Kellon aikojen oppiminen
Minkä ikäisenä teiden lapset oppivat kellon ajat ?
Meidän lapsi meni tänä syksynä ekalle luokalle eikä ole oppinut vielä kellon aikoja yhtään hänellä kyllä rannekello käytössä joka päivä
Kommentit (23)
Mun tytär on 14 vuotias, eikä vieläkään osaa viisarikellosta katsoa aikaa
Kotona pitää olla seinällä viisarikello, jossa selkeät numerot. Toinen tarpeellinen seinäkoriste on julistemainen vuosikalenteri, jossa näkyvät kaikki 12 kuukautta kerralla.
Lapsi oppii hahmottamaan ajan kulun sekä kellosta että kalenterista.
Vierailija kirjoitti:
Ehtii sitä missä tahansa iässä oppia
Vierailija kirjoitti:
Ennen kouluikää ovat osanneet tasat ja puolet tunnit. Ekalla sitten loputkin. Onhan kellossa numerot?
Aloita tasatunneista, sitten puolet, siitä se lähtee.
Hän kyllä tykkää pitää kelloa ranteessa eikä edes oikein ota yöksi pois vaikka ei osaa aikoja
Vierailija kirjoitti:
Ennen kouluikää ovat osanneet tasat ja puolet tunnit. Ekalla sitten loputkin. Onhan kellossa numerot?
kyllä on ihan perus lasten rannekello
Opeta sille analoginen ja digitaalinen kello. Tälleen kun työskentelen nuorten kanssa niin ne ei osaa lukea ollenkaan analogista kelloa, eivätkä ymmärrä ajan erilaisia määreitä, esim. "kymmentä vaille".
4-vuotiaana osas kellon, mutta me olemme akateeminen perhe.
Ensimmäinen lapsi oppi 4-vuotiaana ja toinen lapsi 6-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvamma?
Vierailija kirjoitti:
Heikot geenit, ei se sen vika ole.
Vierailija kirjoitti:
Opeta sille analoginen ja digitaalinen kello. Tälleen kun työskentelen nuorten kanssa niin ne ei osaa lukea ollenkaan analogista kelloa, eivätkä ymmärrä ajan erilaisia määreitä, esim. "kymmentä vaille".
Poliisimallin ana-digi: viisareista näkee paljon kello on ja numeroista miten se koirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kellonajat… yhdyssana!
Ne on vaikeita oppia.
Yksi lapsistani oppi kellonajat vasta kolmannella luokalla.
Häntä 2 vuotta nuorempi oppi kellon jo eskarissa. Kun hän aloitti koulun, kerroin hänelle, mihin aikaan pitää kouluun lähteä. Jos aloin hoputtamaan häntä pari minuuttia ennen sovittua aikaa, hän sanoi: "Ei vielä." Tämä toki helpotti minun aamuja, kun kuitenkin piti pitää vielä silmällä kolmasluokkalaista, jotta hän lähti ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen lapsi oppi 4-vuotiaana ja toinen lapsi 6-vuotiaana.
oliko heillä rannekellot käytössä silloin
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsistani oppi kellonajat vasta kolmannella luokalla.
Häntä 2 vuotta nuorempi oppi kellon jo eskarissa. Kun hän aloitti koulun, kerroin hänelle, mihin aikaan pitää kouluun lähteä. Jos aloin hoputtamaan häntä pari minuuttia ennen sovittua aikaa, hän sanoi: "Ei vielä." Tämä toki helpotti minun aamuja, kun kuitenkin piti pitää vielä silmällä kolmasluokkalaista, jotta hän lähti ajoissa.
jep
Eikö kotona enää yritetäkään opettaa yhtään mitään? On isän ja äidin asia opettaa lapselle ihan perusasiat, päiväkodeissa on lapsia niin paljon, ettei opetus välttämättä onnistu. Kyllä lapsi oppii, kun asiaan kiinnittää vähänkin huomiota. Kysyy monta kertaa päivässä lapselta, paljonko kello on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kotona enää yritetäkään opettaa yhtään mitään? On isän ja äidin asia opettaa lapselle ihan perusasiat, päiväkodeissa on lapsia niin paljon, ettei opetus välttämättä onnistu. Kyllä lapsi oppii, kun asiaan kiinnittää vähänkin huomiota. Kysyy monta kertaa päivässä lapselta, paljonko kello on.
näin on