HS: Tahtomattaan yksin
https://www.hs.fi/paivanlehti/03082024/art-2000010535060.html
"Pidän itseäni nättinä, hauskana ja kivana."
Juu, ei.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkaa tuntua, että maailma on mennyt niin pinnalliseksi että ulkoisesti vähemmän täydellinen kelpaa vain, jos hän on sisäisesti aivan täydellinen. Ja se taas meinaan valitettavan usein sitä että pitää olla sosiaalisesti taitava ja suulas ekstrovertti joka osaa isännöidä/emännöidä kaikissa tilanteissa ja ottaa tilanteen kuin tilanteen haltuun ja jonka läsnäolon jokainen huomaa.
Sitten kun ei ole ulkoisesti niin täydellinen ja luonnekin on enempi intro tai sosiaalisesti kömpelömpi vaikka onkin ihan perusmukava ihminen huonoine ja hyvine päivineen eikä nyt muutenkaan ole se ihminen jonka läsnäolo valaisee koko huoneen niin joopa. Sen sijaan se ulkoisesti upea saa olla millainen ilkeä menkkapylly tai uhoava mörrimöykky tahansa ja silti hänellä on vientiä koska se kiva kroppa ja/tai kaunis/komea naama antaa paljon anteeksi.
Tuntuu aika tosi vinksahtaneelta.
Mulle "sosiaalisesti taitava ja suulas ekstrovertti joka osaa isännöidä/emännöidä kaikissa tilanteissa ja ottaa tilanteen kuin tilanteen haltuun ja jonka läsnäolon jokainen huomaa" ei kylläkään olisi millään tavalla "sisäisesti täydellinen". En jaksaisi tuollaista hetkeäkään. Ulkonäönkään ei tarvitse olla täydellinen, kun ei omanikaan ole. Täytyy vain löytää se itselle oikea ihminen, ja yksi riittää.
Miksi tuon itsejulistetun "nätin, hauskan ja kivan" pitäisi riittää suhteeseen, kun ei se miehilläkään ole kuin se "pohja", minimi. Sama sanoa, että harjaan hampaat kaksi kertaa päivässä, miksen löydä kumppania?
Jos samaa kokoluokkaa oleva mies valittaisi ettei saa seuraa, hän saisi eniten "korjausehdotuksia" lenkkeilystä ja salista. Sen jälkeen ne tyypilliset "tee itsestäsi kiinnostava", eli hanki raflaava tutkinto ja harrasta jotain, millä nainen voi kehua kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvista näkee heti syyn, pienikokoinen hintelä mies ja ylipainoinen isokokoinen nainen. Valitettavasti ovat laarin pohjalla.
En ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu niin paljon. Nuo kehotyypit ovat niitä kaikista vähiten haluttuja vastakkaisen sukupuolen silmissä, ja totta kai se silloin myös vaikuttaa oleellisesti siihen kumppanin löytämiseen.
Aika naiivi pitää olla, jos ajattelee kaikilla olevan yhtä paljon vientiä ja yhtäläiset mahdollisuudet kumppanin löytämiseen.
Varmaan alapeukutettu siksi, että useimmat pienikokoiset hintelät miehet ja useimmat ylipainoiset isokokoiset naiset ovat parisuhteessa, joten nuo ominaisuudet tuskin ovat ongelman ydin. Tuo nainenkin on ollut ylipainoinen koko aikuisikänsä, ja silti hän on ollut parisuhteissa. Miehen laihuuden alkamisajankohtaa ei kerrota, mutta hänkin on ollut useissa parisuhteissa.
Se on totta, että kaikilla ei ole yhtä paljon vientiä. Pelkkä laihdutus ei siihen auta, vaikka täällä siitä pakkomielteiset jankuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvista näkee heti syyn, pienikokoinen hintelä mies ja ylipainoinen isokokoinen nainen. Valitettavasti ovat laarin pohjalla.
En ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu niin paljon. Nuo kehotyypit ovat niitä kaikista vähiten haluttuja vastakkaisen sukupuolen silmissä, ja totta kai se silloin myös vaikuttaa oleellisesti siihen kumppanin löytämiseen.
Aika naiivi pitää olla, jos ajattelee kaikilla olevan yhtä paljon vientiä ja yhtäläiset mahdollisuudet kumppanin löytämiseen.
