Ystäväni syö aamulla klo 6, päivällä klo 12 ja illalla klo 18-21. En pysty käsittämään noin pitkiä välejä! 😱 Kauanko te kestätte syömättä?
Mulla iskisi päänsärky jo ennen kello yhdeksää, jos en saa tarpeeksi jotain riittävän sokerista. Sitten vasta mieli tekeekin tätä makeaa "kipulääkettä". Ystäväni on hoikka ja minulle on kertynyt kiloja tosi paljon. Vaikuttaako ylipaino siihen että en pärjää noin pitkiä aikoja syömättä vai missä vika?
Miten teillä?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen normaalipainoinen nainen, kala-kasvissyöjä. Olen aina aikuisena syönyt vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja. Ei mulla vaan tee enempää mieli. Syön klo 13, välipala klo 17, päivällinen. klo 20-21. Siinä se. Viikolla tuo klo 13 on lounas, viikonloppuna aamupala/brunssi koska silloin herään vasta puolenpäivän aikoihin.
Elokapina tarjoaa brunsseja ?
Minä syön aamiaisen klo 10 maissa, ruokaa klo 17 ja joskus iltapalan. Iltapäivällä saatan syödä kourallisen pähkinöitä tai jonkun hedelmän. Tämä etätöissä ja niinä päivinä jolloin en harrasta liikuntaa. Toimistopäivänä syön konttorilla aamupuuron kasin maissa ja lounaan klo 12. Sitten pari leipää joskus kuuden maissa. Nälkä ei haittaa melkein koskaan paitsi jos raataa mökillä ja ei syö 8 tuntiin.
Itse syön klo 11 ja klo 18. Eli silloin kun tulee nälkä, minulle pitkät välit on jotenkin luonnollisia.
4 päivänä viikossa syön, se on tarpeeks. En tunne edes nälkää.
Syön 3-4h välein, koska urheilen paljon. Jos on liikkumaton niin varmasti pärjää 6-7h, muuten ei. Ja hoikka olen, normaalipainon alarajoilla.
Hui kauhiaa, itse kuolisin jos en mussuttaisi jotain vartin välein.
Suolistolle ja ruoansulatus eläimille pitää antaa myös lepoa. Itse yritän olla syömättä iltakuuden jälkeen. Aamupäivällä syön klo 9 jos nälkä, tai sitten suoraan lounas klo 11. Iltapäivällä jotain, ja 17-18 sitten kunnon tuhti ateria. Hyvin pärjää, vaikka ei olisikaan koko ajan pupeltamassa jotain.
Minä juon aamulla kupin kahvia mustana, päivällä syön 15 aikoihin ja seuraavaksi syön 21 aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon aamulla kupin kahvia mustana, päivällä syön 15 aikoihin ja seuraavaksi syön 21 aikoihin.
Niin ja olen ylipainoinen(78 kiloa, 171cm), en liiku tarpeeksi ja toisinaan tuo 15 aikaan syömiseni ruuan lisäksi menee jotain herkkuja jälkkäriksi.
Ai vaikuttaako ylipaino asiaan? No varmasti.Se nimittäin sekoittaa normaalit nälkähormonit.
Itse teen ajoittain töitä joissa syömättä kuluu kaikkiaan 12-14h,aika harvoin nälkää on.
Vierailija kirjoitti:
Koko eteläinen Eurooppa syö tuollaisella rytmillä, eikä puputtele koko ajan. Välipalat on lapsille.
Niinpä,"välipala" on todella naurettava keksintö.
Jostain syystä ulkomailla ruokarytmini on 07, 13 ja 19 ja selviän tosi hyvin.
Suomessa 06, 10, 12, 17, 20!? Jatkuvasti nälkä. Liekö meidän ruoka-aineet niin köyhiä ettei edes pidä nälkää?
Itse en yleensä syö aamiaista vaan syön suoraan lounaan klo 11-13 välillä. Joskus jotain pientä saatan syödä noin klo 9 kahvitauolla jos on tarjolla.
sitten syön joskus välipalaa 16-17 välissä (esim leipä, hedelmä, pulla tms) jos olen kotona ja päivällinen on vasta esim klo 19. Jos päivällinen on jo klo 17-18 , tai jos en ole kotona vasta kuin myöhemmin, jää tuo välipala yleensä välistä.
Yleensä syön vielä iltapalan klo 20-21, oli tuo päivällinen mihin aikaan tahansa. Iltapala yleensä leipää tms .
olen hoikka, en mitenkään laiha
Syön pienen aamupalan, lounaan klo 14.00 ja seuraavan kerran klo 21.00.
Vierailija kirjoitti:
Syön 3-4h välein, koska urheilen paljon. Jos on liikkumaton niin varmasti pärjää 6-7h, muuten ei. Ja hoikka olen, normaalipainon alarajoilla.
No minä liikun. Teen seisomatyötä, liikun joka paikkaan kävellen, mulla on iso koira lenkitettävänä ja lisäksi harrastan uintia ja lenkkeilyä ja kotona on crosstrainer tylsiä hetkiä varten. En siltikään syö kuin silloin, kun on Oikeasti nälkä. Eli 1-3 kertaa päivässä enkä mitään jättimäisiä annoksia. Mitään kellonaikoja en osaa sanoa, koska säännöllisiä ruokailuaikoja ei ole vaan kuuntelen kehoani. Esimerkiksi tänään olen herännyt kuudelta, aamukahvien ja -pesujen jälkeen liikenteeseen, äsken tulin kotiin ja istuin alas. Vielä en ole syönyt mitään eikä heikota. Ja joo, olen hoikka yli 40v nainen.
Minka ikainen olet? Ennen ja jalkeen 20v oli aina nalka. 4h oli pitka aika olla syomatta. Suomessa popotin paljon leipaa ja ehka siita se ikuinen nalka.
30-40v menee paiva syomatta lentaen. 4h on lyhyt aika ja lounas klo 11.00 ajatuksena kaukainen. Muutin tosin ulkomaille ja leipa jai, ehka siksi.
Itse olen syönyt iltapalan (rahkaa, marjoja ja pähkinöitä) eilen joskus klo 21 aikaan ja tänään en ole vielä syönyt mitään (klo on nyt n. 12). Kohta syön lounaan, sitten ehkä töiden loputtua (klo 16-17) pari leipää ja sitten taas iltapalan myöhemmin illalla. En syö ikinä aamiaista, ensimmäinen ateria on lounas klo 12-13, päivän rytmistä riippuen. Olen normaalipainoinen.
Syön kun haluan. Välillä pitää paastota pidempään että keho saa levätä, silloin saatan syödä vasta 15:00 jälkeen ensimmäisen kerran.
Jos tulee väsymystä / päänsärkyä, rasva-aineenvaihdunta ei toimi kunnolla. No, virallisesti tätä ei joko ymmärretä tai myönnetä ja lihavuus lisääntyy.
Mä syön aamupalan normaalisti arkena seitsemältä, seuraavan aterian ehkä 14-16 aikaan enkä yleensä enää muuta. Jotain välinäppästä suklaata tai linssinaksua joskus, mutta pääsääntöisesti kahdella aterialla.
Koko eteläinen Eurooppa syö tuollaisella rytmillä, eikä puputtele koko ajan. Välipalat on lapsille.