Kuappinen savoksi?
Kun "Kauppinen" on savoksi "Kaappinen" ja "Kaappinen" on "Kuappinen", niin mikä on "Kuappinen" savoksi???
Kommentit (13)
Minulla on kierot, savolaiset sukujuuret ties miten monessa polvessa, enkä minäkään tiedä tuohon vastausta.
T. Kuappinen
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kierot, savolaiset sukujuuret ties miten monessa polvessa, enkä minäkään tiedä tuohon vastausta.
T. Kuappinen
Sama.
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Savolaesia paekalla? Tämä häiritsee, kertokaa vastaus.
Ap
Kaappinen
Kuappinen on savomuunnoksen ominaisfunktio, joten Kuappisen savomuunnos on on Kuappinen.
Kauppinen, siitä vääntyi Kuappinen...ja sitte tultiin takaisin Kauppiseksi ja niin tyyppi vaihtoi nimensä Komeroiseksi. Etsin sen alkuperäisen vitsin kunhan ehdin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaappinen
Eli "Kaappisesta kun puhuvat niin ei tiedä puhuvatko "Kauppisesta" vai "Kuappisesta"?
Höpö höpö..kyse kieli murteesta.Kauppinen,Kaappinen on oikea Kuapiseksi kun sanottiin ruvettu kutsumaan Kuapiseksi muutti Kauppiseksi nimensä .pyöreitä nyt näitä.Tunsin yhden Kauppisen.Historiassakin on kauppias,oon lukenut ilm.hautkiven näjin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaappinen
Eli "Kaappisesta kun puhuvat niin ei tiedä puhuvatko "Kauppisesta" vai "Kuappisesta"?
Älä höpötä.
Aurinko au= aa aarinko
siitä ei viännetä enää mitään, koska se on jo kerran viännetty. Savossa ei käännetä yhtä ja samaa sanaa loputtomasti.
jos kummiskin mietitään savon kielioppisääntöjä, niin
saanko aa = ua suanko
kaari aa = ua kuarj
muualla ua = muuvvalla
alkuaan = ua alakujjaan tai alakuvvaan
Jos mietitään Kuappinen ua-perusteella, niin u:n ja a:n väliin tulisi j tai v
Näen ollen se oes kaet Kujjaappine tai Kuvvaappine, mutta sellaista ei tehdä, että yritettäisiin viäntee jo viännettyjä sanoja. Saahan noista tekemällä tehtyä, kun miettii miten tavut ja kirjaimet viännettäisiin.
Ap