Niinpä. Luulisi kaikkien ymmärtävän, että juurikin se itseä viehättävä (toisen) ulkonäkö on se kynnyskysymys joka erottaa potentiaalisen platonisen ystävän potentiaalisesta kumppanista.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kohdalla ihmetyttää miten ei ole sieltä henkisistä piireistä löytänyt naista, kun niissä ympyröissä on kuitenkin naisenemmistö.
Epäilen, että mikäli alkaa iskeä naisia siellä, lentää ulos kuin leppäkeihäs. Naisille kuuluu rauha ahdistelijoilta sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin tuota painon ja itsevarmuuden yhtälöä. Miksi ihmeessä siitä ylipainosta ja oikeudesta olla ylipainoinen pidetään kiinni kynsin hampain kun kerran se normipainoisuus antaa tietyllä tapaa ihan ilmaiseksi sitä kaivattua boostia itsevarmuuteen ja lisää hyvänolon säteilyä joka taas houkuttaa vastakkaista sukupuolta?
Miksi tässä yhteydessä ei muisteta ja hyväksytä sitä tosiasiaa, että vain itseään voi muuttaa? Joo, ei ehkä ole helppoa sekään, mutta silti mahdollista toisin kuin muiden ihmisten ja heidän ajatustensa / mieltymystensä muuttaminen.
Ovatko kaikki normaalipainoiset itsevarmoja ja säteilevät hyvää oloa?
Ei varmasti kaikki, onhan esim mt-ongelmia joihin ei paino vaikuta, mutta se ei ollutkaan pointti onko jokainen hoikka "hyvää oloa säteile
Nyt väität siis, että jokainen joka ei mielestäsi ole itsevarma eikä mielestäsi säteile hyvää oloa, on mt-ongelmainen?! Aina vain menee hullummaksi!
Nuo itsevarmuudet ja hyvän olon säteilyt ovat yleensä katsojan pään sisässä, eivät sen katseen kohteen oikeasti olemassa olevia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko nainen artikkelissa mistä syystä itse arvioi jääneensä yksin? Mitä ajatuksia hänellä oli?
ja voisitteko jättää ulkonäön ruotimisen. Ei siitä ole mitään hyötyä. Kaiken näköiset ja kokoiset ihmiset löytävät kumppaneita. Ei se ulkonäöstä tai tatuoinneista johdu.
Kyllä hyvästä ulkonäöstä on paljon hyötyä. Kaikkien ei tarvitse olla hottiksia, mutta paras versio itsestään. Joko Ylellä tai Hesarissa oli vähän aikaa sitten juttu nuoresta miehestä, joka muutti ulkonäköään siistimmäksi. Jestas, miten positiivinen muutos ja hänestä tuli nimenomaan helposti lähestytttävämmän näköinen. Muistaako kukaan tätä juttua? En äkkiseltään löytänyt. Oli sellainen risuparta ja musta, ehkä hihaton paita. Sivusiili ja joku ponnarityyppinen epäsiisti letti. Hän
Minä teen parhaani, että näytän hyvältä. Terveyskin kiittää tästä. Mieheni sen sijaan on viimeisten vuosien aikana lihonut 23kg. Hän ei alunperinkään ollut hoikka, vaan normaalin ylärajalla. Asiasta on nätisti ollut puhetta ja olen sanonut, ettei tämä ole minusta reilua minua kohtaan. En ole pettäjä, joten tässä suhteessa pysyn, jos mies alkaa taas huolehtia itsestään. Jos se ei ole hänelle tärkeää, niin elämänarvomme ei kohtaa. Minä haluan elää aktiivista ja tervettä elämää enkä mässyttää sohvannurkassa.
Miehet eivät sitä tajua, vaan jankkaavat, että kun he ovat "kilttejä ja kunnollisia", käyvät töissä, eivätkä lyö naista, heille kuuluisi sen vuoksi nuori mallikaunotar.
Eikös tuo jutun nainen voivottele suunnilleen samaa.. Omasta mielestä "ihan" kiva ja nätti, kyllä sillä nyt jo joku prinssi pitäisi saada. Ja tuskin hänkään ketä hyvänsä kelpuuttaisi. Useimpia näistä ikisinkuista yhdistää se, että etsitään sitä kumppania joustamattoman listan kanssa ja jos jollain on nenä 2 astetta liian vinossa tai väärän väriset silmät, niin hylkyyn menee, vaikka muuten natsaisi... Samalla kun itse ollaan, mitä sitten ollaankaan.
