaan. Hoikkana olen pysynyt.

N43

Vierailija
34/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei ole tarkoitettu syömään pitkin päivää. Yksi ateria vuorokaudessa riittää, ehkä kaksi. Eikä tämä ole vitsi. Suoliston terveydelle on kriittistä että se on tyhjillään pitkiä aikoja putkeen. Ilmankos suolistosyövät on lisääntyneet kun nykyihminen ei kestä kahta tuntia syömättä.

Eikä pelkästään suoliston, vaan paaston aikana kehon sisäinen kierrätysohjelma, eli autofagia, on käynnissä. Tämän autofagian takia ylipäätään elämme niin pitkään.

Vierailija
35/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, kuinka usein pitää syödä, on aika pitkälle tottumiskysymys. Kroppa tottuu saamaan ruokaa tiettyinä aikoina vuorokaudesta, ja niinä aikoina sitten on nälkä. Tämä siis sellaisilla, joilla on säännöllinen ruokailurytmi.

AP on siis totuttanut kroppansa sellaisiin syömätapoihin, joilla kiloja kertyy. Ei ole tarvetta tavoitella samanlaista ruokailurytmiä kuin kaverillasi, mutta sokeriaddiktiosta kannattaa pyrkiä eroon. Yksi hyvä peliliike, mistä voi aloittaa, on pyrkiä välttämään lisättyä sokeria ja makeutusaineita. Syödessäsi ruokia, joissa on luontaisesti sokeria, saat siinä samalla myös muita tärkeitä ravintoaineita (vitamiineja, antioksidantteja), joten ne eivät ole ns. tyhjiä kaloreita.

Vierailija
36/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupillinen maitokahvia aamulla klo 6-7.

Klo 10 yksi leipä tai croissantti.

Klo 13 reilu lounas salaatteineen plus kalaa/lihaa plus pottua ja jälkiruokaa esim. hedelmäsalaatti/jäätelö tms.

Klo 17 kuppi kahvia ja harvoin mitään syömistä, korkeintaan yksi keksi jos sellaisia löytyy kotoa.

Klo 20 puuroa tai jotain keittoa, pari siivua ruisleipää, pala juustoa ja pari hedelmää.

Hoikka olen 176/64. Nälkä ei yllätä koskaan näillä ruoilla. Välipaloja en syö, ei ole tarve. Ruoka ei ole koko ajan mielessä kun on ruoka-ajat jolloin syödään. Aikuiset lapseni heitä on neljä, ovat myös hoikkia kaikki ja syövät samaa rytmiä jonka kodista saivat malliksi. Koulu- ja teini-ikäisinä söivät tietty enemmän, se lienee normaalia kasvavilla lapsilla. 

Vierailija
37/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan olet ylipainoinen, koska et pärjää syömättä. 

Syömistiheys ei liity ylipainoon vaan ruuan kokonaismäärä. Jos syöt päivässä 3 x 600 kcal tai 6 x 300 kcal syöt aivan yhtä paljon määrällisesti.

Vierailija
38/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisimmillään olen ollut syömättä kahden viikon vesipaaston ajan ja parheiten voinut niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, kun söin rytmillä, johon kuului ainoastaan yksi runsas ateria illalla. Ainoa mikä tekee OMAd-ruokailutyylistä haastavaa on se, että osan on vaikea käsittää että ruokailurytmit  yms. ovat henkilökohtaisia ja, että toisille sopii usein syöminen ja toisilla keho esim. insuliiniresistenssin takia toimii optimaalisemmin pidemmillä ateriaväleillä. 

Vierailija
39/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn syömään vain kolme kertaa päivässä silloin kun on jotain mielenkiintoista tekemistä mihin uppoutuu kunnolla. Ei tule nälkä eikä ole ruoka mielessä. Ehkä nää napostelijat on pitkästyneitä ja syövät ajankuluksi. Olen normaalipainoinen jos se jotain kiinnostaa.

Vierailija
40/151 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupillinen maitokahvia aamulla klo 6-7.

Klo 10 yksi leipä tai croissantti.

Klo 13 reilu lounas salaatteineen plus kalaa/lihaa plus pottua ja jälkiruokaa esim. hedelmäsalaatti/jäätelö tms.

Klo 17 kuppi kahvia ja harvoin mitään syömistä, korkeintaan yksi keksi jos sellaisia löytyy kotoa.

Klo 20 puuroa tai jotain keittoa, pari siivua ruisleipää, pala juustoa ja pari hedelmää.

Hoikka olen 176/64. Nälkä ei yllätä koskaan näillä ruoilla. Välipaloja en syö, ei ole tarve. Ruoka ei ole koko ajan mielessä kun on ruoka-ajat jolloin syödään. Aikuiset lapseni heitä on neljä, ovat myös hoikkia kaikki ja syövät samaa rytmiä jonka kodista saivat malliksi. Koulu- ja teini-ikäisinä söivät tietty enemmän, se lienee normaalia kasvavilla lapsilla. 

Ei kai tuohon enää välipaloja voisi laittakaan, kun sen verran tiiviisti menee jotain suusta alas?