Kun sanotaan, että käykää Prismassa katsomassa minkä näköiset ihmiset ovat parisuhteessa niin hyvin moni heistä on ollut hehkeämmässä kunnossa silloin, kun sitä parisuhdetta on solmittu kuin minkä näköisenä he siellä Prismassa näyttäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät sitä tajua, vaan jankkaavat, että kun he ovat "kilttejä ja kunnollisia", käyvät töissä, eivätkä lyö naista, heille kuuluisi sen vuoksi nuori mallikaunotar.
Eikös tuo jutun nainen voivottele suunnilleen samaa.. Omasta mielestä "ihan" kiva ja nätti, kyllä sillä nyt jo joku prinssi pitäisi saada. Ja tuskin hänkään ketä hyvänsä kelpuuttaisi. Useimpia näistä ikisinkuista yhdistää se, että etsitään sitä kumppania joustamattoman listan kanssa ja jos jollain on nenä 2 astetta liian vinossa tai väärän väriset silmät, niin hylkyyn menee, vaikka muuten natsaisi... Samalla kun itse ollaan, mitä sitten ollaankaan.
Ei jutun nainen sano etsivänsä parikymppistä miesmallia.
Vierailija kirjoitti:
Kun sanotaan, että käykää Prismassa katsomassa minkä näköiset ihmiset ovat parisuhteessa niin hyvin moni heistä on ollut hehkeämmässä kunnossa silloin, kun sitä parisuhdetta on solmittu kuin minkä näköisenä he siellä Prismassa näyttäytyvät.
Hyvin moni Prisma-pareista myös eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kohdalla ihmetyttää miten ei ole sieltä henkisistä piireistä löytänyt naista, kun niissä ympyröissä on kuitenkin naisenemmistö.
Yleensä naisena riittää kun menee vain ihmisten ilmoille niin jo alkaa miehet iskemään. Rumempikin nainen kelpaa hyvin monelle miehelle. Suomessa ei todellakaan voi naisella olla sellaista tilannetta etteikö miestä saisi jos itse nainen haluaisi miehen. Taitaa olla, että nainrn ei itse pohjimmiltaan halua miestä.
MIKSI et sano tuota niille miehille, jotka jatkuvasti jankuttavat etteivät kelpaa naisille? Kyllä nekin miehet kelpaisivat esim. itsensä ikäisille tai vanhemmille naisille.
No minä olen aina halunnut itseäni vähän vanhemman tai samanikäisen naisen. Se vasta vastenmielistä naisille onkin, että mies on nuorempi, paitsi sitten kun nainen on 40+, mutta en minäkään halua kymmentä vuotta vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen sitä suoraan myöntää, että miehen ulkonäkö ja status painaa. Verhoillaan biologian, "kipinöiden" ja kiinnostavuuden taakse, näin kyse ei ole pinnallisuudesta. Se taas, ettei mies halua lihavaa, on väärin ja miehet ovat pinnallisia sikoja jotka kelpuuttavat vain itseään reilusti nuoremman missin, sillä mitä ovat normaalipainoiset, normaalit, normaaleissa töissä käyvät naiset.
Se nyt on fakta, sukupuoleen katsomatta, että jos on tahtomattaan, yrityksistä huolimatta sinkku pitkään, niin suurella todennäköisyydellä ei ole: A)seksuaalisesti haluttava, B)kriteerit ovat taivaissa ja täysin epäsuhdassa sen kanssa, mitä itsellä on tarjottavana, tai sitten on C)sosiaalisesti kömpelö... Tai kombinaatio näitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen sitä suoraan myöntää, että miehen ulkonäkö ja status painaa. Verhoillaan biologian, "kipinöiden" ja kiinnostavuuden taakse, näin kyse ei ole pinnallisuudesta. Se taas, ettei mies halua lihavaa, on väärin ja miehet ovat pinnallisia sikoja jotka kelpuuttavat vain itseään reilusti nuoremman missin, sillä mitä ovat normaalipainoiset, normaalit, normaaleissa töissä käyvät naiset.
Se nyt on fakta, sukupuoleen katsomatta, että jos on tahtomattaan, yrityksistä huolimatta sinkku pitkään, niin suurella todennäköisyydellä ei ole: A)seksuaalisesti haluttava, B)kriteerit ovat taivaissa ja täysin epäsuhdassa sen kanssa, mitä itsellä on tarjottavana, tai sitten on C)sosiaalisesti kömpelö... Tai kombinaatio näitä kaikkia.
Itellä sekä b että c, ei ole tosin haitannut kanssakäymistä ulkomaalaisten naisten kanssa joten a ei todennäköisesti pidä täysin paikkaansa. Suomessa olen kyllä näkymätön mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko nainen artikkelissa mistä syystä itse arvioi jääneensä yksin? Mitä ajatuksia hänellä oli?
ja voisitteko jättää ulkonäön ruotimisen. Ei siitä ole mitään hyötyä. Kaiken näköiset ja kokoiset ihmiset löytävät kumppaneita. Ei se ulkonäöstä tai tatuoinneista johdu.
Kyllä hyvästä ulkonäöstä on paljon hyötyä. Kaikkien ei tarvitse olla hottiksia, mutta paras versio itsestään. Joko Ylellä tai Hesarissa oli vähän aikaa sitten juttu nuoresta miehestä, joka muutti ulkonäköään siistimmäksi. Jestas, miten positiivinen muutos ja hänestä tuli nimenomaan helposti lähestytttävämmän näköinen. Muistaako kukaan tätä juttua? En äkkiseltään löytänyt. Oli sellainen risuparta ja musta, ehkä hihaton paita. Sivusiili ja joku ponnarityyppinen epäsiisti letti. Hänestä kuoriutui oikea unelmavävy.
Jos per
Makuja on niin monia. Minun silmissäni hän pilasi ulkonäkönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naisena riittää kun menee vain ihmisten ilmoille niin jo alkaa miehet iskemään. Rumempikin nainen kelpaa hyvin monelle miehelle. Suomessa ei todellakaan voi naisella olla sellaista tilannetta etteikö miestä saisi jos itse nainen haluaisi miehen. Taitaa olla, että nainrn ei itse pohjimmiltaan halua miestä.
Ei naiset halua ketätahansa miestä tai että joku kelpuuttaa paremman puutteessa. Naiset haluavat aitoa rakkautta ja yhteyden. :)
Jos ei ketä tahansa miestä halua niin sitten ei voi sanoa, että ei kelpaa miehille.
ja missä niitä samanikäisiä tai vanhempia naisia voisi tavata ? Ainakin netissä kukaan ei vastaa . Hyvin kelpaa vaikka +50 vuotias nainen .
M35
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön merkitystä pariutumisessa yliarvioidaan toistuvasti. Tärkeämpää lienee että on siedettävä hygienia, pääkoppa reilassa ja vakaahko elämäntilanne.
En halua ketään loukata enkä yleistää, mutta monissa pitkäaikaissinkuissa on itsessään jotain "vikana". Yleensä jokin luonteenpiirre/jotain luonteenpiirteitä jotka vaikeuttavat pariutumista. Esim. ehdoton luonne, liiallinen arkuus, heikot sosiaaliset taidot, liian voimakas luonne joka pelkää näyttää heikkouksiaan ja olla erehtyvä ihminen, liiallinen ideologisuus ja niin edelleen. Sitten on myös paljon ihmisiä jotka haaveilevat parisuhteesta mutta eivät oikein jaksa nähdä sen hankkimiseksi vaivaa eivätkä oikein ymmärrä millaisia parisuhteet ovat, kuvittelevat sellaisiksi elokuvien ihanne-elämäksi.
Toki on myös sellaisia joilla on oikeasti vaan käynyt huono tuuri, mutta he ovat vähemmistössä.
toki on myös ihmisiä joilla fyysisiä puutteita tms. Pieni varustus ja erektio-ongelma niin ei kelpaa kellekään . Näin se vaan menee. Luonteella ei ole mitään merkitystä jos ei pysty seksiin .
Vierailija kirjoitti:
Paljon on ihmisiä, jotka hylkäävät toisen esim. väärän värisen paidan takia tai että ei ole yhtä lyhyt kuin itse tai ei ole pidempi kuin itse. Niitä syitä on niin naurettavan pienistä asioista. Sitten vanhempana huomaakin, että se oliskin ollut ihan sopiva tyyppi, mutta kun itse oli vielä epävarma tai halusi vielä mennä ja kokea ja olla villi ja vapaa tms., mutta silloin on jo liian myöhäistä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi.